16
srijeda
studeni
2011
Kad porastem bit ću - mafijaš!
Ako ste fan filma Kum, onda sigurno znate (otprilike) kako funkcionira mafija. Ljudi se drže zajedno, rade zajedno, posluju najopakije što mogu i polako se uspinju na društvenoj ljestvici. Konkurenciju srede za čas i voila - sreći, novcima, prijateljima i ljubavnicama nema kraja...
No, što kada se naši hrvatski poduzetnici samo igraju "mafijaša", a zapravo su sitn(ičav)e ribe?
Primjer 1.
"Jučer me nazvao kolega iz manje agencije (koja nema ni web stranicu!) i prijetio mi da više ne šaljemo mailove sa ponudama "njegovim" klijentima!" - rekla mi je kolegica poduzetnica i nadodala: "Otkantala sam ga u par minuta. Ako se već igra big bossa, nek ide u mafiju. U protivnom, tržište je otvoreno za svakoga..."
Primjer 2.
"Nevjerojatno koliko ima ljubomornih ljudi. Stavim Google oglase on-line i konkurencija mi ih sve poklika bezveze, samo da me privremeno makne. Tko uopće ima vremena raditi takve gluposti?" - žalio mi se nedavno stari klijent.
Prijetiti nekome danas, kada svatko može pokrenuti biznis koji hoće i zgrnuti lovu u par godina (ako ima znanja, talenta i malo sreće)? Glupost i gubljenje vremena i energije. Klikati nekome Google ili neke druge oglase? Najbedastija stvar koju smo čuli da postoji.
Drage sitn(ičav)e ribe, opametite se. Poduzetničke vode traju minimalno 20 godina i kad-tad, opet ćemo se sresti ili čuti da ste baš vi bili zločesti (a niste u mafiji) i onda ćemo vas "srediti".
Tko radi, ne boji se gladi. Tko radi pošteno, čeka ga dug, (naporan) i profitabilan poduzetnički put. A tko želi sve to preskočiti, neka odmah postane mafijaš, pa se onda definitivno neće zamarati konkurencijom.
More je veliko i zato, dragi poduzetnici, ne obazirite se na kojekakve dosadne ribe. Vi ste one koje plivaju, da bi do negdje uspješno doplivale. Sve ostalo je samo...blju, bljup, bljuuup
komentiraj (2) * ispiši * #
04
petak
studeni
2011
Promo-letci - kruh ili smetnja?
Nedavno sam naišla na odličan tekst čitatelja Jadrana Periše na portalu pametnakuna.hr
Što nam (pametnoga) poručuje?
-više od 6 godina bio je uključen u oglašavanje distribucijom promotivnih materijala (popularno-letaka)
-dolaskom velikih igrača na naše tržište počelo je oglašavanje putem promo-letaka. Prvo sa 1-3 letka tjedno, a danas su sandučići premali da prime sve ono što je namijenjeno potrošačima
-svaki distributer ima svoju zonu odgovornosti, kvart(ove) u gradu u kojima vrši dostavu u poštanske sandučiće
-u zgrade je vrlo jednostavno dostavljati. Za kratko vrijeme se u sandučiće insertirala veća količina letaka. Zbog toga je i cijena plaćanja pojedinim dostavljačima po dostavljenom letku oko 5-6 lipa po komadu
-ukoliko ima više mjesečnih distribucija, pojedini dostavljači mogu zaraditi i po više tisuća kuna
-smisao letak-oglašavanja je da potrošač-kupac-vlasnik sandučića uzme letak u ruke, pročita ga, pa čak i baci, no u sjećanju mu ostaje logo oglašivača
-prema statistikama, oko 80% ljudi zainteresirano je za prelistavanje promo letaka, 40% sačuva materijale par dana, dok 50-60% kupaca kupuje proizvode oglašene u samom letku
Problemi sa stanarima
No, piše Jadran, posao dostavljača letaka ima i drugu stranu. U gotovo svakoj zgradi postoje stanari koji letke ne žele. Puno je prigovora zbog ostavljanja velike količine letaka, a stanari nekad znaju biti i fizički agresivni. HP djelatnici prigovaraju zbog zauzimanja mjesta pošti. Mnoge zgrade ostavljaju napomene: "Ne želimo reklame!"
Što kaže zakon?
U zakonu o zaštiti potrošača piše:
(4) Zabranjeno je ostavljanje oglasnih poruka i materijala na kućnim vratima i ulaznim vratima stana potrošača, kao i u poštanskim sandučićima ako je takva zabrana na njima jasno napisana.
Kaznene odredbe, Članak 111.:
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 10.000 do 50.000 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba trgovac ako...
- ostavlja reklamne poruke i materijale na kućnim vratima i ulaznim vratima stanova potrošača, kao i u poštanskim sandučićima, ako je takva zabrana na njima jasno napisana (članak 90. stavak 4.).
(2) Fizička osoba kaznit će se za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka novčanom kaznom u iznosu od 1.000 do 3.000 kuna.
„Borba" oko dostave letaka odvija se i dan danas, upravo u ovome trenutku...No, kako god borba završila, dostava će i dalje ostati - poželjan način oglašavanja, kruh distributerima i smetnja stanarima.
komentiraj (1) * ispiši * #