Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sickofitall

Marketing

Obilježeni: Lica S Naslovnica – Zoran Spajić Spike; Priča druga

np Mastodon – Call Of The Mastodon LP

Zoran Spajić je ikona makarskog rocka – dugogodišnji radijski voditelj, DJ i designer – ukratko, umjetnik i kreativac koji je itekako obilježio prošlost i zadužio budućnost makarske pop kulture svojim radom i djelima. Stoga, on je drugi Obilježeni: Lica S Naslovnica, serijala koji je promijenio ime zbog realnih razloga, no da ne duljim o tom, Spike je pravi izbor. To ću upravo pokazati, fokusirajući se ovaj put samo na jedan dio njegove osobnosti – design plakata koje je radio isključivo za svoje glazbene slušaonice, dakle, unikate od kojih je jedan dio sakupljao i sačuvao a drugi je nepovratno istrunuo i izgubljen je u virtualnoj ropotarnici prošlosti.

Image Hosted by ImageShack.us

Flomaster, hamer papir u ruke i crtaj
- Jedinstvene originalne plakate za glazbena događanja sam počeo raditi 1971. ili 1972. dok sam kao DJ radio u hotelu Neptun u Tučepima, a glavni aduti su bili plakati za memorijalne slušaonice The Doors, povodom smrti Jima Morrisona, mada sam tada kombinirao i Rolling Stonese jer je, naime, na isti dan 03.07., samo druge godine, umro i Brian Jones – priča Spajić o početcima crtanja plakata na velikom hamer papiru. – Tada nije bilo tehnologije kao danas, već kupi hamer, flomaster u ruke i crtaj – kroz smjeh se prisjeća on i nastavlja riječima – Brdo toga sam napravio tih godina, pa sigurno tridesetak unikatnih plakata kojima se ne zna trag. Danas nemam niti jedan iz tog doba. Šteta, komentirao sam i pitao jeli mislio tada o tome da bi jednog dana to bilo vrlo zanimljivo imati? – Sigurno da da – kazao je - ali tada nisam razmišljao o tome. Bilo mi je bitno odraditi posao kako treba, što se tiče glazbe, pa i slikanja plakata.







Image Hosted by ImageShack.us

Ljubav prema crtanju i glazbi
- Grafičke utjecaje najviše sam crpio s rock ploča tog vremena, posebno bi istakao designera Rogera Deana mog glavnog uzora koji je radio omote bendova Yes, Uriah Heep, Osibisa i drugih izvođača. U to doba su u glazbenom časopisu Džuboks izlazili natječaji za omote ploča naših glazbenih skupina, a ja sam poslao radove za drugu ploču grupe Time, koja je btw. izašla 1975. godine pod imenom Time 2 i grupu Zebra – Ma Tko Si Ti?, 1978. godine, međutim, moji prijedlozi nisu zadovoljili kriterije. Sav taj trud oko izrade plakata i omota mi je ustvari pričinjavao zadovoljstvo, guštao sam u tome, crtao sam najviše zbog sebe i zbog nekakvog kontinuiteta rada – o imperativu samog utrošenog vremena Spike je zaključno rekao. Dakle, ništa nije bilo uzalud.





- Te velike plakate – dok je držao u rukama jednog takvog iz hotela Dalmacija s kraja 80-tih – sam tada radio po principu umnožavanja A4 originala do završne kombinacije 4 x A3 koje zalijepiš i dobiješ ovo – govorio, a ja sam čitao što na njemu piše «Back To The 60's – Top 60 Hits». – Iz tog doba je i ovaj jazzerski za svirku u Jadranu u Tučepima. To su mi dva najstarija koja imam sačuvana i nisu crteži negativi već uvećane kopije.











Gaudeamus je bio zlatno doba MA Rocka
Početak devedesetih je s otvaranjem Gaudeamusa donio također jednu plodnu fazu, jer smo u to doba Mišel Kalajžić i ja, radili rock slušaonicu Indijanac, koja se paralelno s Radio Makarskom vodila i četvrtkom u ovom klubu – priča Spajić, a ja momentalno tonem u sjećanja na te izvrsne četvrtke u Gaudeamusu kada je grad disao punim plućima za ovakvim programima. Posjeta je uvijek bila izvanredna, pun klub – 200, 300 duša – bez obzira što je bio četvrtak. Pomalo se budim i vračam u stvarnost, dok Zoran nastavlja priču – 1994./1995. su godine Indijanca, a plakate sam na osnovu ovih originala tada štampao u pet - šest primjeraka, koji su bili lijepljeni po gradu. Iz tog razdoblja je i ovaj plakat gdje sam uz navedena velikane i njihove ploče, u mozaik stavio svoju sliku u zadnji kvadrat – zafrkantski se smiješio Spajić dok se prisjećao tih najboljih dana za rock glazbu u Makarskoj uopće.

Image Hosted by ImageShack.us

- U početku je za Indijanaca bio slobodan upad, no, uvidjeli smo da je na slušaonicu počeo dolaziti veliki broj ljudi i odlučili smo se na naplaćivanje ulaznice, kada sam došao na ideju da napravim jedan čudan plakat. Kuvertu formata A3 sam, naime, zalijepio na službeni plakat Gaudeamusa i napisao – Ako imate sreće unutra ćete pronaći pozivnicu za slijedećeg Indijanca.





- Neko vrijeme, dok sam radio u discu Opera još uvijek bi nacrtao kojeg, a ekspanzijom kompjuterske tehnologije i tehničkog napretka, gotovo sam prestao crtati plakate. Prilagodio sam se i posvetio se drugačijem pristupu ekspresionizma ideje, a u tome mi je pomagao moj prijatelj Vjeko Šimić koji je u Corelu pretakao moje ideje na papir, tako da sam za vrijeme DJ angažmana u Art Cafeu u suradnji s njim napravio veliki serijal najavnih plakata – na kraju je kazao Zoran Spajić - Spike.
























Post je objavljen 12.04.2006. u 20:13 sati.