Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/kedi

Marketing

Green Day

Od svih alternativnih bandova koji su se nakon uspjeha Nirvane probili do opće prihvaćenosti i komercijalnog uspjeha, Green Day su uz Pearl Jam sigurno najutjecajniji. U svojoj osnovi oni su suvremeni energični punk band koji isporučuje jednostavne punk-pop pjesme, sa jakim smislom za melodiju. Premda nisu naročito inovativni, svojim major label debutom Dookie donijeli su ublažen i osuvremenjen zvuk punka kasnih sedamdesetih novim generacijama i postigli velik uspjeh kod najšire publike. Njihov utjecaj i uspjeh otvorio je vrata gomili bandova novog punka, punk metal i ska, koji bi inače ostali na margini. Green Day bili su dio sjevernokalifornijske underground scene. Prijatelji iz djetinjstva Billie Joe Armstrong i Mike Dirnt osnovali su svoju prvu grupu Sweet Children kada su bili stari četrnaest godina. 1989. dodali su bunjara Al Sobrantea, promijenili ime u Green Day i objavili EP "1,000 Hours", koji je bio dobro prihvaćen na kalifornijskoj hardcore punk sceni. Nakon toga potpisali su ugovor sa nezavisnom etiketom Lookout, Sobrantea zamijenili sa Johnom Kiftmeyerom i snimili prvi album 1039/Smoothed Out Slappy Hour. Uslijedila je još jedna promjena bubnjara i to mjesto je zauzeo Tre Cool, koji je ostao stalni član. Tijekom ranih devedesetih Green Day su konstantno povećavali svoje sljedbeništvo, koje je postalo poprilično u vrijeme izdavanja drugog albuma Kerplunk iz 1992. Uspjeh na nezavisnoj sceni potaknuo je interes major labela i rezultirao ugovorom sa Reprise Records. Dookie se pojavio 1994. i zahvaljujući MTV uspjehu početnog singla "Longview" album je postao hit širokih razmjera. Vrhunac su postigli tog ljeta kada je drugi singl "Basket Case" proveo pet tjedana na prvom mjestu američkih rock ljestvica i kada su rasturili svojim živim nastupom na koncertu Woodstock ’94. Početkom 1995. četvrti singl "When I Come Around" čak sedam tjedana je bio na vrhu rock liste. To je rezultiralo ukupnom prodajom albuma u više od 10 milijuna primjeraka i Grammyem za najbolju izvedbu alternativnog rocka. U jesen 1995. stigao je nasljednik Insomniac. Singl "J.A.R." korišten u soundtracku Angus također je dospio na prvo mjesto rock ljestvice. Insomniac se prodao u više od dva milijuna primjeraka i niti jedan singl skinut sa njega nije postigao uspjeh singlova sa prethodnika. 1996. band je zbog iscrpljenosti napravio prekid u karijeri, da bi se treći major label album Nimrod pojavio krajem 1997. Tri godine nakon toga objavljen je album Warning.


Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Post je objavljen 22.04.2006. u 21:25 sati.