Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/meatismurder

Marketing

Vegeterijanska kuharica

Za sve vegeterijance koji citaju ovaj blog.
Veganska pituljica
Sastojci: oko 300 g (ili 7 komada) listova za burek bez jaja, 200 g luka, 400 g krumpira, 500 g tikve/tikvice, 100 g svježeg ili dimljenog tofua, 3 žlice sojinog vrhnja, 2 žlice soja sosa, ulje, sol, papar, muškatni oraščić
Priprema: Povrće očistiti, oguliti i naribati. Dobro posoliti i ostaviti 5 minuta. Uključiti pećnicu na 180°C. Tofu narezati, preliti soja sosom i izmrviti ga vilicom. Povrće iscijediti rukama da se odstrani višak tekućine. Dodati tofu, papar i muškatni oraščić. Svaki list/koru premazati uljem, staviti 'traku' nadjeva i zarolati kao palačinku. Slagati na nauljeni lim. Na kraju još jednom sve premazati uljem i sojinim vrhnjem, pospati kurkumom (nije nužno). Narezati još sirovo na manje komade. Peći oko 40 minuta.
Zljevanka od kukuruzne krupice
Sastojci: pola kg poriluka (i/ili nekog drugog povrća, lisnatog), pola kg kukuruzne krupice, 1 čaša integralnog brašna ili zobenih pahuljica, 1 l vode, sol, muškatni oraščić na vrh noža, 4 žlice nasjeckanog lista peršina, 2 žlice prženog sezama, 2 žlice sjemana lana, pola čaše ulja
Priprema: Povrće narezati na rezance. Pomiješati kukuruznu krupicu, brašno, povrće, začine, vodu i ulje. Dobro promiješati i staviti u nauljenu tepsiju. Posipati lanom. Peći 40 minuta u prethodno zagrijanoj pečnici na 170°C. Prekriti vlažnom krpom i ostaviti da se ohladi.
Pogačice od palente i tofua
Sastojci:1 pakiranje instant palente, 150 g svježeg tofua, 250 dimljenog tofua, 100 g mljevenih oraha, malo peršinovog lista, sol, papar
Priprema: Skuhajte palentu prema uputama na vrećici, ali tako da bude gušća. Umiješajte svježi slani tofu i sipajte vruće u zdjelu, ostavite da se ohladi. Modelom za kolače vadite pogačice, a na sredinu svake stavite špricom za ukrašavanje po malo nadijeva kojeg ćete napraviti tako da umutite naribani dimljeni tofu, mljevene orahe, sol, papar i sitno sjeckan peršinov list.
Pogača od blitve
Sastojci: 4 lista tankih kora bez jaja, 1 kg blitve, peršin, koromača (može i bez), 5 žlica maslinovog ulja, sol
Priprema: Operite i sitno narežite blitvu, peršin i koromač. Razvucite tanko tijesto u obliku lima u kojem će se peći. Lim namažite pa u njega stavite dva lista tako da krajevi malo vise preko ruba. Na tijesto rasporedite blitvu, posipajte je peršinom i koromačom, posolite i nauljite. Preklopite drugim listom tijesta, pa dobro zalijepite krajeve donjeg lista s gornjim tako da tekućina iz nadjeva ne može izaći. Pecite u srednje vrućoj pećnici dok tijesto ne porumeni. Pečeno možete premazati maslinovim uljem i pokriti krpom.
Pita krumpiruša
Sastojci: 1 kg krumpira, 300 g tijesta za savijače, 2 glavice luka, 150 g dimljenog tofua (ili obični s malo tamarija), 1 žlica mljevenog zrna gorušice, malo sojinog vrhnja ili sojinog mlijeka
Priprema: Krumpir naribamo na rezance, luk sitno nasjeckamo, tofu narežemo na sitne kockice. Na ulju popržimo začine (niti jedan nije obavezan): asafetida (ne treba ako se koristi luk), gorušica, muškatni oraščić, curry... Kad gorušica počne pucketati sve skupa zalijete s malo (1/2 dl) vode. Krumpir i tofu dinstamo na ulju i luku 20 minuta, zatim dodamo sol i papar. Kada se ohladi, smjesu zavijemo u prethodno nauljene duple listove tijesta za savijače, te na kraju sve zalijemo sojinim vrhnjem ili mlijekom. Pečemo u prethodno zagrijanoj pećnici 20 minuta na 200°C i 20 minuta na 170°C.
Savijača od špinata
Sastojci: 500 g smrznutog špinata, 6 žlica brašna, 6 žlica ulja, 400 g sojinih ljuspica, 4 dl sojinog vrhnja, sol, kore od tijesta bez jaja.
Priprema: U vrelu vodu stavite špinat i kuhajte 15 min. Sklonite sa vatre i špinat istresite u cjediljku dok se potpuno ne ocijedi i ohladi. dodajte brašno pomjesano s vodom, ulje i sve lagano promiješajte. Stavite aluminijsku foliju u lim za pečenje, podmažite uljem i izlijte koru. Pažljivo poravnajte i stavite u zagrijanu pećnicu, na 200 stupnjeva i pecite dok se ne odvoji tijesto od lima. Izvadite iz pećnice, pokvasite kuhinjsku krpu i zajedno sa njom savijte tijesto dok je vruće i ostavite ga da se ohladi. Namočene sojine ljuspice pomiješajte sa 3dl sojinog vrhnja, posolite, zapaprite, promiješajte i kada se kora ohladi prvo je odvojite od folije, a onda napunite i zamotajte.
Pizza od cjelovitog brašna
Sastojci: 2 1/2 šalice crnog pšeničnog brašna, 1 žličice morske soli, 1 žlica tamnog sezamovog ulja, 1 šalica vode
Priprema: Stavite dvije šalice brašna u posudu i pomiješajte sa solju, a zatim brašnu dodajte ulje i vodu. Mijesite rukama dok ne bude glatko i rastezljivo. Dodajte ostatak brašna da se zgusne. Metnite u posudu posutu brašnom i mijesite dok ne bude glatko. Ostavite da odstoji 15 minuta. Koristite pola tijesta odjednom, uvijte ga i prebacite u nauljenu posudu za pizze. Nježno razvucite tijesto po posudi i okrenite krajeve prema dolje kako biste dobili deblji rub. Raširite nadjev po tijestu i pecite tridesetak minuta u pećnici zagrijanoj na 180 C, ili dok rub ne bude svjetlosmeđe boje. Poslužite vruće.
Nadjev za pizzu
Sastojci: tamno sezamovo ulje, 1 šalice nasjeckanog luka, 1 šalice nasjeckanog celera, 1 šalice vode, 1 šalice ukoso rezanog mladog luka, 1-2 jušne žlice ječmenog misa, 1 šalica pastrnjaka rezanog na velike komade, 2 šalice mrkve krupno rezane, kap đumbirovog soka ili prstohvat naribanog đumbira, 1 šalice narezane paprike, 1 šalica tofua narezanog na kocke
Priprema: Zagrijte ekspres-lonac, premažite ga uljem i stavljajte povrće ovim redom; luk, celer, pastrnjak i mrkva. Svako povrće kratko propirjajte prije dodavanja slijedećeg. Ulijte vodu i posolite, pokrijte i kuhajte petnaestak minuta. Zgnječite povrće te dodajte miso i đumbir. Zagrijte tavicu za prženje i premažite uljem. Lagano ispirjajte papriku i mladi luk. Pomiješajte s povrćem i dodajte nadjev pizzi. Poslažite kockice tofua po pizzi neposredno prije pečenja.
Pečene lazanje s tofuom
Sastojci: 1 čajna žlica tamnog sezamovog ulja, 1 šalice svježe oljuštenog graška, zrnje od jednog klipa kukuruza, 1 šalice luka nasjeckanog na kockice, 1 čajna žlica tamarija, 12 lazanja od cjelovitog brašna, dugih 20-25 cm
Priprema: Propirjajte grašak, kukuruz i luk u tavi na sezamovom ulju oko 5 minuta ili dok ne omekša. Zgnječite tofu u suribachiju ili u zdjeli i dodajte povrću. Pospite tamari po sastojcima, dobro promiješajte i kuhajte 1-2 minute. Lazanje kuhajte odvojeno u većem loncu. stavite sloj kuhanih lazanja na dno posude. Naizmijenično stavljajte slojeve povrća i tofua sa slojevima lazanja, završavajući sa lazanjama. Poklopite posudu i pecite 20-25 minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 180 C. Kad su gotove, lazanje moraju na krajevima biti hrskave. Izvadite i poslužite s kuzu-tamari preljevom.
Musaka s kiselim zeljem
Sastojci: 2 glavice crvenog luka, 1 kg rezanog kiselog zelja, 2 žlice sezamovog ulja, 1/2 kg seitana special ('juneći odrezak'), 100 g dimljenog tofua
Priprema: Na ulju propirjajte sjeckani luk i dodajte kiselo zelje, te na laganoj vatri sve pirjajte oko 30 minuta. Ako je zelje jako kiselo ostavite ga 10-tak minuta u hladnoj vodi prije pirjanja. Ocijedite i stavite pirjati. Vatrostalnu posudu ili dublju tepsiju namažite uljem, složite red zelja, pa red na komadiće izrezanog seitana, pa drugi red zelja, te po vrhu naribani dimljeni tofu. Malo poprskati uljem i zapeći 30 minuta na temperaturi od 180°C.
Poslužuje se uz domaće mlince od integralnog brašna. Ovako pirjano kiselo zelje odličan je prilog uz palentu - kukuruzne žgance, a može biti i prilog ili salata u bilo kojoj zimskoj kombinaciji.
Sojini medaljoni sa šampinjonima
Sastojci: sojini medaljoni, šampinjoni, luk, brašno, tofu
Priprema: Sojine medaljone prokuhamo u slanoj vodi i ocijedimo. Kad se ohlade protrljamo ih sa paprom, uvaljamo u brašno i kratko popečemo na ulju. Šampinjone nasjeckamo i popržimo na luku. Sojine medaljone poslažemo u protvan zajedno sa prodinstanim šampinjonima, možemo dodati šnitice dimljenog tofua (sir od soje) i sve zajedno kratko zapeći u pećnici.
Zapečeno povrće
Sastojci: 20-25 dag graška, 20-25 dag mrkvice, 20-25 dag cvjetače, 20-25 dag celerovog korijena, 20-25 dag brokule, 2 žlice nasjeckanog peršina, 4 dl sojinog ili zobenog mlijeka, sol, papar, 10 dag naribanog tofua, brašno
Priprema: Skuhajte povrće i narežite ga na male komade, začinite, dodajte tofu i peršin pa ga stavite u vatrostalnu zdjelu. Pomiješajte brasno s sojinim ili zobenim mlijekom pa prelijte preko povrća. Pecite u pećnici oko 30 minuta.


Post je objavljen 07.07.2006. u 14:25 sati.