Area Code 313: Drexciya (UR, Tresor; Detroit)
,pot313.blog.hr" />

Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pot313

Marketing

Area Code 313: Drexciya (UR, Tresor; Detroit)

Evo tu su dva miksa čije su playliste sastavljene od stvari iza kojih se kriju James Marcel Stinson i Gerald Donald, poznatiji kao Drexciya. Ispod linkova za mikseve je i tekst vezan uz ovaj kultni dvojac.

Der Drexciyan Effekt
der zyklus - der tonimpulstest - CLONE 17.5
duplex - autosug [heinrich mueller rmx] - CLONE 43
arpanet - wireless internet - RECORD MAKERS 05
der zyklus - biometry - DJAK-UP-BITCH 11
abstract thought - me want woman's punani - KOMBINATION RESEARCH 02
the other people place - running from love - WARP 90
japanese telecom - character maps - IntuitSolar 002
tuxedomoon - what use [heinrich mueller rmx] - GIGOLO 59
dopplereffekt - voice activated - DATAPHYSIX 002
station rose - dave [heinrich mueller stanley kubrick's vision mx] - GIGOLO 46
arpanet - EPR effect - REPHLEX 161
elecktroids - kilohertz - WARP 65
flexitone - nausicaä - PLANET E 65231
transllusion - do you want to get down? - SUPREMAT 02
lab rat xl - lab rat 1 - CLONE 31
drexciya - andreaen sand dunes - TRESOR 129
dopplereffekt - z-boson - GIGOLO 99
japanese telecom - virtual origami - GIGOLO 67

Drexciya (UR) mix (3h)
Intro
Welcome to Drexciya
Bubble Metropolis
Powers of the Deep
Aquarazorda
High Tech Nomads
Dr Blowfin's Black Storm Stabilizing Spheres
You don't Know
Z-Turbine (Clarence G)
Waterwalker
Dimensional Glide (Transllusion)
Isotopic Balance (Arpanet)
Future Tone (Elecktroids)
Nipponese Robots (Japanese Telecom)
4-Data Transfer (Clarence G)
Polymono Plexusgel
Undersea Disturbances
Sea Snake
Fusion Flats (Chaos 43 mix)
Black Sea
Shatterprone (Glass Domain)
Lake Haze
Polar Coordinates (Der Zyklus)
P2101V (Arpanet)
Intro
Lonely Journey of the Comet Bopp (Shifted Phases)
Memories of Me (Transllusion)
Gravity Waves
Drexcyen R.E.S.T Principle
Hydro Theory
Making of Ultraman (Japanese Telecom)
Aquabahn (remix)
Wave Jumper
Digital Tsunami
Crossing of the Sun-Ra Nebula (Shifted Phases)
Andrean Sand Dunes
Lifestyles of the Casual (The Other People Place)
Cascading Celestial Giants
Wireless Internet (Arpanet)
Vampire Island
Bottom Feeders
Doctor Blowfin's Water Cruiser
Japanese Animation (Japanese Telecom)
Orbital Wavelengths (Arpanet)
Walking with Clouds (Transllusion)
It's Your Love (The Other People Place)
Sighting in the Abyss
Neon Falls
Bermuda Triange (Abstract Thought)
The Last Transmission

Drexciya (UR, Tresor; Detroit)

“Water is the cutting edge of creativity. We approach our music the same way.”

Drexciya je electro-techno grupa iz Detroita i bez sumnje je jedna od najutjecajnijih grupa na elektronskoj glazbenoj sceni. Osnovana je 1989. godine od strane James Marcel Stinson-a i Gerald Donald-a a njihov stvarni identitet je dugi niz godina bio nepoznanica. Oni su jedna od par grupa koja koristi glazbu kao političko oruđe za kritiziranje rasnih nepravdi i drugih negativnih pojava u društvu. Blisko surađuju s "Mad" Mike Banks-om i njegovim label/kolektivom Underground Resistance-om (“vodeni” poslanik Underground Resistance organizacije). Grupa je također kao i UR radila u nekakvoj vrsti anonimnosti u kombinaciji s anti korporacijskim stavom, mitologijom i sci-fi pripovjedanjem što je davalo dramatičan učinak na njihovu glazbu. Premda su izdali samo nekoliko EP-a u prvih deset godina njihovog zajedničkog stvaranja i postojanja, Drexciya je postala jedna od najproslavljenijih i najutjecajnijih imena u eksperimentalnom technu i electru.

Osoba koja stoji iza samog koncepta Drexciye je James Stinson. On je nažalost umro 03.09.2002. u mjestu Newnan blizu Atlante zbog srčanih komplikacija. Stinson, koji je tada imao 32 godine, je bio bolestan neko vrijeme a prije nego je umro je radio kao vozač kamiona, posao u kome je uživao. Njegova smrt je veliki gubitak za electro i techno scenu ali on će i dalje živjeti među nama kroz svoju produkciju.

Stinson je kao dijede odrastao je u istočnoj strani Detroita. Prvi put se susreo s electrom slušajući Cybotron-ov “Alleys Of Your Mind” te je uskoro postao stalni slušatelj radijskog dj-a The Electrifyin' Mojo-a.

“I got my first taste of techno around 1980-1981. I was a kid riding my bike with a small radio and ‘Alleys Of Your Mind’ by Juan Atkins came on. I stopped my bike to get a better listen. It was the sweetest sound I had ever heard at that time. I was hooked and for the next eight years I would be programmed by some of the best electronic music on the planet by the Electrifying Mojo.”
… James Stinson on TechnoTourist.org

Godine 1989. je pokrenuo projekt Drexciya (tvrdio je da je ideju za to dobio u snovima) a suradnik u “zločinu” mu je bio Gerald Donald. Bilo je to par godina prije nego su izdali bilo kakav materijal (prvo izdanje dvojca bilo je, ne pod imenom Drexciya nego pod imenom Glass Domain i L.A.M., ranih devedesetih). Prvo izdanje pod imenom Drexciya bilo je “Deep Sea Dweller” EP” (12") - SW1007 na Shockwave-u (Detroit) 1993. godine s kojim su ustoličili mitologijske podvodne motive koji su poslje karakterizirali sva njihova izdanja objavljena tokom devedesetih na labelovima kao što su Rephlex (UK), Shockwave (Detroit), Somewheare In Detroit – S.I.D. (Detroit), Submerge (Detroit), Tresor (Berlin), Underground Resistance (Detroit) i Warp Records (UK).

Kroz svoju glazbu Drexciya kreira fantastični podvodni svjet temeljen na Stinson-ovom opčinjenošću oceanom i afričko-američkom povjesti te njegovom živahnom maštom. Njih dvojica stvaraju mitologiju o "Drexciyan" rasi, rasi podvodnih stanovnika koji su potomci trudnih robinja koje su bačene s broda tjekom preko atlantske deportacije. Sljedom te maštarije njihova glazba je zamišljena kao "dimensional jumphole" između njihovih crnih afričkih korijena i njihove USA svakodnevnice.

“It (the inspiration for the underwater world) came from deep inside my mind. God gave me this vision and I’m building on it bringing it to life for the whole world to see.” … James Stinson on TechnoTourist.org

Sva elektronska glazba koja dolazi iz Detroita ima u sebi nekakvu crtu bježanja od stvarnosti. Za mnoge crne (Afro-American - da budemo politički korektni Very Happy ) glazbenike elektronska glazba je način da pobjegnu od tegoba s kojima su suočeni u Detroitu. Undergroun Resistance kao Drexciya također poseže za mitologijom i u njoj nalazi inspiraciju. Primjer za to je singl “Knights Of The Jaguar”.

Sam Stinson nije Drexciyu isključivo vezivao za Detroit, govorio je da je to što je on u Detroitu samo slučajan događaj.

“What if I lived in Alaska for the past 5 or 10 years? My music would still be produced the same way that I am doing here. People would still be thinking it’s a Detroit sound, but if I’ve been living in Alaska for 10 years how can one say that?”…”Drexciya is a whole different plane of reality and I don’t like to inter-tangle it, because within the next month or so we re relocating offices down to Atlanta. Are people going to still be calling it Detroit techno? I’m not going to tell anybody I’m in Atlanta, but are they still going to be calling it that? Probably nine times out of ten, yes. If that’s the stigma that’s on it, I m not going to change it. I was born and raised here in Detroit. Whatever people want to think, I let them think that. I believe in a free thought, a free mind. If you want to call it electro, techno or space music, that’s up to you.” … James Stinson

Na Submerge-u im 1994. godine izlazi “The Unknown Aquazone” (2x12") - SVE-3 a 1995. godine “Molecular Enhancement” - SVE-6 koji je izdan i na Rephlex-u.

Na S.I.D. (Somewheare In Detroit) labelu izdaju Drexciya – “Uncharted” EP - S.I.D-005. Ideja izdanja na ovome labelu je bila ta da se ploča može kupiti samo u Submerge-ovom “Somewhere In Detroit” dućanu. Znači ako ste željeli posjedovati ova izdanja morali ste se fizički pojaviti u Detroitu i posjetiti zgradu Submerge-a te osobno kupiti tu ploču. Bilo je tu nekih nikad neobjavljenih stvari od Drexciye, UR-a i još nekih drugih producenata.

Usprkos njihovom čvrstom underground stavu, njihova izdanja se mogu naći na mnogim internacionalnim labelovima kao što su Rephlex ili Warp (The Journey Home EP (12") - WAP57 - 1995 - reprezentira klasični detroit electro). Također su se pojavljivali na mnogim kompilacijama raznih drugih labela. Zvuk im se može opisati kao kombinacija ranog electra i techna s elementima acida i industriala i može se reći da je taj njihov zvuk jedan od eksperimentalnijih zvukova u suvremenoj elektronskoj glazbi. Njegova glazba je jako utjecajna, mračna i zadivljujuća a Drexciya je bila jedan od važnijih čimbenika koji ponovo oživljava electro glazbu u devedesetim.

Prilikom snimanja Stinson se težio izolirati od ostale elektronske glazbe koliko god je mogao iz jednostavnog razloga da ne bi neke tuđe ideje utjecale na njega. Još jedna zanimljivost vezana uz Drexciyu je to da oni svoje stvari snimaju uživo što njihovoj glazbi daje taj neki određeni osjećaj.

“By recording live you capture a moment in time that can never be done again. It’s a piece of art, like the Mona Lisa, never meant to be remixed. There is no disadvantage for us making music this way.” … James Stinson on TechnoTourist.org

Oni su bili pravi perfekcionisti, da bi napravili jednu stvar mnoštvo drugih bi odbacili što objašnjava zašto je veliki razmak između dva njihova izdanja.

“Our work has to be the best we can come up with at that time, hard work, long hours. Sometimes, at the start, we would be up for two days going to a job then work on the music and back to the job. We loved every minute of it. The time gaps between releases are time to experiment and perfect our sound. We try not to pile onto whatever is the hot sound at a given time, I really do not like that. We have to cut a new path. If we are going to be leaders on the cutting edge we can not follow someone else’s current work. That would make us followers and not leaders.” … James Stinson on TechnoTourist.org

Na Rephlex-u (UK) 1996. godine izlazi im Drexciya “Molecular Enhancement” EP (12") (CAT017EP) koji je također izdan i za Submerge (SVE-6) ali s drugačijom track listom.

Iste godine im na Underground Resistance-u izlazi Drexciya - The Return Of Drexciya (ur-037). Bilo je to klasično electro izdanje. Stvar “You Don’t Know” s jednostavnim electro beatom i minimalnom synth melodijom čine ovu stvar jednim odličnim klasikom electra kao što je i ova ploča.

Izbjegavanjem uobičajenog vida promocije (intervjua, slikanja i live nastupa) Drexciya se nehotice obavija određenom dozom mističnosti te postaju jedni od prvorazdednih techno actova. Takav pristup Drexciyi daje određenu umjetničku slobodu.

“I have a weird way of doing things and one of my ways is not to look at what is going on in the music world. For me this (way of working) is good, for others it might not be.”…”At times I don’t have a lot to say so I don’t do interviews until I have something to say. Plus, we are working all the time so those two reasons are why we don’t do all the time.” … James Stinson on TechnoTourist.org

Upravo je to postojanje jako malo informacija o njima i njihovim aktivnostima te njihova orginalna i kvalitetna glazba glavni razlog njihovom divljenju. Još kad k tomu dodamo cijelu legendu stvorenu o mitskim bićima koja obitavaju ispod površine mora, mit o njima je morao biti stvoren.

1997. godine na Submerge-u izdaju best of kolekciju “The Quest” (2x12" / 2-CD) satavljenu od njihovih UR izdanja.. Duplo cd izdanje sadržavalo je 28 stvari a vinyl izdanje 9 stvari. Za to izdanje se govorilo da je zadnje i oproštajno izdanje Drexciye. Te su glasine opovrgnute dvije godine kasnije (1999.) kada su na Tresoru izdali “Neptune’s Lair” koji je bio trijumfalni povratak i kojim pokazuju da je govor o njihovom odlazaku bio preuranjen.

“We take breaks to get away from everything and come back fresh. Basically, during that time where we took a break, inspiration, with the way things were going around here, it just wasn't right, you know. But it just came to a point where it was like 'we can't give it up'. We couldn't do that because it's in our blood, it's in our veins, we can't just get out of it, we can't stop doing what we do. So we decided 'Hey, we've got to go for it, we've got to do it, we've got to pick up the pace and come back and do what we do best." … James Stinson (2001)

Upravo je Tresor privolio Drexciyu da se ponovno vrate na scenu s “Neptune’s Lair”. Ta njihova suradnja s tim njemačkim labelom je jedna od najistaknutijih u njihovoj karijeri.

“Tresor is one of those labels I was speaking of. They are easy to work with, they will work with you, meet you half way and their word is good. They won’t smile in your face and say ‘yes’ to everything and then do the opposite. If something is not good they will say so, but they still will try to make it work.” … James Stinson on TechnoTourist.org

"Neptune's Lair" (2-LP/CD) - Tresor 129 je bilo prvo Drexciya izdanja za Tresor-u. Cd je sadržavao 21 stvar a 2LP 13 stvari. Lp je totalno emotivni spoj freestyle electra, techna, jazz-a i funka s velikom dozom atmosferičnosti. Ja bih posebno izdvojio stvari: “Andreaen Sand Dunes”, “C To The Power”, “Surface Terrestrial Colonisation” i “Universal Ecement”.

Na Tresoru su izdali i album “Harnessed The Storm” (Tresor-181) 2002. godine. Ovaj album predstavlja prošlost i budućnost Drexciye (o stilu govorim). Na njemu se nalaze stvari kao “Lake Haze” koja bi se mogla svrstati u bilo koje razdoblje njihovog stvaranja. Stvar “Song Of The Green Whale” je u kratkom vremenu postala klasik. “Mission to Ociya Syndor and back”, uznemirujući izlet u dubine uznemirenog mora, mračna stvar. “Under Sea disturbances” je stvar koja je odličan balans između bass tutnjave, warm melodije i odličnih efekata a meni najviše prirasla srcu je “Digital Tsunami”.

Posljednih godina Stinson je napokon počeo davati povremene intervjue govoreći o svom konceptu “seven storms” – realizaciji sedam albuma u istoj godini koji bi bili izdani na različitim labelima diljem svijeta. Prvi je bio album Drexciya “Harnessed The Storm”. Drugo i treće izdanje je bilo Jamesovo solo izdanje pod pseudonimom Transllusion i The Other People Place. Pod pseudonimom Transllusion je izdavao svoju produkciju na Tresor-ovom podlabelu Supremat.

Zadnje solo izdanje koje je James Stinson izbacio neposredno prije smrti bilo je “L.I.F.E” LP pod imenom Transllusion a posljednje izdanje Drexciye prije njegove smrti je “Grava 4” LP (label Clone). Mislim da je to bilo finalno izdanje koncepta “seven storms”. S ovim albumom Drexciya je prešla na novi level a postoji i jedna zanimljivost vezana uz ovaj album. Svako njihovo izdanje nosi određenu priču sa sobom o njihovim podvodnim bićima. U ovome albumu njihova podvodna bića svoju vodenu postojbinu zamjenjuju novim teritorijem i sada se nalaze u svemiru - Drexciyanci su putovali 700 milijuna svjetlosnih godina kroz svemir i osnovali svemirsku koloniju pod nazivom Drexciya. Najbizarnije je to što su oni (Drexciya) u stvarnosti kupili tu zvijezdi (na koji način, neznam ali znam da novac čini čuda Very Happy )! Zvjezda je registrirana u međunarodnom registru zvijezda a koordinate su joj ra18h35m37.73 d3'22'31.12"Very Happy !

Malo je poznato da se drugi član Drexciye, Gerald Donald, u suradnji s Kim Karli-om, Rudolf Ellis Klorzeiger & William Scott-om krije iza još jednog tajanstvenog electro projekta – Dopplereffekt-a!

Navest ću pseudonime pod kojim su članovi Drexciye (svaki od njih zasebno) još izdavali: Abstract Thought, Arpanet, Der Zyklus, Dopplereffekt, Dr. Finn, Dr. Otto Henke, Elecktroids, Glass Domain, Japanese Telecom, Lab Rat XL, LAM, The Other People Place, Shifted Phases, Transllusion, Flexitone, X-Ternal Pulse, Ultradyne…

Evo da završim s nečim o tome kako je počela cijela ova priča o Drexciyi.

“When it was time I started hooking up with friends trying different styles until one night I could not sleep, cold sweat, tossing and turning and around 3 am September 18, 1989 I stood up and said ‘Drexciya’. It felt like a tidal wave rushing across my brain. All kinds of ideas were coming out. I could not stop it and I would not stop it. For the next three years we worked hard to perfect Drexciya before we would release it onto the world. Getting into production was not quick. It took a year of experimenting.” … James Stinson on TechnoTourist.org

James Marcel Stinson, glazbenik, rođen 14.09.1969. godine; umro 03.09.2002. godine. Iza njega je ostala ogromna glazbena ostavština te njegova žena Andrea i sedmero djece. Nakon Stinson-ove smrti Donald nastavlja producirati ali pod drugim imenima.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

“Negative evolution cycle completed. Now in sonic infinitum mode.” ...UR


Zanimljivi članci i intervjui:
Drexciya research lab
Drexciya Interview from Melody Maker, 1995
Arpanet Interview
Drexciya by Andrew Duke
James Stinson In Memoriam

Diskografija:
http://www.discogs.com/artist/Drexciya
http://www.discogs.com/artist/Gerald+Donald
http://www.discogs.com/artist/James+Stinson

Produkciju možete poslušati ovdje

Post je objavljen 16.05.2007. u 06:52 sati.