16

srijeda

studeni

2011

Kad porastem bit ću - mafijaš!



Ako ste fan filma Kum, onda sigurno znate (otprilike) kako funkcionira mafija. Ljudi se drže zajedno, rade zajedno, posluju najopakije što mogu i polako se uspinju na društvenoj ljestvici. Konkurenciju srede za čas i voila - sreći, novcima, prijateljima i ljubavnicama nema kraja...

No, što kada se naši hrvatski poduzetnici samo igraju "mafijaša", a zapravo su sitn(ičav)e ribe?


Primjer 1.
"Jučer me nazvao kolega iz manje agencije (koja nema ni web stranicu!) i prijetio mi da više ne šaljemo mailove sa ponudama "njegovim" klijentima!" - rekla mi je kolegica poduzetnica i nadodala: "Otkantala sam ga u par minuta. Ako se već igra big bossa, nek ide u mafiju. U protivnom, tržište je otvoreno za svakoga..."

Primjer 2.
"Nevjerojatno koliko ima ljubomornih ljudi. Stavim Google oglase on-line i konkurencija mi ih sve poklika bezveze, samo da me privremeno makne. Tko uopće ima vremena raditi takve gluposti?" - žalio mi se nedavno stari klijent.

Prijetiti nekome danas, kada svatko može pokrenuti biznis koji hoće i zgrnuti lovu u par godina (ako ima znanja, talenta i malo sreće)? Glupost i gubljenje vremena i energije. Klikati nekome Google ili neke druge oglase? Najbedastija stvar koju smo čuli da postoji.

Drage sitn(ičav)e ribe, opametite se. Poduzetničke vode traju minimalno 20 godina i kad-tad, opet ćemo se sresti ili čuti da ste baš vi bili zločesti (a niste u mafijismijeh) i onda ćemo vas "srediti".

Tko radi, ne boji se gladi. Tko radi pošteno, čeka ga dug, (naporan) i profitabilan poduzetnički put. A tko želi sve to preskočiti, neka odmah postane mafijaš, pa se onda definitivno neće zamarati konkurencijom.

More je veliko i zato, dragi poduzetnici, ne obazirite se na kojekakve dosadne ribe. Vi ste one koje plivaju, da bi do negdje uspješno doplivale. Sve ostalo je samo...blju, bljup, bljuuup thumbup




04

petak

studeni

2011

Promo-letci - kruh ili smetnja?



Nedavno sam naišla na odličan tekst čitatelja Jadrana Periše na portalu pametnakuna.hr

Što nam (pametnoga) poručuje?
-više od 6 godina bio je uključen u oglašavanje distribucijom promotivnih materijala (popularno-letaka)
-dolaskom velikih igrača na naše tržište počelo je oglašavanje putem promo-letaka. Prvo sa 1-3 letka tjedno, a danas su sandučići premali da prime sve ono što je namijenjeno potrošačima
-svaki distributer ima svoju zonu odgovornosti, kvart(ove) u gradu u kojima vrši dostavu u poštanske sandučiće
-u zgrade je vrlo jednostavno dostavljati. Za kratko vrijeme se u sandučiće insertirala veća količina letaka. Zbog toga je i cijena plaćanja pojedinim dostavljačima po dostavljenom letku oko 5-6 lipa po komadu
-ukoliko ima više mjesečnih distribucija, pojedini dostavljači mogu zaraditi i po više tisuća kuna
-smisao letak-oglašavanja je da potrošač-kupac-vlasnik sandučića uzme letak u ruke, pročita ga, pa čak i baci, no u sjećanju mu ostaje logo oglašivača
-prema statistikama, oko 80% ljudi zainteresirano je za prelistavanje promo letaka, 40% sačuva materijale par dana, dok 50-60% kupaca kupuje proizvode oglašene u samom letku

Problemi sa stanarima
No, piše Jadran, posao dostavljača letaka ima i drugu stranu. U gotovo svakoj zgradi postoje stanari koji letke ne žele. Puno je prigovora zbog ostavljanja velike količine letaka, a stanari nekad znaju biti i fizički agresivni. HP djelatnici prigovaraju zbog zauzimanja mjesta pošti. Mnoge zgrade ostavljaju napomene: "Ne želimo reklame!"

Što kaže zakon?
U zakonu o zaštiti potrošača piše:
(4) Zabranjeno je ostavljanje oglasnih poruka i materijala na kućnim vratima i ulaznim vratima stana potrošača, kao i u poštanskim sandučićima ako je takva zabrana na njima jasno napisana.

Kaznene odredbe, Članak 111.:
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 10.000 do 50.000 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba trgovac ako...
- ostavlja reklamne poruke i materijale na kućnim vratima i ulaznim vratima stanova potrošača, kao i u poštanskim sandučićima, ako je takva zabrana na njima jasno napisana (članak 90. stavak 4.).

(2) Fizička osoba kaznit će se za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka novčanom kaznom u iznosu od 1.000 do 3.000 kuna.

„Borba" oko dostave letaka odvija se i dan danas, upravo u ovome trenutku...No, kako god borba završila, dostava će i dalje ostati - poželjan način oglašavanja, kruh distributerima i smetnja stanarima.

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.