Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/hatepogodak

Marketing

Google/YouTube-najskuplja PR kampanja u povijesti

Tijekom prošle jeseni Google je kupio YouTube za nevjerojatnih 1,65 milijardi dollara iako je već sam imao Google Video servis. Čemu takav potez? Zar nije bilo logičnije uložiti u promociju vlastitog servisa i pojesti u tržišnoj utakmici malog rivala?

Neki će reći da je YouTube imao već izgrađen veliki community, ali puno ljudi ga je počelo koristiti tek nakon što ga je Google kupio. Prema mojem internom istraživanju većina ljudi je počela provoditi dosta vremena na YouTube tek u poslijednjih 6 mjeseci.

Moja teorija je da je Google u biti kupovinom YouTube-a pokrenuo najveću PR kampanju u povijesti. Plaćanjem višestruko veće cijene od stvarne vrijednosti kompanije ili njezinog potencijala uspio je doći u gotovo svaku dnevnu ili tjednu novinu u svijetu. I to na način da novinari nisu štedjeli tinte da napišu više o tom događaju.

I lijepa je to priča, dva mladića još na faxu, pokrenu posao na internetu bez puno para, njihov rad primijeti veliki Google i "prepozna potencijal" i dva lijepuškasta mladića postanu milijarderi. Ma tko to ne bi objavio.

No pogledamo li priču sa druge strane, takvu količinu publiciteta Google ne bi dobio da je platio realnu vrijednost kompanije. Ta bi vijestica došla možda na margine financijskih dnevnika i tjednika, možda bi je i neki informatički tjednik spomenuo. Nitko ne bi trošio tankere tinte na tu priču.

Ukoliko bi se sav publicitet koji su dobili u medijima pretvorio u neki novčani ekvivalent cijene oglašavanja svim tim medijima vjerujem da bi iznos bio minimalno deseterostruk od cijene koju je Google platio dečkima iz YouTube-a.

Kada se pogleda koliko se love vrti u oglašivačkoj industriji vidimo da 1,65 milijardi (u stock-for-stock, a ne u kešu) i nije nešto abnormalno veliko za jednog vladara Interneta. Prema podacima tvrtke PriceWaterhouseCoopers u svijetu se na oglašavanje svih vrsta u 2005 godini se sprašilo 385 milijardi dollara. Uostalom nije rijetkost da se Googlovim dionicama dnevno protrguje u iznosu od 3-4 millijarde dollara.

Tako da ako stavite malo stvari u perspektivu možete se samo nakloniti Googlovom odjelu marketinga i PR-a. Istom odjelu koji je i uz milijardu korisnika Gmail servisa uspješno furao priču o ekskluzivnom klubu u koji se ne može ući bez pozivnice. Kakav je to ekskluzivni klub u kojem je svaki šesti stanovnik zemlje??? U svakom slučaju velemajstori marketinga su ponovno bili na pozornici i zaslužili dugi dugi pljesak i "standing ovations".




Post je objavljen 03.04.2007. u 18:37 sati.