Area Code 313: Mad Mike Banks / Underground Resistance (Detroit)
,pot313.blog.hr" />

Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pot313

Marketing

Area Code 313: Mad Mike Banks / Underground Resistance (Detroit)

"No hope, no dreams, no love, my only escape is underground [...]somewhere in Detroit"



Nemoguće je nešto pisati o Mad Mike Banks-u a ne ući dublje u tematiku samog Underground Resistance-a ili pisati o Underground Resistance-u a ne obraditi život i djelo Mad Mike Banks-a. Zapravo životno djelo Mad Mike Banks-a je Underground Resistance i nemoguće je jednu priču odvojiti od druge.

UR je glazbeni kolektiv koji je nastao u Detroitu i izdanja izdana pod istoimenom etiketom imala su veliki utjecaj u početcima svog stvaranja kao što ga imaju i danas. UR je vjerojatno najmilitantnije uporište moderne urbane glazbe u Americi s jasnim političkim stavovima. Resi ih mnoštvo kvalitetne glazbe s porukom, "do-it-yourself" biznis filozofija, beskompromisnost, neovisnost o velikim diskografskim kućama i militaristički duh. Nešto kao Public Enemy samo što oni svoje negodovanje ne izražavaju kroz riječi nego kroz glazbu. Članovi UR su se dugo odbijali fotografirati bez poveza na glavi koji bi prikrili njihov identitet. Producirajući bezkompromisnu glazbu kojom promiču svjesnost potrebe za političkim promjenama, oni koriste početni zamah detroit techna te ga prilagođavaju složenim socijalno-političko-ekonomskim okolnostima koje su počele s erom Regana i koje su ubrzale propadanje grada. Rani UR glazbeno je tipična kombinacija detroita i chicago soula te techna, acida i electra.

"Mad" Mike Banks pravog imena Michael Anthony Banks glavni je nositelj Detroit undergrounda te jedan od glavnih pokretača novog vala Detroit techna. Može se reći da je on duša detroitskog techna, urbani gerilac i čisti proizvod detroitske crnačke kulture. Kroz njegov rad se provlači određeni politički program, borba protiv američkog sustava segregacije i beznađa geta. Kao ključni član Underground Resistance kolektiva, doprinjeo je preporodu detroit techna devedesetih te u proces stvaranja novog zvuka uvlači mnoge druge umjetnike kao što su Drexciya ili Jeff Mills.

Sredinom osamdesetih Banks je bio član lokalne garage grupe koja se zvala Members of the House s kojom je izdao seriju izdanja prije nego ju je napustio i osnovao Underground resistance. Upravo preko te grupe su se upoznali Mills i Banks dok im je Mills pomagao u uređivanju nekih stvari. Obojicu je inspirirao crnačka hip hop grupa Public Enemy zbog svojih političkih poruka. Pošto su dijelili isti duh pokreću koncept Underground Resistancea preko kojeg su htjeli sve izraziti zvukom, bez ikakvih tekstova, deklaracija i izgovorenih riječi.

“….music from our label can without words or explanations knock down all the barriers (racial,economic,religous,etc) that the programmers have cleverly set before us in order to keep us from understanding that categories and definitions separate and with separation comes exploitation and profit!”

Tako su Mills i Banks slijedeći svoj kreativni duh osnovali UR zajedno još s Robert Hood-om kojeg su pozvali u njihov studio da radi s njima. Bilo je to negdje kasnih osamdesetih. Jeff Mills i Mike Banks dijelili su istu ljubav, isti entuzijazam prema chicago soulu i mračnijem alternativnijem detroitskom techno. Osnivajući UR Banks zajedno sa svojim partnerima Jeff Mills-om i Robert Hood-om od UR gradi internacionalno, prepoznatljivo i poštovano ime. Njih trojica definiraju novi zvuk techna koji spaja najbolje elemente house-a i klasičnog techno zvuka stvorenog od strane njihovih prethodnika (Juan Atkins, Derrick May i Kevin Saunderson) i još ga više populariziraju naglašavajući njegovu surovu, minimalističku i grublju stranu. Njihovom zvuku Mills donosi prizvuk chicago industriala i EBM electro-techna a Banks i Hood svemu tome dodaju house i techno pozadinu. Mnoga rana izdanja UR labela su bila proizvod raznih eksperimentiranja sa zvukom od strane njih trojice, bilo u suradnji ili samostalno.

Prva ploča na UR recordsu je izdana 1990. godine i bila je to Time is Up EP (ur-001) napravljena u suradnji Banksa, Millsa i vokala Yolanda Reynolds. Nakon što je techno zvuk postajao sve više globalna pojava (nakon stvari “Big Fun” Kevin Saundersona) to prvo izdanje na UR recordsu bilo je najbolja mješavina housea, techno beatova i ritmova što je postalo sinonim za Detroit.

Banksov underground status i njegova filozofija dovodi do toga da on postane ključni igrač preporoda detroit techna. Njegova filozofija je duboko ukorijenjena u njegovoj glazbi i teško da se može odvojiti jedno od drugog. Militantne poruke ukrašavaju skoro svako izdanje a mnogo njegove rane produkcije nosi određenu dozu agresivnosti i ljutnje. Izražena je frustracija zbog ljudi i vodećih labelova koji trče samo za profitom kojeg techno pruža.

Pojava Europske rave i hard techno scene osigurava Undergroun Resistance-u idealno probno polje, scenu izvan Detroita gdje mogu puštati i isprobavati svoju glazbu.

The Punisher (ur-017) iz 1992. godine je bila prva ploča koju je Mills napravio sam za UR. Blagoslovljen zapanjujućim dj talentom Jeff Mills uskoro počinje razmišljati o samostalnoj internacionalnoj dj karijeri. On i Robert Hood napuštaju UR 1992. godine i svatko od njih otvara svoj label, Axis i M Plant.

Mad Mike Banks ostaje vjeran svojoj ideji i preuzima punu kontrolu nad UR organizacijom i počinje da živi legendu techna kroz svoju produkciju i kroz obveze prema svojoj zajednici. Nastavlja producirati (Return of Acid Rain, Message to the Majors …) pod UR-om te nastavlja svoju borbu i regrutira nove umjetnike kao što su Drexciya, James Pennington aka Suburban Knight, Aux 88, Dj Rolando itd….

S izrazitim političkim programom Banks odrasta i istražuje svoju zajednicu u potrazi za talentiranim producentima. Uskoro postaje živa legenda underground zajednice u Detroitu. Neka njegova produkcija kao što je bezvremeni Galaxy 2 Galaxy (ur-025) je primjer mješanja političkog programa - prikazanog u likovima Geronima i Bruce Lee-a - i moćne glazbene produkcije. Sva dobra koja je stekao preko UR-a Banks je uložio u lokalnu zajednicu te u stvaranje lokalnih labela. U glazbenom izričaju Mad Mike-a je duboko ukorijenjen zvuk ranog detroit techna i chicago house-a sredine osamdesetih te pod jakim utjecajem acida i industriala ali s tvrđim i driving osjećajem. Recimo da je mješavina Derrick May-a, Juan Atkins-a i Marshall Jefferson-a kao i eksperimentalnog synth-popa Kraftwerka, Gary Numan-a i Yellow Magic Orchestra.

" A lot of people ask me what I feel about all these white boys making Techno and I say to them : What are you talking about ? The first Techno I listened to was Kraftwerk and they're white. Techno to me is one music that is truly a global music[...] I think it's a galactic music"


Poslje njegov stil postaje sve mračniji a neka izdanja podsjećaju na rane electro stvari od Cybotron-a i Channel One, recimo na stvari Clear ili Technicolor. Stvari kao što su Codebreaker, Ambush i Beyond The Dance s nevjerojatno vještom produkcijom su više zrelije nego što su njegove ranije ljutnjom nabijeni techno uradci. Ta zrelost sada obilježava sva UR izdanja. U zadnje vrijeme Mike sve manje izdaje svoje solo produkcije ali je zato aktivan na drugim poljima. Glavni je i odgovorni pokretač takozvanog trećeg vala Detroit techno izvođača. Na svom UR labelu izdaje produkciju mnogih artista kao što su Dj Rolando, Charles Gibson i Andre Holland. Svi oni rade glazbu koja se podudara s Banks-ovom vizijom i filozofijom. “Music for those that know”.

Osnovao je i sestrinsku kompaniju Underground Resistance-a, Submerge, koja je prerasla u globalnu nezavisnu glazbenu kompaniju koja se bavi distribucijom i produkcijom elektronske glazbe. U biti ona se bavi svačim: snimanjem, managementom, distribucijom, licenciranjem i izdavanjem. Submerge i Banksov militantni elektronički glazbeni kolektiv Underground Resistance su u nešto više od desetljeća postojanja postali sinonimi za svjetski Detroit urban-future-funk-techno zvuk. Submerge nosi istu crtu okrenutosti prema zajednici u Detroitu kao i UR te pod sobom ima mnoge nove labelove pokrenute od strane ambicioznih poduzetnika/umjetnika. Jedna konstanta Submerge-a i UR su aktivnosti posvećene gradu, njegovim četvrtima i njegovom vizualnom i glazbenom artu. Druga konstanta je Banks-ovo stalno izbjegavanje fotografiranja i uobičajenih javnih nastupa. Kada UR ima nastupe negdje u inozemstvu ili doma, Banks i kompanija su poznati po tome da znaju voditi glazbene i dj radionice za djecu u domovima. Jednostavno, Mad Mike Banks radi u praksi ono o čemu govori u svojoj glazbi.

“Music can help them transcend their seemingly inescapable surroundings.”

UR je surađivao s berlinskim techno labelom Tresor koji je reizdao neka stara UR izdanja. Također su surađivali s labelom React na kompilaciji koja je sadržavala ekskluzivne stvari Banksa i ostalih UR izvođača.

Prvi UR full-length album izdan je 1998. godine i zvao se Interstellar Fugitives (ur-045). Na njemu Mad Mike redefinira zvuk UR kolektiva i naziva ga "High-Tech Funk". Zvuk se kretao od hard, minimal techna do breakbeata, electra, drum and bass-a i down-tempo hip-hopa. Ubrzo je newcomer u UR kolektivu, Dj Rolando izdao komercijalno najuspješniji EP, "The Knights of The Jaguar" (ur-049). Nakon što je 1999. na UR izašao taj maxi singl Knight of Jaguar Dj Ronalda (The Aztec Mystic) Banksu se javio Sony Music i zatražio od njega dozvolu da objave tu stvar na jednoj kompilaciji što je Mike odbio. Bez obzira na odbijanje Sony je ipak objavio obradu te stvari što je bio veliki udarac za Mad Mike Banksa i UR. Zbog brojnih reakcija istinskih ljubitelja glazbe Sony je povukao tu ploču iz prodaje. Bio je to dogadjaj koji je nanjeo nevjerojatnu štetu Underground Resistance-u ali je također pokazao snagu Banksovog snažnog nezavisnog položaja te tu nije bilo dvojbe da su se pravi ljubitelji glazbe distancirali od “onih koji su ukrali dušu” techno glazbi.

Kraftwerk je 2002. godine izdao remix EP svog soundtracka Hannover Expo 2000 u čijem su stvaranju sudjelovali dečki iz UR-a te su postali jedini producenti koji su imali privilegiju remixiranja Kraftverka.

Imena osnivača znamo a imena ostalih koji su producirali ili puštali glazbu pod UR kolektivom ili su na njemu izdavali su: Drexciya, Marc Floyd, DJ Rolando, James Pennington aka Suburban Knight, Blake Baxter, Alan Oldham, Chuck Gibson (Perception/Hi-techfunk) i Gerald Mitchell. DJ Rolando je 2005. godine napustio kolektiv, a trenutno Underground Resistance (uz Mad Mike-a) čine DJ Buzz "Banging" Goree, DJ 3000, 1V141Funx$#!n, Agent Chaos, Boots, Fix, Perception, Spawn, The Ancient, The Deacon, The Illustrator, The Infiltrator, Suburban Knight, The Unknown Soldier i Unknown Writer.

Od 1991. godine brojni UR live nastupi svugdje po svijetu daju labelu čvrstu poziciju u povijesti elektronske glazbe. Oni su u biti bili jedni od prvih izvođača iz Detroita koji su svirali techno i prva grupa koja je uzela dj-a kao člana grupe. Glazbena vještina, disciplina i inteligentni intervjui prave od njih i labela najpoštovanije ambasadore detroit techna svuda po svijetu a svojim pažljivo proračunatim intervjuima Mad Mike širi poruku UR-a diljem svijeta.

Long live the underground...

Web:
http://www.undergroundresistance.com
http://www.submerge.com

Produkcija:
http://e.discogs.com/artist/Underground+Resistance
http://e.discogs.com/label/Underground+Resistance

UR produkciju možete poslušati: ovdje
Inervju: Mad Mike Banks Interview on WDET - 11/2004

Mad Mike Banks
Gene Type: Z
Fugitive ID: #038 AKA Mad Mike
Race: Mutant
Status: Unknown
Unit/Division: Shadow Warrior
Weapon of Choice: Unknown
Method of Operation: Unknown
Crimes Committed: Resistance
Current Charges: Unknown
Last Seen: See Fugitive ID#040 AKA Analog Assassin

U.R
Classification: Production company
Primary product: Music
Current location: 3000 East Grand Boulevard, Detroit, MI 48202
Founded: November 2, 1989
Owned and Operated by: Michael Anthony Banks (aka: Mad Mike)
Areas of influence: Worldwide

Operating with military precision and detail, UR's iron grip on product marketing and press has made them the definition of what underground techno music is worldwide. Through their music they made the city of Detroit a magical place of global inspiration for thousands of people throughout the world.

UR - we created tomorrow and live in your imagination - we will never die


Post je objavljen 12.05.2007. u 08:46 sati.