Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/henry

Bruxelles - day 4 & 5

Kad sam se večer prije, odnosno day 3, vratio u hotel pričao sam sa dva recepcionera iz hotela. Pitali su me kako je bilo u Bruggeu pa sam rekao kako se premišljam između Genta i Brusselsa pa su mi rekli nek ostanem tu iako je Gent lijep. Malo sam si razmislio i zaključio da stvarno imam još neke stvari koje želim vidjeti u Brusselsu.

Napravio sam si plan kojim redom ću što ići pogledati jer je bila nedjelja pa nisam znao koliko će često voziti metro (neopravdano) a i da ne propustim nešto, a popis sam naravno zaboravio u hotelu, ali ipak obavio sam sve što sam htio. Uglavnom prva stanica bio Atomium i "kraljvske stvari" okolo. Nakon nekih početnih problema sa pronalaženjem puta našao sam se pred Atomiumom. Nekako nikad me nije privlačio na slikama, a uživo mi je bio stvarno lijep nekako sav se sjaji:). Nažalost bio je zatvoren tako da nemam pojma što je zapravo unutra:).

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

U blizini Atomiuma je kraljevski dvorac i prostori EXPOa. Ah da i neki nogometni stadion, nemam pojma tko igra na njemu, ali kako je relativno mali rekao bi nitko bitan - mislim. Atomium se nalazi u velikom parku koji je stvarno prekrasan i usred zime.

U sklopu kraljevskog posjeda nalazi se i ovaj botanički vrt sa egzotičnim biljakama. Ljudi kažu da je prekrasan, a otvoren je samo 10 dana u godini od čega je jedan dan namijenjen invalidima.

I tako dok sam se četao pored dvorca vidim kako se otvaraju vrata i lijepo si zamišljam kako princeza izlazi van i shvaća kako je oduvijek o meni sanjala i ja postajem belgijski princ. Ipak auto je samo prošao pored mene :( - jadna ni ne zna što je propustila :D :D.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Razgleda sam tako i ostale znamenitosti u blizini i otišao do nacionalne bazilike svetog srca. Nešto sam pročitao kako je to najveća kršćanska bazilika na svijetu. Stvarno prekrasno izgleda, nekako moćno. Prva ideja kad sam je vidio mi je bila da je idealna za krunjenje Aragorna:). Kako je bila nedjelja nisam išao u nju iako me zanimalo kako izgleda iznutra - ah drugi put...

Slijedeća stanica bila je crkva St. Catherine. Mislim da sam pročitao kako je to najstariji dio grada. Uglavnom začudilo me kako ta crkva nije održavana, odnosno čišćena pa nije jako lijepa. (ovdje sam stavio sliku na kojoj se ne skuži toliko koliko je kamen crn na nekium dijelovima...).

Ako obratite pozornost na dno crkve s lijeve i desne strane vidjeti ćete da tamo netko očito spava jer su razpete neke deke. Začudilo me koliko ima ljudi koji prose, koliko sam primjetio većinom su to bijelci što mi je isto bilo malo čudno. Jel to znači da su oni ljeniji ili je to slučajno ili...

Slijedeća i planirano zadnja stanica bio je Parc du Cinquantenaire. To je park koji je napravljen da bi kralj Leopold II (biti će još govora o njemu) proslavio 50 godina Belgijske države 1880 i time činio parižane/francuze zavisnima. Međutim čini se kako nije baš sve išlo kako je zamislio.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Naime ovaj slavoluk koji je na slici se trebao sastojati od samo jednog luka. Projekt za taj luk je rađen godinu dana, a kako ni tad nije bio gotov kralj je odustao od njega i odlučilo se napraviti ovaj sa tri luka. Međutim dovršen je tek oko 25 godina kasnije!!! Dakle država je bila već skoro duplo starija... Razočarala me malo veličina tog parka, nekako očekivao sam nešto veće, ovo je stvarno malo...
Pored slavoluka sa sa obje strane dvije poprilično velike zgrade. U jednoj je Muzej povijesti vojske a u drugoj Motoworld (izložba automobila) i Muzej umjetnosti i povijesti. Kako nije bio otvoren dio povijesti odlučio sam se da idem u vojni muzej u koji je BTW ulaz besplatan. Nisam se nešto posebno oduševio ima jako puno uniformi koje su mi nekako dosadne, doduše ima i totalno smiješnih:), ima mačeva, puški i slično. Ono što me fasciniralo je kako ima bogatu kolekciju tenkova rekao bi minimalno 30, a tek aviona od prvog aviona koji se koristio u belgijskoj vojski koji sliči onom braće Wright do najmodernijih tipa Mirage 5, Mig 23... Ovo je dio aviona koji su u toj jednoj hali.

Pogledao sam taj muzej i bilo je tek oko 15:30 pa su se otvarala mogućnosti da se još nešto vidi. Premišljao sam se između nekog Muzeja srednjevjekovnog Brusselsa i Muzeja centralne Afrike. Kako je u vodiću pisalo kako se tamo mogu vidjeti neke stvari koje se mogu vidjeti samo u Africi i tu onda sam odlučio vidjeti nešto kako bi Pythonovci rekli "something completely different".

Mislio sam da je to blizu, a vozio sam se tramvajem nekih 25 minuta od čega 20 nakon znaka na kojem je bio prekriženi Brussels tako da nisam baš siguran jel mi vrijedila tramvajska karta:) - nebitno:).
Uglavnom čium sam ušao fascinirala me jedna stvar. Čamac dug preko 10 metara izrađen iz jednog komada drveta. Stvarno impresivno izgleda!!!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ima tu jako puno prepariranih životinja... Evo najslađe životinje;) Skakavac od nekih 35 cm.

Muzej je stvarno poslastica i ne treba ga propustiti. Ima jako puno predmeta od raznih oruđa preko kapa i maski do muzičkih instrumenata, kopija biljaka i slično... Kad sam vidio te njihove maske i zamislio u kojim uvjetima žive zaključio sam da su daleeeeeko napredniji od nas zapravo. Mislim te maske su me stvarno fascinirale. Najrađe bi vam stavio sve slike iz muzeja, ali ipak ne mogu:) pa ćete se morati zadovoljiti sa samo par.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Muzej je smješten i u nevjerojatno lijepom ambijentu. Nekakav mali dvorac ili palača, okružen prekrasnim vrtom...

Drugo jutro imao sam malo vremena za vrzmanje po kvartu gdje je bio moj hotel prije nego sam se zaputio na aerodrom. Kako se nisam mogao vratiti a da nisam probao belgijsku čokoladu to je bio cilj dana. Uglavnom smrznuo sam se kao onaj ženski organ čekajući da se dućan za čokoladu otvori. Let je bio na vrijeme i jaako ugodan.

Eto to vam je bio moj put, onako nije mi bilo pretjerano žao da se vraćam. Bilo mi je lijepo, odmorio sam se i nauživao ali i zaželio vidjeti neke ljude:).

Skužio sam na putu jednu stvar. Mislim da ovaj naš škoslki sustav što se tiče stranog jezika ima popriličnu rupu. Učimo kojekakve gluposti umjesto da barem jedno polugodište potrošimo na učenje imena jela i slično. Mislim ok snađem se u restoranu, ali zašto se moram mučiti i razmišljati što bi nešto bilo? Sasvim je sigurno da tko god ie negdje van u nekom trenutku mora naručiti nešto za jesti - zato nije li to možda i najvažniji dio nekog jezika? :)

Druga stvar koju sam zaključio je da sam nakon dosta premišljanja oko kretanja u školu stranih jezika konačno odlučio. Dakle, prvo sam mislio ići učiti njemački jer je koristan. Onda sam zaključio da mi je to ružan jezik i da mi se ne da. Polako sam se zapalio za francuski, a poslije mislio kako bi i kineski mogao biti dobar career move. Ipak nije baš da se pokazalo da ima tečajeva kineskog, odnosno našao sam jedan ali prilično skup. Sada kad sam se vratio iz Brusselsa zaključio sam da želim svakako naučiti francuski i krećem!!!

Eto konačno ste se riješili postova o Belgiji:))

Post je objavljen 21.01.2006. u 21:39 sati.