Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toncitadic

Marketing

Split – Metropola Mediterana



Prema Splitu gravitira područje od Zadra do Dubrovnika, odnosno od Lastova do Vrlike ili od Drvenika do Vrgorca (ne računajući dijelove BiH) što čini otprilike 800.000 ljudi koji svoje planove najčešće pokušaju ostvariti u Splitu.

Split, kao drugi najveći grad u Hrvatskoj i drugi najveći grad na ovom dijelu Jadrana (nakon Trsta) zaslužuje postati sjedištem tijela jadranske Euro regije i sjedište mediteranske unije. Split se mora prestati sramiti samog sebe dok politički subjekti trebaju prestati podcjenjivati potencijale grada pod Marjanom. Split zaslužuje postati vratima Hrvatske prema Mediteranu i zaslužuje da se svi morski i pomorski državni aparati presele upravo u Split.

Naša je misija potaknuti METROPOLIZACIJU SPLITA odnosno potaknuti Split da postane METROPOLA MEDITERANA jer se gospodarski razvoj i prosperitet svake zemlje temelji na razvoju i napretku njenih gradova!

Osmišljenom politikom povezivanja Splita s njegovim prostornim okruženjem, simboličnim cijenama zemljišta i poticajnim lokalnim porezima, te razvojnom politikom koja smjera prema metropolizaciji Splita privlačit će se djelatnosti izvozne orijentacije.

Cilj nam je da postane posve normalno da multinacionalne kompanije i u Splitu, a ne samo u Zagrebu imaju svoja predstavništva što znači da Split mora postati privlačan investitorima iz EU i iz prekomorskih zemalja, ali i učiniti Split mjestom u kojem je "in" živjeti, poput Nice ili Barcelone. Kada to postignemo, znati ćemo da smo uspjeli!
Zato gradska politika Splita treba orkestrirati iznimno dosljedan i snažan gospodarsko-politički pritisak na hrvatsku Vladu u tom smislu.
Potrebno je pogledati unaprijed. U suprotnome, iduće će se godine utrošiti na prijepor onih koji će obranaški tvrditi i elaborirati koliko je u gradu toga učinjeno i koji će na svim poljima onesposobljavati one koji poput mene dobronamjerno upozoravaju da je krajnje vrijeme za ključne poteze, za velika ulaganja i dugoročnu požrtvovnost svih građana.


PRETVARANJE SPLITA U METROPOLU MEDITERANA ZNAČI:
- sagledavanje položaja Splita na Mediteranu
- izrada razvojne vizije Splita za idućih 30 godina
- prometni iskorak Splita:

- modernizacija pruge - gradnja nizinske pruge ZG-ST
- modernizacija luke i poticanje brodskih veza HR-IT i HR-GR
- podizanje svekolikog standarda zračne luke na europsku razinu, s novim identitetom i servisom u smislu gospodarskoga generatora par excellence, te obveznom povezanošću aerodroma i kolodvora gradskim vlakom
- postavljanje pretpostavki za definiciju Splita kao vitalnog oslonca makroregije:
- povezivanje (željeznicom i brzobrodskom vezom) sa susjednim obalnim i otočkim gradovima
- sveučilište Split kao centar obalne mreže visokih škola, a Split kao sveučilišni centar s razvojnim institutima
- promoviranje Splita kao mjesta za stanovanje jer se razvija u sinergiji sa:
- otocima kao plovećim vrtovima Dalmacije s mondenim ljetovalištima
- Zagorom kao eko-oazom ruralnog turizma
- ustrajavanje na decentralizaciji državne uprave i prijenosu dijela poslova u Split - kao sjedište svih "morskih", turističkih i mediteranskih poslova
- privlačenje financijskog/uslužnog sektora u Split radi financiranja razvoja
- stvaranje i moderiranje regionalnog investicijsko-razvojnog fonda
- aktivno privlačenje stranog managementa u gospodarske subjekte u Splitu
- aktivno privlačenje strateških partnera u prvoklasne industrijske prostore i poslovne zone u Splitu i u njegovom zaleđu
- rezervacija atraktivnih prostora za eventualne svjetske ili regionalne izložbe
- planiranje mreže kulturnih i športskih prostora za eventualni budući spoj kulturnih i športskih priredaba na olimpijskoj razini

- u zagušenim središnjim područjima, poticati proširenje javnoga prostora na novim razinama, odnosno niveletama
- poticati nove velike investicije dalje od središta, na novim osima i dijelovima grada
- kandidirati se za jednogodišnju kulturnu prijestolnicu Europe
- kandidirati se za sjedišta tajništva Mediteranske unije, svih procesa u sklopu Euro-Mediteranskih dijaloga, i Euro-Mediteranske skupštine
- promoviranje ST kao «poreznog utočišta»:

- za profesionalne sportaše i umjetnike - Split kao Monaco
- za IT tvrtke koje razvijaju software - Split kao Estremadura
- za ship-management tvrtke - Split kao Valetta

Jer Split to može i mora!



Post je objavljen 08.11.2007. u 09:38 sati.