Area Code 313: Charles "The Electrifying Mojo" Johnson
,pot313.blog.hr" />

Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pot313

Marketing

Area Code 313: Charles "The Electrifying Mojo" Johnson

"Will the members of the Midnight Funk Association please rise. Please go to your porch light and turn it on for the next hour to show us your solidarity. If you're in your car please honk your horn and flash your lights, wherever you are. If you're in bed, get ready to dance on your back, in Technicolor. And get ready for the MFA. The word is... Don't say no, say triple-whammy-whoa. Hold on tight, don't let go. Whenever you feel like you're nearing the end of your rope, don't slide off. Tie a knot. Keep hanging, keep remembering, that it ain't nobody bad like you. This session of the International Midnight Funk Association is being called to order. Electrifying Mojo presiding. May the Funk be with you. Always..." … The Electrifying Mojo at The Midnight Funk Association

Charles "The Electrifying Mojo" Johnson je legendarni detroitski dj koji je svojim radijskim djelovanjem odgojio generacije ljubitelja glazbe u Detroitu, te je jednim dijelom doprinjeo nastanaku techna. Može se slobodno reći da je on bio jedna od oskrica koje su potpalile vatru iz koje se rodio detroit techno. Tisuće mladih ljudi je odraslo uz njegove radio emisije, te je na taj način privikao generacije slušatelja na neobičniji zvuk, čime je odškrinuo vrata nekim novim vjetrovima. Mojo sam nije sudjelovao u razvoju techna kao glazbenog stila, ali je njegov utjecaj na ljude koji su stvarali tu glazbu bio jako veliki. Prvi techno pioniri poput Juan Atkins-a ili Derrick May-a navode da su slušajući njegove emisije po prvi puta došli u doticaj s nekim grupama ili glazbenim vrstama koje su jako utjecali na njih, te uvijek spominju utjecaj toga na njihov glazbeni razvoj. Također i druge generacije detroit umjetnika, poput Richie Hawtina ili Carl Craiga-a, navode da je Mojo bio čovijek koji ih je upoznao s glazbom grupe Kraftwerk kao i glazbom drugih inovativnih grupa iz tog razdoblja. Nije zgorega spomenuti kako je Jeff Mills, kao "The Wizard", počeo svoju karijeru u Mojo-voj emisiji pokazujući svoje vještine za gramofonima. Svi oni navode kako zasluge za ono što su postali i napravili jednim djelom snosi i The Electrifying Mojo. Recimo isto tako, neki veliki techno hitovi, poput stvari "Good Life", najprije su se zavrtili u njegovim emisijama. Iz svega toga se može isčitati važnost ove osobe za nastanak scene kojoj svi mi jednim dijelom pripadamo.

"I've always been a music lover,"…"Everything has a subconscious effect on what I do. In the 1970s I was into Parliament, Funkadelic; as far back as '69 they were making records like Maggot Brain, America Eats Its Young. But if you want the reason why that happened in Detroit, you have to look at a DJ called Electrifying Mojo: he had five hours every night, with no format restrictions. It was on his show that I first heard Kraftwerk." …Juan Atkins.

Charles Johnson je rođen u saveznoj američkoj državi Arkansas, točnije u njenom glavnom gradu Little Rock-u. Služio je vojsku u zrakoplovstvu i upravo se tokom te službe, u vojnoj bazi na Philippinima, počeo baviti djingom. Kada se vratio doma radio je par godina na radiju prije nego je upisao pravo na University of Michigan. Tu je počeo raditi kao college dj gdje je bio popularan zbog širokog spektra glazbe koju je puštao. Nakon završetka škole preselio se u Detroit i počeo raditi na radiju. Svirao je po klubovima i privatnim partyima širom Detroita, a puštao je glazbu blisku zvuku koji će se kasnije nazivati elektronska glazba.

Godine gospodnje 1977. počinje s emitiranjem na WGPR (107.5) radiju iz Detroita. Ova radio postaja je još poznata i po “Deep Space” emisiji koju je vodio Dj Mink i u kojoj su kasnijih godina puštani mixevi Juan Atkins-a, Derrick May-a, Kevin Saunderson-a, Eddie Fowlkes-a. Pet godina kasnije, 1982. godine, Mojo je prešao na WJBL radio gdje je pozornost šire javnosti zaokupio emisijom "Landing of the Mothership" koja je počinjala svaku večer u 22 sata.

“My grandparents had a cottage on the canadian side of lake huron...and, i would stay with them over the summer, and you could get all the detroit radio stations. when i first started listening, around 15 or 16, there was one guy i started listening to, his name was electrifying mojo. he did this show on, i think it was WJLB at that time... the stuff he used to play...just really opened my eyes because i had heard kraftwerk, and knew all their stuff, i had heard "planet rock," and then one night when i was going round...he used to start his shows at 12 o'clock midnight, and one night i came across it and i was like, "holy shit." he was playing cybotron, afrika bambaata, a LOT of kratwerk, a lot of model 500, and stuff like that, that i had never heard before. plus, he played a lot of parliament, funkadelic, and a lot of funk like zapp and all that stuff. i really wanted to do music after i heard those shows...i listened the whole summer. and the reception was kind of weak, so i had to hook the back of the radio, the antenna, up to a clotheshanger and everything...so i could get the station (laughs). but it was just...man, i loved that show. and it influenced a lot of people.” …Dan Bell

Od trenutka kada je počeo voditi svoje radio emisije primjenjuje svoju filozofiju ignorirajući uhodane i šablonske radio postaje iz okruga. Ljudi koji su svjedoci tog razdoblja spominju različitost njegovih emisija. Puštao je glazbu koja se u to vrijeme u Detroitu nije nigdje drugdje puštala osim kod njega, a spektar glazbenika koje je puštao je bio šarolik; Jimi Hendrix, Visage, J. Geils Band, a posebno je obožavao Prince-a tako da je satima znao puštati njegov glazbeni opus što je na kraju dovelo do jednog intervjua u živo s njim u eteru 1986. godine. Isto tako je je puštao glazbu nekih od elektronskih pionira poput Kraftwerk-a, Philip Glass-a, New Order-a, Afrika Bambaataa-e, što je vjerojatno imalo utjecaja na ono što će se razviti u Detroitu kasnije. Recimo, tih ranih osamdesetih, kada je izašao Kraftwerk-ov “Computer World” (1981.), Mojo je u svojoj emisiji “Midnight Funk Association” mjesecima puštao cijeli album, gotovo svaku večer, čineći time veliki utjecaj na tada mlade slušatelje poput Juan Atkins-a. Isto tako kada je izašla Atkinsovu stvar “Technicolor” mjesecima ju je puštao, kao i Atkins-ove druge stvari poput stvari Cosmic Cars.


Njegove emisije tokom noći su se sastojale od raznih dijelova. Koncepcija je bila takva da je Mojo katkad zaustavljao glazbu kako bi pričao o raznim temama, o onome što mu je u glavi u tom trenutku. Također je primao pozive da sasluša prijedloge slušateljstva. Taj njegov koncept, koji je bio jako popularan među ekipom, poslije je doživio mnoga kopiranja od strane drugih radijskih postaja i drugih radijskih voditelja. Jedna tipična Mojo noć je izgledala ovako nekako:

22:00 - The Landing of the Mothership
Ovo je bio uvod u svaku njegovu emisiju s specijalnim efektima i prigodnim govorom. Katkad je glazba tokom tog uvoda navodila u kom smijeru će ići glazba tokom noći, ali nekada je bila različita.

23:00 - Awesome '84, '85.
Sredinom osamdesetih je u ovo vrijeme znao puštati novu glazbu, ono što je sviježe, uz prestavljanje autora glazbe.

23:30 - Lover's Lane.
Pola sata za laganih melodija zaljubljene.

00:00 - The Midnight Funk Association.
Dio gdje je pušao glazbu bendova iz tog razdoblja.

01:00 do 3:00
U ovom vremenu Mojo je svaku večer bio različit. Znao je primati prijedloge slušateljstva i glazbenika te birao tri najpopularnije grupe iz te večeri (35-35-35). Prestavljao različite grupe ili umjetnike za koje bi onda slušateli glasali za svoje favorite (Star Wars). Ili je znao puštati samo pjeme jednog artista ili grupe prolazeći kroz cijeli opus što je značilo da je vrtio mix hitova dotičnog umjetnika ili grupe (Journey). Također je u ta 2 sata znao odsvirati svoj live mix ili dovesti lokalne dj-e da sviraju. Tako je i Jeff Mills počeo puštati kod njega kao "The Wizard".


Što je to bilo toliko posebno u tome što je Mojo radio? Njegova posebnost, pogotovo ako ga se smjesti u odgovarajući vremenski i geografski kontekst, je u tome što se nije zadržavao u jednom određenom formatu i cijelo to razdoblje je bio ispred svog vremena jer je slušateljstvo uvijek upoznavao s novom i svježom glazbom. Spektar grupa i izvođača s njegovih playlista je bio šarolik. Nije puštao samo pojedine popularne singlove nekih producenata nego cijele albume i to skoro svaku noć. Ako bi mu se neka stvar svidjela ona nije silazila s njegove playliste, za razliku od drugih radio postaja koje su prestajale puštati određene stvari nakon što bi ispale iz Top 40 liste. Recimo, tokom osamdesetih je puštao Jimi Hendrix-a kao da mu je tek tada izašao novi popularni album.

“He's doing a radio show now. He took a lot ... he took some time off, disappeared for a while. He's back now, but he's still ... you know, in the mid-eighties he was playing cutting edge music -- really really pushing the envelope. Now he's still playing the same records. So it's not so much ... it's not so interesting anymore.” … … Richie Hawtin 6.November 1998.

Mojo je jedno od nadahnuća za nastanak detroit techna. Nije to bilo ključno nadahnuće, ali njegov jedinstveni stil i odabir glazbe i predstavljanje grupa poput B-52, Depeche Mode, Prince i Kraftwerk-a donijelo je osvježenje u detroitski radijski prostor što je uvelike utjecalo na slušateljstvo tog vremena. S svojom emisijom "Midnight Funk Association" Mojo je imao sposobnost da uzme mainstrem i gurne ga u underground. Bila je to jedina emisija gdje su mnogi po prvi puta upoznali i čuli detroit techno. Tu su po prvi puta u eter puštene stvari kao što je Cybotron-ov “Alley’s of Your Mind”. Nažalost, Mojo se stalno selio s postaje na postaju, najviše zbog svoje posebnosti ne popuštajući pred pritiscima da promijeni koncept svojih emisija. U jednom je razdoblju pustio puštanje glazbe malo na stranu i posvetio se pisanju. 1995. godine je objavio opus na 539 stranica naslova “The Mental Machine”. Bio je to skup poema i eseja objavljen na na njegovom J-Stone Audio Books imprint-u. Kasnije se ponovo vratio u radijski prostor, ali nije više bio snaga kakva je nekoć bio. Bez obzira na to Charles "The Electrifying Mojo" Johnson je svoju misiju obavio kada je to bilo potrebno.

“… As much as they say I inspired them — it was definitely a reciprocal response.” ...The Electrifying Mojo (High Tech Soul - The Creation of Techno Music (2006))



The Electrifying Mojo (Charles Johnson) on 92-3 The Mix, WMXD, 1991
http://www.detroitradioflashbacks.net/retroreplay2/anotherdrf051216.html

http://princetext.tripod.com/i_mojo85.html
http://www.realdetroitweekly.com/article_1290.shtml

Post je objavljen 12.05.2007. u 08:36 sati.