JA, NEVJERNIK

srijeda , 28.02.2018.

cijeli sam život sumnjao
u postojanje gospodinovo
i jedva sam čekam da umrem
pa da provjerim

i umrem ja
i duh moj emanira
i kao lakši od zraka
digne se do ulaza u rajski vrt

krenem pravo prema recepciji
a u tom trenutku na velikom ekranu
upali se crvenim slovima:

NATRAG – SUVIŠE GREŠAN!

sjednem uz opkopni jarak pun vode
u kojemu plutaju tijela ovakvih kao ja
što ću – kud ću?
kad… evo ti odnekud mitar tarabić!

pita me
je li bre sae
kad ti beše umreo?
reko sad malo prije nema pet minuta
slušaj šapće mi on a sve se osvrće
da ga netko ne čuje
slušaj kaže sad će ovuda da prođe
velečasni iz tvog sela jel ono beše lovro?
da da kažem lovro matijanić pa šta?
e vidiš on ti svaki dan vozi seno
za gospodinovu pastuarnu ubaci se i pritaji
ajuzdravlje veli
i nesta

poslušam ga
i prošvercam se pored svetog petra na široku kapiju
skriven u kolima sa sijenom

i taman velečasni da izbaci u štagalj
zadnji naviljak sijena ispod kojega sam se bio sakrio
kad dopade bog otac
i pravo prema kolima

on uvijek tako
kad se čovjek najmanje nada

što je ovo? upita župnika
pokazujući natuštenim obrvama na me
OTKUD SAE OVDJE PITAM? diže glas stvoritelj
sad već prijeteći

župnik premro
vrti krunicu
te tuc
te muc
ja pokrio glavu rukama
i čekam bič božji preko ušiju kako sam i zaslužio

a onda zagrmi bog kao u starom zavjetu
onim strašnim glasom iz gorućeg grma:
slušaj me protuho SAE
kad si već tu
da čujem
jesi li vjernik ili nisi vjernik?

nisam gospodine rekoh
nisam
on iskolači oči: nisi vjernik?

rekoh nisam
kako da budem vjernik
kad više nemam potrebe
vjerovati u tebe gospodine moj
jer sada znam da si ti ONAJ KOJI JESI
jer stojiš preda u svom sjaju svojemu i veličini nadnaravnoj

jahve se počeše iza uha i reče viš viš
ovakvog odgovora ni u izraela ne nađoh
i tu se gospodin dade u nujno starozavjetno prisjećanje
i vidje da je sve lijepo i dobro
a onda se trže i reče blago

nego župniče
deder odvedi ovog momka te ga operi
obuci ga u bijelo i prišij mu najveća krila koja nađeš u skladištu
a onda ga dovedi meni u odaje
uzet ću ga za posilnog

i ode zviždučući škorin hit šumi šumi javore


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.