Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/dopisi

Marketing

DOPIS: PODUZIMANJE NEZAPOSLENIH CJELOVITIM FINANCIJSKIM RJEŠENJIMA

Napomena: Ovaj dopis ne sadrži diskrecijske podatke primatelja i jedina svrha njegova objavljivanja na ovom blogu je arhiviranje mojih pokušaja u pokretanju agencija i drugih entiteta koje su već trebale biti netom poslije razdvajanja od bivše Jugoslavije.

Ivan Ostoja
10000 Zagreb
Kontakt : tel 098/198 63 57, email ivanostoja@net.hr,
Za više informacija pogledati web stranice:
http://poduzetnici.blog.hr , www.stopostonovac.com (konstrukt ), http://projekti.blog.hr

prema

****


U Zagrebu, 20. rujna 2005.

PR: PRIJEDLOG ZA SURADNJU KOJI SADRŽI UVODJENJE CJELOVITIJIH MODELA FINANCIRANJA I PODRŠKE SAMOZAPOŠLJAVANJU PUTEM:
A. DETALJNIJIH INFORMACIJA O POKRETANJU PODUZETNIŠTVA; IZVEDIVOM BANKARSKOM I NEBANKARSKOM FINANCIRANJU SVAKE DOBI PODUZETNIŠTVA; INTERAKCIJE PUTEM FORUMA, ODGOVORA NA PITANJA I SAVJETOVANJA NEZAPOSLENIMA,
B. POKRETANJA PODUZETNIŠTVA,
C. PODRŠKE POTREBAMA PUTEM OSNIVANJA SPECIJALIZIRANE JAVNO-PRIVATNE AGENCIJE ZA FINANCIRANJE HRVATSKOG PODUZETNIŠTVA S PODRŠKOM I SURADNJOM MINISTARSTVA GOSPODARSTVA, RADA I PODUZETNIŠTVA, FONDA ZA RAZVOJ I ZAPOŠLJAVANJE, MINISTARSTVA FINANCIJA TE DRUGIH RELEVANTNIH INSTITUCIJA, ORGANIZACIJA I PRAVNIH OSOBA (AGENCIJA) U ZEMLJI I INOZEMSTVU.

1. SAŽETAK (po dobima– etapama suradnje):

I. Suradnja izmedju Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (dalje: ZAVOD) i Ivana Ostoje (dalje: OSTOJA) sadržavala bi etapno informativno i praktično uključivanje nezaposlenih, kao i zainterresiranih pravnih osoba i organizacija,u postupak samozapošljavanja kroz pokretanje novog ili kapitalizaciju postojećeg poduzetništva.
II. RUBRIKA/BLOG pri www.hzz.hr: ‘SAMOZAPOŠLJAVANJE: KAKO FINANCIRATI PODUZETNIŠTVO’: Obzirom da su Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, kao i druge mjerodavne institucije i organizacije praktički nedovoljno utjecali narazvoj i promicanje nebankarskog financiranja poduzetništva (poglavito za: Mikro i Malo poduzetništvo), kao i financiranju novih (start-up) poduzetništava, Zavod bi putem aplikacije na svom internet (web) portalu www.hzz.hr trebao uvrstiti i Blog/Rubriku, odnosno link (hiperpoveznicu) na web stranicu formatiranu i posvećenu financiranju i pokretanju poduzetništva. Taj bi aplikacija (rubrika postala referentno mjesto za nove poduzetnike i fiannciranje poduzetništva, sadržavajući sve relevantne linkove i izvore informacija potrebne za spoznaju nezaposlenih o poduzetništvu, postupku realizacije svojih sposobnosti, znanja i zamisli kroz samozapošljavanje, zajedničko ulaganje znanja (know-how) i kapitala i dr. Rubrika bi imala sve alatke suvremenog interaktivnog bloga (email, forum, RSS-izabrane vijesti iz područja poduzetništva, financiranja poduzetništva, zapošljavanja itd.) tako da bi se veliki broj nezaposlenih u Hrvatskoj zapravo po prvi put na razumljiv, cjelovit i praktičan način upoznao s problematikom započinjanja i financiranja novih poduzetništva.
III. PODRŠKA PROGRAMU ZAPOŠLJAVANJA/SAMOZAPOŠLJAVANJA: Razvojem interesa i uvećanja praga informcija nezaposlenih o (novom) poduzetništvu, s relevantnim pravnim osobama uz podršku MINGO-a, FONDA i dr., a po stvarnoj potrebi pokreće utemeljenje agencije s funkcijom financiranja poduzetništva.


2. DETALJNIJI PRIKAZ PRIJEDLOGA ZA SURADNJU:

Štovani ***,

Prije svega, uzdam se da se slažemo kako su poduzetništvo i kvalitetno (ekonomski opravdanoi) zapošljavanje temelji razvoja i opstanka Hrvata i Repulike Hrvatske. Stoga u okviru temeljnih ciljeva i funkcija Zavoda, a sa svrhom oživotvorenja sustava cjelovitijeg financiranja poduzetništava, time i samozapošljavanja, Zavod bi u suradnji sa mnom radi svoje odgovornosti prema društvu trebao pokrenuti informativnu aplikaciju o cjelovitom financiranju poduzetništva koja se može po potrebi u daljnoj dobi razvoja promaknuti u entitete za podršku i financiranje poduzetništva putem poslovnih savjeta, usluga,pripremanja financijskih rješenja i posredovanja.

A. Javljam Vam se u najboljoj vjeri da će Hrvatski zavod za zapošljavanje (dalje: ZAVOD ) konačno pokrenuti inicijativu i programa podrške financiranja nezaposlenih kroz pokretanja novih poduzetništava , zasjedničkim ulaganjima i sl.
B. Obzirom da sam i sam duže vrijeme uglavnom nezaposlen, isključivom krivnjom Republike Hrvatske, zbog lošeg rada sudova i nepoštivanja razumnih rokova ( čime mi je nanesena ogromna i realno nesaglediva ukupna šteta), neosporni su moje moralno pravo i obveza u prenošenju svojih iskustva, znanja i na žalost nerealiziranih (kasnije se uvijek ispostavilo, vizionarskih i komercijalno isplativih) inicijativa na nerazvijeno hrvatsko tržište kapitala, financiranja poduzetništva i rada .
C. Pri tomu napominjem da je Republika Hrvatska:
- jedna od rijetkih zemalja bez svoje razvojne agencije što je rezultat izočnosti pozitivne investicijsko-razvojne ekonomske politike tijekom proteklog desetljeća.
- zemlja bez agencija ili fondova za financiranje poduzetništva putem tzv. neosiguranih kredita, privatnih ponuda ciljanoj publici (ulagači, angjeli-ulagači i sl.) ili javnih ponuda široj javnosti, izradu prikladnih financijskih instrumenata, te na kraju bez banke s fokusom na malo poduzetništvo.
D. Nakon mojih (zasad neuspješnih) kontakata s Ministarstvom gospodarstva, rada i poduzetništva (Ivan Bračić) i Fonda za razvoj i zapošljavanje, smatram da bi Zavod trebao pokrenuti umrtvljeno hrvatsko proizvodno i izvozno gospodarstvo, a time i zapošljavanje inicijativom razvoja podrške novim poduzetnicima, odnosno učinkovitoj podršci samozapošljavanju. U okviru sadašnjih uvjeta, broj nezaposlenih, poput mene ne može se pomaknuti s mjesta jer je sva monetarna i na žalost fiskalna moć u rukama stranih univezanih banaka (koje financiraju potrošnju, posebice uvoz) u Hrvatskoj.
E. Suradnja bi se etapno razvijala i sadržavala:
Informacije o dobima poduzetništva, financiranja bankarskim i nebankarskim načinima financiranja malog i srednjeg poduzetništva (dalje: ‘MSP’);
Ažuriranje sadržaja kao referentno mjesto za financiranje novog poduzetništva i nebankarsko financiranje u Republici Hrvatskoj (drugim riječima, poticanja stvaranja društveno korisnog sekundarnog tržišta),
Internet aplikaciju/rubriku (Blog i tomu sl.), formatiranu u suglasju s poslovnom politikom Zavoda, Strateškim odrednicama vlade RH, UN i EU u odnosu na razvoj poduzetništva i zapošljavanje, bila bi implementirana na ugovoreni način na web portal na www.hzz.hr, a nezaposleni, izvori kapitala (ulagači iz zemlje i inozemstva) i dr., na ovaj bi način dobili vrstu izloga poslovnih projekata nezaposlenih,
Nezaposleni-članovi Bloga/ Rubrike (članstvo je besplatno, ali zbog moguće zloporabe, upis korisničkih imena i email adresa biti će obvezan) ovim će prostorom dobiti mogućnost informiranja, ažuriranja inforamcija, sudjelovanja na forumu,direktnih pitanja i sl. u cilju cjelovitije pripreme i organiziranja rada na poduzetničkim projektima
Aplikacije će voditi, ali samo u okviru ugovorene savjetničke suradnje, odnosno pokretanja prikladne specilizirane agencije, radove uspostavljanje suradnje i angažmana prikladnih izvora kapitala u inozemstvu. Uz stalnu isporuku novih meritornih tekstova, informacija i izvora informacija Aplikacija će pokrenuti savjetničke, odnosno agencijsko posredničke usluge posredovanju poduzetnicima u pripremi potrebnih materijala (uključujući i prijevode za inozemne izvore kapitala) i definiranju optimalnih financijskih rješenja u odnosu na postojeće kvalitetne izvore poduzetničkog, odnosno tzv. rizičnog kapitala (Venture Capital, -Equity) u zemlji i svijetu.
U navedenoj početnoj dobi suradnja će biti definirana prikladnim Ugovorom o suradnji ili djelu, a koja će sadržavati:
§ izradu nove web stranice/preoblikovanje postojeće s fomatiranim sadržajima u suglasju s ugovorom i postavkama Zavoda,
§ parametrizirane sadržaje i dinamiku obnavljanja sadržaja,
§ okvire interaktivnosti i odnosa HZZ-a prema aplikaciji (da li će sadržaj Aplikacije radnog naziva: ‘Samozapošljavanje: Kako financirati poduzetništvo’ biti implementiran u postojeći web portal: www.hzz.hr ili će biti sadržajno najavljen/virtualno rubriciran na jednoj od podstranica web portala www.hzz.hr i linkom usmjeren prema nezavisno hostiranom web stranicom s formatiranim sadržajem o samozapošljavanju i financiranju poduzetništva),
§ načine pristupanja nezaposlenih,
§ razine aplikativnosti odgovora i savjeta u odnosu na finalne komercijalne poslovne savjete,
§ ukupan poslovni i financijski doseg aplikacije u odnosu na krajnje korinsike i partnere.

Navedenom aplikacijom/blogom/rubrikome provoditi će se ogledni obrasci financiranja novih poduzetničkih projekata uporabom dosad nedovoljno ravbljenih poslovnih tehnika, postupaka i financijskih instrumenata (derivata). Svrha ove dobi suradnje je osnaživanje i aktiviranje hrvatskog poduzetničkog duha, stupnja znanja, iscrpnija povezanost s centrima za poduzetništvo, inkubatorima, poduzetničkim zonama, ulagačim, izvorima kapitala, nadležnim i meritornim ustanovama, organizacijama i poslodavcima koji traže kooperante, partnerima za ulaganje (joint ventures), te poduzimanje novih poduzetničkih (investicijskih) fiskalnih mjera.

Početna dob suradnje uključivala bi radnje:
a) dogovor o sadržaju suradnje, medijem očitovanja sadržaja suradnje, definiranje vrste usluga u odnosu na sadržaj suradnje,
b) ugovorom bi se definirao sadržaj i razvoj sadržaja, kao i mogućih usluga, prava i obveza te vrijednost sadržaja i usluga u odnosu na budžetske kapacitete Zavoda, kao i potrebe za istim,
c) obzirom da je riječ o suradnji za koju je potreban budžet mikroproporcionalan značenjem sadržaja suradnje, ne samo za nezaposlene nego cijelo hrvatsko društvo, moj je prijedlog da se suradnja nakon prikladne ‘direktne’ promidžbe (putem tekstova i reportaža medija, ne plaćenom reklamom) premjesti i na seminare, učionice na kojima će se obradjivati područja poduzetništva, započinjanja poduzetništva, objektivno komercijalno vrijednim idejama, financiranja poduzetništva i sl.,
d) Napomena: Zavod može suradnju plasirati i putem meritornih ministarstava, portala za posao, portala za informacije i sl., čime će se stvoriti klima potrebna za drugačiji tretman novih poduzetnika, nezaposlenih posebnih grupa (dragovoljci i sl.) i te se napokon – poduzeti Hrvatska!!!U daljnjoj dobi suradnje, a ovisno o spremnosti i mogućnostima Zavoda, moguće je pokrenuti postupak uslugama poslovnog savjetovanja u finanaciranju poduzetništva.

NAPOMENA: Web stranica Zavoda softverski je zaostala, uporabna praktičnost tražilice predstavlja sramotu u odnosu na druge portale rada, dizajn je jeftin i neatraktivan, zastario i širok preko cijelog monitora s nepreglednom i neintuitivnom navigacijom, a interakcija je svedena na minimum.
Nadalje, neke rubrike-podstranice obnavljaju se svake dvije-tri godine. Nedostaje svježih komentara, članaka, obavijesti iz područja rada i poduzetništva u svijetu i kod nas.

III (OPCIONALNO): DOB 2. SURADNJE - SADRŽAJ, CILJ I MISIJA

a) Svaka dosad navedena radnja postaje izlišna i trošak ukoliko je ne prate stvarna podrška adekvatne agencije s niskom potrebnih sofisticiranih usluga za poduzetnike i nezaposlene, kao i poduzetnički proaktivni zatvoreni i otvoreni investicijski fondovi i banke.
b) Stoga, uz početnu dob izrade i razvoja ukupne platforme za informiranje, komunikaciju, poslovne usluge uz inovativne načine financiranja malog i srednjeg poduzetništva, moguća Dob 2. suradnje sadržavati će pripremne radove za pokretanje, kapitaliziranje, registriranje i operativni početak rada agencije sa svrhom posredovanja i poslovnih usluga u financiranju poduzetništva, te kasnije i pripremu, kapitalizaciju i početak rada mikro-banke za poduzetništvo i razvoj, uz prateće investicijske fondove s fokusom na poduzetničke projekte i poduzetništvo, u sklopu postojećih društava za upravljanje fondovima ili pokretanjem novog Društva.
c) Posjedujem potrebne pripreme materijale, iskustva i znanje u navedenim Dobima suradnje.

CILJ I MISIJA SURADNJE ZAVODA I IVANA OSTOJE:

A) Uvodjenje i uspostavljanje tržišta poduzetničkog, rizičnog kapitala (Venture Capital) u Republici Hrvatskoj (dalje: ‘RH’), a afirmacijom takvog načina financiranja koje je prirodno za odredjene grupe i dobi (faze) poduzetništva, isti taj kapital organiziran u RH može ‘pokrivati’ i područja susjednih i inih zemalja čime se stvara izvozna uslužna djelatnost, kao i moguća udjelna penetracija u gospodarstvima drugih zemalja.

B) Postavljanje izvedivih pretpostavki (premisa) za cjelovito i razumljivo teoretsko i praktično informiranje malih i srednjih poduzetnika, kao i novih ili budućih poduzetnika u RH o izvedivim načinima podrške i financiranja MSP, iskustvima i praksi u svijetu, te ponajviše o inovativnijim vrstama osiguranja ili tzv. osiguranja koje ulagači zahtjevaju (komercijalno propulzivan proizvod/usluga, patent, prava, licencije, organizacijski ustroj koji utječe na učinkovitost i ukupnu cijenu krajnjeg proizvoda/usluge, stanje na tržištu, potpuna materijalno-zakonska obveza poduzetnika u svim dobima pripreme, razvoja i komercijalizacije poduzetništva itd.).

C) Pri tomu, treba napomenuti kako su navedena poduzetnička - Venture Capital - vrsta ulaganja prije svega odnos ulagača i poduzetnika koji u svakom stupnju komunikacije pokušavaju procijeniti fair ili korektnu cijenu za neku obvezu ulagača u odnosu na (ne)učinjeno i imovinu poduzetnika, te druge čimbenike (više na konstruktu web stranice: http://poduzetnici.blog.hr, www.stopopostonovac.com, http://projekti.blog.hr (tu su obradjene temeljne informacije o Agenciji). Takva vrsta financiranja nemoguća je u uvjetima tragične neučinkovitosti i nemorala zakona, propisa i rada pravosudja, kojim (posebice instrumentom zastare predmeta) ‘poduzetnici’ u RH pokušavaju, s namjerom ili bez namjere, prevariti narod, partnere, dužnike, vjerovnike....
D) Naša buduća suradnja treba se temeljiti na radnjama usmjerenim ka povećanju svijesti hrvatskih postojećih, te nadasve novih poduzetnika (regrutiranih iz mlade generacije, nezaposlenih i onih koji su prema svom potencijalu nedovoljno uposleni) o važnosti poduzetništva za društvo i privatna okružja (obitelj, stvaranje uvjeta za veći broj djece kako bi se spriječilo skorašnje izumiranje Hrvata kao naroda i sl.). Isto tako, obvezni smo nedovoljno upućenim hrvatskim poduzetnicima ustupiti informacije o velikom broju načina financiranja poduzetništ(a)va pod uvjetom da je riječ o kvalitetnom proizvodu/usluzi koja je deficitarna na odredjenom području ili je pak globalno aplikativan i konkurentan - pri tomu, naravno, a o čemu Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva stara, treba voditi računa o pakiranju i poliranju proizvoda/usluge u prepoznatljivi oblik i etiketu- brand. (S tim u svezi, 100% BLOG na web stranici www.stopostonovac.com donosi tekst kako je snaga branda diskografske kuće Virgin Records,tada knjigovodstvene vrijednosti oko 3 milijuna funti sterling, prisilila korporaciju Thorn EMI da za akviziciju te kompanije plati više od 560 milijuna funti sterling).

E) Hrvatska proizvodna i izvozna MSP (mala i srednja poduzetništva) vrijede koliko i zemljište, odnosno oprema po diskontiranoj cijeni, a malo je koji poduzetnika uspio napraviti prepoznatljivi brand ili neku drugu goodwill vrijednost koja bi donijela intelektualnu ekstra - vrijednost tom poduzetništvu. Upravo na području intelektualnog kapitala hrvatski poduzetnici moraju stvarati svoje komparativne prednosti.

F) Nakon ili usporedo s početkom suradnje, a u okviru raspoloživih sredstava ( početna zatražena sredstva bila bi minimalna, jer bi osim u tom trenutku zatečenih re-formatiranih tekstova, riječ bila o stvaranju web prostora - pr. www.plusnovac.hr - elektronskom poslovanju, izdavanju elektronskog newslettera s temom financiranja MSP, niskim pretplatama za usluge, profesionalnima uredjenje sučelja i sigurnosti medija poruke).

G) Usporedo ću pripremiti cjelovitu platformu kontakata s relevantnim (po učincima, iskustvu i cijeni kapitala) i kredibilnim svjetskim izvorima kapitala za poduzetništvo za raznolike potrebe, sektore i dobi.

H) S time u svezi, pripremiti ću, a po potvrdi interesa za suradnjom od strane Zavoda dopise i potvrde o ugovorenoj suradnji sa mnom kao poslovnim savjetnikom ili što je poželjnije, nepoznate pravne osobe u RH - možebitne Agencije - s izvorima kapitala ili agencijama u svijetu kojim s definiraju termini bržeg vrjednovanja poslatih projekata, cjelovitije suradnje i privilegirani(ji)h uvjeta i kolaterala, kao i ukupne organizacije financiranja od strane zastupnika ili izvora poduzetničkog kapitala.

I) Obaviti ću, a prema prethodnom okvirnom dogovoru s Zavodom, konkretiziranje suradnje (moguću za tu dob) s brojnim izvorima poduzetničkog kapitala u svijetu putem operativnih mailova. U tu suradnju ulaze vrste partnerskih zastupanja, uvid u sve relevantne investitore plaćanjem niskih mjesečnih ili godišnjih pretplata na specijalizirane agencije koje nude imena, nazive, adrese i kontakte s ulagačima (pojedinci, ‘fondovi’, kompanije) koji su u tom trenutku zainteresirani za ulaganje u pojedini sektor u navedenim veličinama, i sl.

J) Web prostor koji će s jedne strane služiti komunikaciji s izvorima poduzetničkog ili poduzetništvu prikladnog kapitala (po cijeni, uvjetima, ročnosti i sl.), te s druge strane služiti poduzetnicima, (posebice početnicima, s područja posebne državne skrbi, kao i onim koji su u okviru njihovih financijskih mogućnosti razvili globalno konkurentne proizvode i usluge), treba biti što dostupniji svim hrvatskim poduzetnicima ili hrvatskim poduzetnicima na području RH, kao i Hrvatima u inozemstvu.

K) Pripremanje i pisanje internet Newslettera ‘plusNOVAC ZA PODUZETNIKE’; isti se može slati jednom tjedno ili prema prigodi (ukoliko je dinamika češća) hrvatskim poduzetnicima prijavljenim u registrima, a koji imaju mail adrese.

L) Prihvatljivost dostupnosti web prostora (pr: www.plusnovac.hr ili samo www.plus.hr ) mjeriti će se prikladnoj cijeni navigacije u cilju informiranja poduzetnika, jednostavnosti i praktičnosti komunikacije mailom, forumima i daljnjim uslugama. Stoga se taj web prostor treba u odredjenoj mjeri sponzorirati u dostupu (putem telefonskih priključaka, mobitel, bežićni - WI FI i dr.) i cijeni posjeta (primjerice, da se posjeta tom web prostoru sponzorira manjom naknadom ili minimalnom naknadom prvih šest mjeseci od početka rada, odnosno prema potrebi i nastalim uvjetima, od strane telekom operatera, internet poslužitelja i dr. ukoliko je jedina posjeta poduzetnika i posjetitelj isključivo taj web prostor i podstranice/programi vezani isključivo za taj web prostor, kao i funkciju i smisao navedenog web prostora).

M) Možebitna agencija za finaciranje hrvatskog poduzetništva (HBOR-PROGRAM POTICANJA UTEMELJENJA PODUZEĆA) suradnjom s postojećim institutima, obrazovnim institucijama, te drugim zakonom i propisanim osobama koje su ovlaštene za obavljanje financijskih usluga (banke, tzv. tržišta kapitala u zemlji, fondovi, brokeri i sl.), pridonijeti će noveliranju instrumenata na tržištu kapitala koji utječu na proširenje mehanizama financiranja poduzetništ(a)va, a koji su prihvaćeni u svijetu. Isti će biti uprilagodjeni hrvatskim okolnostima (obveznice, financijski derivati i dr.).

N) Na taj će način možebitna Agencija nastojati dodatno potaknuti, ohrabriti i oduševiti hrvatske poduzetnike, nezaposlene, kao i buduće poduzetnike te svekoliku javnost čija je podrška hrvatskom poduzetništvu i samozapošljavanju od presudnog značaja. Ovim se predmnijeva poduzetništvo koje nije uvozno, trgovačko i ne temelji se na počinjenimčinjeničnim gospodarskim kriminalima uzrokovanim pretvorbom privatizacijom i gaženjem ustavnih, ljudskih i zakonskih prava na pravvičnost Hrvata koji su se tada natjecali za neko poduzetništvo, a natječaje su dobili su drugi radi volje tzv. političkih struktura i odluka banaka.

O) Možebitna Agencija će nadalje usaditi i proširiti ljudski i poslovni moral u odnosu na poduzetništvo, cilj i svrhu rada, zaposlenike, poslovne partnere, porezna davanja i dr. , kao neupitnu vrlinu koja se mora njegovati.

P) Uz gorenavedeno, možebitna Agencija koristila bi, ali u pojedinim obrascima učinkovitije i gdje god je moguće ili potrebno inovativnim modelima, postojeće izvore podršci i financiranju malih i srednjih poduzetnika u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva (pr: Jamstveni fond-HAMAG; cjelovitijoj pripremi materijala i učinkovitijem kolateriziranju kako bi udovoljili uvjetima kreditnih ili drugih financijskih rješenja postojećih kreditnih programa Ministarstva); Hrvatske banke za obnovu i razvitak (kreditne linije); komercijalnih banaka u RH i dr.

Q) Aktiviranjem inozemnog kapitala u svrhu razvoja i stvaranja novostvorenih vrijednosti, koje su prvootkupne za Hrvate od stranih izvora rizičnog, poduzetničkog kapitala (u dijelu ugovorene udjelnosti potonjih), dinamizirati će se tržište domaćih jamstava u dijelu gdje ne postoje zahtjevani kolaterali poduzetnika, te potaknuti poduzimanje nezaposlenih. U početnoj dobi financiranja mnogi poduzetnici nemaju imovinu,proizvod/usluge, nematerijalnu i knjigovodstvom nedovoljno valoriziranu imovinu a dostatni stvarni i tržišni kolateral,pa je potrebno obogaćenja spektra polica osiguranja od poslovnog rizika, obzirom da postojeće police životnog rizika, većinom rade za gospodarstva u inozemstvu (kupovinom dionica, obveznica itd.)

Nadalje, naša bi suradnja, a involviranjem meritornih ministarstava i institucija te pravnih osoba, u naprednijoj dobi trebala pokrivati pripremu, aranžiranje i kapitalizaciju banke za poduzetnike. Na tom sam projektu suradjivao s Ministarstvom za obrt, malo i srednje poduzetništvo, štoviše projekt sam pro bono doveo do dobi predkapitalizacije s zainteresiranim inicijalnim ulagačima iz Italije i niskom originalnih financijskih instrumenata za takvu de novo banku. HDZ i Ivo Sanader su čak preuzeli vrstu sponzorstva nad tim projektom u ožujku 2003. godine, ali MOMSP ga je abortirao radi izbora, kad su počeli lupati o nekavoj banci za poljoprivredu i malo poduzetništvo (više o svim ‘poduzetničkim bankama’ koje su se ‘pokretale’ posljednih šest godina. Projekt je spreman za najavu nakon izrade detaljnijeg programa prema novim okolnostima u roku od mjesec dana.
Naša moguća suradnja u dobroj vjeri odnosit će se na i područje sofisticiranijih (pr: upravljanje rizikom) i cjelovitijih financijskih rješenja za hrvatske male i srednje poduzetnike, kao i za Hrvate koji su iz opravdanih poduzetničkih ili životnih razloga zaduženi (pr: postupkom konsolidacije i djelomične eliminacije dugovanja, odnosno svodjenja istih u stvarne mogućnosti dugoročne otplate koji se neće odraziti na primanja i standard života dužnika).
Navedena buduća suradnja formalno bi i budžetski spadala u POTICAJNE MJERE PODUZETNIŠTVU, obzirom da je riječ o istinskom poticaju financiranju i razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj.

ZA KRAJ OVE SHEME - UVODA, OBJAŠNJENJE ZAŠTO BI SE MOŽEBITNA AGENCIJA ZA FINANCIRANJE HRVATSKOG PODUZETNIŠTVA ZVALA:

'plusAGENCIJA ZA FINANCIRANJE HRVATSKOG PODUZETNIŠTVA'

A. Temeljni je razlog što plusAgencija već svojim nazivom, osim što stvara pozitivan osjećaj dodane vrijednosti ( kapitalu, uslugama i dr.) u odnosu na postojeće; poduzetnicima, interesentima za samozapošljavanje kao i drugim mogućim klijentima u kasnijoj dobi, nazhiv navodi kako je Agencija komplementarna postojećoj podršci MSP-u i izvorima kapitala (MINGORP, HBOR, komercijalne banke, Centri za poduzetništvo, poduzetnički inkubatori i dr.), odnosno da djeluje u stvaranju novih postavki za financiranje MSP, kao i pojačanju učinkovitosti postojećih resursa što se postiže sofisticiranijom obradom problema i rješenja u odnosu na tražena jamstva, upravljanje rizikom itd.
B. plusAgencija će potaknuti i utemeljenje broja perspektivnih poduzetništava kroz naplatu poslovnih usluge (uključujući ponudu i kapitaliziranje gdje je ista moguća), odnosno putem privremenih ili stalnih udjela u vlasnosti kao naknade za osnivanje i pokretanje poduzetništava.
C. Na taj će se način Agencija prometnuti u pravnu osobu (privatno-javne vlasnosti) čija je jedna od funkcija informiranje, komunikacija, savjetovanje i obavljanje poslovnih usluga kao što su ukupna priprema poslovnog materijala i financijskih rješenja koja se smatraju prikladnim pojedinom projektu za naknadu koja može biti paušalna, odnosno u udjelu u poduzetništvu. Dodatni plus Agenciji čini i angažman plusAgencije oko monitoringa i controllinga poslovanja za vrijeme trajanja financijskog rješenja, odnosno ugovorom odredjenog razdoblja. plusAgencija će, uz angažman projektnih ili kreditnih brokera s dostatnim znanjem, odnosno obučenih od strane Agencije za praćenje projekata na donjoj razini izvješćavanja (namjensko korištenje kapitala, nezloporaba kapitala i sl.), obavljati i project management (upravljanje projektom) u granicama svojih kapaciteta i potreba uvjetovanih odgovornošću prema izvoru kapitala i ugovornim obvezama.
D. plusAgencija,nadalje, unosi svoj brand: 'plus' koji će se posebice očitovati u projektima: plusBanka - Mikrobanka za hrvatske poduzetnike i razvoj / plusInvest,društvo za upravljanje investicijskim fondovima / plusEuroinvest, društvo za strateške poslovne usluge / plusMedia- Holding za medijsku proizvodnju i izvoz i dr. (u okviru kojeg će djelovati i Hit Industria d.o.o. )

U nadi da ćemo uspostaviti obostrano korisnu suradnju već krajem rujna o.g. koja će rezultirati pojačanom sviješću o potrebi za istinskim poduzetništvom, jačanjem poduzetničkog duha i poticanjem samzapošljavanja i ekonomski opravdanog zapošljavanja mte obogatiti poduzetnike dostupom novim izvorima aktivnog i korisnog kapitala s ciljnom funkcijom financiranja malog i srednjeg poduzetništva, kao i stvaranjem uvjeta zaustavljanja gospodarskog i fizičkog izumiranja Hrvatske i Hrvata,

S poštovanjem,

Ivan Ostoja


NAPOMENA: Više uvodnih informacija o Agenciji, Banci i dr. projektima na web stranicama:
http://projekti.blog.hr , www.stopostonovac.com


IVAN OSTOJA - KRONOLOŠKI SAŽETAK ŽIVOTOPISA:

1979: Izdavač,tvorac ‘niskotroškovne poslovne konstrukcije’ i producent TOP 10 hit ploče u Njemačkoj (s Kevinom Keeganom,tadašnjim najboljim nogometašem Europe)–ista je postala po parametrizaciji početnih troškova jedna od prethodnica kasnijih internet načina financiranja, proizvodnje,marketinga i distribucije u svjetskoj glazbenoj industriji; 1999/2000. osvojio vrhove relevatne mp3 top liste s virtualnim projektom TESLA GIRLS! sto je kasnije postao obrazac svjetskih uspješnica (pr. Gorillaz i dr.);
1989: Suutemeljitelj nezavisnih medija i novinarstva u (S)RH, pokretač prvog komercijalnog tjednika (ST) koji je osnovan i pokrenut s 2.000,00 tadašnjih dinara,usprkos metočnim glasnima o većem iznosu. ST je trebao biti dijelom medijsko-financijskog mini koncerna u koji je trebala spadati i komercijalno-investicijska banka ‘InveST plus! Banka’ ;
1990: Sudionik u koncipiranju i prvoj fazi osnutka jedne od prvih privatnih banaka u RH;
1992: Sudjelovao u pripremi pokretanja i osnivanja Svjetskog hrvatskog kongresa u Bonnu;
1992-1997: Izradio elaborat i maketu prve hrvatske privatne dnevne novine ‘HRVATSKA EXPRESS!’-trenutačno u izradi prvog elektronskog interaktivnog i tiskovnog izdanja dnevne novine-portala ’HRVATSKA e-XPRESS! (isti je bio obrazac za rubriciranje budućeg Jutarnjeg lista 1996/97 godine, nap.a.) - Projekt: HIT INDUSTRIJE
1999: Dobio odlične ocjene na testiranju provedenom od pripadnika Svjetske banke;
2000: Nakon neprihvaćanja Elaborata o potrebi prerastanja HAPU-a u Hrvatsku razvojnu agenciju, na ruševinama HAPU-a pokrenuo sam Hrvatsko društva za razvoj i poduzetništvo čiji sam direktor bio do listopada 2002;
2002: Suradnik Ministarstva za obrt,malo i srednje poduzetništvo, kao i Saveza Štedno-kreditnih zadruga, u osnivanju Banke malog poduzetništva od svibnja 2002 (koja je bila strateški prioritet Vlade RH do lipnja 2003) ;
2002-2003: Promicatelj potrebe uvodjenja financijskih derivata na tržišta kapitala u Republici Hrvatskoj i Regiji kao načina trenutačnog uvećanja ukupnih vrijednosti (suradnja HGK,HIBO), i dr;
1996-2003: Sudjelovao kao savjetnik u stvaranju boljih svekolikih uvjeta razvoja i rada poduzetništva,te u cjelovitoj priptremi projekata malog i srednjeg poduzetništva – Development Forum (inovativne metode i instrumenti financiranja i podrške MSP;
1992-2005: Radi lošeg rada sudova i nepoštivanja razumnih rokova radi postizanja pravičnog rješenja, usprkos činjenici da su tužba i ročište bili javni, oštećen sam od 1991. god za najmanje 2 milijuna DEM obične štete, ne računajući dokazanu izmaklu korist radi isključive krivnje pravosudnog sustava u zadržavanju štete do razine nemogućnosti naplate i druge dokazive nematerijalne štete (šteta trenutačno iznosi izmedju 40 - 150 milijuna kuna po najminimalnijim pragovim izračuna štetete - dopis za Nagodbu je u Državnom odvjetništvu prije Ustavne tužbe za naknadu štete zbog sporog rada sudova i nepoštivanja razumnih rokova) ;
1998-2005: S grupom stručnjaka (programera) razvija platformu internet mikroplaćanja 'MicroPhone' koja bi distribuirala medijske sadržaje online, sa isplativim načinima plaćanja takvih razmjera (u ovom su trenutku transaktivni troškovi plaćanja putem kartice preskupi);
2005: Suradnik poslovnog mjesečnika ‘Croatiabiz’ i tjednika ’Fokus’; suradnik USAID programa za mikrofinanciranje (početni stadij suradnje), i dr.

Obrazovanje: VSS (Filozofski fakultet + Novinarstvo-informatika) uz ekonomske radionice i certifikate sa seminara (HBOR, Advanced Business Studies i dr.)

Drugo: Rodjen sam u Splitu 1957 / Nikad kažnjavan / Govorim i pišem engleski, pasivno znanje njemačkog i talijanskog jezika / Posjedujem vozačku dozvolu B-kategorije / Poznajem rad na kompjuteru (tekst-tablični programi), i dr.
Politika: Podrška HDZ-u od 1990, član HDZ-a; pionir potrebe stvaranja udruge Pokret Hrvata neglasača (od 1996.) s korektivnom i monitoring ulogom na svim političkim i društvenim razinama kako bi se zaštitili životni interesi Hrvata neglasača i onih koji nisu zadovoljni političkim opcijama i programima.

DODATNO:
Obzirom na ukupna iskustva i spoznaje, praktički sam sposoban za rad i savjetovanje u područjima:
- razvoj privatnog sektora, malog i srednjeg poduzetništva,poticanje i podrška novim projektima,
- financiranje malog i srednjeg poduzetništva,te mikrofinanciranje,
- razvoj poslovnih planova i tržišta,
- marketing,
- aranžiranje-kapitalizacija,
- kontakt s medijima im javnošću, priprema svjesti javnosti o značenju
malog gospodarstva te odbrana interesa istog,
- upravljanje projektima i radom ureda,
- financije projekta (u etapama),
- nadgledanje razvoja projekta i procjenjivanje prema zadatim parametrima


Post je objavljen 20.09.2005. u 09:49 sati.