links

The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero

Upload slika




Image Hosting by imagefra.me

KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1:
molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.

NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala

Free Web Site Counter


Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.

Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.

rtlurz9m5nrwfmpsdn9m.jpg

Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".

Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.

15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.

pxwuoz8duxxsw0owi798.jpg

8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.

1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.

14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.

najaockfzn90tf728xi.jpg

9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.

1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".

U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".

9qmw91fxrnn0k99ulyy.jpg



16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.

20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.

20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.

1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.

bi63kjkt2hbmoawkzevx.jpg

U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.

6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.

17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.

4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).


Image Hosting by imagefra.me


Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.

David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).

1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.

Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.

jwvmmbeiyuoofxsw8iu.jpg

Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.

1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".

1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.

Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.

Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.


Image Hosting by imagefra.me

Objavljeno: 28.12.2007., petak

Dissault Mirage 2000 ; Orao na nebu - Wilbur Smith ; aviokerozin

e bok bok! evo mene nazad! dugo me nije bilo. nisam imala baš inspiracije za pisanje i jednostavno mi se nije dalo svoje osjećaje, razmišljanja i ostalo stavljati na "papir". bilo je lakše to držati u svojoj biti, izvoru.

maloprije sam završila s čitanjem knjige Orao na nebu (Wilbur Smith), koju mi je poklonio najbolji prijatelj za rođendan. knjiga je u meni dostigla prvo mjesto! ne znam da sam ikada pročitala ovako dobru, zanimljivu, napetu i nepredvidivu knjigu. bila nepredvidiva do samoga kraja, što inače knjige koje sam pročitala nisu nikada bile. knjiga je zaista u meni probudila nešto posebno! radi se o jednom mladom pilotu i knjiga je probudila u meni moju ljubav prema zrakoplovstvu i još je više ojačala. svi ti opisi leta, opasnosti koje prijete i sve skupa...to je nešto prejako! sada samo još više i jače želim postati vojna pilotkinja! pa čak i ako mi je sudbina da jednoga dana završim kao Joe, u raljama neprijateljske rakete, neka bude tako! neću se žaliti...ili ako budem morala završiti kao David...ne zanima me! samo želim postati vojna pilotkinja, a s time preuzimam i sve opasnosti toga posla! iz knjige sam također saznala neke stvari o zrakoplovstvu koje do sada nisam znala, kao npr. gorivo koje se koristi u zrakoplovima, saznala sam za još nekoliko zrakoplova... svima koji vole čitati preporučam da to pročitaju jer knjiga je uistinu posebna!

Budi jedinstven i neponovljiv! izreka je koju nastojim slijediti. to zašto ja ne pišem blog samo o sebi, o svojim najdražim bandovima, to je zašto ne pišem ovaj post o Božiću i Novoj godini...ne! ja nisam obična i to ste mogli već shvatiti! nisam kao drugi! neću pisati o onome o čemu mnogi pišu u ovo vrijeme, to nisam ja! ja ću naći druge teme koje ću iscrpiti. ne želim biti kao drugi i neću! ne ponašam se kao drugi i nikada neću! nekada je različitost sa svima koji me okružuju u meni budila depresivnost i crne misli, ali ja sam to prihvatila u svoj ljepoti različitosti! živim ovaj život, ali ne moram živjeti tuđi! živim svoj! biti ću onakva kakva ja jesam, ne kakva drugi žele da budem! različitost je ogromna vrlina koju mnogi ne prepoznavaju. ja jesam! ali nisam to uspjela niti sama niti brzo. godinama sam to pokušavala. i uspjepla sam! zato, nisam kao vi! nemojte me pitati zašto jer ću vas ja pitati zašto ne! nemojte mi reći to treba biti ovako, ne tako jer po meni to treba biti onakvo kakvo je! slijediti ću svoje srce, snove i sve što zaželim do kraja! već mi se nekoliko nastojanja ostvarilo i uspjela sam ispuniti ih. ako nešto jako želiš, to ti se ostvari! uspjeh je uvijek tu! neke loše navike u sebi svatko može iskorijeniti uz malo truda. samo malo. drugi neće ni primijetiti da se trudiš to napraviti, a ti ćeš uspjeti. nije uvijek lako, ali može se. na isti način kanim ostvariti svoje snove, pa možda i onaj najdalji koji samo rijetki znaju. i još jednom želim nešto uputiti svima koji ovo pročitaju: DRUGAČIJA SAM! i ponosim se time! prioriteti u životu mi nisu ono što su drugima - novac i obitelj. ne! ja imam drugačije snove i prioritete!

nakon što sam u knjizi doznala da je kerozin, točnije aviokerozin, gorivo za zrakoplove odlučila sam to provjeriti i potražiti nešto više o tome. naravno, po običaju uputila sam se na wikipediju i našla ovo o tome:

Aviokerozini su ugljikovodici sa specifičnom težinom između 0,800 do 0,820 pri 20°C. Najvećim dijelom su laki parafini s točkom ledišta ispod -60°C. Osnovni uvjeti koje moraju zadovoljavati su:

* postojanost pri niskim pritiscima (koji vladaju na 12.000 – 20.000 metara),
* pri izgaranju stvarati što veći potisak,
* ne smiju sadržavati sumpor radi korozije uređaja motora,
* da se lako pretaču iz rezervoara u rezervoar,
* da rad motora bude osiguran od požara,
* moraju zadovoljavati veliki raspon radnih temperatura.

Gorivu se dodaju razni aditivi, npr. radi sprječavanja pjenjenja prilikom nadopune goriva u zrakoplov ili nagle promjene visine leta dodavaju se razni inhibitori za pjenjenje. Pumpe visokog pritiska stvaraju statički elektricitet nastao trenjem slojeva goriva, što se sprječava uzemljenjem i dodavanjem sredstva za povećanje elektro-provodljivosti.

Kod nas se upotrebljava mlazno gorivo na bazi petroleja JET A-1


predstavljam nakon dugog vremena zrakoplov! konačno! u ovom zrakoplovu kojeg ću predstaviti letjeo je David u izraelskoj vojsci.

Dassault Mirage 2000

The Mirage 2000 is a French-built multirole fighter jet manufactured by Dassault Aviation. Designed in the late seventies as a lightweight fighter for the Armée de l'Air, it evolved into a successful multirole aircraft now in service in 9 countries with more than 600 airplanes built.

General characteristics

* Crew: 1
* Length: 14.36 m (50 ft 3 in)
* Wingspan: 9.13 m (29 ft)
* Height: 5.30 m (17 ft 5 in)
* Wing area: 41 m˛ (441.32 ft˛)
* Empty weight: 7,600 kg (17,000 lb)
* Loaded weight: 13,800 kg (30,420 lb)
* Max takeoff weight: 17,000 kg (37,500 lb)
* Powerplant: 1× SNECMA M53-P2 afterburning turbofan, 95 kN (21,400 lbf)

Performance

* Maximum speed: (Mach 2.2) altitude
* Range: 1,850 km (770 NM, 890 mi)
* Service ceiling: 18,000 m (59,000 ft)
* Rate of climb: 285 m/s (56,000 ft/min)
* Wing loading: 337 kg/m˛ (69 lb/ft˛)
* Thrust/weight: 0.91
* Max sea level speed: 1,480 km/h
* Climb to 9,700 m: 1,75 min
* Climb to 15,000 m: 4 min
* Turn rate at 5 g: 12°/sec
* Turn rate at 9 g: 24°/sec.
* Max g: normal 9 g, overloaded 11 g, break 13,5 g.

Armament

* Guns: 2× 30 mm (1.18 in) DEFA cannons
* Missiles: 4× MBDA MICA air-to-air missiles

Type Multirole fighter aircraft
Manufacturer Dassault Aviation
Maiden flight 1978-03-10
Introduced June 1984
Primary users French Air Force
Indian Air Force
United Arab Emirates Air Force
ROC Air Force
Number built 611
Unit cost US$23 million
Developed from Dassault Mirage III
Variants Dassault Mirage 2000N/2000D
Dassault Mirage 4000

clip:

-> pogledajte ga samo kako je divan...rastopila sam se dok sam to gledala...

fotke, neizostavne

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

toliko za sada!

LP,

vaša caspix p. alien


- 15:35 - Say somethin' (16) - Print - ovaj post-

<< Arhiva >>


web blog

About...

ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.

Kontakt:
Skype ( caspix37 ),
e-mail ( pilotkinja@mail.ru )

Image Hosting by imagefra.me
facebook: alice ex caspix

Postovi o zrakoplovstvu

Zašto avion leti
Zrakoplov
Sile koje djeluju na avion 1/2
Sile koje djeluju na avion 2/2
Aerodrom
MSA/ISA
MSA:Temperatura zraka
MSA:Gustoca zraka
MSA:Vlaznost zraka
MSA:Tlak zraka
MSA:Vjetar
Upravljanje helikopterom
Opasne pojave za zrakoplovstvo, olujni oblaci kumulonimbusi
Opasne pojave: Magla i vidljivost
Opasne pojave: Turbulencija
Opasne pojave: Zaledjivanje
Moje misljenje o zrakoplovnim nesrecama
Zrakoplovni motori
Stapni zrakoplovni motori
Mlazni zrakoplovni motori
Raketni motori
Akrobatsko letenje
Lovački avioni u Drugom svjetskom ratu
Najčešće primjenjivani materijali u izradi aviona
Instrumenti s kapsulom
Brzinomjer
Visinomjer

Moj referat - Mig-21 - ponosni vitez HRZ-a i PZO-e

Mig-21: Razvoj
Mig-21: Mane i problemi, proizvodnja
Mig-21: Nastanak,motor i naoruzanje
Mig-21: Trup, krila, rep, poklopac i stajni trap
Mig-21: Korisnici i borbeno djelovanje
Mig-21: HRZ i PZO
Mig-21: Varijante

Predstavljeni zrakoplovi
(od najstarijeg posta do najnovijeg)

MiG-21
MiG-29
F-16
F/A-18 Hornet
MiG-35
Sukhoi Su-27
F-22 Raptor
XB-70 Valkyrie
F-8 Crusader
MiG-31
North American X-15
F-15E Strike Eagle
JAS-39 Gripen
SR-71
SAAB-35 Draken
Hawker Hunter
Pilatus PC-9
Dragon Lady
f117 Nighthawk
Panavia Tornado
CASA C-212 Aviocar
Dissault Mirage 2000
Hawker Hurricane
V-22 Osprey
Airbus a320
Avro Vulcan
T-37 Tweet
Eurofighter Typhoon
B-2 Spirit
General Dynamics F-111
B-2 Condor
Suhoj Su-24
Suhoj Su-34
Suhoj Su-37
mikrolaki avion - motorni zmaj
Bell 206
F-14 Tomcat
Zivko Edge 540
Suhoj Su-47
Douglas DC-3
Iljušin Il-28
Tupoljev Tu-22M
Tupoljev Tu-98
Suhoj T-4

Image Hosting by imagefra.me

Nekoliko pjesmi koje sam napisala:

Taj dan sve nestaje

Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.

Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.

Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.

Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.

Jer taj dan - sve nestaje...

a9810twcbr25yp7118.jpg


Gube se nade

gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.

pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.

avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

gn6vfycuexb9okaplatm.jpg


Jesenje jutro

Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.

Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.

Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.

Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.

I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.

12y81koy9gqxr3xlddd.jpg

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.

309i8yatz0l8203i7i.jpg


btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala


ncmdai96xbve6v89t9z.jpg

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se