Saskia Slegers aka Miss Djax (Djax Records / Nizozemska)
,pot313.blog.hr" />

Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pot313

Marketing

Saskia Slegers aka Miss Djax (Djax Records / Nizozemska)

“The name Djax was already my DJ name before I started my label. It sounds very good, I think. The letter X is my favorite letter and Djax rhymes very well at ‘wax’ (is vinyl), ‘trax’ and ‘sex’.” …Miss Djax (Published in Backspin, Germany May 2002)

md

Osoba koja se krije iza pseudonima Miss Djax je Saskia Slegers koja se rodila i odrasla u Eindhovenu (Nizozemska). Ona je osnivač Djax Recordsa koji je devedesetih godina bio, a i sada je, jedna velebna utvrda acida, techna, ali i drugih elektronskih pravaca. Izdavajući neprestano kvalitetnu glazbu, taj njen label je stvorio nevjerojatan ugled na sceni, te je pobrao mnoge nagrade. Ukratko, Djax se smatra jednim od ključnih i najvažnijih labela na svijetskoj elektronskoj sceni. Na njemu su izdavala imena kao što su: Acid Junkies, Alan Oldham, Claude Young, DJ Rush, DJ Skull, Felix da Housecat, Luke Slater, Mark Verbos, Mike Dearborn, Miss Djax - naravno, Pacou, Random XS, Steve Stoll i mnogi drugi. Sama Saskia je kao osoba počela od nule i na kraju je postala uspiješna glazbenica i poslovna žena, a svoj rodni grad Eindhoven (Acidhoven) je duboko ucrtala na svjetskoj glazbenoj karti. Osim što je poznata po pokretanju Djaxa Saskia Slegers je poznata i kao dobar dj. Svirala je diljem svijeta i na svim najvažnijim svijetskim festivalima (Maydayu - šest puta, Nature One - četri puta, I Love Techno, Innercity, a svirala je i zagrebačkom Future Shocku).

Rođena je 1965. godine, a u dobi od 12 godina počinje dublje razmišljati o glazbi. Uskoro je sav svoj džeparac trošila na ploče. U dobi od 16 godina počinje puštati glazbu u jednom disko klubu u Eindhovenu u koji je stalno zalazila. U međuvremenu je napustila roditelje i odselila se u iznajmljeni stan. Također se okušala u sviranju gitare u jednoma lokalnom ženskom bendu.

“Music means everything to me. It is a basic necessity of life. I communicate by way of music. I could not think of a life without music.” …Miss Djax interview - Penthouse 1999 Blonde gazelle in a men's world

Vrijeme je pomalo prolazilo i tako dođosmo do 1989. godine. U to je vrijeme ona već radila u jednom dućanu s pločama. Radom u njemu upoznala je veliki broj nadarenih producenata koji nisu imali prilike nigdje objaviti svoju glazbu zbog toga što su nizozemski labeli smatrali kako njihova glazba nije komercijalna. Na tim demo snimkama koje su joj mnogi davali nalazilo se mnogo kvalitetne glazbe. Pitajući se kako to da nitko ne trza na kvalitetnu glazbu, Saskia sama odlučuje nešto napraviti po tom pitanju i tako joj je sinula misao o pokretanju njenog nezavisnog labela Djax Recordsa na kome bi izdavala glazbu nadarenih glazbenika. Prvo izdanje na Djax Recordsu je bio album “No Enemies” hardcore rap banda 24K (Eindhoven) 1989. godine. Novac za izdavanje tog albuma na Djaxu u 1000 primjeraka posudila je od svoje majke i to je jedna od najvažnijih odluka u njenom životu. Label je počeo s nizozemskim hip hop-om, ali se ubrzo prebacio na techno, acid, breakbeat itd.

”I also had the luck that I started in the right period. In 1989 there were not many independents like today. Especially in the techno scene there are many now. So, on the one hand I was lucky but on the other hand I also had a good nose for the right music. But I never planned anything, it simply happened to me.” …Miss Djax (Published in Backspin, Germany May 2002)

Par mjeseci nakon pokretanja Djax-a pokrenula je i jedan njegov sub label, Djax-Up-Beats, koji je bio okrenut techno, acid i house producentima. Prvo 12” izdanje na njemu je bilo Terrace “916 Buena Avenue” (1990.).

Saskii je posebno bila bitna vanjština labela i dojam koji time ostavlja Djax-Up-Beats. Po tom pitanju od 1990. godine surađuje s Alan Oldham-om. Suradnja je počela kada je Alan pod pseudonimom Signal to Noise Ratio izdao svoj prvi EP na Djaxu. Budući da se Alan bio već proslavio kao dobar ilustrator svojim stripom "Johnny Gambit" (1987.), te nekim ilustracijama za Transmat label Saskia ga je već 1991. godine pozvala da osmisli grafički izgled Djaxa. Do sada je Alan za Djax oslikao stotine ploča i par (tri???) Miss Djax romana za Djax-Up-Beats.

“Over the years they have became an interesting part of the Djax appearance. I don’t like it if every release looks the same and has the same label on it so his work lets our releases appear more individual.” …Miss Djax interview for Resident Advisor

Ta suradnja s Oldham-om je pokrenula snažnu povezanost Djaxa s producentima iz Detroita i Chicaga. Na ljeto 1992. godine Saskia je odlučila otputovati i posjetiti ta dva grada kako bi upoznala svoje najomiljenije producente i da svojim očima vidi gdje je to sve počelo. U Detroitu je odsjela kod Carl Craiga doma koji ju je iz prve ruke upoznao s Detroit scenom i ljudima koji ju čine (Mad Mike, Underground Resistance, Derrick May…). U Chicagu upoznaje Armanda i Felix da Housecata te mnoge druge s kojima je obišla klub Warehouse, Trax Records i Traxlabel štampariju ploča.

“It was a terribly old building that seemed to be about to collapse and the record press itself was a prehistoric machine too. The records just tumbled out of it and all fell on the floor. In the meantime someone was chipping away labels from discarded records in order to reuse the vinyl. Not surprising that many of the earliest Chicago house records sounded extremely bad. On the other hand, this was the place where all the excellent music came from.”….Miss Djax for ID&T Magazine 2004

Ovo putovanje je za nju bilo odlično iskustvo. Nakon dva tjedna boravka u ta dva grada vratila se doma s torbom punom acid i techno ploča, te sa snimkama raznih producenata koji su željeli da se njihove stvari objave na njenom labelu. Dosta tih stvari je poslije objavljeno na Djax-Up-Beatsu kao recimo Steve Poindexter “Work that mutha fucker”. Nakon toga Djax-Up-Beats sve više počinje izdavati ploče producenata iz Chicaga, a počeo je i surađivati s Warehouse labelom. Ta posebna veza imeđu Saskie i tog grada postojala je od samih početaka. Saskia je kao dj preferira/la stvari iz Chicaga pa je bilo logično da će taj stil biti najzastupljeniji na Djax-Up-Beatsu. Tako je Djax-Up-Beats postao europska odskočna daska za nadarene producente iz Chicaga poput Mike Dearborn-a i DJ Skull-a kao i za tada malo iskusnije tipove poput Steve Poindexter-a i DJ Rush-a.

“Everybody was very nice to me. Most of the producers were very eager to give their music to me as to release some tracks on a European label was a great possibility for them to earn some extra hard needed cash.” ….Miss Djax for ID&T Magazine 2004

Nisu samo producenti iz Chicaga potpisivali za Djax, kasnije je tu bilo i mnogo drugih poput Claude Young-a, Luke Slater-a, Pacou-a ili Steve Stoll-a kao i domaćih (nizozemskih) snaga poput Random XS-a.

U to vrijeme je Saskia mnogo nastupala po Njemačkoj, a vrhunac je bio njen nastup na Maydayu 1992. godine koji se održao u Berlinu. Taj nastup se pokazao kao pun pogodak jer su joj nakon nastupa pristupali mnogi organizatori i promotori i nudili gaže. Prvi svoj nastup van Nizozemske je imala godinu dana ranije u Parizu pred 6000 ljudi. Njemački časopis Frontpage je 1993. godine proglašava za dja godine, a drugi njemački časopis Tendance proglašava Djax label za label godine. Iduće godine (1994.) Miss Djax izdaje svoje prvo 12" izdanje “X-Factor”. Drugi nastup u Njemačkoj od velikog značenja za nju je bio nastup na Love Paradeu 1995. godine na kom je nastupala na svom vlastitom kamionu. Naši raveri su Miss Djax mogli čuti 09. prosinca 1995. godine kada je nastupila u Zagrebu u Domu sportova na Future Shock-u (Rave Imperium). Ako se ne varam to je bio jedini nastup Miss Djax na tlu naše države.

U Nizozemskoj 1997. i 1998. godine Djax Records dobija nagradu kao najbolji nizozemski record label. Također 1999. godine Saskia dobija nizozemsku nagradu ‘De Veer’ zbog svog rada u nizozemskoj glazbenoj industriji. Nakon toga 2000. godine za desetu obljetnicu labela Saskia objavljuje knjigu “1989-1999 Djax Records - The Power of the Underground”. Te godine počinje voditi svoju radio emisiju na KINK FM-u.

Povodom petneste obljetnice postojanja (2004.godine) Djax Recordsa Miss Djax objavljuje svoj prvi miksani album koji je sadržavao 24 njoj omiljene stvari s Djax-Up-Beatsa (Steve Poindexter, Claude Young, Random XS, Mike Dearborn, Robert Armani...). Izdan je na United Recordings-u, a uz cd je priložen i strip “Welcome To The Future” kojeg je ilustrirao, a tko drugi nego Alan Oldham.

Njezina produkcija nije brojna, nabrojat cu samo neke ploče “X-Factor” (1994.), “Spiderwoman” (1996.), “The Analog Sessions Of Darkness” (1998.)… Većina tih singlova koje je prije napravila bile su stvari koje je napravila nakon povratka s nekog svog dj nastupa. Nakon mnogo godina provedenih po nastupima 2005. godine napokon nalazi vremena da izda svoj prvi album "Raw” (DJAX-UP-CD 20) CD i 3LP. Razlog zašto je čekala toliko za izdavanje albuma nalazi u tome što jednostavno nije imala vremena za to zbog svoje dj karijere i poslova vezanih uz label.

“It's kind of like the very early style of techno, the '90s style. I didn’t try to do something different; in a way I tried not to be innovative. I just did what came out of my heart. I put my big love for techno on vinyl and that’s what I will always do. I don’t care what’s hip & trendy. I don’t let myself be put under pressure, to force myself to change to something compatible to minimal house or trance. Anyway, I don’t like pigeonholing people or tagging their music style. Over all these years I still love that harder Detroit/Chicago stuff. And that’s what you will hear on my album.” …Miss Djax interview for Resident Advisor

„Raw“ sadrži 12 pumpin oldskool techno stvari, a za izradu nekih je surađivala s Dj Rushom čije je vokale koristila u svojoj produkciji (“Club Hammer”, “Sick of U”, “My Mind”). Rush nije boravio s njom u studiju nego joj je već ranije ustupio te vokale koje je ona kasnije iskoristila za svoj album.

U zadnje vrijeme ju se sve češće može uhvatiti kako nastupa live izvodeći svoju produkciju koristeći Ableton. Prvi live nastup održava 2005. godine u Q-Baseu i od tada je sve češće bukiraju kao live act. Njen live nastup obogaćuju 2 Vj-a.

Uz sve ovo, Djax Records je poznat po tome što je prvi label koji je počeo izdavati (1991.) nizozemsku rap glazbu (Nederhop) surađujući s nizozemskom rap grupom Osdorp Posse. Saskia 1997 godine pokreće još dva ogranka svoje kompanije, Djax-X-Beatz i Djax-Break-Beatz. Na njima miješa bigbeat, drum ‘n bass i triphop s pop i rock glazbom. Svi ti sub labeli (Djax-Up-Beats, Djax Break-Beatz, Djax-X-Beatz) s različitim zvučnim zmačajkama su sastavni dijelovi velikog Djax Recordsa.

“Techno still has a strong position and unlike trance, it has never become very common or extremely commercial. So it can remain alive. It Is rather dangerous when a style of music suddenly becomes highly popular. From being public property first, it will soon run down. Techno has never been the latest fad, that is why it has always managed to survive.” ….Miss Djax for ID&T Magazine 2004

md1

Djax Records BV.
PO Box 2408.
5600 CK Eindhoven.
The Netherlands
Phone: +31(0)40 - 2115547
Fax: +31(0)40 - 2115004


www.djax.nl

Diskografija: Miss Djax, Saskia Slegers, Djax-Up-Beats, Djax-X-Beats, Djax-Break-Beatz

interviews - Backspin 2002
ID&T Magazine 2004 DJAX-IT-UP
Interview by Rosemary de Boer for Penthouse Holland, February 1999
interviews - Essensie 2003

Mixevi: http://www.djax.nl/missdjax/mixes.html

----> Miss Djax live sets <----

md2

Post je objavljen 25.08.2007. u 15:44 sati.