links

The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero

Upload slika




Image Hosting by imagefra.me

KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1:
molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.

NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala

Free Web Site Counter


Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.

Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.

rtlurz9m5nrwfmpsdn9m.jpg

Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".

Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.

15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.

pxwuoz8duxxsw0owi798.jpg

8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.

1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.

14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.

najaockfzn90tf728xi.jpg

9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.

1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".

U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".

9qmw91fxrnn0k99ulyy.jpg



16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.

20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.

20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.

1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.

bi63kjkt2hbmoawkzevx.jpg

U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.

6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.

17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.

4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).


Image Hosting by imagefra.me


Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.

David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).

1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.

Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.

jwvmmbeiyuoofxsw8iu.jpg

Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.

1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".

1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.

Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.

Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.


Image Hosting by imagefra.me

Objavljeno: 10.01.2009., subota

jutro!

danas sam dio dana iskoristila za čitanje jedne jako stare knjige. Naravno o zrakoplovstvu, čem drugom ;) . To je Godišnjak Jugoslavenskog Vazduhoplovstva 1938. godine. Kako je većina godišnjaka pisana ćirilicom, prije nekoliko mjeseci kad sam dobila knjigu počela sam učiti ćirilicu. Sada je već dosta dobro čitam, iako nakon nekog vremena postane iscrpljujuće.

Godišnjak je iz vremena Kralja Petra II. koji je tada bio na prijestolju Kraljevine Jugoslavije. U godišnjaku imaju čak 2 njegove slike gdje se spominje kao navodim "visoki Pokrovitelj Kraljevskog Jugoslavenskog Aero-kluba". Pošto je bio klinac od jedva 13, 14 godina (prema slikama), zemljom je vladao knez Pavle.

Pri početku knjige predstavljeni su neki velikani zrakoplovstva tog doba na području Kraljevine, a uz svaku sliku bio je priložen tekst svakog pojedinog koji je govorio o pilotima,zrakoplovima, zrakoplovnoj industriji i zrakoplovstvu općenito. Ono što sam tu pročitala mogla sam iskoristiti kako bih napisala kvalitetan post o "svojim" teorijama i mišljenjima o zrakoplovstvu i na taj način se praviti pametna. Mnogi bi to vjerojatno i učinili, ali ja ipak imam poštovanja prema tim velikanima pa ću citirati rečenice nekih od njih koje su, po mom mišljenju, najljepše i najvrjednije.

Vojni general g. Ljubomir Marić, Ministar vojske i mornarice:

I kod vazduhoplovstva glavni element jeste čovek. On daje dušu i srce i pravu vrednost materijalu - aparatima.

Aparati mogu biti i najsavršeniji pa ipak beskorisni, ako oni, koji njima rukuju po svojim karakternim osobinama, spremi i sposobnosti nisu dorasli da iz njih izvuku maksimum koristi.

Samo po svojim visokim moralnim osobinama, spremi i sposobnosti prvoklasni ljudski materijal, savremeno opremljen tehničkim sredstvima i savršeno usposobljen za rukovanje istima, može odgovoriti zahtevima koje mu sutrašnjica može postaviti.


Divizijski general, g. Milojko Janković, Pomoćnik Komandanta zrakoplovstva vojske

U današnjem ratovanju tehnika se duboko utkala u sve peripetije rata, zauzimjući u njemu vrlo vidno mesto, s ciljem da što više pomogne čoveku, "tom glavnom oruđu rata", pa i da ga zameni.

Među novim tehničkim sredstvima avijacija je njen naizrazitiji pretstavnik. Vrednost avijacije i njen uspeh prvenstveno zavisi, pored čoveka, od kvaliteta materijala - aeroplana. Kvalitet u avijaciji ima znatno veći značaj u odnosu na kvalitet nego li kod drugih sredstava, pa čak i poznata narodna "Boj ne bije svijetlo oružje, već boj bije srce junaka" teško bi došla do izražaja, ako ne bi bio odgovarajući kvalitet.

Čovek i mašina danas su glavna oruđa rata, koji se tako reći takmiče među sobom o prioritet i zato savremeni vođi moraju biti ne samo dobri stratezi no i svestrani poznavaoci tehnike.


Vazduhoplovni inženjer - pukovnik, g. Srbobran Stanojević, Načelnik Tehničkog odjeljenja Štaba zrakoplovstva vojske

Najbrži napredak zabeležen do danas u istoriji čovečanstva, u oblasti materijalne kulture i tehnike, ostvaren je na polju vazduhoplovstva i vazduhoplovne tehnike. Za tri decenije od prvog uspelog mehaničkog leta, čovek je postao gospodar atmosfere.

Da li će čovečanstvo koristiti te mogućnosti za svoj napredak, ili pak za svoje uništenje, zavisiće od njegove mudrosti.


Čitajući te tekstove saznala sam puno o zrakoplovstvu tog vremena. Kako i g. S. Stanojević kaže, zrakoplovstvo je zabilježilo zaista velik napredak i već nakon 3 desetljeća od prvog leta, ljudi su shvatili i spoznali moć i potencijal zrakoplova, te im je njihov daljnji razvoj bio izuzetno važan.

to je bilo samo godinu dana prije nego je započeo WW2 i pitam se da li bi svi ti generali i ostali govorili jednako da su znali što ih očekuje...jedan od njih rekao je kako žive u dobu velikih iznenađenja, bogme im se i Veliko Iznenađenje i spremalo.


Varijante

Prototipovi:

Ye-2: strelasto krilo
Ye-4: delta krila
Ye-5: ispitivanje delta krila
Ye-50: ispitivanje strelastih krila
Ye-6T: MiG-21F
Ye-150: presretač, prva osnova MiG-21
Ye-7: MiG-21PF

Tipovi za rušenje rekorda:

Ye-66: za rušenje svjetskog rekorda u brzini
Ye-66A: za rušenje svjetskog rekorda u visini
Ye-76: za postavljanje rekorda ženskog vremena u visini
Ye-152: avion visokog stupnja, dostigao najmanje 3 svjetska rekorda.

Ostale varijante:

Ye-6, MiG-21, MiG-21F, MiG-21F-13, MiG-21F-13, MiG-21FL, MiG-21I, MiG-21SPS, MiG-21P, MiG-21, MiG-21PF (SPS), MiG-21PFM, MiG-21PFS, MiG-21R, MiG-21RF, MiG-21S, MiG-21SM, MiG-21PFV, MiG-21M, MiG-21MF, MiG-21MF-R, MiG-21SMT, MiG-21bis, MiG-21U, MiG-21US, MiG-21UT, MiG-21UM, JJ-7, FT-7, MiG-21-21-93 Bison, MiG-21-97, MiG-21 LancerR, MiG-21MFN, MiG-21bisD/UMD, MiG-21-2000

Image and video hosting by TinyPic
MiG-21 bis Hrvatskog ratnog zrakoplovstva

eto, referat je gotov, sljedeći put predstavljam novi zrakoplov ;)

nakon svega mogu još reći da sam uživala čitajući godišnjak i jedva čekam da opet uhvatim malo vremena za čitanje istog :)

pozdrav!

- 20:41 - Say somethin' (10) - Print - ovaj post-

<< Arhiva >>


web blog

About...

ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.

Kontakt:
Skype ( caspix37 ),
e-mail ( pilotkinja@mail.ru )

Image Hosting by imagefra.me
facebook: alice ex caspix

Postovi o zrakoplovstvu

Zašto avion leti
Zrakoplov
Sile koje djeluju na avion 1/2
Sile koje djeluju na avion 2/2
Aerodrom
MSA/ISA
MSA:Temperatura zraka
MSA:Gustoca zraka
MSA:Vlaznost zraka
MSA:Tlak zraka
MSA:Vjetar
Upravljanje helikopterom
Opasne pojave za zrakoplovstvo, olujni oblaci kumulonimbusi
Opasne pojave: Magla i vidljivost
Opasne pojave: Turbulencija
Opasne pojave: Zaledjivanje
Moje misljenje o zrakoplovnim nesrecama
Zrakoplovni motori
Stapni zrakoplovni motori
Mlazni zrakoplovni motori
Raketni motori
Akrobatsko letenje
Lovački avioni u Drugom svjetskom ratu
Najčešće primjenjivani materijali u izradi aviona
Instrumenti s kapsulom
Brzinomjer
Visinomjer

Moj referat - Mig-21 - ponosni vitez HRZ-a i PZO-e

Mig-21: Razvoj
Mig-21: Mane i problemi, proizvodnja
Mig-21: Nastanak,motor i naoruzanje
Mig-21: Trup, krila, rep, poklopac i stajni trap
Mig-21: Korisnici i borbeno djelovanje
Mig-21: HRZ i PZO
Mig-21: Varijante

Predstavljeni zrakoplovi
(od najstarijeg posta do najnovijeg)

MiG-21
MiG-29
F-16
F/A-18 Hornet
MiG-35
Sukhoi Su-27
F-22 Raptor
XB-70 Valkyrie
F-8 Crusader
MiG-31
North American X-15
F-15E Strike Eagle
JAS-39 Gripen
SR-71
SAAB-35 Draken
Hawker Hunter
Pilatus PC-9
Dragon Lady
f117 Nighthawk
Panavia Tornado
CASA C-212 Aviocar
Dissault Mirage 2000
Hawker Hurricane
V-22 Osprey
Airbus a320
Avro Vulcan
T-37 Tweet
Eurofighter Typhoon
B-2 Spirit
General Dynamics F-111
B-2 Condor
Suhoj Su-24
Suhoj Su-34
Suhoj Su-37
mikrolaki avion - motorni zmaj
Bell 206
F-14 Tomcat
Zivko Edge 540
Suhoj Su-47
Douglas DC-3
Iljušin Il-28
Tupoljev Tu-22M
Tupoljev Tu-98
Suhoj T-4

Image Hosting by imagefra.me

Nekoliko pjesmi koje sam napisala:

Taj dan sve nestaje

Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.

Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.

Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.

Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.

Jer taj dan - sve nestaje...

a9810twcbr25yp7118.jpg


Gube se nade

gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.

pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.

avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

gn6vfycuexb9okaplatm.jpg


Jesenje jutro

Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.

Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.

Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.

Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.

I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.

12y81koy9gqxr3xlddd.jpg

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.

309i8yatz0l8203i7i.jpg


btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala


ncmdai96xbve6v89t9z.jpg

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se