|
links
The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero
Upload slika
KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1: molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.
NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala
Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.
Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.
Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".
Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.
15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.
8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.
1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.
14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.
9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.
1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".
U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".
16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.
20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.
20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.
1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.
U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.
6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.
17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.
4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).
Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.
David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).
1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.
Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.
Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.
1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".
1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.
Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.
Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.
|
Objavljeno: 07.03.2010., nedjelja
Modelarstvo prije 2. svj. rata u Jugoslaviji
Kako i sam naslov kaže pisat ću o modelarstvoj u našoj zemlji (jugoslaviji) 1938. ovaj tekst sam prepisala i prevela s ćirlice iz Godišnjaka Jugoslavenskog vazduhoplovstva. imaju i dvije slikice koje sam fotkala fotićem pa sam stavila ;) . u svakom slučaju mi je bilo skroz čudno kad sam vidjela da su i tada radili modele i nastojim saznati od čega, kako i kako su letjeli, tj. kako su se tekmali. pri kraju teksta piše da je jedrilicom postignut rezultat od 5:45 min što je odličan rezultat čak i za danas za kategoriju slobodnoletećih bezmotornih jedrilica. eo post:
MODELARSTVO
Modelrstvo je dobilo i najvišu pažnju u našoj zemlji. NJ.V. Kralj Petar II. cenjeći značaj modelarstva poklonio je pehar kao nagradu za međunarodnu utakmicu letećih modela. Pravilnik za ovu utakmicu izradio je Središni modelarski savet i usvojen je gotovo bez izmena od strane modelarske komisije F.A.I., prilikom zasedanja Saveta F.A.I. u januaru 1938 godine u Parizu. Prema ovom, svake parne godine održavaće se utakmica motornih, a neparne, utakmica modela jedrilica. I međunarodna utakmica modela za pehar Nj.V. Petra II. Kralja Jugoslavije, održaće se 20 do 25 jula 1938 godine u Ljubljani, a njena organizacija poverena je Kraljevskom Jugoslovenskom Aero-Klubu.
Razvoj modelarsva u našoj zemlji ide pravcem stalnog napretka i već je danas dostigao zavidne visine To se videlo i pri prvom susretu naših i stranih modelara na Međunarodnom takmičenju, priznanju koje je dobila naša zemlja od strane Aeronautičke Federacije, prilikom podnošenja Pravilnika za Međunarodno takmičenje letećih modela za pehar Nj.V. Kralja Petra II., kao i aktivnosti modelarstva, koje se manifestuje u kvantitativnom i kvalitativnom radu po modelarskim tečajevima, modelarskim izložbama, utakmicama itd. koja se vidi iz tabele.
III. Zemaljska utakmica letećih modela. Start modela Tabu
Zemaljska izložba, druga po redu, održana je u Beogradu od 27 marta do 11 aprila 1937 god. Na izložbi je bilo izloženo preko stotinu raznovrsnih modela, odlične izrade. Naročito treba naglasiti, da su skoro svi izložbeni modeli bili domaće, čisto potpuno originalne konstrukcije. Izložili su svoje radove odbori: Beograd, Zagreb, Maribor, Niš, Smederevo, Smed. Palanka, Zemun, Ruma, Pančevo, Sušak, Split, kao i jedan modelar iz Čehoslovačke. Prilikom zatvaranja izložbe na svečan način podeljene su nagrade najboljim odborima i pojedincima. Oblasnom odboru Beograd, dodeljena je I. nagrada, Zagrebu II. i Mariboru III. nagrada.
III. Zemaljska utakmica mdoela jedrilica održana je kao i svake godine, na dan 5 i 6 septembra na jedriličarskom terenu Osovlje u neposrednoj okolini Beograda. Na ovoj utakmici uzeli su učešća odbori Aero-Kluba iz Beograda, Zagreba, Ljubljane, Niša, Cetinja, Novog Sada, Osijeka, Zemuna, Karlovca i Požarevca, s ukupno 126 modela. Po broju učesnika i modela ovo je bila najveća utakmica koja je do sada održana u zemlji. Glavnu nagradu prelazni pehar Mihistra vojske i mornarice osvojio je Oblasni odbor Beograd (Modelarska škola).
Lep start modela na III Zemaljskoj utakmici modela
Modelarska škola u Beogradu vršila je pored svoga redovnog rada sa učenicima fuhkciju centrale za modelarstvo za našu zemlju. U njoj se radilo i na stvaranju novih planova toliko potrebnih za dalji napredak mdoelarstva. U toku godine izašla su iz štampe 3 nova plana sa detaljnim uputom gradnje, u okviru "Biblioteke letećih modela". Ova 3 plana namenjena su prvenstveno za nastavu na tečajevima.
Na međunarodnoj utakmici modela jedrilica, održanoj prilikom godišnjeg sastanka, 24 do 31 maja 1937 god. ISTUSA, u Špicerbergu u Austriji, jugoslovenska ekipa uzela je učešća sa 5 modela i osvojila peto mjesto, dobivši umetničku plaketu. Prilikom te utakmice, postavljen je i novi jugoslovenski rekord za I. kategoriju sa vremenom od 5 min. i 45 sek.
ps. nadam se da je dovoljno dobar post za ponovni povratak...net me mučio do prije par dana al sad sam konačno to sredila pa ću češće pisati.
Lijep pozdrav,
caspix
|
|
|
Nekoliko pjesmi koje sam napisala:
Taj dan sve nestaje
Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.
Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.
I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.
I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.
Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.
I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.
I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.
Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.
Jer taj dan - sve nestaje...
Gube se nade
gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.
pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.
baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.
čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.
avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.
baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.
Jesenje jutro
Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.
Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.
Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.
Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.
I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.
Staroj ljubavi
dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.
uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.
al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.
još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.
o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.
ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.
i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.
a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.
btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala
|
|