links

The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero

Upload slika




Image Hosting by imagefra.me

KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1:
molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.

NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala

Free Web Site Counter


Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.

Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.

rtlurz9m5nrwfmpsdn9m.jpg

Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".

Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.

15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.

pxwuoz8duxxsw0owi798.jpg

8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.

1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.

14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.

najaockfzn90tf728xi.jpg

9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.

1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".

U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".

9qmw91fxrnn0k99ulyy.jpg



16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.

20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.

20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.

1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.

bi63kjkt2hbmoawkzevx.jpg

U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.

6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.

17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.

4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).


Image Hosting by imagefra.me


Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.

David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).

1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.

Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.

jwvmmbeiyuoofxsw8iu.jpg

Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.

1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".

1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.

Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.

Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.


Image Hosting by imagefra.me

Objavljeno: 29.11.2007., četvrtak

Panavia Tornado

e bok bok!

danas mi je dan bio više manje odličan!!!

jutros sam saznala da imam još hrpu neprijatelja koji bi htjeli da sam najradije mrtva i to mi je neko vrijeme obuzimalo misli. pitala sam se je li sve to vrijedno toga? ali, ne dam se! boriti ću se zadnjom kapi krvi za ono što mi s pravom pripada!

kad sam došla u školu bilo je odlično, dobro, baš i nisam bila u školi hehe! prvi sat smo imali engleski, ajd bilo je ok. drugi sat smo trebali ići na sprovod djeda jednog našeg frienda iz razreda i nas 17 je krenulo, 5 umišljenih "cura" je otišlo u tref, poznat kafić za srednjoškolce, a mi ostali smo se uputili ka groblju. čak smo i lampion kupili, a jedan friend je čak stigao i u kladionicu hehe. zafrkavali smo se cijelim putem. ekipa je bila super! po završetku sprovoda razmišljali smo se da li da ostanemo na misi, ali odlučili smo da ipak nećemo. zatim smo malo švrljali po groblju, a onda krenuli natrag. odlučili mi malo krivudat i otišli jednom ulicom u kojoj živi friend koji je s nama. i otišli kod njega da nam pokaže malog štenca. posve mali, crni, vjerojatno je tek nedavno otvorio oči. stvarno je presladak! tu su nas zaguzovi (taj friend) starci nagovarali da uđemo i ugrijemo se, ali smo to odbili. hehe, bilo je najsmješnije kad je zaguz malo jačim glasom rekao nećemo. pss! (pss=lol) malo prije nego smo navratili kod zagya borna nam je predložio da odemo malo do njega jer mu nema staraca kod kuće. i naravno, većina se složila :) . i borna je otišao brzo bicom do škole po ključ u torbi. mi smo ga za to vrijeme čekali kod zagyevog frienda koji ima huskya i s njim se igrali. pas je predivan! a tek njegovo krzno, ajme! skoro svi smo se rastopili. kad se borna vratio išli smo kod njega. tamo nam je on, kao svaki pravi domaćin, ponudio slatkiša (ferrero, milka...) i sok. tu smo se najduže zabavljali! malo smo slušali kako zagy svira gitaru, onda su neki iz razr također malo lupali po žicama, pa je borna svirao pianino. malo gledali tv.. ma svašta! ugl. bilo je odlično! a onda smo shvatili da nažalost moramo nazad u školu. kao, malo smo žurili, ali ništa previše. pred školom nas je dočekala friendica iz razr koja je dežurna i još dva dečka koji stalno prave gluposti. rekli su nam da smo nahebali što nas nije tak dugo bili. došli smo pred kraj 4. sata! a jedna od glupača koje su išle u tref rekla je razrednici da smo mi otišli kod borne! sad je svi mrzimo! na sreću, izbjegli smo danas razrednicu, ali sutra imamo i matematiku i sat razrednika... huh... ali neka, mi smo već smislili priču hehe! iako nisam sigurna da će nam to puno pomoći, no, tko nam što može?

ajme, al sam se napričala. evo sad nešto o zrakoplovu

Panavia Tornado

The Panavia Tornado is a family of twin-engine combat aircraft, which was jointly developed by the United Kingdom, Germany and Italy. There are three primary versions of the Tornado; the Tornado IDS (Interdictor/Strike) fighter-bomber, the suppression of enemy air defences Tornado ECR (Electronic Combat/Reconnaissance) and the Tornado ADV (Air Defence Variant) interceptor. It is one of the world's most sophisticated and capable interdiction and attack aircraft, with a large payload, long range and high survivability.

Developed and built by Panavia, a tri-national consortium consisting of British Aerospace (then the British Aircraft Corporation), MBB of Germany, and Alenia Aeronautica of Italy, the Tornado first flew on August 14, 1974, and saw action with the RAF and AMI (Italian Air Force) in the Gulf War. International co-operation continued after its entry into service within the Tri-National Tornado Training Establishment, a tri-nation training and evaluation unit operating from RAF Cottesmore, England. Including all variants, 992 aircraft were built for the three partner nations and Saudi Arabia.

General characteristics
Crew: 2
Length: 16.72 m (54 ft 10 in)
Wingspan: 13.91 m at 25° wing sweep, 8.60 m at 67° wing sweep (45.6 ft / 28.2 ft)
Height: 5.95 m (19.5 ft)
Wing area: 26.6 m² (286 ft²)
Empty weight: 13,890 kg (31,620lb)
Max takeoff weight: 28,000 kg (61,700 lb)
Powerplant: 2× Turbo-Union RB199-34R Mk 103 afterburning turbofans, 43.8 kN dry, 76.8 kN afterburning (9,850 lbf / 17,270 lbf) each

Performance
Maximum speed: Mach 2.34, 2,417.6 km/h (1,511 mph)
Range: 1,390 km typical combat, 3,890 km ferry with four external drop tanks (870 mi / 2,420 mi)
Service ceiling: 15,240 m (50,000 ft)
Rate of climb: 76.7 m/s (15,100 ft/min)
Thrust/weight: 0.55

Image Hosting by Picoodle.com

Image Hosting by Picoodle.com

Image Hosting by Picoodle.com

Image Hosting by Picoodle.com

eto..nažalost, ništa multimedije još do sljedećeg mj. jer nemam dovoljno mb za te gluposti...

ajd see ya!

- 20:50 - Say somethin' (24) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 24.11.2007., subota

F-117 Nighthawk

e bok bok!

nekak sam dobro raspoložena. ovo je moj prvi post s ubuntu linuxa!!! neki dan sam još sredila net, ali nisam stigla doći jer sam još sređivala ubuntu. sada mi odlično radi, ali još ću je poboljšavati.
ovaj post neće baš biti dug jer ne znam što bih pisala...nemam inspiracije za to...ali zato imam za svoju knjigu :) danas sam je nastavila pisati :)
e da! neki dan sam bila...negdje... i vidjela dvije fotke svoje simpe! ajme nisam mogla skinut pogled s njih!!! joj!!!
kod zorana sam neki dan igrala transformers. igra je zakon! da samo vidite tu grafiku...kao da je u filmu! bila sam deceptikon, hehe! bad guys su mi uvijek bolji! ali nažalost ta igra ne može na moj komp :( ali preživjet ću
što sam vam još htjela reći... ubuntu je odličan! preporučujem svima da si nabave i da bar pokušaju raditi na njoj.
e sjetih se što sam htjela reći... rođakinja iz nizozemske opet ima msn :) možda uspijem nagovoriti sad mamu da mi kupi web-cam! jednom sam skoro uspjela i baš tad rođakinji se pokvari komp... nadam se da ću do Božića ima web-cam...a meni to treba samo radi jedne osobe hehe! znam da će se sestra tome protiviti, ali zaboli me! ona se uvijek protivi kad ja želim nadograditi i poboljšati komp. prvo linux, pa mrežna, pa web-cam, HDD, adsl....
što bih vam još mogla pisati...
možda da vam dam jedan screenshot mog desktopa..ajde idem uslikat...
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

a evo vam sad malo o zrakoplovu...

F-117 Nighthawk

The Lockheed F-117A Nighthawk is a stealth ground attack aircraft operated solely by the United States Air Force. The F-117A's first flight was in 1981, and it achieved Initial Operational Capability status in October 1983. The F-117A came out of secrecy and was revealed to the world in November 1988.

As a product of the Skunk Works and a development of the Have Blue prototype, it became the first operational aircraft initially designed around stealth technology. The F-117A was widely publicized during the Gulf War.

The Air Force is on-track to retire the F-117 from October 2006 to 2008, due mainly to the deployment of the more effective F-22 Raptor.

General characteristics
Crew: 1
Length: 69 ft 9 in (20.08 m)
Wingspan: 43 ft 4 in (13.20 m)
Height: 12 ft 9.5 in (3.78 m)
Wing area: 780 ft˛ (73 m˛)
Empty weight: 29,500 lb (13,380 kg)
Loaded weight: 52,500 lb (23,800 kg)
Powerplant: 2× General Electric F404-F1D2 turbofans, 10,600 lbf (48.0 kN) each

Performance
Maximum speed: Mach 0.92 (617 mph, 993 km/h)
Cruise speed: Mach 0.92
Range: 930 NM[31] (1720 km)
Service ceiling: 69,000 ft (20,000 m)
Wing loading: 65 lb/ft˛ (330 kg/m˛)
Thrust/weight: 0.40

Armament
2× internal weapons bays with one hardpoint each (total of 2 weapons) equipped to carry:
Bombs:
BLU-109 hardened penetrator
GBU-10 Paveway II laser-guided bomb
GBU-12 Paveway II laser-guided bomb
GBU-27 Paveway III laser-guided bomb
JDAM INS/GPS guided munition

Type Stealth bomber/attack aircraft[1]
Manufacturer Lockheed
Lockheed Martin
Maiden flight 18 June 1981
Introduction October 1983
Status Active[1]
Primary user United States Air Force
Number built 59
Unit cost about US$122 million
Developed from Lockheed Have Blue

Image Hosting by Picoodle.com
Image Hosting by Picoodle.com
Image Hosting by Picoodle.com
Image Hosting by Picoodle.com

to bi bilo sve za večeras...

Pozdrav s linuxa!!!

- 22:15 - Say somethin' (5) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 19.11.2007., ponedjeljak

Dragon Lady

e bok bok!

dugo me nije bilo...zapravo ni danas nisam planirala pisati, ali ipak sam se odlučila za napisati nešto smisleno. mislila sam napisati novi post kad sredim net na linuxu, ali dok se to dogodi, proći će još nekoliko dana jer moram kupiti mrežnu... ma long story. inače, linux je SUPER!

eh, kad bi se to bar moglo reći za mene... mučim se nekim pitanjima, friend me danas rastužio kad je došao na net, leđa su me cijeli dan boljela... u svakom slučaju, ponovno mi je potvrđeno da je život okrutan. ali ipak sam odlučila pisati večeras. no, nemojte očekivati da ću pisati o problemima. pisati ću o nečemu drugom, a 4 su mi teme večeras na umu. ako vam se bude dalo čitati, čitajte, ako ne, zaobiđite ovaj post, tj. blog.

PINGVINI
prošli vikend mi je nekako sav bio u znaku pingvina. linux, snijeg, kolač, pa čak imam i maramice s pingvinima (ovdje bih se inače nasmijala, ali sad to jednostavno ne mogu...). pingvini su mi oduvijek bili zanimljive životinje, ali nikad nisam čitala nešto više o njima.

Pingvini (Spheniscidae) su grupa ptica koje ne mogu letjeti a žive na južnoj polutki. To je jedina porodica unutar reda Sphenisciformes koji je dio podrazreda ptica Neognathae.
Smatra se vjerojatnim da su im, razvojno gledano, sestrinske grupe plijenori (Gaviiformes) i bubnjavke (Procellariiformes).
Vrlo ih je lako razlikovati od svih ostalih ptica. Izvrsno su se prilagodile životu u moru a djelomično i ekstremno hladnim područjima zemlje.

Razlike u veličini i težini raznih vrsta pingvina su značajne, no građa tijela i perja je, suprotno tome, unutar porodice vrlo homogeno.

Patuljasti pingvin (Eudyptula minor) naraste samo do 30 cm a težak je najviše 1-1,5 kg, dok su carski pingvini (Aptenodytes forsteri) svojom dužinom tijela do 1,10 m i težinom do čak 40 kilograma među najvećim članovima podrazreda Neognathea. Ta razlika u veličini objašnjava se Bergmannovim pravilom i upravo se pingvini najčešće navode kao primjer tog pravila. Većina vrsta je samo neznatno teža od težine vode koju istiskuju svojim tijelom, pa im je zbog toga relativno lako roniti.


više o pingvinima klikom na sljedeći link -> pingvini na wikipediji

mislim da bih mogla završiti ovu temu o pongvinima. uh, skoro sam zaboravila fotke!

Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


Pilot-skin 2

evo, mogli ste primijetiti da imam novi dizajn i logotip na blogu. sama sam radila oboje uz pomoć FrPg i Corela. također, možete primijetiti da sam izbacila onaj glupi kalendar, a popis zrakopolova sam zamijenila linkovima na pojedini tekst o istom. nadam se da vam se sviđa jer je meni baš super. na mom blogu možete čuti i novu pjesmu: Bryan Adams - Brothers under the sun. ta mi se pjesma posebno sviđa jer govori neke stvari koje bih ja mogla uputiti svom best friendu. da neke...mnoge!


Grb RH

grb Republike Hrvatske je nešto što meni mnogo znači. Volim RH i namjeravam joj služiti dugi niz godina. zato ćete uskoro u jednom od boxova pri vrhu moći vidjeti grb RH. pripadnik sam RH i ne sramim se to priznati i pokazati, a naravno nikad to ne namjeravam ni zanijekati.

evo nešto o grbu... najistaknutija je šahovnica s crveno-bijelim poljima, a iznad nje je kruna od 5 malih grbova. većina Hrvata ne zna što predstavlja koji mali grb pa ću ja navesti: krenuvši od lijeva na desno najprije je najstariji grb Hrvatske, za njim slijede grb Dubrovačke Republike, Dalmacije, Istre i Slavonije. to je osnovno o grbu što bi svaki stanovnik trebao znati, a da provodite neku anketu i idete ulicom pa ispitujete nekoga o grbu, sumnjam da bi vam znao reći bilo što o njemu osim da je hrvatski... mene to jako smeta. mnogi Hrvati (bar ovdje u Žu) ne vole baš Hrvatsku, nikad im nije dobro i uvijek nešto kukaju... a nisu ni svjesni koliko su sretni...

evo, koga zanima više o grbu, sad sam pogledala što ima na wikipediji...evo link -> grb RH

evo sad nešto što će s ponosom krasiti moj blog

Image and video hosting by TinyPic


Lockheed U-2 - Dragon Lady

The Lockheed U-2, nicknamed Dragon Lady, is a single-engine, high-altitude aircraft flown by the United States Air Force and previously flown by the Central Intelligence Agency. It provides day and night, high-altitude (70,000 ft, 21,000 m plus), all-weather surveillance. The aircraft is also used for electronic sensor research and development, satellite calibration, and satellite data validation.

General characteristics
Crew: One
Length: 63 ft (19.2 m)
Wingspan: 103 ft (31.4 m)
Height: 16 ft 1 in (4.9 m)
Wing area: 1,000 ft˛[citation needed] (92.9 m˛)
Empty weight: 14,900 lb (6,760 kg)
Max takeoff weight: 41,000 lb (18,600 kg)
Powerplant: 1× Pratt & Whitney J75-P-13B turbojet, 17,000 lbf (77.1 kN)
Performance
Maximum speed: 510 mph (821 km/h)
Range: 3,500 mi (5,633 km) combat
Ferry range: 11,000 mi[citation needed] (17,700 km)
Service ceiling: 80,000 ft (24,400 m)
Flight endurance: 7.5 hours on internal fuel

Type High-altitude Reconnaissance
Manufacturer Lockheed Skunk Works
Designed by "Kelly" Johnson
Maiden flight 1 August 1955
Introduction 1957
Status Active: 35
Reserve: 0
ANG: 0
Primary user United States Air Force
Number built about 86

Image Hosting by Picoodle.com

Image Hosting by Picoodle.com



i još nešto imam za objaviti...

Image Hosting by Picoodle.com

i ja palim svijeću za Arija. Neka mu pomogne naći put kamo god sad išao. Neka mu osvijetli sve staze kojima treba sljedećim kročiti.
Tomi uz tebe sam u dobru i zlu!!!! Drži se!

evo, završavam ovaj post, a nadam se da će sljedeći biti kad sredim linux.

pozdrav svim'!


- 21:18 - Say somethin' (7) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 09.11.2007., petak

Pilatus PC-9

e bok bok, narode!

kak ste mi? šta ima kod vas? ja sam ODLIČNO! e sad se vjerojatno mnogi od vas pitaju zašto, kako to...ne, razlog nije ljubav, nego najvećim dijelom LINUX UBUNTU! nastavnik informatike u četvrtak mi je konačno donio linux, i to ne jednu, nego dvije distre (distribucije). Ubuntu i Morphix. ja sam se već isti sat otišla na net raspitivati o tim linuxima i saznala sam da je za početnike bolja ubuntu, tako da ću sada nju instalirati :) . z. je danas ponio moj stari HDD i linux ubuntu, te neke papire koje sam mu isprintala, pa će eksperimentirati jer niti on nije nikad instalirao linux. ako gdje zapne, nazvat će me, a kad uspije, onda će doći meni instalirati :D. jedva čekam! stvarno sam happy zbog tog linuxa, toliko sam ga dugo čekala...ajme! je, možda se ja sad pravim kao da sam dobila ne znam ti što, ipak ima mnogo korisnika kompjutera linux OS, ali ovdje u ŽU to je prava rijetkost. zapravo rijetkost je da ljudi uopće znaju što je OS, a kamoli linux. tako da ću biti jedna od rijetkih u svom gradu koja to ima :) baš fora, zar ne ;). a cijelo vrijeme kad negdje zapnem, znam kome ću se obratiti. obratiti ću se ljudima na forumu (nema poseban naziv) i ubuntu forumu. ljudi su zaista susretljivi, a koga zanima kakave su to stranice, neka klikne na linkove u prethodnoj rečenici. nadam se samo da me linux neće toliko zezat kao wins. otkad imam novi HDD i otkad je instaliran ovaj win xp performance (300MG) komp mi baš i ne radi onako kako bi trebao. iskreno se nadam da je taj problem izričito vezan samo za wins. danas sam išla i po nekim drugim stranicama (koje su mi preporučili forumaši) i saznala neke stvari što trebam znati o ubunti i sl., a saznala sam i kako mogu igrati igre koje podržavaju samo wins :) . ali s time ću se zabavljati kad instaliramo ubuntu. nisam sigurna kad će to biti, ali nadam se da ću se sljedeći tjedan javiti i s linuxa ;) .

joj kak sam se raspisala o tome...vrijeme je možda da promijenim malo temu. u školi je bilo ok. na tehničkom je čak bilo i zanimljivo. radili smo spajanje vodiča :) . samo što nismo stigli svi napraviti spajanje lemljenjem...no to ćemo nastaviti sljedeći put. što još? ugl. stvari su mi prilično dobre u životu, trenutno. nadam se da se neće nešto poremetiti u međuvremenu. imam prepržen jedan veoma zanimljiv dvd o županji, voljela bih da vam mogu to sve pokazati, ali... no nije to toliko bitno.

prošli post su bili padovi zrakoplova, već u ovom postu vraćam se predstavljanju. ovaj put predstavljam zrakoplov kakve koristi i HRZ i PZO. koriste ga u školsko-trenažne svrhe. u iste svrhe koriste i zrakoplove naziva Lola Utva 75, no njega nisam predstavila jer je PC-9 brži.

Pilatus PC-9

The Pilatus PC-9 is a single-engine, low-wing tandem-seat turboprop training aircraft manufactured by Pilatus Aircraft of Switzerland.

General characteristics
Crew: one or two pilots
Capacity: two seats (tandem)
Length: 10.70 m (35 ft 1 in)
Wingspan: 10.12 m (33 ft 2 in)
Height: 3.26 m (10 ft 8 in)
Wing area: 16.3 m˛ (175 ft˛)
Empty: 1,685 kg (3,715 lb)
Loaded: 2,250 kg (4,950 lb)
Maximum takeoff: 3,200 kg (7,055 lb)
Powerplant: 1x Pratt & Whitney Canada PT6A-62 turboprop, 708 kW (950 hp) or 857 kW (1150 hp) for PC-9M

Performance
Maximum speed: 320kts (576km/h or 360 mph) or 667km/h for PC-9M
Range: 1,642 km (1,020 miles)
Service ceiling: 11,580 m (38,000 ft)
Rate of climb: 1,247 m/min (4,090 ft/min)
Wing loading: 138 kg/m˛ (28 lb/ft˛)
Power/Mass: 0.31 kW/kg (0.19 hp/lb)

Type Light Trainer aircraft
Manufacturer Pilatus Aircraft
Maiden flight 7 May 1984
Primary users Swiss Air Force
Royal Australian Air Force
Royal Saudi Air Force
Royal Thai Air Force
Produced 1984-
Number built 250
Developed from Pilatus PC-7
Variants T-6 Texan II

Image Hosting by Picoodle.com

Image Hosting by Picoodle.com

evo jednim ubuntuxom ću završiti ovaj post ;)

Image Hosting by Picoodle.com


EDIT (22:38): zaboravila sam vam se pohvaliti da ću učiti talijanski :D :D :D moj best friend će me podučavati i ja mu se još jednom zahvaljujem na tome ;)

see ya!

- 21:20 - Say somethin' (30) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 01.11.2007., četvrtak

Crashes

e bok bok!

žao mi je što se nisam dugo javljala, ali nisam imala inspiracije i nisam bila upoće raspoložena za to...nisam ni sad, ali, ne bih bila fer...uglavnom, tu sam i pišem!

u nedjelju sam bila na hodočašću sa svojom župom. išlo je 17 autobusa i 900 ljudi. svi autobusi su bili poletovi, samo 3 čazmatransova...i to sva tri neka prastara...i baš mi, moj razr. dobili onaj u najgorem stanju..prava sreća....uh! no, bez obzira na bus (koji se čudom nije raspao) bilo je odlično!!! ne da mi se sada prepričavati detalje.

nažalost nemam nikakvih fotki od tamo jer nemam na računu da pošaljem na komp... kad dobijem bon (nadam se sljedeći tjedan kad sestra dobi plaću) poslat ću ;)

svi sveti...dan kao i svaki drugi, osim što su mi patike posve blatne...i to od ceste. ma, nije mi se uopće dalo ići na groblje i hodala sam kao zombi...i onda se još sestra i mama htjele prošetat grobljem...ajme! bolje da sam išla sama popodne...

sinoć sam si skidala neke fontove na netu i na stranici na kojoj sam našla fontove našla sam i font-creator, program, kako i sam naziv kaže, za izradu fontova. i ja nešt čačkala u njemu i pravila svoj font...i malo zahebala komp...ugl. moram čekat frienda da dođe online da mi pošalje arial regular, jer sam ga "malo" izmijenila, a svaki arial na netu se plaća. ali radila sam i posve novi font sinoć, i to do jedan sat nakon ponoći. ali nisam dovršila, pa sam danas popodne. font mi je super, a zove se moby-math :) . joj kak me iritira ovaj arial italic koji je zamijenio svaki regular...

u zadnje vrijeme dosta igram RTCW (return to castle wolfenstein). po prvi put posve samostalno (duga priča, ne da mi se sad to pričati). dobro mi ide :) sad sam stigla do padobranaca, a čak sam i katakombe uspjela preći! ali i danas mi je srce skoro stalo koliko sam se uplašila dok sam igrala...ajme trebalo mi neko vrijeme da dođem k sebi... ...o evo mi best friend online... i tako, inače, wolfenstein mi je jedna od najboljih PC igara i preporučam vam da si je nabavite!

kompjuter....nikad ispravan, kao što sam već rekla...jedva čekam da dobim linux, nadam se da će on dobro raditi! danas nismo išli u školu pa nisam imala informatiku, a možda bi mi za danas nastavnik nabavio linux, kad već za prošli put nije ( burninmad )

što bi vas još moglo zanimati? prijatelji? ne da mi se o njima, pogotovo lažnim... ljubav? još uvijek patim... ne znam... pišite u komentarima o čemu želite čitati ;)

naziv ovog posta, naravno nije naziv zrakoplova. aircraft crashes, ili ti krah zrakoplova. neki dan sam gledala malo videiće po you tube-u i naišla na padove zrakoplova. nekima bi to možda utjeralo strah od ovog zanimanja, ali meni je ulilo adrenalin! ajme! kako sam zaljubljena u zrakoplovstvo!!!

evo neki videići crashesa zrakoplova

gripen crash!


mig-29


ne znam koji je, al je bome dobro sletio


su-27 (kijev)...ovdje je i mnogo ljudi povrijeđeno.preporučam da pogledate


b-52


ovdje nije uništen samo jedan


evo ga jedan završio u oceanu


ovaj se pokušao dići


eto toliko za večeras...nadam se da ću uskoro opet pisati...do tada...

pozdrav!,

vaša pilotgirl

- 20:23 - Say somethin' (13) - Print - ovaj post-

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>


web blog

About...

ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.

Kontakt:
Skype ( caspix37 ),
e-mail ( pilotkinja@mail.ru )

Image Hosting by imagefra.me
facebook: alice ex caspix

Postovi o zrakoplovstvu

Zašto avion leti
Zrakoplov
Sile koje djeluju na avion 1/2
Sile koje djeluju na avion 2/2
Aerodrom
MSA/ISA
MSA:Temperatura zraka
MSA:Gustoca zraka
MSA:Vlaznost zraka
MSA:Tlak zraka
MSA:Vjetar
Upravljanje helikopterom
Opasne pojave za zrakoplovstvo, olujni oblaci kumulonimbusi
Opasne pojave: Magla i vidljivost
Opasne pojave: Turbulencija
Opasne pojave: Zaledjivanje
Moje misljenje o zrakoplovnim nesrecama
Zrakoplovni motori
Stapni zrakoplovni motori
Mlazni zrakoplovni motori
Raketni motori
Akrobatsko letenje
Lovački avioni u Drugom svjetskom ratu
Najčešće primjenjivani materijali u izradi aviona
Instrumenti s kapsulom
Brzinomjer
Visinomjer

Moj referat - Mig-21 - ponosni vitez HRZ-a i PZO-e

Mig-21: Razvoj
Mig-21: Mane i problemi, proizvodnja
Mig-21: Nastanak,motor i naoruzanje
Mig-21: Trup, krila, rep, poklopac i stajni trap
Mig-21: Korisnici i borbeno djelovanje
Mig-21: HRZ i PZO
Mig-21: Varijante

Predstavljeni zrakoplovi
(od najstarijeg posta do najnovijeg)

MiG-21
MiG-29
F-16
F/A-18 Hornet
MiG-35
Sukhoi Su-27
F-22 Raptor
XB-70 Valkyrie
F-8 Crusader
MiG-31
North American X-15
F-15E Strike Eagle
JAS-39 Gripen
SR-71
SAAB-35 Draken
Hawker Hunter
Pilatus PC-9
Dragon Lady
f117 Nighthawk
Panavia Tornado
CASA C-212 Aviocar
Dissault Mirage 2000
Hawker Hurricane
V-22 Osprey
Airbus a320
Avro Vulcan
T-37 Tweet
Eurofighter Typhoon
B-2 Spirit
General Dynamics F-111
B-2 Condor
Suhoj Su-24
Suhoj Su-34
Suhoj Su-37
mikrolaki avion - motorni zmaj
Bell 206
F-14 Tomcat
Zivko Edge 540
Suhoj Su-47
Douglas DC-3
Iljušin Il-28
Tupoljev Tu-22M
Tupoljev Tu-98
Suhoj T-4

Image Hosting by imagefra.me

Nekoliko pjesmi koje sam napisala:

Taj dan sve nestaje

Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.

Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.

Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.

Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.

Jer taj dan - sve nestaje...

a9810twcbr25yp7118.jpg


Gube se nade

gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.

pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.

avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

gn6vfycuexb9okaplatm.jpg


Jesenje jutro

Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.

Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.

Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.

Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.

I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.

12y81koy9gqxr3xlddd.jpg

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.

309i8yatz0l8203i7i.jpg


btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala


ncmdai96xbve6v89t9z.jpg