Egzistencijalna kriza: pogled unatrag, s vremensko-estetske distance

Pukla ja k'o što će puknuti balon od žvakaće gume tete na slici...


3. svibnja 2006.

Dijagnoza: neuroza s histerično-opsesivnim graničnim ispadima headbang

ZIVJETI U DOBROVOLJNOJ EMIGRACIJI

U sirem smislu: Sto hoce ovo bice? U uzem smislu: Fali mi moj pes…



Fali mi moj pes, i sestre, i ekipa.
I hocu NASU pivu party, i hocu da me ljudi mogu nazvati na moj VIP broj, a ne ove cudne 15-znamenkaste, hocu svoj tus, i maminu juhu, i dosadnu smedju kosu Nensi Brlek, i slusati da mi baka po milijuniti put prica traceve o susjedama, i Latinicu, i ujutro kavicu i Jutarnji, i svoje cvijece, i svoj usisavac, i SVOJE slike na zidovima SVOGA stana, i hocu popiti casu vode IZ PIPE, k'o covjek, iz PIPE!!!, i svoju WC-dasku na kicaste ribice, joj, pa je l' se jos drzi keramicka ribica iz Peveca za 20 kuna??, i hocu s frendom opaliti sat vremena cavrljanja o vremenu, i hocu da mi starci nisu tol'ko daleko, i da me mama gnjavi uzdizanjem u nebesa svoga pasa i omalovazavanjem moga pasa, hocu da se Kika popiski od srece kad me vidi, pa da joj pokazem prstom po 359. put: Kika! Ne!no, hocu Podravkin caj od kamilice, i tete na kasi u Mercatoru, i nase Dukatovo mlijeko, i jogurte s 0, 1 posto masti, hocu raditi sushi s prsutom i paliti alge upaljacem, joj, Japanci ovdje bi se zgrazali na to, al' bas bi me bilo briga, jer bih bila DOMA, pa bih mogla raditi kaj mi se hoce; hocu nauciti Kiku da sjedne, hocu se igrati s njom i hocu da me uci kako je za sreću poželjno htjeti malo, hocu na jogu i squash, hocu cuti Mlohavu cunusmijeh, hocu se k'o covjek posvadjati s frendom jer opet iskaljava komplekse na svojoj divnoj curi, hocu se iznervirati zbog guzve u gradu subotom ujutro, hocu jamrati kako su hrvatski decki nezreli i pasivni, "pogotovo purgeri!", hocu uvjeravati frendicu da se nije zdebljala ONA, nego JA, i hocu je izludjivati i hocu da mi govori kako izgledam normalno i kako OPET gnjavim bezveze, hocu citati savjete Magde Weltrusky iz Glorije, i crkavati od smijeha na Zuzi Jelinek, hocu zapaliti Ronhill Light, hocu Franckovu kavu, hocu da mi bude dosadno i monotono, joj, pa sada vec ima i jagoda i tresanja…, hocu se po stoti put s frendom dogovoriti za Sljeme i ne otici jer sam, ha eto ga vraga, opet ostala do jutra vani, hocu se voziti biciklom, hocu prelaziti zebru i ne bojati se da ce me lupiti auto, hocu se ne bojati skinsa, hocu cevape!!!! u masnoj lepinji!!! s kajmakom!!!, hocu slusati stojedinicu, hocu da me snube stari profesori s faksa, hocu svoje blekaste studente, hocu biti slobodno neuroticna s neuroticnim frendicama, HOCU raspravljati o onome koji Glembajeve citira po filmu, a ne knjizi!, da, cak i to hocu!, hocu da ne moram prelaziti pet mostova da dodjem doma, hocu svoju posteljinu, hocu ne slusati samo ruski, ruski, ruski…, hocu brojati lipe, a ne kopjejke, hocu zivjeti u gradu s manje od milijun ljudi, hocu dosadni kinorepertoar, hocu jesti prsut, hocu ne prelaziti kilometre da si kupim vitaminske sumece tablete, hocu noc… hocu buku s Vukovarske, hocu tulum s HRVATIMA i HRVATICAMA, hocu svoje zdjelice za salatu i vinski ocat, hocu prepoznatljiv miris grada, hocu imati ime i prezime kojima se potplacene tete u bazenu ne smiju, hocu cisti bazen u kojem se mogu banjati kol'ko mi se hoce, hocu sa sekom gledati Sestre, hocu joj ceskati tjeme i hocu se diviti njezinoj savrsenosti,kiss hocu dramiti oko gluposti, hej!... hocu znati jesu li zivi Ivo i Ana… i vjerujete li mi da i ribe mogu biti GLASNE! kad im se hoce, hocu do svecke na kaficu, hocu vidjeti nadrkanu snjezu, hocu u friendse, hocu miris zagreba, hocu, hocu se sa sekom svadjati oko gluposti, i sa sestrom tracati sestru, hocu zapaliti cigaretu na svojoj klupici pred Unionom na kojoj me zahaklo Uliks, hocu otvoriti kaslic i izvuci gomilu racuna, hocu vise od 500 kuna telefonskog racuna, hocu dici slusalicu i nazvati Snjezu kad mi se hoce, a ne kada je slobodan telefon, hocu da nema vremenske razlike, hocu omeksivacem si namirisati robu, hocu procitati uputu za koristenje NA HRVATSKOM, i hocu u zid baciti rjecnik, i da se svi njegovi listovi razlete na sve moje narancaste zidove, hocu biti e bas TOLIKA mentalna konzerva, i metalnija ako treba, hocu cekati 100 godina tramvaj, hocu da me u'vati kontrola, hocu se K'O COVJEK s nekim posvadjati, hocu da mogu testirati svoj sarm i izvuci se bez kazne, hocu si speci srdele u subotu, hocu tracati stariju sestru s mladjom, hocu tracati mladju sa starijom, hocu pokusavati saznati kaj o meni tracaju kad nisam s njima, hocu da znaju da mi OBJE fale, hocu se NAPITI s njima i uzivati gledajuci stariju sestru kak' lovi tipove za guzicu; hocu upaliti radio i cuti… SEVERINU! I Ivana Mikulica! I sudjelovati u raspravama o Houdeku i bipsicima; hocu na koncert Cry Babiesa jer nicega boljega u gradu – ah, oh, kako neocekivano - NEMA…, hocu oprati ves u svojoj masini i posusiti gace na NASEM vjetru; hocu nasu klimu, hocu da nemam migrene, hocu da se ne vracam doma s tri kile prasine u ustima, hocu sestrama i ekipi skuhati veceru, hocu nervozu lijeciti ribanjem SVOJIH prozora i SVOJE kade; hocu uci u ducan, traziti selojtep – i dobiti ga!; hocu cekati hoce li me nazvati tip koji je rekao da ce me nazvati (nece, znam, ali hocu imati svoj telefon i cekati poziv!!), hocu da mi ekipa bane pred vratima – na kavu, i ostane do… duboko u noc…, hocu noc! – joj, pa ni toga ovdje vise nema!, i hocu da mi frendica depilira noge voskom, ma, neka i uziva u mojoj boli, i to hocu; hocu se rasplakati bez razloga i mazohisticki gledati znojno frendicino celo koje se trudi otkriti razlog zakaj cmizdrim; hocu pratiti evoluciju boje kose renate sopek, hocu znati kaj je novoga s reality showovima, hocu cuti "dobro jutro, pjevaju ptice…", hocu, kvragu, ako treba i ravnice, hocu se setati gornjim gradom, hocu zagrebacku ucmalost, hocu DM, hocu jogging kroz radnicku, hocu svoju radnicku, i hocu se ne bojati pri svakom izlasku iz doma, joj, hocu da se ne moram sama sabirati kad se raspadnem, hocu da to rade drugi, hocu moliti boga da ne sretnem tipove pred kojima sam se zblamirala, hocu se zabiti u drvo dok ganjam kiku, hocu se zabiti u staklo u importanneu, i hocu da mi se one glupe tete smiju, hocu da mi se hrvatski golub posere na hrvatsku glavu u hrvatskom parku, hocu fontanu i tekucu vodu, hocu se ne bojati gljivica i infekcija, hocu zaboraviti kako zohari izgledaju, hocu ribati tepih, hocu imati tepih!, hocu jesti griz na mlijeku, hocu da me DOT gnjavi preko telefona, hocu da ne hocu sve ove stvari, hocu svoje klompe, pa je l' nenormalno da hocu pecnicu, frizider i skrinju??... 2006. godine…, hej, ljudi, vec je 2006.!headbang, hocu prati zube cistom, prozirnom vodommouthwash, hocu sljeme, hocu sletjeti na pleso, hocu se ne bojati hoce li me netko okrasti ili mi prerezati grkljan, hocu da moj identitet ne ovisi o vizi, hocu iglu i konac, hocu si skuhati kavu u dzezvi, hocu mariji na rucak, hocu je sprdati za posao, hocu biti sarkasticna, hocu uzivati u tome kaj postajemo prave frendice-sestre, hocu mastati kako ce nam biti kad cemo biti tete, hocu se praviti pametna – jer sam doma i jer sam snazna i jer me nitko nece baciti iz drzave jer pljujem po svemu po cemu mi se hoce pljuvati, hocu plesati … do kad mi se hoce, do jutra ako mi se hoce, a ne do kad mi daju tete na ulazu u dom, hocu svoj kljuc za stan, hocu zapaliti svijece i zapaliti cigaretu, hocu raditi cijelu noc, hocu se tresti zbog predavanja, hocu … ni ne znam sto hocu jer ne znam sto se dogadja tamo gdje hocu biti, hocu da mogu reci na hrvatskom – 'boli me trbuh!' – i da me se skuzi, a ne 'mne bolit zeludok' – ma kakav crni zeludok!, nije to sto me boli nikakav zeludok, nego TRBUH!!!; hocu da moje psovke ne kuzim samo ja, hocu svoj krevet, hocu svoj jastuk, i tatinoga medvedja, hocu pomaziti kiku, hocu da mi se veseli, hocu da mi cimerica nije iz koreje, nego PURE 100-postotna hrvatica, i bas me briga kakva je korejska, jemenska, njemacka, ruska, kineska, turska, i ne znam sve kakva kuhinja, hrvatska kuhinja je najbolja!njaminjami, hocu da mi vesna napravi cvjetacu s prezlama, joj, nisam se mogla sjetiti rijeci prezle, hocu ne zaboravljati hrvatski, hocu u HM u Graz, hocu jamrati kako je dosadno, hocu nase primitivne ljude; hocu svoj lift koji vozi ravno 45 sekundi, a meni je sila na WC; hocu miris kruha iz pekare, hocu da me bari prodavac iz lokalnog ducana, hocu odvesti baku na kavu, hocu sretati poznate ljude po cesti, hocu biti u tijeku s novim outfitom Kolinde Grabar Kitarović, hocu se zgrazati nad Rojsovom gluposcurofl, hocu otici K'O COVJEK frizeru, hocu u normalan shopping, hocu u knjiznicu kod teta koje mi nikad ne naplacuju zakasninu, hocu na tekmu, hocu frendu reci da bismo trebali probati biti skupa, hocu plakati k'o covjek i bez razloga, hocu se deprimirati na Arsenano, hocu biti uz frendove jer znam da me trebaju, hocu zagaziti u govno dok trcim s Kikom po livadi, hocu da mi se skupi 5 metara odjece za peglanje, hocu svoj krevet!!!, svoje ogledalo, hocu svoju kumicu na placu, hocu paranoicne rasprave o pticjoj gripi i kokos u studiju u nedjeljnom dnevniku Gorana Milica, hocu normalno komunicirati s ljudima na hrvatski, hocu Laku noc, Hrvatska!, hocu ne biti stranac, hocu mami i tati na more, hocu maminu juhu, i da mi skuhanu cvjetacu prelije uljem od NASIH maslina, hocu da mi tata ispece ribe za dorucak, hocu ukrasti mami teglu fikusa, hocu da tata ukrade susjedove smokve, hocu odahnuti kada odem od njih, hocu da sve ovo nisam morala pisati… hocu doma!!!blablablablablabla

hocu znati i ja sto ovo bice, pobogu, zapravo hoce ludako uvijek hoce vise od onoga sto imanamcor, hoce ono da sve ovo nije moglo napisati… a opet hoce zivjeti tako da mu se moze zahotjeti pisati ono sto hoce, hoce da ga netko sada moze opustiti ceskanjem po glavi kiss– hoce ono, samo da se zna, da ne bi bilo zabune, da nista vise ne hoce…

24.05.2006. u 19:34 | 8 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Veljača 2011 (3)
Siječanj 2008 (1)
Studeni 2007 (1)
Listopad 2007 (4)
Lipanj 2007 (1)
Svibanj 2007 (3)
Travanj 2007 (7)
Ožujak 2007 (6)
Veljača 2007 (13)
Siječanj 2007 (4)
Srpanj 2006 (13)
Lipanj 2006 (19)
Svibanj 2006 (10)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Sve što jednoj mladoj dami prolazi kroz glavu dok je: 1. daleko od belog Zagreb grada... ili 2. u njemu. Kako god bilo, ona je retro treba, s povremenim cudnim i melankolicnim, ali nikada letargicnim izljevima (njeznosti, ljutnje, ljubavi, paznje, strasti, tuge, nervoze, dosade, optimizma, pesimizma, nade, vjere i posvemasnjega crnila)...

Školjka

Svojim stalnim plačem
uznemiruje more
koje se kida
i propinje
u dubini svake stvari
mučene same sobom.

Ali to ne probija
sebični prostor ljubavi.

(Z. Golob
)



SVJESNI I NAMJERNI PLAGIJAT S Georg bloga

... ali nije zlobni ili pohlepni, nego naprosto - nužni...

Poslušajte koji savjet......

Paradoks našeg vremena kroz povijest je da imamo veće zgrade ali kraće
živce, šire puteve ali uža gledišta.
Trošimo više ali imamo manje, kupujemo više ali uživamo manje.
Imamo veće kuće i manje obitelji, više pogodnosti ali manje vremena.
Imamo više diploma ali manje razuma, više znanja ali manje rasuđivanja,
više stručnjaka ali ipak više problema, više medicine ali manje zdravlja.
Umnogostručili smo naš imetak, ali smanjili svoje vrijednosti.
Govorimo previše, volimo prerijetko, i mrzimo prečesto.
Dodali smo godine životu ali ne i život godinama.
Stigli smo sve do mjeseca i natrag, ali imamo poteskoću da pređemo preko
ulice upoznati novog susjeda.
Savladali smo atom ali ne i svoje predrasude. Pišemo više ali učimo manje.
Planiramo više ali postižemo manje.
Naučili smo žuriti ali ne i čekati. Gradimo više kompjutera da sadrže više
informacija, da proizvode više kopija nego ikad, ali mi komuniciramo sve
manje i manje.
Ovo su vremena brze prehrane i spore probave, velikih ljudi i sitnih
karaktera, brzih zarada i plitkih odnosa, luksuznijih kuća ali uništenih
domova.
Ovo je vrijeme kada ima mnogo toga u izlogu a ništa u skladištu. Vrijeme
kada vam tehnologija može donijeti ovaj tekst, i vrijeme kada možete
odabrati hocete li ga podijeliti s nekim ili samo obrisati.
Zapamtite, provedite nešto vremena s voljenima, jer oni neće biti tu
zauvijek.
Zapamtite, recite poneku ljubaznu riječ onome koji vas gleda sa
strahopoštovanjem, jer ce ta mala osoba uskoro odrasti i otići. Sjetite se
da date topao zagrljaj onome kraj vas, jer je to jedino blago koje možete
dati svojim srcem.
Sjetite se da kažete "Volim te" svome partneru i svojim voljenima, ali
najviše od svega i mislite tako. Poljubac i zagrljaj će zakrpiti povredu
kada dolaze duboko iz vas.
Dajte vremena ljubavi, dajte vremena razgovoru i dajte vremena podjeli
vaših dragocjenih misli s drugima.

OSTANIMO MLADI!

- Odbacimo nebitne brojeve. To uključuje starosnu dob, težinu i visinu.
Prepustimo doktorima brigu o tome. Zato ih i plaćamo.

- Čuvajmo vesele prijatelje. Loša raspoloženja nas jedino vuku ka
dnu.

- Nastavimo učiti. Naučimo više o kompjuterima, vještinama, vrtlarstvu, o
bilo čemu. Nikada ne dajmo mozgu da bude besposlen. "Besposlen um je
radionica lošega." A ime lošega je Alzheimerova bolest.

- Uživajmo u jednostavnim stvarima.

- Smijmo se često, dugo i glasno. Smijmo se dok ne izgubimo dah.

- Suze se dešavaju. Izdrzimo, odbolujmo i produžimo dalje. Jedina osoba
koja je uz nas čitav život smo mi sami. Budimo ŽIVI dok živimo.

- Okružimo se onim što volimo, bila to obitelj, ljubimci, uspomene,
muzika, biljke, hobiji, bilo što. Naši domovi su naše sklonište.

- Cijenimo svoje zdravlje: Ako je dobro, čuvajmo ga. Ako je nestabilno,
popravimo ga. Ako se ne može popraviti, nađimo pomoć.

- Ne preuzimajmo krivicu. Krenimo na put do šetališta, do obližnje
pokrajine, do strane zemlje, ali NE tamo gdje je krivica.

- Recimo ljudima koje volite da ih volite, u svakoj prilici.


I ZAUVIJEK UPAMTIMO:

Život se ne mjeri brojem udisaja koje napravimo, nego momentima koji nam
oduzmu dah
.

...


KOME NAMIJENJENO?!

... slučajnim BLOG putnicima koje zanima kako je živjeti u wanna-be kapitalističkoj verziji (još uvijek) duboko ukorijenjene utopije 'bratstva i jedinstva'?

Ne zato. Namijenjen je onima koji će me pitati: "I kako je bilo?"... tamo ili vamo... s vasima ili nasima... pa da skratimo muke, ostanemo što vjerodostojniji i sačuvamo (dobro) pamćenje...smijeh

DA NE BI BILO ZABUNE...

Čitaoče, teksta nema,rofl
ti si sam na startu,
sve se stvara u tvom duhu,
sude Bonn i Tartu.

Nema teksta pa ni pisca:
piri maštu tvoju
android od rešetkica
sklon kratkome spoju.
Čitalice, nema mene,
ni onih što nudih.
Ostala si samo ti.
E, pa sretna budi.

(I. Slamnig)


Telling Stories

There is fiction in the space between
The lines on your page of memories
Write it down but it doesn't mean
You're not just telling stories
There is fiction in the space between
You and me
There is fiction in the space between
You and reality
You will do and say anything
To make your everyday life
Seem less mundane
There is fiction in the space between
You and me
There's a science fiction in the space between
You and me
A fabrication of a grand scheme
Where I am the scary monster
I eat the city and as I leave the scene
In my spaceship I am laughing
In your remembrance of your bad dream
There's no one but you standing
Leave the pity and the blame
For the ones who do not speak
You write the words to get respect and compassion
And for posterity
You write the words and make believe
There is truth in the space between
There is fiction in the space between
You and everybody
Give us all what we need
Give us one more sad sordid story
But in the fiction of the space between
Sometimes a lie is the best thing
Sometimes a lie is the best thing

Arsen Dedic
Cistim svoj zivot



Cistim svoj zivot
kroz prozor ormar stari
cistim svoj prostor
od nepotrebnih stvari

Gdje li sam ih kupio
gdje sam ih sakupio

Cistim svoj zivot
petkom odvoze smece
kada se nada budi
i kad je blago vece

Cistim svoj zivot
od onih supljih ljudi
kojima vjetar huji
kroz glave i kroz grudi

Cistim svoj zivot
da spasim dok je vrijeme
malu jutarnju njeznost
i gorko nocno sjeme

Cistim svoj zivot
od prividnog svijeta
od ljubavi bez traga
od jeftinih predmeta

Cistim svoj zivot
to hrdja je i tmina
i ostacu bez iceg
al' bolja je tisina



Elegantly Wasted

Look at all that shines
Baby's down on the world and she knows it
If your spirit's running
Why don't me make it rain like we used to
We run
We hide
We wait and we want
The good life
Aw sure
You're right
This ain't, the good life

Ah, Elegantly wasted
Ah, Elegantly wasted

Look at all the crimes
Baby's down on the world cause she owns it
Making up her life
Nothing more, nothing less makes it Voodoo
We run
We hide
We wait and we want
The good life
Aw sure
You're right
This ain't, the good life

Ah, Elegantly wasted
Ah, Elegantly wasted

We look at all that shines
Baby's down on the world and she knows it
If your spirit's fine
Why don't we make it rain like we used to
We run
We hide
We want
The good life
Aw sure
You're right
This ain't, the good life

Ah, Elegantly wasted
(you could be right, you could be certain, you could be right)
Ah, Elegantly wasted
Ah, Elegantly wasted
(you could be right, you could be certain, you could be right)
Ah, Elegantly wasted (feels like, feels like)
Elegantly wasted - you could be right
Elegantly wasted - you could be certain
Elegantly wasted - you could be right
Feels right, feels right




New Angels of Promise
We despair
We are the dead dreams
We take the blame
Take us to the edge of time
Take us to the edge of time
We are the fabulous lovers
I'm a blind man and she's my eyes

Suspicious minds
You didn't feel us coming
In this lonely crowd, it's always time


New Angels of Promise
we despise
Don't fall apart now
We are the silent ones
Take us to the edge of time
Take us to the edge of time
We are the tabular lovers
We listen to the storm