links

The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero

Upload slika




Image Hosting by imagefra.me

KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1:
molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.

NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala

Free Web Site Counter


Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.

Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.

rtlurz9m5nrwfmpsdn9m.jpg

Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".

Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.

15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.

pxwuoz8duxxsw0owi798.jpg

8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.

1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.

14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.

najaockfzn90tf728xi.jpg

9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.

1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".

U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".

9qmw91fxrnn0k99ulyy.jpg



16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.

20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.

20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.

1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.

bi63kjkt2hbmoawkzevx.jpg

U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.

6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.

17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.

4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).


Image Hosting by imagefra.me


Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.

David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).

1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.

Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.

jwvmmbeiyuoofxsw8iu.jpg

Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.

1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".

1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.

Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.

Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.


Image Hosting by imagefra.me

Objavljeno: 31.08.2008., nedjelja

Tupoljev Tu-22M

ahoy!

eo ljudi, sad pišem ovaj post, al ne znam kad ću stići napisati novi jer sutra ujutro odlazim u zagreb...a tamo nemam pojma kad ću, kako i hoću li uopće moć na net. ajme svoj komp ne mogu sad nosit, a tko zna hoće za njega uopće bit mjesta :( inače, ja još uvijek nisam svjesna da sutra neću biti ovdje nego tamo loli iza nogu u zagrebu...aj jedva čekam da i to dođe da prestanem razmišljat o tome svemu kak će bit, šta će bit i slično. večeras sam odlučila provesti cijelu noć na netu, neću spavati...a ionak bilo bi mi puno teže ujutro se tak rano ustati nego da budem cijelu noć budna :P a već znam da uopće nije teško ostat budna do 6 ujutro :D

za prijatelje: hvala vam što smo bili prijatelji i nadam se da me nećete zaboraviti ;)

ivane, tebi sam već sve rekla u chatovima i nadam se da ćemo nekako uspjeti ;) love u the most!!!

ovaj post je malo drugačiji od ostalih, ali naravno neće biti bez aviona ;)

Tupoljev Tu-22M

Tupoljev Tu-22M (NATO naziv: "Backfire") je nadzvučni strateški bombarder velikog doleta s promjenjivom geometrijom krila. Razvijen je u bivšem SSSR-u a i danas, velik broj zrakoplova je još uvijek aktivan u Ruskom zrakoplovstvu.

General characteristics
Crew: 4 (pilot, co-pilot, bombardier, defensive systems operator)
Length: 42.4 m (139ft)
Wingspan: 112ft 5in
Spread (20° sweep): 34.28 m (112 ft 6 in)
Swept (65° sweep): 23.30 m (76 ft 5 in))
Height: 11.05 m (36 ft 3 in)
Wing area: * Spread: 183.6 m˛ (1,976 ft˛)
Swept: 175.8 m˛ (1,892 ft˛)
Empty weight: 58,000 kg (172,000 lb)
Loaded weight: 112,000 kg (247,000 lb)
Max takeoff weight: 126,000 kg (277,800 lb)
Powerplant: 2× Kuznetsov NK-25 turbofans, 245 kN (50,000 lbf) each

Performance
Maximum speed: Mach 2.3 (2,327 km/h,)
Range: 7000 km (4971 mi)
Combat radius: 2410 km (1500 mi)
Service ceiling 13,300 m (40,635 ft)
Rate of climb: 15m/s (91ft/s)
Wing loading: 688 kg/m˛ (147 lb/ft˛)
Thrust/weight: 0.40

Image Hosting by Picoodle.com

eto, uživajte i čuvajte se!!!

Pozdravlja vas vaša

caspix p. alien!

EDIT: ivane, čuvaj nam lolu ;)

- 00:05 - Say somethin' (4) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 28.08.2008., četvrtak

C-130 Hercules

C-130 Hercules

ahoy!

neki dan sam bila užasno loše volje i tužna što odlazim i napuštam žu. čak ni odlazak u grad s prijateljima nije mi pomogao da se osjećam bolje...zapravo mi je bilo samo još gore jer sam vidjela grad koji ću napustiti i sve njegove ljepote. kad sam došla kući bila sam stvarno grozno, a nije bilo nikog online s kime bih mogla lijepo razgovarati o tome. ne znam kako bih opisala kako sam se loše osjećala...gotovo sam zaplakala. i više nisam mogla izdržati, pitala sam svog najboljeg prijatelja može li doći na net da razgovaramo i kao i uvijek nije me odbio i došao je. i naravno, pomogao mi je i posve me oraspoložio. hvala ti prijatelju za to!!!

baš kao i taj dan, danas sam puno razmišljala o svom odlasku u zagreb, o svom novom životu. nije mi baš lako što idem, ali sretna sam. shvatila sam da ja ovdje više nemam što raditi, što tražiti. ovdje sam naučila sve što sam mogla, vrijeme je da krenem korak dalje, da pređem na novu razinu ove okrutne igre života. danas, pa, danas sam sretna što odlazim. kad bih ostala ovdje, što ja tu mogu - ništa. gotovo je, žu mi je ponudila najviše što je mogla, sad idem iskušati zagreb. pronaći nove prijatelje, upoznati još jedan djelić svijeta i naravno, ući malo dublje u zrakoplovstvo i približiti se svom snu! nemam mnogo podrške što idem i svi bi radije da ostanem ovdje, ali imam podršku svog najboljeg prijatelja (koji je nekad također mislio da je bolje da ostanem ovdje, ali kad sam upisala tamo školu i kad je saznao kao i svi ostali da je gotovo, da ja idem, podržao me) i to mi je jedino bitno. više me neće slomiti to što idem! nikada!

C-130 Hercules

C-130 Hercules je transportni zrakoplov s četiri turbo-elisna motora. Izrađen je u više od 40 modela i inačica koje lete u više od 50 zemalja svijeta. Američke zračne snage koriste ga neprekidno više od 50 godina.

Sposoban je uzlijetati i slijetati na vrlo kratke i nepripremljene uzletno-sletne staze. Prvobitno je zamišljen za spašavanje ranjenika i kao transportni zrakoplov. Prilagodljivost konstrukcije trupa proširila je i mogućnosti upotrebe uključujući ugradnju mitraljeza, zračnu podršku (verzija Spectre), traženje i spašavanje, podršku znanstvenim istraživanjima, punjenje goriva tijekom leta (avion-cisterna) sve do inačice za gašenje požara.

General characteristics
Crew: 4-6: at least 2 pilots,1 flight engineer (eliminated in the J variant), and 1 loadmaster; additional loadmaster and navigator are usually part of the crew
Payload: 45,000 lb (20,000 kg) including 2-3 Humvees or an M113 Armored Personnel Carrier
Length: 97 ft 9 in (29.8 m)
Wingspan: 132 ft 7 in (40.4 m)
Height: 38 ft 3 in (11.6 m)
Wing area: 1,745 ft˛ (162.1 m˛)
Empty weight: 83,000 lb (38,000 kg)
Useful load: 72,000 lb (33,000 kg)
Max takeoff weight: 155,000 lb (70,300 kg)
Powerplant: 4× Allison T56-A-15 turboprops, 4,300 bhp (3,210 kW) each
Capacity:
92 passengers or
64 airborne troops or
74 litter patients with 2 medical personnel

Performance
Maximum speed: 329 knots (379 mph, 610 km/h)
Cruise speed: 292 knots (336 mph, 540 km/h)
Range: 2,050 nm (2,360 mi, 3,800 km)
Service ceiling 33,000 ft (10,000 m)

Image Hosting by Picoodle.com

i još jednom VELIKO HVALA mom najboljem prijatelju Tomiju koji me može izvući i iz najgoreg stanja u sasvim odlično ;)

također, hvala i ravilovu koji će mi u pon pomoći da sredim bus u zg-u ;)

- 21:43 - Say somethin' (3) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 25.08.2008., ponedjeljak

Iljušin Il-28

ahoy!

Prije nekoliko sati sam nabavila nekoliko novih filmova: Sterix, Hitman, Jumper, Hellboy 2, Kungfu Panda, The Messengers, Made of Honor, P2, Shoot'em Up, The Dark Knight, What happens in Vegas. Većinu nemam pojma kakvi su, ali Jumpera sam maloprije pogledala i mogu reći da je film stvarno dobar! Svakako ga preporučam! Te sam nabavila zato što sam sve svoje dvd-ove s filmovima posudila, tako da nisam imala što gledat. Al sutra ću ih bome tražit nazad, jer zašto bih sve svoje filmove ostavila nekome koga jedva poznajem? Ove sam upravo prebacila sad na HDD jer mi je dvd-čitač oslabio i još iritantno zuji kad očitava neki dvd tak da...

Danas sam se morala fotkat za iskaznicu za bus (također i za osobnu koju ću uskoro pravit). To je potrajalo. Kolko sam se sam puta morala fotkat da na nešto i ličim na fotki, ajme...aj kad sam konačno uspjela nekako, prebacila sam fotku na komp i malo je sredila u GIMP-u. Između ostalog izrezala sam pozadinu i malo podesila osvjetljenje, popravila zurku i tako ;) baš je super kad znaš obrađivat fotke :P hehe, tko je reko da se neću moć sama fotkat za to? :P :P :P sam vi patite što ste očajno ispali na svojim fotkama :P ko vam je kriv što niste dosjetljiviji hehe

Od nedavno sam počela slušati hr rock bend OFF SIDE, koji mi se nekim čudom svidio. Trenutno najdraža pjesma mi je od njih "Stupanj evolucije", a eo nekoliko meni najboljih stihova:

Ne treba nama ništa,
imamo sve.
Daj bože samo da nam
nafte ne nestane.
Al to će rješit
naša braća ameri,
ratom u dobroj namjeri.


inače, par tih stihova možete vidjeti i u mom sigu, ako me imate u kontakt listi nekog od svojih messengera ;)

Iljušin Il-28

Iljušin Il-28 (NATO naziv: Beagle) mlazni je bombarder koji se izvorno proizvodio u SSSR-u, a kasnije i u drugim zemljama. Il-28 bio je prvi sovjetski mlazni bombarder koji je ušao u masovnu proizvodnju te se procjenjuje da je ukupno proizvedeno oko 3.000 ovih zrakoplova u različitim inačicama (bombarder, izviđač i torpedni bombarder).

General characteristics
Crew: Three (pilot, bombardier, gunner)
Length: 17.60 m (57 ft 9 in)
Wingspan: 21.50 m (70 ft 6 in)
Height: 6.70 m (22 ft 0 in)
Wing area: 60.8 m˛ (654 ft˛)
Empty weight: 11,890 kg (26,210 lb)
Loaded weight: 17,700 kg (39,000 lb)
Max takeoff weight: 21,200 kg (46,700 lb)
Powerplant: 2× Klimov VK-1 turbojets, 53.8 kN (12,090 lbf) each

Performance
Maximum speed: 900 km/h (486 kt, 560 mph)
Range: 2,180 km (1,177 nm, 1,350 miles)
Service ceiling 12,300 m (40,400 ft)
Rate of climb: 900 m/min (2,950 ft/min)
Wing loading: 291 kg/m˛ (59.6 lb/ft˛)
Thrust/weight: 1:3.2

Armament
4 × Nudelman NR-23 cannons (2 in nose and 2 in tail barbette)
3,000 kg (6,600 lb) of bombs in internal bay

Image Hosting by Picoodle.com

toliko za danas, uživajte!

LP,
cpa

- 22:05 - Say somethin' (3) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 23.08.2008., subota

Douglas DC-3

ahoy ljudi!

eo nisam dugo pisala, a ni sad nemam baš inspiracije. za početak želim wb (welcome back) zoranu i sestri koji su se neki dan vratili iz biograda ;) (lucky you)

kod mene nema ništa specijalno novog, osim što sam upoznala hulkovce (HULK - Hrvatska udruga linux korisnika) na ircu i dogovorila se s njima da se učlanim u njihovu udrugu kad budem u zg-u :D također time sam stekla i prijatelje koji će mi pomagat da se što prije snađem u zg-u.

e da, još 7 dana...da bar škola počinje malo kasnije, al dobro. bit će meni tam super (bar u školi, za dom nisam tako sigurna)...sama sam si to izabrala i ne žalim zbog toga ;) znam da ću radit na web-site-u škole :) hehe, al bez linuxa ništa :P
4 stvari koje ću uvijek, al uvijek nosit sasobom su: novčanik (zna se zašto), mobitel (osnovno sredstvo komunikacije), fotić (ak se nađe šta zanimljivo da pribilježimo :P) i naravno XUBUNTU Hardy Heron Live cd (ak se di dočepam kompa na kojem nije linux) ;)
jedino se nadam da se neću posvađat s nastavnikom informatike, kak se ja inače vrlo lako posvađam kad raspravljam o blowsima i linuxu XD

Douglas DC-3

The Douglas DC-3 is an American fixed-wing, propeller-driven aircraft whose speed and range revolutionized air transport in the 1930s and 1940s. Because of its lasting impact on the airline industry and World War II, it is generally regarded as one of the most significant transport aircraft ever made.

General characteristics
Crew: 2
Capacity: 21-32 passengers
Length: 64 ft 5 in (19.7 m)
Wingspan: 95 ft 0 in (29.0 m)
Height: 16 ft 11 in (5.16 m)
Wing area: 987 ft˛ (91.7 m˛)
Empty weight: 18,300 lb (8,300 kg)
Loaded weight: 25,200 lb (25,346 with deicing boots, 26,900 in some freight versions) (11,400 kg)
Powerplant: 2× Wright Cyclone 9 R-1820 series (earliest aircraft) or Pratt & Whitney Twin Wasp S1C3G in the C-47 and later civilian aircraft, 1,100 or 1,200 hp (890 kW) max rating, depending upon engine and model (895 kW) each
Propellers: 3-bladed Hamilton Standard 23E50 series hydraulically controlled constant speed, feathering

Performance
Maximum speed: 237 mph (206 knots, 381 km/h (=Never Exceed Speed (VNE), or Redline speed))
Cruise speed: 150 mph (130 knots, 240 km/h)
Range: 1,025 mi (890 nm, 1,650 km)
Service ceiling 24,000 ft (7,300 m)
Rate of climb: 1,130 ft/min (5.73 m/s) initial
Wing loading: 25.5 lb/ft˛ (125 kg/m˛)
Power/mass: 0.0952 hp/lb (157 W/kg)

Image Hosting by Picoodle.com


prilično sam se namučila dok sam sastavila ovaj post jer mi miš otkazuje XD moram 80 puta pritisnut lijevu tipku da bi napravio zadatak...uf!

pozdrav!

EDIT:

evo zaboravila sam napomenuti da sam nedavno napravila par linux wallpapera ;) eo thumbnailsa, a ko hoće skinut klik na thumbnail pa save ;)

Image Hosting by Picoodle.com

Image Hosting by Picoodle.com

Image Hosting by Picoodle.com

Image Hosting by Picoodle.com

Image Hosting by Picoodle.com

*sve naravno rađeno u GIMP-u ;)

- 13:31 - Say somethin' (12) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 11.08.2008., ponedjeljak

Sukhoi Su-47

ahoy!

jučer mi je bio prilično dobar dan što se tiče mog kompa :) . vratila sam svoj monitor, koji je bio riknuo pa dobila neki prastari, i začudo radi :D ajme kak me to usrećilo. baš volim ovaj monitor, puuuno mi je bolji od onog i ima zaštitu za oči pa ne moram potamnit skroz sliku XD. ugl. to je samo dio onoga što se promijenilo na mom kompu. moj dobar prijatelj Githzerai mi je pomogao da home prebacim na drugi hdd na kojem imam puno više prostora, jer mi je na tom od OS-a bilo ostalo samo 1,5 GiB slobodno. tako da sam naučila par novih naredbi i kako ući u root :D

a sad nešto za one špijunske čitatelje koji su mi pročitali prošli post i odmah se izblebetali mami (zna tko je) da nešto kažem: da, i onaj kojem je pjesma napisana zna za to, ako te baš zanima. i baš me briga, reci o tom kom hoćeš ali me nemoj sprdat jer ja za razliku od tebe bar znam napisat pjesmu.

e tako...a sad idem na sukhoi-a

Sukhoi Su-47

The Sukhoi Su-47 Berkut (Russian: !C-47 5@:CB - Golden Eagle), also designated S-32 and S-37 during initial development, is an experimental supersonic jet fighter developed by Sukhoi Aviation Corporation. A distinguishing feature of the aircraft is its forward-swept wing, similar to that of the Tsybin's LL-3. Its NATO reporting name is "Firkin". The sole aircraft produced is an advanced technology demonstrator prototype and manufacture of a planned second flying prototype was cancelled.

General characteristics
Crew: 1
Length: 22.6 m (74 ft 2 in)
Wingspan: 15.16 m to 16.7 m (49 ft 9 in to 54 ft 9 in)
Height: 6.3 m (20 ft 8 in)
Wing area: 666 ft˛ (61.87 m˛)
Empty weight: 36,100 lbs (16375 kg)
Loaded weight: 55,115 lb (25,000 kg)
Max takeoff weight: 77,162 lbs (35,000 kg)
Powerplant: 2× Lyulka AL-37FU(planned) flying prototypes used 2 Aviadvigatel D-30F6 afterburning, thrust-vectoring (in PFU modification) turbofans with digital control
Dry thrust: 83.4 kN (18,700 lbf) each
Thrust with afterburner: 142.2 kN (32,000 lbf) each
Thrust vectoring: ±20° at 30° per second in pitch and yaw

Performance
Maximum speed: Mach 2.34[2] ((2500 kmh, 1552 mph)
* At sea level: Mach 1.31 (1,400 km/h, 870 mph)[1])
Range: 3,300 km (2,050 mi)
Service ceiling 18,000 m (59,050 ft)
Rate of climb: 233 m/s (46,200 ft/min)
Wing loading: 79.4 lb/ft˛ (360 kg/m˛)

Image Hosting by Picoodle.com

pozdrav!

- 22:47 - Say somethin' (5) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 06.08.2008., srijeda

Zivko Edge 540

pozdrav narode!

evo vam najnovija pjesma koju sam napisala, posvećena XXXX-u...neki možda i znaju tko je on ;)


Nikom te ne dam

zaključala sam te,
u ćeliju srca svog,
i izgubila ključ.

sad si samo moj,
i ne dam te nikome,
baš nikom na svijetu tom.

možda sam sebična,
al volim te,
možda sam sebična,
al trebam te.

ljubavi moja jedina,
volim samo tebe,
samo tebe u srcu svom.

u srcu si mom zaključan,
i zauvijek ćeš tamo ostati,
nikad te neću pustiti.

možda sam sebična,
al volim te,
možda sam sebična,
al trebam te.

^ šta kažete?

kako ste već mogli zaključiti, moj najdraži sport je air racing i svake nedjelje gledam red bull air race . moj najdraži pilot tam je Hannes Arch, austrijanac, a zrakoplov kojim leti je Zivko Edge 540 koji predstavljam u ovom postu ;)

Zivko Edge 540

The Zivko Edge 540 manufactured by Zivko Aeronautics is a world-class, highly aerobatic aircraft. Capable of a 420 degree per second roll rate and a 3,700 foot per minute climb rate, it has been flown to victory on the international Unlimited aerobatics circuit several times since the mid-1990s. A tandem-seat version is sold as the Edge 540T.

The Zivko Edge 540X is the most common aircraft used in the Red Bull Air Race World Series, in fact all champions of the World Series have flown the Zivko Edge 540X

General characteristics


* Crew: one pilot
* Capacity: pilot only
* Length: 6.27 m (20 ft 7 in)
* Wingspan: 7.42 m (24 ft 4 in)
* Height: 2.87 m (9 ft 5 in)
* Wing area: 9.1 m˛ (98 ft˛)
* Empty weight: 531 kg (1,170 lb)
* Loaded weight: 703 kg (1,550 lb)
* Max takeoff weight: 816 kg (1,800 lb)
* Powerplant: 1× Modified Lycoming IO-540, 254 kW (340 hp)

Performance

* Maximum speed: 426 km/h (265 mph)
* Range: km (miles)
* Service ceiling m (ft)
* Rate of climb: 1,189 m/min at 425 m (3,700 ft/min)
* Power/mass: 0.472 hp/kg (0.214 hp/lb)
* Roll rate: 420°/sec

Image Hosting by Picoodle.com

hannes arch >>>
Image Hosting by Picoodle.com

koga zanima više o svemu u vezi red bull air race-a, zna gdje može pogledati, na njihovim official stranicama.

see ya soon!

- 22:36 - Say somethin' (13) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 02.08.2008., subota

F-14 Tomcat

bok!

evo dugo me nije bilo ovdje, ali novi je mjesec i sad sam tu. ovaj mjesec ću vjerojatno ćešće, tj. duže moći pisati.

možete vidjeti da mi je bilo dosadno pa sam pravila novi dizajn dok nisam mogla na net. također i logotip. logotip sam radila u GIMP-u i imam još 2 verzije, slika iz pozadine (logotipa i dizajna) je također moja, tj. ja sam je fotkala. nadam se da vam se novi dizajn sviđa.

od ostalog nema ništa specijalno novo tako ili vrijedno spomena.

F-14 Tomcat

The Grumman F-14 Tomcat is a supersonic, twin-engine, two-seat, variable geometry wing aircraft. The F-14 was the United States Navy's primary maritime air superiority fighter, fleet defense interceptor and tactical reconnaissance platform from 1974 to 2006. It later performed precision strike missions once it was integrated with the Low Altitude Navigation and Targeting Infrared for Night LANTIRN system. The F-14 was developed after the collapse of the F-111B project, and was the first of the American teen-series fighters which were designed incorporating the experience of air combat in Vietnam against MiGs.

General characteristics
Crew: 2 (Pilot and Radar Intercept Officer)
Length: 62 ft 9 in (19.1 m)
Wingspan:
Spread: 64 ft (19.5 m)
Swept: 38 ft (11.58 m)
Height: 16 ft (4.88 m)
Wing area: 565 ft² (54.5 m²)
Airfoil: NACA 64A209.65 mod root, 64A208.91 mod tip
Empty weight: 43,735 lb (19,838 kg)
Loaded weight: 61,000 lb (27,700 kg)
Max takeoff weight: 74,350 lb (33,720 kg)
Powerplant: 2× General Electric F110-GE-400 afterburning turbofans
Dry thrust: 13,810 lbf (61.4 kN) each
Thrust with afterburner: 27,800 lbf (124.7 kN) each

Performance
Maximum speed: Mach 2.34 (1,544 mph, 2,485 km/h) at high altitude
Combat radius: 500 nmi (575 mi, 926 km)
Ferry range: 1,600 nmi (1,840 mi, 2,960 km)
Rate of climb: >45,000 ft/min (229 m/s)
Wing loading: 113.4 lb/ft² (553.9 kg/m²)
Thrust/weight: 0.91

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

a sad evo jedan video s tomcatima, preporučam da pogledate video jer je smiješan i konza! to je mala zezancija, al možete vidjeti i šta se sve može raditi u avionu ;)



pozdrav!


- 11:09 - Say somethin' (6) - Print - ovaj post-

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>


web blog

About...

ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.

Kontakt:
Skype ( caspix37 ),
e-mail ( pilotkinja@mail.ru )

Image Hosting by imagefra.me
facebook: alice ex caspix

Postovi o zrakoplovstvu

Zašto avion leti
Zrakoplov
Sile koje djeluju na avion 1/2
Sile koje djeluju na avion 2/2
Aerodrom
MSA/ISA
MSA:Temperatura zraka
MSA:Gustoca zraka
MSA:Vlaznost zraka
MSA:Tlak zraka
MSA:Vjetar
Upravljanje helikopterom
Opasne pojave za zrakoplovstvo, olujni oblaci kumulonimbusi
Opasne pojave: Magla i vidljivost
Opasne pojave: Turbulencija
Opasne pojave: Zaledjivanje
Moje misljenje o zrakoplovnim nesrecama
Zrakoplovni motori
Stapni zrakoplovni motori
Mlazni zrakoplovni motori
Raketni motori
Akrobatsko letenje
Lovački avioni u Drugom svjetskom ratu
Najčešće primjenjivani materijali u izradi aviona
Instrumenti s kapsulom
Brzinomjer
Visinomjer

Moj referat - Mig-21 - ponosni vitez HRZ-a i PZO-e

Mig-21: Razvoj
Mig-21: Mane i problemi, proizvodnja
Mig-21: Nastanak,motor i naoruzanje
Mig-21: Trup, krila, rep, poklopac i stajni trap
Mig-21: Korisnici i borbeno djelovanje
Mig-21: HRZ i PZO
Mig-21: Varijante

Predstavljeni zrakoplovi
(od najstarijeg posta do najnovijeg)

MiG-21
MiG-29
F-16
F/A-18 Hornet
MiG-35
Sukhoi Su-27
F-22 Raptor
XB-70 Valkyrie
F-8 Crusader
MiG-31
North American X-15
F-15E Strike Eagle
JAS-39 Gripen
SR-71
SAAB-35 Draken
Hawker Hunter
Pilatus PC-9
Dragon Lady
f117 Nighthawk
Panavia Tornado
CASA C-212 Aviocar
Dissault Mirage 2000
Hawker Hurricane
V-22 Osprey
Airbus a320
Avro Vulcan
T-37 Tweet
Eurofighter Typhoon
B-2 Spirit
General Dynamics F-111
B-2 Condor
Suhoj Su-24
Suhoj Su-34
Suhoj Su-37
mikrolaki avion - motorni zmaj
Bell 206
F-14 Tomcat
Zivko Edge 540
Suhoj Su-47
Douglas DC-3
Iljušin Il-28
Tupoljev Tu-22M
Tupoljev Tu-98
Suhoj T-4

Image Hosting by imagefra.me

Nekoliko pjesmi koje sam napisala:

Taj dan sve nestaje

Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.

Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.

Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.

Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.

Jer taj dan - sve nestaje...

a9810twcbr25yp7118.jpg


Gube se nade

gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.

pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.

avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

gn6vfycuexb9okaplatm.jpg


Jesenje jutro

Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.

Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.

Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.

Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.

I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.

12y81koy9gqxr3xlddd.jpg

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.

309i8yatz0l8203i7i.jpg


btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala


ncmdai96xbve6v89t9z.jpg