Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/backpack

Marketing

DAN 11 - 6. studeni 2006.

Jest Japan, ali i nije Japan – ovim riječima bi se najjednostavnije mogla okarakterizirati Osaka. Puno je malih kosookih Japanaca sa svih strana, čudnh japanskih restorana, kompjutorskih igraonica pa nema sumnje da smo još uvijek u Japanu. Ali za razliku od Tokija ili Kyota, Osaka je užasno prljav grad s velikim brojem beskućnika iza svakog ugla. Ljudi su lošije odjeveni, djevojke čak i vulgarno. Kad smo kod djevojaka, trenutno je u Japanu modni hit što kraća minica, crne dokoljenke i cipele sa što većom petom, bez obzira na izgled nogu (a sve Japanke imaju križaljku na nogama) kao ni na to da li znaju hodati u petama ili ne. Stoga većina Japanki kad hoda nabada u petama te izgleda kao da hodaju po ledu. U Tokiju su djevojke još donekle vodile brigu o modnom ukusu, dok ovdje u Osaki nose što kraću suknju i što veću petu što graniči s degutantnosti. I Orhideja i ja smo zaključili da nam se Osaka najmanje sviđa od svih japanskih gradova koje smo posjetili na ovom putovanju.
Jedini spomenik koji vrijedi posjetiti u Osaki je dvorac Osaka-jo, smješten u parku okružen dvama kanalima. Dvorac je izgrađen u drugoj polovici 16. stoljeća za Toyotomi Hideyoshija, onovremenog vojskovođu tj. vojnog diktatora u Japanu, ali dok izvana dvorac izgleda veoma impresivno, iznutra je posve moderniziran i uređen kao muzej. Dvorac ima osam katova (odnosno prizemlje i sedam katova) i na svakom katu je uređena izložba na drugu temu. Najzanimljivija je ona koja na high-tech način govori o životu Toyotomi Hideyoshija. Uspon na posljednji, osmi kat vrijedi truda jer se s vrha Osaka-jo pruža prekrasan pogled na cijelu Osaku. Osaka danas ima gotovo 2.5 milijuna stanovnika i drugi je po veličini grad Japana. Riječ je o, poput Tokija, veoma modernom gradu jer su ga krajem 2. svjetskog rata saveznici bombardiranjem razrušili gotovo do temelja. Stoga je kasnije bila potrebna potpuna obnova i danas se s vrha dvorca Osaka-jo vide samo moderni, visoki, stakleni neboderi, simboli svakog velegrada današnjice. Osaka je uz Tokijo najveći ekonomski centar Japana: tu su razne tvornice, ali i jedna od najvećih pomorskih luka ove zemlje, pa je vjerovatno zato u tako lošem stanju u usporedbi s ostalim gradovima Japana.
Nakon dvorca prošetali smo i modernim sjevernim centrom Osake. Naime, za Osaku kažu da ima dva centra – sjeverni ili Kita (Umeda) i južni ili Namba (Minami), oba prepuna luksuznih hotela poput Sheratona i Hiltona, skupih trgovina s Gucci, Armani, Versace i sličnim artiklima, visokih nebodera poznatih japanskih tvrtki poput Toshibe, Panasonica, raznih restorana, ali ono što u Osaki najviše upada u oči jesu McDonaldsi. Njih ima na svakom koraku i u niti jednom drugom gradu na svijetu nema ih toliko koliko u Osaki. U jednom od njih probao sam i hamburger koji se prodaje samo u Japanu te ga se ne može naći u ostalim krajevima svijeta – teriyaki burger (običan hamburger s piletinom u teriyaki umaku od soje). Koliko je Osaka nažalost amerikanizirana svjedoči i četvrt Amerika-Mura gdje su sve samo američke trgovine s uvoznim originalnim američkim proizvodima. Osaka i Japan su vjerovatno ostala jedinim mjestima na kugli zemaljskoj gdje Amerika još uvijek dobro kotira.

FOTOGRAFIJE OSAKE (JAPAN)


Post je objavljen 26.10.2006. u 17:09 sati.