Joey Beltram (STX, Nova Mute, Tresor / NY)
,pot313.blog.hr" />

Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pot313

Marketing

Joey Beltram (STX, Nova Mute, Tresor / NY)

Joey Beltram

Joey Beltram je poznat kao jedan od vodećih inovatora u razvijanju rane underground plesne glazbe. Bez njega plesna glazba kao i ova scena sigurno ne bi bile iste. Njegov rad se ne može lako kategorizirati ili strpati u određenu zvučnu shemu i u određeni okvir. Kroz godine je fascinirao svojom glazbenom nezavisnošću i zato nikada nije pripadao nekoj određenoj (gradskoj) sceni. Iako ga mnogi svrstavaju pod Detroit, on nikada nije živio u Detroitu ali u njemu nalizi inspiraciju, to je očigledno, kao i u Chicagu.

“I’m not from Detroit, I like that stuff very much and I respect what they do, but with my productions I have to have my own sound”

Isto tako ga se ne može ubrajati ni kao čistog pripadnika New York scene. Njegove stvari predstavljaju ono što on vidi, ono što osijeti, ono što mu prolazi kroz glavu, iskustvo koje je stekao dugogodišnjim nastupanjem po svijetu, uspone i padove te neobuzdanost i zbrku. Spektar njegove glazbene karijere je jako širok i s mnogo različitih tonova. Radi glazbu različitih stilova, od techna, house-a pa do ambijenta. Radio je pod pseudonimima Final Exposure, Open Mind, Disorder, Nu-NRG, Vice Triben, Odyssey Nine i JB3 a izdavao je za mnoge labele kao što su Atmosphere Records, Easy Street, Trax Records (Chicago), Transmat (Detroit), R&S (Belgija) i Tresor (Berlin).

Joey Beltram je rođen 6. studenog 1971. godine i odrastao je u Queens-u (New York) kao sin oca Meksikanca i majke Talijanke. Frustriran klaustrofobičnim okruženjem New York-a, Beltram pronalazi mir u crtanju grafita. Kao “subway surfer” pripada generaciji djece koja oslikavaju prolaze podzemne željeznice te je u okruženju u kojem je živio zadobio poštovanje sa svojim grafitima. Njegov pseudonim pod kojim je crtao grafite, “Poes”, još se može naći kao potpis na nekim crtežima u New York-u.

"We always used to hang out in the train yard late at night" … "because you wouldn't be able to hit the trains until two in the morning. So we'd sit by a bonfire, tell graffiti tales and listen to the biggest, loudest boom box on the block."

U dobi od 12 godina (1983.) prvi puta staje iza gramofona (u svojoj sobi) i uglavnom je volio vrtiti hip hop i electro. Kada je prvi val chicago housea zapljusnuo New York, Beltram se prebacuje na house glazbu. Inspiriran zvukom Tony Humphries-a (slušao ga putem njegovih radio emisija) šesnestogodišnji Beltram okreće svoj urbani art u drugom smjeru, smjeru elektronske glazbe i produciranja iste. U dobi od 17 godina radi svoj prvi maxi singl za Nu Groove iz New York-a. Nakon toga slijedi serija izdanja pod pseudonimom Cold Six (“Forgotten Moments” - 1989) za Atmosphere Records i Easy Street iz New York-a te Trax Records iz Chicaga za kog je napravio stvari kao što su "Fuzz" a zatim "Flashcube" i "The Start It Up”.

Iste te godine (1989.) Beltram putuje u Gent (Belgija) gdje takoreć započinje svoju dj karijeru. Njegov prvi službeni EP je bio za belgijski R&S Records s kojim je potpisao ugovor. Bio je to “Let It Ride” napravljen pod imenom Direct. Jedan od najvećih plodova suradnje s tim labelom je stvar koja je napravljena u R&S studiju, stvar se zvala “Energy Flash”. Ta stvar je prvo izdana na detroitskom Transmat labelu 1990. godine, a poslije na R&S labelu iz Belgije (1991.). "Energy Flash" je stvar koja se zlatnim slovima upisala u povijest elektronske glazbe. Ona je sa svojim sampleom u kojem se ponavljaju riječi "ecstasy, ecstasy" uzdrmala plesne podije diljem svijeta. Ovaj klasik je bio njegov konačni izlazak na svijetsku scenu.

Na R&S labelu je izdavao i pod pseudonimom Second Phase iza kojeg se krio on i Mundo Muzique. Rezultat njegove suradnje sa Mundo Musique su “Vortex” i “Mentasm” koje je napravio kao Final Exposure i Second Phase. S ovim izdanjima je također polučio veliki uspjeh, a stvar "Mentasm", techno klasik, je bila jako dobro prihvaćena među belgijskim hardbeat techno djima i dosegla kultni status u rave kulturi. Beltram i taj njegov "mentasm riff" iz te stvari je usko povezan s drum&bass-om, belgijskom techno scenom kao i s hard core-om u svim oblicima koji su se pojavili 1991. godine, a "Mentasm" je postao standard za dosta techno produkcije koja je počela izlaziti u to vrijeme (prljavi, glasni i hrapai šum te lupajući industrijska buka) te je doživio nebrojeno mnogo imitacija. Na stvari “Vortex” uz Mundo Muzique je zabilježena i Beltram-ova suradnja s Richie Hawtin-om. Stvar su napravili za Plus 8 Records ali je objavljena i na R&S Records-u.

Zbog drugačijih pogleda na glazbu između Beltrama i šefa R&S labela dolazi do razdvajanja Beltrama i R&S Records-a. Nakon toga se Beltram više koncentrira na dj karijeru te održava turneje duž Europe i Amerike. Na Trax Records-u 1993. godine izdaje “Dance Generator” LP koji je bio mješavina acid house-a i techna, a 1994. godine na istom labelu izdaje “The Beltram Re-Releases 1989-1991” 2xLP, mješavinu techna i acida. Nekoliko sljedećih izdanja koja postižu uspijeh stabiliziraju njegov položaj u brzu mjenjajućoj sceni.

Ranih devedesetih je nastavio otkrivati horizonte house-a i ambijenta realizirajući eksperimentalna izdanja poput albuma iz 1994. godine koji se zvao "Aonox" (2xLP) i koji je izdan za eksperimentalni label Visible iz San Francisca te na Barramundi-u. Iako je Beltram bio poznat po svome techno radu nije se ograničavao samo na jedan stil glazbe te s ovim albumom pokazuje kako se jako dobro snalazi i na polju house i ambientalne glazbe. Ipak, Beltram se konstantno vraćao klasičnom techno zvuku u kome se najbolje i snalazio. Te 1994. godine izdaje i “Calibre” EP na Warp Records-u (WAP 49). Na tom izdanju se nalazi, po meni, jedna od najjačih Beltram-ovih stvari – “Drome”!

Tokom 1995. godine uspostavlja dugu i stabilnu vezu s berlinskim Tresor Records-om na kojem je izdao odlične i uspješne maxi EP naslove (“Gameform“, “Instant“, “Metro“) te legendarni album “Places“ (Tresor.078 LP) kojim se vraća na tvrđi i minimalniji zvuk. Album je kasnije reizdan 1998. godine, a 1996. godine ga je Muzik Magazin proglasio albumom godine. Svojom minimalnošću i jednostavnošću Beltram još jednom ruši granice u plesnoj glazbi. Tko god sluša techno i imalo drži do sebe mislim da je morao čuti za stvari poput “GameForm”, “TenFour”, “Floaters” i “Oval” koje se nalaze na ovome albumu. Nakon tog albuma Beltram je imao jednu konstantu u izdavanju svojih materijala, što na Tresoru, što na drugim labelima. Iste te godine (1995.) izdaje “Ball Park“ za Tresor (Tresor.090) koji se nalazio u torbama mnogih dj-a.

Njegov prvi album pod pseudonimom JB3 je bio “Close Grind” izdan za NovaMute 1996. godine. Album je bio više okrenut dance flooru a na njemu se nalaze stvari kao što su minimalni i pomalo šizofreni “Time” ili “Loose Kick” - duboki, mračni, tvrdi techno u svojoj najčišćoj formi.

Te 1996. godine mu na Nova Mute pod pseudonimom JB3 izlazi i “Beliver” EP a na R & S Records-u mu pod njegovim imenommu izlazi kompilacija njegovih ranijih stvari izdanih na labelima kao što su R&S, Atmosphere, Easy Street i Rythmatic Rage. Kompilacija se zvala “Classics” i sadržavala je stvari poput “Energy Flash”, “Psycho Bass”, “Mentasm” i “Mind To Mind”. Iduće godine (1997.) s Marshall Jefferson-om na Trax Records-u izdaje 10" naslov “Move Your Body / The Start It Up”.

1999. Beltram pokreće svoj STX label na kojem nastavlja producirati pod svojim imenom i pod imenom JB3. Prvo izdanje na tom njegovom labelu je bila njegova “Arena”. Iste te godine izdaje miksanu kompilaciju “Joey Beltram Live - The Sound of 2 AM” koja je objavljena na Moonshine Music labelu. Iduće godine (2000.) Muzik Magazin njegovu stvar “Energy Flash” proglašava za stvar desetljeća.

Nakon toga je uslijedila određena stanka od produciranja te se par godina prije izdavanja njegovog albuma “The Rising Sun” (2004.) rijetko što moglo čuti od njega.

"In the last year or so I've got my second wind. Around 1999 I got a little bored and started changing things. You need new ingredients to mix into the pot, and luckily in the past year a lot of new producers have started pushing the envelope a bit, which is exciting--and inspiring!"

Šest godina nakon zadnjeg izdanja na Tresor labelu, na ljeto 2004. godine, izdaje “The Beyonder“ (Tresor.213), a nakon toga u listopadu, također za Tresor, izdaje trostruki LP album “The Rising Sun“ (Tresor.214). "The Rising Sun" odiše svježinom koje je definitivno falilo u tih par posljednih godina u elektronskoj glazbi. Na albumu se nalaze stvari poput Resurgence ili Beyonder - Edit (mislim da vas je većina čula za nju).

Prošle godine (2005.) u ožujku na Trax Records-u mu izlazi CD kolekcija njegove diskografije - “Joey Beltram - Trax Classix”. Za Trax je Beltram počeo producirati vrlo rano sa stvarima poput "Fuzz", "Flashcube" i "The Start It Up”, a glazba s ovoga cd-a je skup stvari koje je Beltram producirao za Trax label. To je čisti techno iz vremena dok je techno glazba bila još jako mlada, a Joey Beltram je jedno od važnih imena techna i ovaj cd pruža uvid u dio njegovog ranog stvaralaštva. Neki Beltrama nazivaju i najvažnijim stvoriteljem zvuka hardcore techna, a ovaj cd je idealna prilika da se čuje kako je sve to počelo.

Iste godine izdaje i live mix kompilaciju koju je snimio ranije, 19. studenog 2004. godine, u tokyskom klubu Womb. Cd "Live At Womb 02" je izdan na Womb Recordings-u koji je produžena ruka tog tokyskog Womb kluba. Ta miksana kompilacija se snimala uživo u tom klubu prilikom njegovog nastupa u njemu a na njoj se nalaze stvari producenata poput Player-a, WJ Henze-a, Thomas Krome-a te njega samoga.

"The gig was great,"… "It was a fantastic crowd that really got into it, which fuelled me as a deejay. And the mix makes you feel like you were really there!" … "It's my favorite place to deejay; it's definitely different. It's a city of the future. And you haven't made it as a deejay unless you play there - they understand what good music is, and if you're not on top of your game they know it!" … "So a good reaction really means something."

Uz produciranje Beltram se također bavio i remixiranjem, pa da nabrojim neke: Human Resource ("Dominator", 1991.), Lords of Acid ("Rough Sex"), The Prodigy ("Charly") i Smart E ("Sesame's Treet"). Također su i njegove stvari mnogi remixirali; Robert Armani i Mike Dearborn (“Game Form”), Paul Johnson i Juan Atkins (“Instant”), Steve Bicknell i Rush (“Ball Park”), Luke Slater i Damon Wild (“Forklift”) itd…

Joey Beltram je jedan od artista koji stvari koje izdaje prvo dugo vremena dorađuje pa ih tek onda izdaje što za rezultat ima to da je njegova produkcija uvijek bila pri vrhu, često imitirana od strane drugih i uvijek razvaljivala plesne podije. I dan danas neka njegova produkcija iz ranih devedesetih gura techno revoluciju naprijed.

"I´m not only pushing buttons. When I make music it´s an emotional thing"


Produkciju možete poslušati --> OVDJE

Joey Beltram interview by Andrez Bergen

Diskografija: Joey Beltram, JB3

Par brzinskih preporuka:
Second Phase - Mentasm
JB3 - Believer
JB3 - Curb
JB3 - Loose Kick
Joey Beltram - Energy Flash
Joey Beltram - GameForm
Joey Beltram - TenFour
Joey Beltram - Floaters
Joey Beltram - The Infinite Wisdom
Joey Beltram - Drome


----> Joey Beltram live sets <----

Post je objavljen 07.06.2007. u 10:51 sati.