KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1: molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.
NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala
Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.
Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.
Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".
Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.
15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.
8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.
1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.
14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.
9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.
1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".
U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".
16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.
20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.
20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.
1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.
U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.
6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.
17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.
4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).
Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.
David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).
1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.
Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.
Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.
1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".
1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.
Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.
Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.
jutro narode! eo dugo me nije bilo da sam pisala nešto o sebi ili zrakoplovstvu pa eo sad malo. ovo polugodište u zagrebu mi je puno bolje nego prvo. sretna sam i konačno ne čekam jedva vikend da idem kući il neš, neg ga jedva čekam da mogu u klub s frendovima. učlanila sam se u Modelarski avioklub Trešnjevka gdje sam upoznala neke super ljude. Išla sam s njima već jednom i na tekmu u Čeminac, ali naravno nisam ostvarila neki poseban rezultat, što nisam ni očekivala s obzirom da sam tad prvi put bacala takve modele. Sada radim model F5J, a mentor mi je jako dobar prijatelj (u srijedu će mi bit i bratić :P) Herman. I sad me dečki nagovaraju da u nedjelju idem na tekmu u Zaprešić, al ne znam kak ću kad nemam modele, a i nemam ih kad napravit jer će mi ovaj tjedan bit jako gadno u školi... Također, odlučila sam se baviti i skakanjem, tj. padobranstvom i sad sam počela trčat da steknem kondiciju, a onda ću polagat ispite i sa 16 godina mogu skakat :) . lijepo, šta ne?
što se tiče bloga... e ovak, htjela bih napravit novu temu i logo, al problem mi što nemam miš pa ne mogu s ovim sranjem na notebooku ništa fino i precizno napravit kak to treba. a ovaj me raptor od prokletih amera već živcira.... no nevermind, pričekat će to još neko vrijeme. ugl., što se tiče tekstova, neko vrijeme neću predstavljati avione kao do sada što sam, nego ću predstavljat neke osnove iz svijeta avijacije. mislim da je to bolje jer ću pisat sve na hrvatskom tako da će svatko moći razumjeti i biti će vjerojatno zanimljivije širem krugu ljudi.
eo za prvi takav post najnajnajosnovnije:
Zrakoplov
Zrakoplov je svaka naprava ili mašina koja je u stanju da se svojim vlastitim srestvima samostalno održava u zraku, tj. da lebdi ili leti. Prema osnovnim principima na kojima se zasniva moć letenja-održavanja u zraku zrakoplovi se dijele na dvije vrste:
1. zrakoplovi lakši od zraka ili statičke leteće mašine - aerostat
2. zrakoplovi teži od zraka ili dinamičke leteće mašine - aerodin
1. zrakoplovi lakši od zraka - aerostati - (baloni, diržabli (cepelin)) su oni čija je ukupna težina manja od težine istisnutog zraka i lete na prncipu zakona o aerostatičnom uzgonu. 2. zrakoplovi teži od zraka - aerodini - su oni čija je težina veća od težine istisnutog zraka i lete na osnovi postojanja aerodinamičke noseće sile (uzgona) koja se suprotstavlja djelovanju vlastite težine letjelice.
AEROSTATIČKI UZGON: je sila koja nataje razlikom specifičnih težina okolnog zraka i pogonskih fluida (toplog zraka ili plinova vodika ili helija) u radnom prostoru aerostata. AERODINAMIČKI UZGON: je sila koja nastaje razlikom tlakova na nosećim (uzgonskim) površinama aerodina (krila, rotor) uslijed opstrojavanja zraka oko istih.
eo, dugo me nije bilo i sad koristim priliku da napišem jedan malo pametniji post, potaknuta pjesmom Seize the day (by.: Avenged Sevenfold).
ako pogledate bar na trenutak na život kao na jedan, "zemaljski", dakle bez afterlifea ili vječnog života i tih vjerskih gluposti, shvatiti ćete da ova rečenica "Iskoristi dan!" zaista ima smisla. Ne treba ništa ostavljati za sutra i govoriti "ima vremena" za nešto jer ga nema! ako ti se pruži neka prilika, iskoristi ju odmah, sad i danas! nemoj reći "bit će opet prilike", ti to ne možeš znati. Budućnost je nepredvidljiva i ako nešto ne učinimo sada mogli bi žaliti zbog toga...odnosno, sigurno je da ćemo žaliti što nismo učinili to i to u to vrijeme kad smo imali tu priliku. i vjerujem kako je svatko od vas koji ovo čitaju doživio takvo nešto. primjer: ako imaš nekog prijatelja, voljenu osobu ili bilo što slično, ali zbog drugih obaveza (škola itd.) ne možete provesti puno vremena zajedno taj dan, iskoristi onu zadnju sekundu tog dana što vam ostane da se bar vidite. Nikad ne znaš, možda te osobe već sutra ne bude...
Također, ne treba ljenčariti i besposličariti po cijele dane. Iskoristi dan! učini nešto korisno, lijepo, nešto što te zabavlja, pomogni nekomu...bilo što... vremena za odmor će biti kada sklopiš oči i utoneš u duboki mirni san.
Ovo sve ste vjerojatno već čuli negdje i nije vam ništa novo, ali ponekad je teško odvažiti se i napraviti taj jedan korak da učiniš nešto. npr. koliko puta vam se ne da ustati iz kreveta pa se vratite nazad u krevet kako bi još malo prilegli govoreći "ma može to pričekati do kasnije (ili sutra)". to nije način! a kada se jedan dan za razliku od prethodnih odlučiš ustati i napraviti to na vrijeme, vidjet ćeš da nije tako teško i biti će ti drago zbog toga.
a7x dobro kaže: "Seize the day or die regretting all time you lost!" u prijevodu: "Iskoristi dan ili umri od žaljenja zbog vremena koje si izgubio!" Ima li smisla žaliti zbog izgubljenog vremena? Pa to je veliko trošenje vremena...baš zbog toga ovo "umri" je stvarno dobro iskorišten ovdje. Ako si već odbio iskoristit dan, što onda kojeg kurca imaš žaliti za tim? Ostani iza svoje riječi i poslije, ne samo u trenutku kada kažeš "ne!"!
moj savjet svima je da iskoriste svaki dan do krajnjih granica! uzmi svaku priliku što ti život pruži! SVAKU!
opet, da me neko ne bi krivo shvatio, NE govorim da treba zapostaviti svoje obaveze (poput npr. škole) ili da ne treba slušati svoj razum koji nam kaže da ne učinimo nešto loše (poput npr. konzumacije droge).
nadam se da ste svi shvatili smisao ovog posta jer sam ga pisala zaista jednostavno da bi ga svatko mogao razumjeti i da će i tebe potaknuti bar na razmišljanje.
evo i spot pjesme, a riječi koje su zaista prelijepe i istinite pronađite na internetu (upiši seize the day avenged sevenfold lyrics u google)
SEIZE THE DAY OR DIE REGRETTING ALL TIME YOU LOST!!!
ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.
Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.
Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.
I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.
I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.
Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.
I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.
I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.
Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.
Jer taj dan - sve nestaje...
Gube se nade
gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.
pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.
baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.
čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.
avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.
baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.
Jesenje jutro
Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.
Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.
Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.
Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.
I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.
Staroj ljubavi
dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.
uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.
al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.
još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.
o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.
ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.
i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.
a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.
btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala