Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zakaj

Marketing

Jesmo li brand?

Upravo se vratih sa kratkog skijanja, prvog u prosirenom sastavu (sa podmladkom) i jos jednom ostah zapanjen sa time koliko su neke zemlje od sebe uspjele napraviti dobar brand... i onda se sjetih i nekih koje su se isfurale do te mjere da vise uopce nije vazno sta rade, dovoljno je da se pozovu na svoje ime i ljudi kupuju kao blesavi. Npr. Svedska. IKEA namjestaj kojem se Hrvati klanjaju zbog "svedske domisljatosti, dizajna i kvalitete" se vec odavno ne proizvodi u Svedskoj (neka mi netko navede jedan IKEA proizvod koji je made in Sweeden, bas me zanima), no image zemlje je dovoljan da kupe stagod i da jos budu sretni sto su imali cast potrositi novac na isto. H&M je ista stvar. Sve je made in Kina, Tajvan, Banglades, Indija, Rumunjska,... no i dalje je to za nas "Svedska kvaliteta". A kad ti isti jadni Kinezi, Tajvanci i Indijci proizvedu iste stvari pod svojim imenom - tada su one u nasim ocima - srot. Pa ti sad budi pametan...
Nekad davno smo i mi pokusali isfurati "Hrvatski proizvod", napravili smo hrpe kampanja, ucinili i proizvode donekle prepoznatljivima, no sta smo zapravo postigli? Hrvatska kao zemlja nema neki image, nas ne dozivljavaju kao Svede, Svicarce ili Njemce kao "kvalitetne" ili "sposobne proizvesti kvalitetno" - i sta smo zapravo postigli time sto smo neke proizvode "okitili" pridjevom hrvatsko? Jesmo li time pomogli podizanju imagea hrvatske, ili smo mozda time samo nepotrebno opteretili kvalitetan proizvod?
Necu tvrditi ni jedno ni drugo.

Post je objavljen 23.01.2006. u 19:04 sati.