Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/akstu

Marketing

Zanimljiva saznanja

SLIJEDEĆI TEKST JE DOSTA DUG, ALI ISPLATI GA SE PROČITATI!!!

Tijekom prošla dva dana često sam se javljao na forum UNIZD gdje sam pisao o nekim problemima koji tište studente, a vezani su da funkcioniranje faksa, o čemu sam pisao i u postu ispod. Tako sam na forumu među ostalim napisao i ovo:

"...a ja osobno mislim da dolje veliku odgovornost ima šef referade."

Nedugo zatim na mail mi se javio anonimni netko, najvjerovatnjie šef referade Zrilić, i poslao mi neka objašnjenja vezana za opće funkcioniranje referade i prijave ispita, na što sam više puta upozoravao na ovom blogu. Citirat ću dijelove teksta:

Mon Jun 04, 2007 13:30 pm
Da, ima veliku odgovornost a nikakve ovlasti. Sustavi koji rade u bankama (aparat s brojevima) su proizvod tvrtke Nemo Q (Švedska, jedini ovlašteni za to), postoji predstavništvo u Zagrebu. Ljudi iz studentske službe su doveli na svoju ruku 12.11.2002 ljude iz firme Nemo Q i pregovori su bili dovedeni do kraja, odnosno do iznosa koji je bio negdje zajedno sa svim uređajima do 60.000,00 kuna. Tadašnja uprava je odbila i rekla zaboravite na to, nema novaca, preskupo. Napomena - ljudi su tri puta putovali iz ZG ovdje na pregovore, skicirali prostorije, odredili gdje bi što stajalo itd. U 4 mjesecu 2004 također iz studentske ref. u više navrata su išli dopisi prorektorima o novim studomatima, o web aplikaciji za prijavu ispita, umreženju arhiva, blagajne i studentskog centra (naročito studentski centar da studenti ne bi šetali s potvrdama gore-dolje po gradu, već da ovlaštene osobe stud. centra gledaju podatak o statusu studenta itd.)

Osim toga, zapošljavanje još jednog ili dva djelatnika u referadi zato što je cijeli sustav narastao, Bolonja traži precizniji rad po jednom studentu itd.
U svemu tome treba imati na umu da službenici samo provode u djelu odluke onih koji su na sluzbenoj poziciji.

Od strane Sveučilišta je u 8 mjesecu 2004 potpisan ugovor o primjeni ISVU softvera - Informacijski Sustav Visokih Učilišta, trebao bi riješiti sve poslovne procese vezane za upis novih generacija, prijave ispita, unos ocjena, profesorske module itd. čiji su kreatori zagrebački FER, M. Baranović, Ministarstvo, S. Krajcer. Uz potpisivanje tog ugovora namjera uprave je bila ne trošiti novac (ne razvijati) na vlastiti softver npr web prijava ispita itd. i zato je trenutno stanje takvo kakvo je, a u isto vrijeme ISVU nije razriješio dvopredmetne studije (AKA s njihovom aplikacijom samo studenti koji studiraju jednopredmetne studije mogu prijaviti ispite...)

Ako postoji volja za ozbiljnim, detaljnim razgovorom i uvidom u dokumentaciju, u bilo koje vrijeme od 8-16 u studentskoj se može razgovarati konkretno sa Zrilićem.

Moj odgovor:
Poštovani,
pročitao sam vaš mail i pažljivo proučio svaku rečenicu. Htio bi prvo istaknuti da moje pisanje o nefunkcioniranju fakulteta, a usto i referade najviše se odnosilo na upravu Sveučilišta, a puno manje na ljude koji stvarno dolje rade. Svjestan sam da oni koji odlučuju snose najveću odgovornost za sve što se događa dobro ili loše na našem sveučilištu. No morate shvatiti i studente. Oni se s pravom pitaju zašto su ovolike gužve pred referadom, zašto moraju sati čekati za prijavu ispita (zbog čega im se i neda dolaziti do studomata, jer znaju što ih čeka). Moram priznat da sam ostan zapanjen nakon što ste mi rekli da se riješenje naših problema krije iza pišljivih 60 000 kuna, ako imamo u vidu da je proračun fakulteta oko 110 milijuna kuna (Uglešićevi podatci), a na obnovu fasade faksa potrošit će se najmanje 1,5 milijuna kuna.
I samo bih na kraju pitanju, da li je problem ako vaš mail od jučer djelomično citiram na blogu akstu? Mislim da će ljudi koji posjećuju naš blog time steći potpuniju sliku o tome kako radi naš faks, i zašto se neke stvari ne poboljšavaju.


Dobio sam ovaj odgovor:
Tue Jun 05, 2007 10:27 am
Poštovani,
potpuno shvaćam frustraciju koja nastaje čekanjem redova, svi smo to iskusili i svi to mrzimo tako da mi je žao što su studenti, konkretno oko tih prijava u toj situaciji. No iz moje perspektive sve vezano za ovu temu vidim kao cjelinu tako npr. upis izbornih predmeta kod tajnica takodjer stvara nered i kasnije u studentskoj moramo prepisivati (doslovno) s tih lista u upisni list u bazi podataka pojedinačno za svakog studenta i predmet umjesto da su tajnice umrežene i da direktno upisuju izborni predmet u upisni list svakom studentu, što bi onda ostalo kao službeni podatak i student bi na internetu ( web aplikacija) jednostavno gledao svoj upisni list i tamo pored već upisanog predmeta koji ima sve potrebne specifikacije, samo stavio kvačicu u kućicu "prijavljujem ispit". Time bismo riješili mrtve poslove prepisivanja, izbjegli bilo kakvo čekanje redova i radili bismo u realnom vremenu a ne sa zakašnjenjem radi prepisivanja podatka s jednog na drugo mjesto i sl.

Zapravo želim reći, cilj je jasan i doima se rješivim a i sam ne znam zašto je to sve skupa tako nemoguće izvesti. Općenito govoreći uvijek sam spreman za razgovor oko toga, teško je pisati jer se u hodu pojavljuju nove misli i širi se tema tako da bi bilo najbolje da direktno razgovaramo i pitanjima i potpitanjima istog trenutka dodjemo do valjanih zaključaka i odluka koje se onda mogu dalje proslijediti u obliku prijedloga. Ostavljam vama na volju da objavljujete vani dijelove odnosno sve što se vama čini smisleno i iz studentske perspektive razumljivo.

Eto dragi prijatelji, problem je lociran, a hoće li se netko od odgovornih potruditi da ga riješi, još ćemo vidjeti. Hvala gospodinu iz referade koji mi je pojasnio neke stvari.

Post je objavljen 05.06.2007. u 10:54 sati.