LOGOpitomača

Općina Pitomača -Festival Podravine i Podravlja-Etno zbirka-FVK Mirko Lauš-UdrugaPING-Pitomi radio-112-Youtube Pitomača 2

Fotogalerija 1.-NOVO Fotogalerija 2.-Vrijeme 7 dana-Vrijeme 3 dana-Vodostaj Drava -radar Bilogora -Komunalno Pitomača -Pošalji mail!

Tata Slavica svaki dan šiva i štika - Pitomača - Blog.hr
najava zlatni klas -VIRTUALNE ŠETNJE- rijeka Drava


ZelenoSrceLogo

najava
prirodaPitomačeUSKORO

povratakPitomače






povratakPitomače
najava

NE mrzim


Pitomača

06.09.2009., nedjelja

Tata Slavica svaki dan šiva i štika

foto :Barica Mihoković
"Od najranije mladosti puno sam radila, i po cijeli dan pjevala. Ako mi nešto danas fali to je pjesma", – na početku razgovora rekla je teta Slavica Tambolaš, zaštitni znak Otrovanca. "Ostarjela sam. Osamdeset i dvije su mi godine. Slabije čujem i vidim. Nije čudo da me zdravlje ne služi, ali iz svojega doma ne idem. Muči me grlo. Teško govorim, a kamoli da pjevam. Još uvijek, dok mogu sjediti, nitko me ne može zaustaviti, da ne budem po cijeli dan za šivaćom mašinom, a onda pod počinak pišem ili idem nešto pročitati. Pritom si mislim – Bože, zašto me bole oči? U kući su mi četiri šivače mašine. Ova za kojom sam sada, najbolja je za štikanje. Meni nikad nije dosadno. Rijetko kada i sad legnem prije pola noći. Nemojte me pitati koliko sam radova napravila? Meni je šteta vremena. Uvijek si mislim, za to vrijeme dok bi na podne legla, mogla sam nešto napraviti za mašinom.
Naštikala sam i navezla bezbroj miljea, stolnjaka, ručnika…., svojima i prijateljima, da ne spominjem narodne nošnje za folklor, crkvena i misna ruha". Gospođa Slavica Tambolaš rođena je 1927. godine i živi u Otrovancu. Mlada se udala.
foto :Barica Mihoković

Rodila je četvero djece. Od 1999. godine je udovica. "Imam kćer Maricu, koja s obitelji živi u Pitomači. Bernardica je s obitelji u Križevcima. Ivica je zaređen 1974. godine. Župnik je crkve Svetog Jakova u Opatiji. Najmlađi sin Josip živi s porodicom u Njemačkoj. Josip plaća sve moje račune. Mirovina njoj služi da si kupi konce, kažu moja djeca". Obitelj se za proštenja okupi u Otrovancu. Tada baka Slavica uživa u društvu svoje četvero djece, snahi, zetova. Ima sedmero unuka i šest praunuka. Osmi unuk Ivica poginuo je u Domovinskom ratu. "U životu nikad me nisu zanimali domaćinski poslovi, posebno ne kuhanje. Moje teke, šivaće mašine, tkalački stan, ručni radovi, moj su život. Šivati sam naučila od mame i bake. Ali i teka s pjesmama uvijek je bila tu negdje oko mašine, meni na dohvat ruke". Njene sad već prilično požutjele stranice čuvaju pravo blago. Zapisala je preko 200 starih pjesama ovog kraja i za sve zna melodije. Ima ona još jednu bilježnicu. U njoj je svojom rukom zapisala podrijetlo i običaje svojeg Otrovanca. Zabilježila je postanak Otrovanca i vrijeme seoskih zadruga u selu, o kojima je mnogo slušala od bake rođene 1889. godine. Obje bilježnice zaslužuju, kad nje ne bude, da budu povijesni eksponati u pitomačkom muzeju. Ima još nešto. Godine 2000. iznenadili su je prijatelji. Posudila im je, tažili su, jednu od brojnih bilježnica ispisanih pjesmama. Potrajalo je, a oni bilježnicu ne vraćaju. Približavao joj se 73. rođendan. Prijatelji iz crkvene grupe bračnih parova pozvali su nju i njenu djecu na sastanak. Djeca su znala ali ona nije: Čestitali su joj rođendan i na dar poklonili odštampanu knjigu s njenim pjesmama. Naslovili su je - Slavica Tambolaš JEDAN ŽIVOT A PJESAMA STO". "To je bilo iznenađenje da se smrzneš. Šokirala sam se. Strašno mi je bilo drago. Bilježnicu nisam dobila natrag, ali jednu knjigu imam. Imam ja još puno bilježnica s napisanim pjesmama. Ne znam gdje će sve to završiti jednog dana."

U vrijeme mladosti i dok god je mogla, bila je pjevačica i kolovođa. Oduvijek su poznate otrovanjske pjesme, posebno uskrsna kola, zabave pred školom, a predvodila ih je teta Slavica. Napisala je, sačuvala bilježnice, još uvijek piše igrokaze, koje na pozornici izvode članovi KUD-a "Otrovančice" iz Otrovanca. Generacije otrovančana strpljivo je učila i naučila pjevanju starih izvornih pjesama, vodila folklor, uređivala poculice. Ona kaže: "Ja to volim. Meni je to božji dar. Joči me strašno bole, pak pod počinek čitam",- na kraju razgovora ponovila je neumorna, teta Slavica Tambolaš.
Barica Mihoković
FVK novosti

- 13:17 - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

7 riječnih čuda Upoznajte 7 riječnih čuda Hrvatske!
jubitoIZBOR Podravske šoderice - trailer Režiju i scenarij potpisuje Goran Šafarek, kameru Goran Šafarek te koprivnički foto/video dvojac Andrej Bunić i Hrvoje Petrić Film će biti premijerno emitiran u srijedu, 29. svibnja, 18.30. HTV 2
jubitoIZBOR "Srednje Podunavlje - srce europske divljine". Režija, scenarij, tekst i najveći dio snimaka: Goran Šafarek
jubitoIZBOR Ne živi čovjek samo od kruha U spomen Kino klub Slavica i Mirku Laušu (1926.-2005.) Film snimljen 2004.godine. Ideja i realizacija Zdravko Jakupec.
Izmjena UPU Pitomača




Counter2:18.12.2008.