links

The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero

Upload slika




Image Hosting by imagefra.me

KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1:
molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.

NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala

Free Web Site Counter


Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.

Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.

rtlurz9m5nrwfmpsdn9m.jpg

Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".

Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.

15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.

pxwuoz8duxxsw0owi798.jpg

8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.

1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.

14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.

najaockfzn90tf728xi.jpg

9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.

1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".

U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".

9qmw91fxrnn0k99ulyy.jpg



16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.

20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.

20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.

1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.

bi63kjkt2hbmoawkzevx.jpg

U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.

6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.

17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.

4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).


Image Hosting by imagefra.me


Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.

David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).

1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.

Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.

jwvmmbeiyuoofxsw8iu.jpg

Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.

1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".

1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.

Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.

Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.


Image Hosting by imagefra.me

Objavljeno: 16.07.2009., četvrtak

Airbus A330 – Airfrance – Atlantik – 228 mrtvh, 0 preživjelih
Airbus A310 – Yemenia Air – Indijski ocean – 152 mrtvih, 1 preživjelih
Tupoljev – Caspian Airlines – Iran – 168 mrtvih, 0 preživjelih
Hercules C-130 – indonezijska vojska – Java – od 112 putnika, 97 mrtvih
MiG-29 – srpska vojska – Srbija – 2 mrtva

a ovo su tek neke od većih nesreća o kojima smo čuli zadnjih dana. Kap u moru, zrno pijeska u pustinji. Sve češće, gotovo pa svaki dan, slušamo vijesti o zrakoplovnim nesrećama. Kakva bih ja bila zrakoplovka kad ne bih to prokomentirala? Da li su u pitanju stvarno nesreće, nesretni slučajevi? Ili tu ima nešto drugo posrijedi? Vidite, ne kažem da se nesreće ne mogu dogoditi, ali mislim da bi se složili samnom da su se počele događati prečesto. Je li razlog tome možda sve veća upotreba zrakoplova kao prijevoznih sredstava? Ne bih rekla. Svijet je zahvatila kriza, to nam je svima jasnije iz dana u dan zbog Kosorkinih novih mjera, ali je li to razlog da se štedi na nečemu o čemu ovisi toliko života? Ne bi trebalo biti, ali kako se čini, jeste. Što se događa? I pravu istinu, nisu nam rekli u vezi ijedne od ovih nesreća, a nemoramo se nadati ni da hoće. Sve zrakoplovne nesreće uglavnom ostanu obavijene velom tajne, čemu je vjerojatno razlog to što kompanije ne žele izgubiti na prometu pa plate da se sve zataška. Što je to došlo tim ljudima??? u samo 5 nesreća koje sam ja navela umrlo je 647 osoba, a možda više jer informacije prilično variraju od sitea do sitea. I uvijek se postavlja isto pitanje Tko je kriv?. A umjesto da se stalno postavlja to pitanje, ne bi li se možda trebalo početi tražiti odgovor? Ispravni zrakoplovi ne mogu pasti samo tako! Ne mogu se tako iznenada ni pokvariti! A meteorološke pojave ne mogu biti tako česte! Zašto se ovi zrakoplovi ne servisiraju dovoljno često? Moje mišljenje je da problem nije u mehaničarima, oni vjerojatno otkriju nepravilnosti, ali njihovim nadređenima je jeftinije ubiti 100, 200 putnika nego izbaciti taj avion iz službe i kupiti novi. Mehaničari, tehničari i ostalo osoblje koje je zaduženo za održavanje zrakoplova, da li se njih i njihovo znanje dovoljno često provjerava? Da li pregledaju cijeli zrakoplov? Jesu li oni spremni suočiti se sa nadređenim ako uoče nepravilnost koja se ne može tek tako popraviti? Ne sjećam se da su ikada na vijestima ili bilo gdje uopće spomenuli tehničare i mehaničare kao moguće krivce i jesu li njih ispitivali o mogućim uzrocima nesreće aviona na kojim su radili! Ako sam u pravu, ako nadređeni zataškavaju nepravilnosti koje njihovo osoblje otkrije, pitam se samo koliko im plaćaju da ne propjevaju da zrakoplov pri polijetanju nije bio u potpunosti ispravan, ili da nije dovoljno dobro i sigurno popravljen?
Već sam spomenula financijsku krizu. Ok, možda je kompanijama sada skupo kupovati nove zrakoplove, ali nije li onda bolje smanjiti broj letova nego riskirati toliko ljudskih života? Sve se vrti oko novca...Ali novac dođe, prođe, čas ga ima, čas nema...LJUDSKI ŽIVOTI su ti koji su NEZAMJENJIVI! Boli u srcima onih kojima su prijatelji i obitelj umrli u zrakoplovnoj nesreći se ne mogu popuniti, rupe u proračunima će doći na svoje... Pa kako su ljudi postali tako pohlepni, bezbrižni, nemarni, odurni i okrutni? I kada kažu da novac kvari ljude, ne lažu!

Za kraj, pitam se koliko je to novca vrijedno da se na kocku stavi 228, 168 ili tek samo 1 ljudski život?

Ovaj post je bio dug i o zrakoplovstvu pa neću pisati večeras o motorima, ali očekujte to u sljedećem postu.

Image Hosting by Picoodle.com

See ya!

- 21:58 - Say somethin' (14) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 13.07.2009., ponedjeljak

Zrakoplovni motori

ejj! danas nemam ni jednu novu pjesmu, ali posto je izasao novi album jednog od meni najdrazih bendova, evo jedna od super pjesama s tog albuma:



Billy Talent - Diamond on a Landmine - Billy Talent III

...Forever, forever
I'll walk a thousand miles
Just to tell her, to tell her
Our love is still alive
And I'll never, I'll never
I'll never let it die
Well you'd better watch your step
She's a diamond on a landmine...


samo da se zna, ovo sam samo napisala refren pjesme, nije nikome upucen, da se ne bi neki umislili ko sto vec jednom jesu...

ajmo malo o zrakoplovstvu...u narednih nekoliko postova reci cu nesto o zrakoplovnim motorima ;). u ovom, prvom postu samo podjela, a u iducim o svakoj skupini po nesto vise.

Zrakoplovni motori

Podjela po pogonskoj grupi

1. klipni:
- sa i bez kompresora
- redni i zvjezdasti raspored cilindara
- s karburatorom ili direktnim ubrizgavanjem goriva
- hladjeni tekucinom ili zrakom
2. mlazni motori:
- turbojet
- turbofan
- turboprop (eliso-mlazni)
- turboshaft (za helikoptere)
3. raketni motori:
- s krutim gorivom
- s tekucim gorivom
4. nuklearni motori

Image Hosting by Picoodle.com

pozdrav

- 19:06 - Say somethin' (11) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 09.07.2009., četvrtak

4. Zaleđivanje

Ejj! Kao što ste vjerojatno primijetili imam novi dizajn na blogu i nadam se da vam se sviđa, a svoje kritike, pozitivne ili negativne, naravno možete reći u komentarima. I danas ću objaviti jednu pjesmu u postu. To je zadnja pjesma koju sam napisala za određenu osobu koja me jako razočarala nedavno. Al' jbg, život ide dalje i ja neću ovdje stati. Ipak je svaki kraj novi početak.

Nakon svega što smo imali

konačno je stvarno kraj,
a od svega što smo imali,
meni ostali su samo ožiljci,
i samo će me oni pratiti.

koliko su me boljele,
sve rane koje si mi zadao,
i kako su zacijeljele,
nikada nisi saznao.

jedno je sada sigurno,
nikad neću dopustiti,
da mi se netko kao ti,
ponovno ikad približi.

boljelo je previše,
ne želim to više,
neću ti, dragi oprostiti,
al' jednom će i tebe, vjeruj boljeti.

na srcu će zauvijek,
meni ožiljak ostati,
i neće mi dopustiti,
da te ikada zaboravim.



4.Zaleđivanje

ZALEĐIVANJE (engl. icing) je stvaranje ledenih naslaga na zrakoplovu. Gomilanjem leda na
površinama aviona raste težina letjelice i pogoršavaju se njena aerodinamička svojstva. Zaleđivanjem
karburatora sprječava se dovod goriva u motor- pa motor gubi snagu ili potpuno otkazuje. Ako se
zaledi antena, ona gubi savitljivost i može puknuti, što dovodi do otkaza radio-veze. Zaleđena
kabinska stakla smanjuju vidljivost...
Uzrok zaleđivanja je postojanje pothlađenih vodenih kapi koje se nalaze u tekućem stanju i na
temperaturama do -10 °C (otkriveno je da voda može biti u tekućem stanju i na -40 °C).
Na najmanji mehanički udar (udar zrakoplova) pothlađene kapi bivaju izbačene iz tanke ravnoteže i
trenutno se zalede.
Ako su te kapljice sitne, na avionu će se hvatati neproziran led nepravilne, zrnate strukture koji ne
prianja čvrsto pa se lako i odstranjuje.

pozdrav!

- 22:17 - Say somethin' (11) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 07.07.2009., utorak

3.Turbulencija

Jutroooooo!

Evo jedna nova pjesmica posvećena mojoj nesuđenoj simpi za koju zna samo par frendova koje poznajem već godinama:

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.


3. Turbulencija

TURBULENCIJA je nepravilno, vrtložno kretanje zraka. Izaziva veliko podrhtavanje i/ili jako
vertikalno i bočno pomicanje zrakoplova uslijed čega može doći do oštećenja konstrukcije, zamora
pilota, kvara na instrumentima, gubitka kontrole nad letjelicom... Na zrakoplov će utjecati samo oni
vrtlozi čija je veličina usporediva s veličinom letjelice (najčešće vrtlozi promjera 10 do 100 m).
Frontalna turbulencija je posljedica različitih pravaca vjetrova hladne i tople zračne mase.Opasna je kod brzopokretnog hladnog fronta u zoni aktivnosti Cb-a, što može biti i nekoliko km ispred
nadolazećeg grmljavinskog oblaka. Turbulencija iza aviona (engl. wake turbulence) posebno je opasna
za lake zrakoplove koji polijeću ili slijeću neposredno iza velikih. Naime, na krajevima krila svakog
aviona stvaraju se vrtlozi, kao posljedica težnje zračnih
strujnica s gornje i donje površine krila da se sastave.

Image Hosting by Picoodle.com

ovo je neka montirana fotka, al lijepo izgleda ;)

see ya

- 22:30 - Say somethin' (8) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 06.07.2009., ponedjeljak

Magla i vidljivost

Ejj! Eo dugo me nije bilo, nije ni bitno zašto, sad sam opet tu i vraćam se bloganju. Ljeto se vratilo, a ja s njim u slavoniju. Nije mi ni najmanje lijepo jer jedini tračak zrakoplovstva koji imam ovdje bogu iza nogu je gdje koji linijski aviončić kilometrima iznad mene.

Svake večeri pogled svratim par minuta ka zvijezdama, u nadi da ću među njima ugledati bljeskajuća svjetla svoje jedine ljubavi. Pitam se, ima li tu negdje, još neka nebeska skitnica koja noću pruža svoj bolni pogled k nebu. Ali gledajući nebo, bol ne prolazi, ponekad je čak i veća. Jer, zrakoplovstvo mi je sad tako daleko, a tako mi je potrebno.

Počela sam bila pisati o pojavama opasnim za zrakoplovstvo, pa nastavljam s istim:

MAGLA I VIDLJIVOST

Vidljivost je najvažniji meteorološki element u zrakoplovstvu. Vidljivost u apsolutno prozračnoj
atmosferi mogla bi biti i 240 km! Međutim zbog raznoraznih čestica (vodene kapljice, prašina, pijesak,
produkti ind. sagorijevanja) vidljivost je daleko ispod ovog optimuma. Kada padne ispod 10 km zbog
prisutnosti ovakvih čestica, meteorolog koristi sljedeće termine:
• SUMAGLICA (engl. mist) - kada je vidljivost između 1-10 km zbog prisutnosti vodenih kapljica u
prizemnim slojevima atmosfere
• MUTNOĆA (engl. haze) - kada je vidljivost između 1-10 km zbog prisutnosti čvrstih čestica (dim,
prašina...)
• MAGLA (engl. fog) - pojava kada je vidljivost manja od 1 km
Magla je stratus (oblak) na tlu. Postoje 3 tipa magle:
• Advektivna magla- nastaje horizontalnim (advektivnim) kretanjem toplog i vlažnog zraka preko
hladne podloge pri čemu dolazi do kondenzacije.
• Frontalna magla- nastaje kretanjem toplog i vlažnog zraka preko hladnijeg zraka.
• Radijacijska magla- je najčešći tip magle. Posljedica je Zemljinog zračenja (radijacije) tj. hlađenja
prizemnog sloja zraka u toku vedrih noći i jutara.

Image Hosting by Picoodle.com

toliko za večeras!

Pozdravček!

- 23:38 - Say somethin' (0) - Print - ovaj post-

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>


web blog

About...

ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.

Kontakt:
Skype ( caspix37 ),
e-mail ( pilotkinja@mail.ru )

Image Hosting by imagefra.me
facebook: alice ex caspix

Postovi o zrakoplovstvu

Zašto avion leti
Zrakoplov
Sile koje djeluju na avion 1/2
Sile koje djeluju na avion 2/2
Aerodrom
MSA/ISA
MSA:Temperatura zraka
MSA:Gustoca zraka
MSA:Vlaznost zraka
MSA:Tlak zraka
MSA:Vjetar
Upravljanje helikopterom
Opasne pojave za zrakoplovstvo, olujni oblaci kumulonimbusi
Opasne pojave: Magla i vidljivost
Opasne pojave: Turbulencija
Opasne pojave: Zaledjivanje
Moje misljenje o zrakoplovnim nesrecama
Zrakoplovni motori
Stapni zrakoplovni motori
Mlazni zrakoplovni motori
Raketni motori
Akrobatsko letenje
Lovački avioni u Drugom svjetskom ratu
Najčešće primjenjivani materijali u izradi aviona
Instrumenti s kapsulom
Brzinomjer
Visinomjer

Moj referat - Mig-21 - ponosni vitez HRZ-a i PZO-e

Mig-21: Razvoj
Mig-21: Mane i problemi, proizvodnja
Mig-21: Nastanak,motor i naoruzanje
Mig-21: Trup, krila, rep, poklopac i stajni trap
Mig-21: Korisnici i borbeno djelovanje
Mig-21: HRZ i PZO
Mig-21: Varijante

Predstavljeni zrakoplovi
(od najstarijeg posta do najnovijeg)

MiG-21
MiG-29
F-16
F/A-18 Hornet
MiG-35
Sukhoi Su-27
F-22 Raptor
XB-70 Valkyrie
F-8 Crusader
MiG-31
North American X-15
F-15E Strike Eagle
JAS-39 Gripen
SR-71
SAAB-35 Draken
Hawker Hunter
Pilatus PC-9
Dragon Lady
f117 Nighthawk
Panavia Tornado
CASA C-212 Aviocar
Dissault Mirage 2000
Hawker Hurricane
V-22 Osprey
Airbus a320
Avro Vulcan
T-37 Tweet
Eurofighter Typhoon
B-2 Spirit
General Dynamics F-111
B-2 Condor
Suhoj Su-24
Suhoj Su-34
Suhoj Su-37
mikrolaki avion - motorni zmaj
Bell 206
F-14 Tomcat
Zivko Edge 540
Suhoj Su-47
Douglas DC-3
Iljušin Il-28
Tupoljev Tu-22M
Tupoljev Tu-98
Suhoj T-4

Image Hosting by imagefra.me

Nekoliko pjesmi koje sam napisala:

Taj dan sve nestaje

Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.

Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.

Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.

Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.

Jer taj dan - sve nestaje...

a9810twcbr25yp7118.jpg


Gube se nade

gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.

pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.

avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

gn6vfycuexb9okaplatm.jpg


Jesenje jutro

Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.

Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.

Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.

Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.

I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.

12y81koy9gqxr3xlddd.jpg

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.

309i8yatz0l8203i7i.jpg


btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala


ncmdai96xbve6v89t9z.jpg