Poslovna inteligencija

< siječanj, 2011 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Lipanj 2013 (2)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (2)
Veljača 2013 (2)
Siječanj 2013 (2)
Prosinac 2012 (3)
Studeni 2012 (3)
Listopad 2012 (2)
Rujan 2012 (1)
Srpanj 2012 (1)
Lipanj 2012 (2)
Svibanj 2012 (1)
Travanj 2012 (1)
Veljača 2012 (2)
Prosinac 2011 (2)
Studeni 2011 (2)
Rujan 2011 (2)
Svibanj 2011 (1)
Siječanj 2011 (1)
Svibanj 2010 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Poslovna inteligencija d.o.o.
Blog Poslovne inteligencije - teme vezane za analitičke sustave, poslovnu inteligenciju, skladišta podataka, planiranje, konsolidaciju, upravljanje matičnim podacima i sve ostalo...

Linkovi
PI @ Fejs
Facebook profil Poslovne inteligencije

Blog.hr
Blog servis

Mreža
Poslovni IT mjesečnik

Brojač:


20.01.2011., četvrtak

Najbolji događaj u 2010. godini

Piše: Dražen Oreščanin

U zadnje vrijeme često me kolege iz industrije pitaju kakva nam je bila prošla godina, da li je bila teška. Moj uobičajeni odgovor je da je najbolje što se desilo u 2010. godini to što je završila. Da, prošla godina je u IT industriji bila jako teška, a i nama je bila podjednako teška kao i svima ostalima. Rezultati u prvoj polovici godine nisu bili baš ohrabrujući, morali smo donijeti neke ne baš lagane odluke i napraviti određene rezove i promjene u poslovanju. Na kraju godine sve je završilo prilično dobro, s obzirom na to kako je izgledalo nakon prve polovice godine - prihodi u Hrvatskoj su ostali gotovo na razini 2009. godine. Budući da je bilo povećanja opsega posla i prihoda u Srbiji, Crnoj Gori i u novom uredu u Sloveniji, sveukupni konsolidirani prihodi su na istoj razini u odnosu na 2009. godinu. Dosta smo poradili i na smanjenju troškova, tako da u 2011. godinu ulazimo s ključnim ljudima na okupu i s pogledom usmjerenim u bolju budućnost (koja će doći tko zna kad...) Otvorili smo početkom godine tvrtku-kćer u BIH, to je tržište na kojem očekujemo puno kvalitetnih projekata u budućnosti. Radimo i na jačanju odnosa sa strateškim tehnološkim partnerima, certifikaciji konzultanata, širenju portfelja proizvoda, usluga i rješenja. Uglavnom, ima posla...

U toj turbulentnoj godini neke su nove kolege došle u Poslovnu inteligenciju, a neki su iz nje otišli da bi napravili korak dalje u karijeri jer se više nisu vidjeli zajedno s nama - to je normalno u našoj industriji. Ono što nije normalno i što je valjda duboko usađeno u gene Južnih Slavena je "neka susjedu crkne krava" stav. Svaki od nekolicine bivših kolega s kojima sam pričao u doba promjene posla je imao nekoliko razgovora s kolegama iz konkurentskih tvrtki (da, mi smo kolege jer se bavimo istim poslom, iako radimo za konkurentske tvrtke) u kojem je glavna tema bila neka varijacija na temu "...Poslovna inteligencija se raspada ili je propala ..." Naravno, naši kolege su takve priče opovrgnuli i rekli da to nije istina. Zanima me zbog čega se to dešava, širenja takvih priča - prve priče o tome da Poslovna inteligencija propada čuo sam valjda još 2003. godine i jednako su istinite kao i sve ostale koje sam čuo kasnije. Bilo ih je jako puno, a prošle godine ponajviše. Imam dva potencijalna objašnjenja kako nastaju takve priče.

Prvo objašnjenje je dugogodišnja negativna selekcija na razini čitave Hrvatske. Dakle, bivši premijeri, ministri i direktori velikih tvrtki su sada osuđivani lopovi. U takvoj državi nisu važne tehnološke kompetencije, nego su puno važnije "netehnološke" kompetencije. Prevladavajući način borbe za posao na tržištu nije uvjeravanje potencijalnog korisnika u prednosti tvog rješenja, nego diskreditiranje i blaćenje konkurencije (da ne spominjemo nelegalne načine borbe zbok kojih prije pomenuti čuče po zatvorima). I što je bolje reći potencijalnom klijentu o konkurentu u kriznoj godini nego da je propao? Idealno! Širiti neistine da netko drugi propada kao "povjerljivu informaciju" - vrlo originalno...

Drugo objašnjenje je nešto što smo zvali "gluhi telefon". Dakle, s nekim sam nekada razgovarao i rekao mu da je teška godina i da se borimo kako bismo ostvarili prihode. Taj netko je to u malo promijenjenom obliku prenio drugome, ovaj trećemu, i dok je informacija došla do petog slušatelja dobila je skroz novi smisao - Poslovna inteligencija je propala!

Nema nikakve dvojbe da su neke tvrtke propale u zadnje dvije godine i da su neke značajno smanjile obim poslovanja i ukinule neke odjele - to je sve vidljivo iz financijskih izvještaja koji se mogu pogledati na stranicama FINA-e ili u godišnjoj Top 100 analizi ICT tržišta koju radi InfoTrend. Nema nikakve dvojbe ni da će još poneka tvrtka do kraja krize propasti i da i da u našoj industriji ima ljudi koji mjesecima ne primaju plaću. Ali zašto to nekome priželjkivati i zašto širiti lažne informacije? Da li će ikome od toga biti bolje? To je tržište od kojeg svi živimo i ako nekom bude lošije, ne znači da će nekom drugom zbog toga biti bolje!

Što sam ustvari htio reći? Mislim da je ljudski i ispravno nekome tko je možda u problemu, osobno ili profesionalno, pružiti ruku i pomoći, naravno, sve dok tu pruženu ruku ne zagrize. Također, nikada se ne bi smjelo svoju poziciju kod klijenta graditi na komentiranju konkurencije u negativnom kontekstu, jer govoreći loše o drugome, govoriš loše o sebi.
Ja osobno i Poslovna inteligencija kao tvrtka uvijek smo se ponašali korektno prema svima (klijentima, partnerima i konkurenciji) - nadam se da je ovaj blog mali zalog tome da to bude svima nama način ponašanja u budućnosti...




- 12:32 - Komentari (0) - Isprintaj - #