links

The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero

Upload slika




Image Hosting by imagefra.me

KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1:
molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.

NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala

Free Web Site Counter


Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.

Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.

rtlurz9m5nrwfmpsdn9m.jpg

Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".

Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.

15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.

pxwuoz8duxxsw0owi798.jpg

8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.

1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.

14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.

najaockfzn90tf728xi.jpg

9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.

1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".

U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".

9qmw91fxrnn0k99ulyy.jpg



16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.

20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.

20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.

1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.

bi63kjkt2hbmoawkzevx.jpg

U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.

6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.

17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.

4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).


Image Hosting by imagefra.me


Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.

David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).

1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.

Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.

jwvmmbeiyuoofxsw8iu.jpg

Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.

1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".

1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.

Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.

Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.


Image Hosting by imagefra.me

Objavljeno: 07.04.2008., ponedjeljak

General Dynamics F-111

bok! evo, pošto sam već pisala o najboljem prijatelju, vrijeme je da napišem nešto i o najboljoj prijateljici. danas je njen dan, a uskoro ćemo se rastaviti i svaka će započeti sasvim novi život...

znam za nju otkad znam za sebe. ona zna gotovo sve o meni, i iako možda neće pročitati ovaj post, ja ću ga napisati. dijelile smo sve trenutke u životu, ali baš sve! od djetinjstva do sada, kada se ona udaje, a ja idem uskoro u srednju. ima 20 godina. da, danas je njen dan! danas je napunila tu brojku dvadeset. dijelile smo tugu, radost, igrale se zajedno, kako u djetinjstvu tako i sada na kompu, glazbu, odjeću... to je jedna od najvažnijih osoba u mom životu. bila mi je roditelj, sestra i prijateljica istovremeno. dala mi je toliko dobrih savjeta, toliko puta me ohrabrila, toliko puta me nasmijala dok sam plakala, toliko puta smo se svađale. neću je nikada moći zaboraviti. često bi me vraćala na pravi put kada bih skrenula. dijelile smo tajne, kako mračnije tako i svjetlije. danas, kada nas dijeli manje od mjesec dana od rastavljanja, teško mi je. i teško mi je pisati ovaj post. osjećam kao da bih mogla zaplakati. znam da sam možda i sebična i egoistična, ali, nije li prerano? osjećam da trebam još takvog vodiča u životu kakav je ona. u kome ću ga naći kad se radvojimo? hoću li naći dovoljno dobroga? što ako me odvede na krivi put? neću sad o tome razmišljati uopće, ovo je post o mojoj najboljoj prijateljici i toga ću se držati! uskoro, vrlo uskoro, već bih trebala početi, morat ću svoje niti vratiti iz njenog srca i pustiti njene da idu dalje, da se njeni korijeni zakopaju negdje drugdje. nije kraj našeg poznanstva i dobrog odnosa, znam, ali neće više biti isto. nikada više. ona započinje novi život u kojem će biti jako malo mjesta za mene. vrijeme je da osnuje svoju obitelj, i ja tu nemam što raditi. uz to, i ja uskoro odlazim. i ja ću započeti novi život, kakav će biti, to ne mogu znati, ali znam da će mi ova osoba jako puno značiti u cijelom životu i nikada neću zaboraviti što je sve činila za mene. ponekad sam bila i ljuta na nju jer nije stala baš uvijek na moju stranu, ali danas shvaćam i zašto. ja sam bila glupa i nezrela, ona je bila zrelija i znala je što je ispravno. i u meni je uvijek poticala ono dobro. mnogo puta smo se posvađale, rekle si teške riječi, i suze su padale...ali mi smo se uvijek vraćale na isto. ova osoba zna svu moju prošlost, sve tajne moje prošlosti, a sadašnjost vrlo dobro poznaje, iako ne zna baš sve. teško mi je pustiti tu osobu. vezala sam se za nju više nego ikoga drugoga. biti će teško vratiti sve moje niti iz njenog srca, jer znam da su se duboko zavukle. a još će teže biti pustiti njene, koje dodiruju svaki kutak mog duha. svi naši trenutci ostaju u meni. nikada ih neću izbrisati. to bi bilo nemoguće i krajnje nedopustivo. gdje god bila ja ću je se sjećati, pa makar otišla i na kraj svijeta njen lik će mi ostati zauvijek u sjećanju. teško je, i boli, ali moram ju pustiti. ja nemam nikakvog prava zadržati ju i zato ću je podržati u svakoj odluci. uvijek ću stati na njenu stranu i neću dopustiti nikome da je povrijedi. uvijek ću biti njen čuvar, i tko god joj se zamjeri imati će posla samnom, a vjerujem da to nitko ne želi. za kraj, prijateljice, volim te, drži se i znaj da sam uvijek tu uz tebe, ma kako god daleko ja bila!!!



General Dynamics F-111

The General Dynamics F-111 is an American medium-range strategic bomber, reconnaissance, and tactical strike aircraft designed in the 1960s. The United States Air Force (USAF) variants were officially retired by 1998. The only remaining operator of the F-111 is the Royal Australian Air Force (RAAF).

The F-111 pioneered several technologies for production military aircraft, including variable geometry wings, afterburning turbofan engines, and terrain following radar for low-level, high-speed flight. Its design was highly influential, particularly for Soviet engineers, and some of its advanced features have since become commonplace. In its inception, however, the F-111 suffered a variety of development problems, and several of its intended roles, such as naval interception, failed to materialize.

General characteristics
Crew: 2 (pilot and weapons system operator)
Length: 73.5 ft (22.4 m)
Wingspan:
Spread: 63 ft 0 in (19.2 m)
Swept: 32 ft 0 in (9.8 m) (9.75 m)
Height: 17.13 ft (5.22 m)
Wing area:
Spread: 657.4 ft˛ (61.07 m˛)
Swept: 525 ft˛ (48.77 m˛)
Airfoil: NACA 64-210.68 root, NACA 64-209.80 tip
Empty weight: 47,481 lb (21,537 kg)
Loaded weight: 82,843 lb (37,577 kg)
Max takeoff weight: 98,979 lb (44,896 kg)
Powerplant: 2× Pratt & Whitney TF30-P-100 turbofans
Dry thrust: 17,900 lbf (79.6 kN) each
Thrust with afterburner: 25,100 lbf (112 kN) each
Zero-lift drag coefficient: 0.0186
Drag area: 9.36 ft˛ (0.87 m˛)
Aspect ratio:
Spread: 7.56
Swept: 1.95

Performance
Maximum speed: Mach 2.5 (1,650 mph, 2,655 km/h)
Combat radius: 1,330 mi (1,160 NM, 2,140 km)
Ferry range: 3,220 mi (2,800 NM, 5,190 km)
Service ceiling 56,650 ft (17,270 m)
Rate of climb: 25,890 ft/min (131.5 m/s)
Wing loading:
Spread: 126.0 lb/ft˛ (615.2 kg/m˛)
Swept: 158 lb/ft˛ (771 kg/m˛)
Thrust/weight: 0.61
Lift-to-drag ratio: 15.8

Armament
Guns: 1× M61 Vulcan 20 mm (0.787 in) gatling cannon (seldom fitted)
Bombs: 31,500 lb (14,300 kg)

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

see ya!

- 22:09 - Say somethin' (21) - Print - ovaj post-

<< Arhiva >>


web blog

About...

ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.

Kontakt:
Skype ( caspix37 ),
e-mail ( pilotkinja@mail.ru )

Image Hosting by imagefra.me
facebook: alice ex caspix

Postovi o zrakoplovstvu

Zašto avion leti
Zrakoplov
Sile koje djeluju na avion 1/2
Sile koje djeluju na avion 2/2
Aerodrom
MSA/ISA
MSA:Temperatura zraka
MSA:Gustoca zraka
MSA:Vlaznost zraka
MSA:Tlak zraka
MSA:Vjetar
Upravljanje helikopterom
Opasne pojave za zrakoplovstvo, olujni oblaci kumulonimbusi
Opasne pojave: Magla i vidljivost
Opasne pojave: Turbulencija
Opasne pojave: Zaledjivanje
Moje misljenje o zrakoplovnim nesrecama
Zrakoplovni motori
Stapni zrakoplovni motori
Mlazni zrakoplovni motori
Raketni motori
Akrobatsko letenje
Lovački avioni u Drugom svjetskom ratu
Najčešće primjenjivani materijali u izradi aviona
Instrumenti s kapsulom
Brzinomjer
Visinomjer

Moj referat - Mig-21 - ponosni vitez HRZ-a i PZO-e

Mig-21: Razvoj
Mig-21: Mane i problemi, proizvodnja
Mig-21: Nastanak,motor i naoruzanje
Mig-21: Trup, krila, rep, poklopac i stajni trap
Mig-21: Korisnici i borbeno djelovanje
Mig-21: HRZ i PZO
Mig-21: Varijante

Predstavljeni zrakoplovi
(od najstarijeg posta do najnovijeg)

MiG-21
MiG-29
F-16
F/A-18 Hornet
MiG-35
Sukhoi Su-27
F-22 Raptor
XB-70 Valkyrie
F-8 Crusader
MiG-31
North American X-15
F-15E Strike Eagle
JAS-39 Gripen
SR-71
SAAB-35 Draken
Hawker Hunter
Pilatus PC-9
Dragon Lady
f117 Nighthawk
Panavia Tornado
CASA C-212 Aviocar
Dissault Mirage 2000
Hawker Hurricane
V-22 Osprey
Airbus a320
Avro Vulcan
T-37 Tweet
Eurofighter Typhoon
B-2 Spirit
General Dynamics F-111
B-2 Condor
Suhoj Su-24
Suhoj Su-34
Suhoj Su-37
mikrolaki avion - motorni zmaj
Bell 206
F-14 Tomcat
Zivko Edge 540
Suhoj Su-47
Douglas DC-3
Iljušin Il-28
Tupoljev Tu-22M
Tupoljev Tu-98
Suhoj T-4

Image Hosting by imagefra.me

Nekoliko pjesmi koje sam napisala:

Taj dan sve nestaje

Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.

Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.

Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.

Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.

Jer taj dan - sve nestaje...

a9810twcbr25yp7118.jpg


Gube se nade

gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.

pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.

avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

gn6vfycuexb9okaplatm.jpg


Jesenje jutro

Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.

Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.

Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.

Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.

I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.

12y81koy9gqxr3xlddd.jpg

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.

309i8yatz0l8203i7i.jpg


btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala


ncmdai96xbve6v89t9z.jpg