RT Kamenjak

23.03.2016.

20.03.2016.

Nakon jako dugo vremena, vraćam se prirodi i pisanju Bloga.

Kao vodič A standarda, uživam vidjeti radost na licima svih sudionika izleta. Ne zaboravimo da smo tu zbog njih. Mi koji smo obučeni voditi, znamo staze kojima hodamo i poznajemo svoje mogućnosti i sposobnosti i ne trebamo se nikome dokazivati, već prilagoditi se izletnicima.

Da planine nisu jedina ljepota kojom priroda gospodari, pokazuje i primjer Rta Kamenjak kod Premanture.

Kamenjak je najjužniji dio Istre, poluotok je to dugačak oko 9 km, vrlo razvedene obale duge oko 30 km prepune uvala, uvalica, rtova i plaža. Isprepleten je mrežom prašnjavih neasfaltiranih puteva i staza koji vode i do najzabačenijih dijelova.
Najbolji smjer, po meni je, istočna obala jer pruža pogled na 11 malih nenastanjenih otočića i vodi kroz predivne uvale.
Staza počinje na samom kraju mjesta Premantura ako se dolazi autom. Ako se dolazi autobusom, onda je najbolje na ulazu u Premanturu, skrenuti desno po uskoj asfaltnoj cesti, koja vodi zaobilazno oko Premanture i dolazi do jednog proširenja, prije rampe, na kojem autobus može stati i okrenuti se. Dalje se nastavlja ravno, kratkom, blagom uzbrdicom do sljedeće rampe gdje se prolaskom kroz nju još dvadesetak metara, kraj niskog suhozida skreće lijevo preko livade. Sa druge strane te livade nalazi se druga rampa kroz koju se prolazi i nastavlja ravno prema Rtu. Nakon stotinjak metara, kraj lokve skrenuti lijevo prema obali kroz kamp.
U nastavku se držati prekrasne obale koja je sve samo ne dosadna. Staza vodi tik uz more i šteta je ne uživati u krajobrazu. Lijepe uvale i plaže te čisto more čine ovo područje izuzetno privlačnim odredištem za odmor u prirodi.
Dolaskom na sam vrh poluotoka, fascinantno je vidjeti kako je priroda stvarala današnji krajobraz kroz stoljeća nastajanja. Tektonske ploče koje su poslagane nevjerojatnom preciznošću, na kojem bi joj zavidjeli i najbolji graditelji. Neoprostivo je proći preko tog područja a ne pogledati sa pozornošću svaki kamen i svaku stijenu. Vidjet ćete neke od fosila iz doba dinosaura.

Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.