06

srijeda

travanj

2011

DIJETA...za ljude oko 40god.

PRETRAŽI BLOG:

Custom Search

Dijetalna ishrana sa 40 godina

Sa 40 godina metabolizam se usporava pa je lakse dobiti na težini čak i bez povećanog unosa hrane. Razlog tome je što se potreba za kalorijama s godinama smanjuje, izmjena tvari u organizmu je sporija, a mišićna masa se smanjuje u korist masnih naslaga.
Organizmu sada trebaju:
* bjelančevine
jer one opskrbljuju tijelo važnim aminokiselinama koje su neophodne za stvaranje probavnih izlučevina, sagorijevanja masti i izgradnju mišićnih stanica. Što ima više mišićnih stanica, mast može bolje sagorjeti.
- najbolji izvor su: jaja, meso, riba, mliječni proizvodi
* arginin
jer ta aminokiselina pospješuje izlučivanje hormona rastakoji potiče obnavljanje tkiva i mršavljenje. Budući da se najveća količina hormona rasta oslobađa odmah nakon što se utone u san, večera treba sadržavati što više arginina.
- najbolji izvor: puretina, janjetina, govedina, piletina, riba, brokula, banane, narandže, grožđe.
* linolna kiselina
koči apsorpciju masnoći iz hrane.
- najbolji izvor: ulje sjemenki lana- dnevno 1 žličica ulja
* krom
sudjeluje u metabolizmu glukoze i sintezi masnih kiselina i kolesterola; regulira nivo šećera u krvi, poboljšava energiju i suzbija umor; a ustanovljeno je i da pomaže u mršavljenju.
- najbolji izvor: pivski kvasac, tvrdi sir, integralne žitarice, brokula, sirove pšenične klice, ječmena kaša, šljive, krumpir, crveni luk, meso, školjke.


JEDNODNEVNA DIJETA (primjer)

*doručak (240kcal): misli (musli) od 2 žličice pšeničnih pahuljica, 1 žličica pšeničnih klica, 1 žličica mljevenih lješnjaka, 4 svježe ili 2 suhe šljive; 2 dcl sojinog mlijeka

*međuobrok (110kcal): 150 ml kefira s 1 žlicom suhog pivskog kvasca

*ručak (350 kcal): svježi sir s povrćem- na 2-3 šake različitih lisnatih salata staviti 100gr rezane cikla iz staklenke i 100 gr mekog svježeg sira; preliti sa 2 žličice ulja.
Uz sir s povrćem poslužiti 120 gr krumpira kuhanog u ljusci.

*užina: 1 banana (100 gr bez kore) ili 150 g svježih šljiva

* večera (270 kcal) : piletina s brokulom- 125 gr brokuli skuhati u pari. 150 gr pilećih prsa tanko narezati, začiniti solju i biberom te ispržiti na 2 žličice ulja. meso izvaditi, a preostalu masnoću zakuhati s 1 žlicom vode i začiniti limunovim sokom. meso i brokule preliti umakom, posuti peršunom i poslužiti sa 1 žličicom biljnog maslaca.

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se