Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/bolji

Marketing

BANKE - NAŠE MALE NOĆNE MORE, II DIO

ODABRATI BANKU,.... NIJE LAKO

Nema mjesta u kojemu nema najmanje jedne od poslovnica ili filijale poslovne banke. Odabrati s kojom bankom treba početi raditi izgleda "lako". Sve one nude lepezu svojih usluga, manje naknade ako koristite pakete usluga, manje naknade ako koristite usluge kao fizička osoba i kao poduzetnik, brze kredite, praćenje poslovanja poduzetnika, na vama je samo da odaberete pravu banku.
Image Hosted by ImageShack.us
Moj savjet za odabir banke:
- banka mora imati stručno osoblje, ljubazno i motivirano da vam pomogne.
- prvi kontakt s vama mora biti profesionalan i stručan. Nemati vremena za slušanje vaših potreba ili bar zakazivanje termina kada možete na miru doći i porazgovarati znak je da vam takva banka ne treba. Osobna znatiželja zaposlenika banke mora biti u drugom planu.
- sve nejasnoće moraju vam biti objašnjene bez nervoze.
- ako ste štediša te banke kao fizička osoba koristite svoja dotadašnja iskustva, procijenite kvalitetu usluge banke, odnos prema vama kada ste stajali u redu, tražili neko objašnjenje oko svoga tekućeg ili žiro računa, davanje informacija o svim uslugama i nejasnoćama. Ako ste bili nezadovoljni, odaberite drugu banku ili još jednom razgovarajte o onome što želite.
- jedan je odnos kad ste štediša koji drži novce u banci, a drugi kad ste poduzetnik koji traži (moli) sredstva za početak poslovanja. Banka koja ima isti odnos u obje situacije prava je banka. Odaberite je.
- mnoge banke imaju posebne odjele, službe, referade za poduzetništvo. Takva banka ima mogućnosti posvetiti vam se kad krećete u posao. Cijenite je po osoblju koje vodi taj posao. Profesionalca ćete uvijek prepoznati, on će vam pomoći u izradi plana (elaborata), dati savjet, a ne odmah kritizirati i odbaciti. Prije nego uopće krenete u bilo kakav posao idite u više banaka i raspitajte se što vam savjetuju. Tako ćete vidjeti odnos banaka prema poduzetniku.
Image Hosted by ImageShack.us
Iz iskustva znam da je šteta što banke nemaju zaposlenike koji će:
* vaš predmet preuzeti u fazi započinjanja posla,
* ocijeniti investicijski elaborat, pronaći rupe u tom elaboratu. Bolje je da vas na početku ispitaju, da vam otkriju slabe točke i spriječe početak rada nego da kasnije imate teške posljedice. Ima još dobrih poslova, odabrat ćete drugi posao i bez nervoze krenuti u njega.
* pomoći vam da prikupite svu dokumentaciju potrebnu za donošenje odluke o davanju kredita,
* obavijestiti vas o rezultatu vašeg zahtjeva bilo da je pozitivan ili negativan, pomoći vam savjetom da vaš zahtjev bude pozitivno riješen,
* podržati vas u početnoj fazi poslovanja – savjetom, nekada samo slušanjem, moralno,
* prvih 30 dana što češće kontaktirati s vama, ne samo zbog korištenja odobrenog kredita već i zbog savjeta što da napravite kad ste neodlučni,
* u fazi start – up neko vrijeme (od 3 do 6 mjeseci) pratiti vaše poslovanje (prodaja, naplata, pomoć u analizama početnog poslovanja, prijedlog mjera i aktivnosti koje bi trebalo poduzeti, priljevi i odljevi na račun, marketing, i sve drugo što može poboljšati kvalitetu vašeg poslovanja).
Naravno da to ne može biti njihov posao, jer vi ipak morate imati profesionalce i stručnjake koji odrađuju svoj posao i za to su plaćeni, ali njihova kontrolna funkcija mogla bi puno značiti u toj fazi.
* ako se posao ne razvija kako treba, njihov savjet može biti i prekid poslovanja i omogućavanje da se pošteno i s najmanje posljedica izvučete. Vi ste u taj posao ipak uložili svoj trud, rad, teško zarađeni novac, nekretninu.
Bolje je sve to prekinuti na vrijeme nego ići dalje, u agoniju. Poduzetnici ponekad izgube kompas i vuku neposlovne, neprofesionalne poteze jer postaju slijepi. Često vam to ne smiju reći vaši suradnici i radnici. A netko sa strane sve to vidi bolje, razumno i može kazati što dalje. Zato je potrebna vaša puna suradnja, bez laganja i uljepšavanja.
* financiranje putem banke treba biti zadnja opcija za poduzetnika i zato je uloga zaposlenika banke kao savjetnika velika.
Image Hosted by ImageShack.us
Većina banaka pomaže u pojedinim dijelovima ili u većini gore navedenih poslova, ali ja ne znam banku koja sve te poslove u cjelini odrađuje. Šteta, zbog vas poduzetnika.
A tada bi i banka u svakom trenutku znala pravo stanje i imala pouzdanijeg poduzetnika, imala veću sigurnost uloženoga novca.
- mnoge banke imaju u svojoj organizaciji savjetnike za poduzetnike.
Ako je to forme radi, ne idite u tu banku. Takav čovjek ili je zagušen poslovima pa nema vremena saslušati vas, ili nema interesa i afiniteta za takav posao.
- banke vas neće financirati ako nemate od svoju imovinu, nema novca bez garancije, uspjeh na papiru ne znači ništa. Ne molite novac, snagom argumenta dokažite da je vaš zahtjev opravdan. Mnogo pitanja na početku znači da banka brine za sebe ali i za vas. To je dobra banka.
- ispitajte kvalitetu usluga banke (kako bi ste mogli obavljati platni promet, na šalteru banke, putem internet bankarstva, putem telefona i sms poruka, imaju li i kakvo kartično poslovanje, ima li bankomata i koliko, hoće li vam zaposlenik pomoći da prvi put pravilno popunite tražene obrasce, kako brzo možete dobiti neke podatke o vašem poslovanju poput solventnosti i sl....).
Ako ste zadovoljni kvalitetom usluge odaberite tu banku.
Image Hosted by ImageShack.us
- ispitajte kakve programe nudi banka za poduzetnika kroz komercijalne kredite, kroz programe s lokalnom samoupravom, kroz programe izvoza, turističke programe u suradnji s ministarstvom, kroz programe putem HBOR-a. Nemaju sve banke potpisane ugovore s ministarstvima i lokalnim zajednicama, zato i to trebate znati kada odabirete banku. Ovakvi krediti su jeftiniji jer država, županije i gradovi daju subvencije na kamate (subvencija = iznos koji država daje bankama radi ostvarivanja poduzetničkih programa).
- ponekad je subjektivni osjećaj presudan za odabir banke jer postoji neki vaš intiman razlog (ljubazan službenik, prijatan i uslužan razgovor putem telefona, odgovor na pitanje putem interneta – web stranice banke, uredno ažurirana web stranica banke, jasne informacije i podaci o uslugama banke, propagandni materijal i dr.). i to može biti razlog, ali nastojte ga svesti na najmanju mjeru.
- važna je snaga banke, njezina infrastruktura, programi za poduzetnike, profesionalnost i stručnost, brzina rješavanja problema, povratne informacije klijentu, snaga argumenta i podataka.

IZDVAJAM

NE MOGU VJEROVATI !!!!


Image Hosted by ImageShack.us
Ovih dana zvoni mi mobitel (pazite ovo, važno je). Ljubazni glas s druge strane kaže: "Ovdje...iz Privredne banke, znate prije 5 godina ste uzeli kredit preko nas. Uredno ste ga vratili. Ali imate jedni pretplatu od 51 EUR, možete li mi reći broj vašeg tekućeg računa, pa da vam vratimo taj iznos,..."
A ja ne mogu vjerovati. Svašta mi prostrujilo kroz glavu.
Kažem: "Možete li mi nazvati za 10 minuta, samo dok pronađem broj tekućeg." A onda onda odoh brzo na ht imenik i tražim broj sa kojeg su me zvali. ma da nije neka fora, da mi uzmu broj tekućeg. Pogledam, jeste banka je.
Opet žena zove...i ja sav sretan dam svoj tekući...i zamislite za dva dana novci su tamo bili. Nemogu vjerovati.
A znate li zašto sam rekao kod broja mobitela...važno je...pa shvatio sam da broj mobitela nisam mijenjao više od 5 godina. Čestitam, rekoh sam sebi...ima li još takvih. I još da su poduzetnici.

Post je objavljen 05.04.2007. u 18:32 sati.