Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/kucanicaujapanu

Marketing

Stampano i stancano



U principu, zanima me sve sto ima neke veze s pisanom rijeci. Zato sam se i razveselila poklonjenim ulaznicama za veliki sajam grafike IGAS 2007 (International Graphic Arts Show), koji se odrzavao u Tokyju od 21. do 27. rujna. Sajmovi su tako uzbudljiva mjesta: nikad ne znas na sto ces i koga ces nabasati i kakve sve novotarije mozes vidjeti izbliza. I naravno, Japan kao zemlja visoke tehnologije obecava savrsenog domacina za ovakvu vrstu priredbi.



Logotip sajma


Vec je i sam put do sajma bio uzbudljiv, jer vozili smo se famoznim monorailom, zeljeznicom bez vozaca, na liniji Yurikamome u tokijskom zaljevu. Na odredistu, Svemirski Samuraj vec je bio sletio:



Tokyo Big Sight, mjesto odrzavanja sajma


U ovom 'kucerku' na vise od 42.000 m2 oko 550 japanskih i inozemnih tvrtki predstavilo je najnovije rezultate s podrucja graficke tehnologije. Ovogodisnji sajam odrzavao se pod sloganom 'Buducnost tiskanih medija - pouzdanost i napredak'. Kako stoji u vodicu, tehnoloske inovacije u tiskarskoj industriji ukazuju na to da smo vec dosegli 'buducnost'; ono sto nam je sljedece potrebno jesu 'pouzdanost i napredak'.

Tiskani mediji danas vode borbu za opstanak u svijetu u kojem je masovno zavladao internet. Novine i casopisi gube popularnost u tiskanom izdanju. Ipak, sudeci po ovoj izlozbi, tiskarski strojevi jos dugo nece zahrdjati.

Koliko mehanickih izlozaka na sve strane: printera, strojeva za uvezivanje gotovog materijala, digitalnih uredjaja za najrazlicitiju primjenu. Po sajmu se tiskalo da je milina. Strojevi su pred ocima posjetitelja stancali sve od knjiga i casopisa pa do postera, karata, kalendara, biljeznica, naljepnica, vrecica... Probni otisci bili su odlicne kvalitete i dijelili su se sakom i kapom. Ponijela sam kuci nekoliko lijepih postera.



Ovako to stanca Hewlett Packard


Mozda i nije slucajno sto se ova izlozba odrzavala bas u Japanu. Poznato je da japanske dnevne novine postizu milijunske naklade, a kolicina tiskanih casopisa upravo je nevjerojatna. Sarenilo je vazna komponenta japanske svakodnevice. Na sajmu se moglo vidjeti gdje i kako ono nastaje.







Uzorci tiskanih materijala




Ova je prezentacija bila izvedena u zanimljivoj formi scenskog dijaloga


Sto se iznenadjenja tice, bilo ih je, i to nemalih. Dvije specificno japanske izlozbe ostat ce mi u sjecanju:

1) Tiskarski muzej Mizuno iz Tokyja. U nevelikom sobicku u atriju sajma stoji nekolicina historijskih tiskarskih strojeva od Gutenbergova doba nadalje, kao i originalni primjerci ranih tiskovina (npr. Gutenbergova Biblija iz 1455.g.). Tu smo, dakle, nabasali na izlozak za koji popratni tekst tvrdi:
'Iz Japana potjece najstariji tiskani materijal na svijetu cija je godina nastanka (770.) potvrdjena. Hyakumanto Dharani ili Milijun pagoda i Dharani Sutra tiskana je po carskom dekretu u milijun primjeraka nakon jedne historijske bitke 764.g. kao molitva za mir dusa poginulih vojnika i za mir u carstvu. Tekstovi su bili pohranjeni u provincijskim hramovima, od kojih je samo Horyu-ji sacuvao svoj primjerak, dok su ostali primjerci izgubljeni.'

Ode ona nasa o starom Gutenbergu i njegovom tiskarskom stroju.



Hyakumanto Dharani iz 770. g.


2) VR Theater, ili virtualni prikaz objekta u revolucionarnoj digitalnoj tehnologiji u vlasnistvu jedne japanske tiskarske tvrtke. Radi se o posebnom softveru koji gledatelju pruza osjecaj realnosti u trodimenzionalnom kretanju unutar objekta (u ovom slucaju starog carskog dvorca Edo). Pogledala sam kraci film koji je sluzio kao prezentacija, i doista se osjetila 'pticicom' koja ulijece u sobe dvorca i zaviruje u svaki kutak raskosnih sobica. Ova interaktivna tehnologija vec nalazi primjenu u muzejima i kulturnim institucijama (digitalno arhiviranje).
















Post je objavljen 03.10.2007. u 06:30 sati.