KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1: molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.
NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala
Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.
Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.
Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".
Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.
15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.
8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.
1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.
14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.
9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.
1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".
U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".
16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.
20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.
20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.
1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.
U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.
6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.
17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.
4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).
Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.
David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).
1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.
Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.
Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.
1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".
1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.
Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.
Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.
sanjala sam totalno lud san i proživjela isto takav dan...no možda malo manje lud. no nažalost neću vam pričati o tome jer se tiče moje simpe, a o njoj ne bih javno. jedino ću vam reći da sam ju sanjala i cijelo popodne provela s njim. ajme poludjet ću! obožavam ga! a za par dana će doći kod mene na kirbaj... ajme! volim ga volim ga volim ga! i ne znam kako da ga zaboravim, pa ako netko ima neke savijete...
maloprije sam se vratila s graničara...tamo je pripremljen ringišpil za dan grada, tj. kirbaj u mojoj župi pa sam s frendicom išla na pokoju vožnju. razočarala sam se... stvarno je malen...do sada je svake godine bio puno veći, a sad...valjda će do utorka donijet još tih gluposti, jer ovo je stvarno premalo.
iako se sad osjećam malo bolje, i dalje sam grozno! a simpa mi se cijelo vrijeme šeće po privatnom prostoru, tj. mojoj glavi. kad će više izaći??!!
OMG! OMG!
no da vas više sad ne davim... predstavljam:...
F/A-18 Hornet
F/A 18 Hornet je moderni napadački borac mlažnjak, dizajniran za napadanje tla i zračne mete. Njegove primarne misije su borac pratitelj, zračna obrana mornarice, sprečavanje neprijateljskih zračnih obrana, interdikcija, bliska zračna podrška i izviđanje.
F/A-18E/F Super Hornet je posebna, evolutivna nadogradnja F/A-18 Horneta dizajnirana za služi pratećim funkcijama s Hornetima u SAD-ovim mornaricama.
Tip Višenamjenski borac
Manufacturer McDonnell Douglas/Boeing
Northrop
Designed by McDonnell Douglas
Maiden flight 18 November 1978
Introduction 7 January 1983
Primary users United States Navy
United States Marine Corps
Royal Australian Air Force
Spanish Air Force
Number built >1,458
Unit cost US$35 million in 2003
Developed from Northrop YF-17
Variants CF-18 Hornet
F/A-18E/F Super Hornet
EA-18 Growler
jučer vam se nisam javila jer baš i nisam bila nešto na netu, više sam bila kod frendice.
njoj će uskoro rođendan i zamolila me da plešemo uz neku pjesmu na njenom rođendanu. ja sam joj našla super pjesmu (wanna ride - bone thugs iz filma take the lead) i ona me nagovorila da i ja plešem s njom, a s nama i još jedna prijateljica. sve bi bilo ok da one nisu išle u školu plesa prije, a ja nemam pojma o tome. ali ajde, valjda ću naučiti. samo, ima jedan puno veći problem... imam upalu mišića! od jučer... poludjet ću! inače, jučer je bilo baš zabavno i super! danas baš i ne...sve me boljelo i nisam nikamo išla.
sestra se sinoć vratila s mora. ajme koji davež! već smo se počele svađati po malo. danas je njen zaručnik donio slike s digitalnog na USB sticku, super su! bilo im je super! zavidim im, ukratko.
joj u mojoj ulici stazu nanovo rade i sad su stigli do moje kuće. sve je iskopano, ispred dvorišta mi je hrpa šljunka...najgore mi je što su jučer jutro u pola 7 bušili staru stazu! spavala sam tek šest i pol sati. to je užas! danas mi se cijeli dan spava i oči me rasturaju, a danas kreteni nisu ništa radili. a ako me i sutra ujutro tako probude ima da ih sve...ne znam....ubit ću ih sve!!! još je i sestra sad tu! a nju kad netko probudi bude živčana k'o neka vještica.
ma da se više ne žalim, evo vam novi zrakoplov... (to prevodim s engleskog, sam da znate i nisam ni sama sigurna kak mi se da)
F-16
F-16 Fighting Falcon je američki borbeni mlažnjak nastao za zračne snage SAD-a. Dizajniran kao lagan borac, razvijen u višefunkcijski zrakoplov. Falconova mnogostranost je glavni razlog zašto je uspješan na izvoznom tržištu. F16 je najveći westernski borbeni program s više od 4,000 zrakoplova napravljenih od proizvodnje započete 1976. Ipak više nije proizvođen za američke zračne snage, ali je i dalje proizvođen za izvoz.
Ime F-16 je službeno Fighting Falcon, a pilotima je poznat i kao "Viper" .
Tip Višenamjenski borac Proizvođač General Dynamics/Lockheed Martin Prvi let 1974-02-02 Predstavljen 1978-08-17 Primarni korisnici zračna snaga SAD-a Broj napravljenih >4,000 Varijante General Dynamics F-16XL
Mitsubishi F-2
fotke:
videić dobite sutra, sad moram tražiti linux...see ya!
danas mi je bio dosadan dan. nije se ništ posebno događalo. ujutro je bilo ok. prijateljica mi je došla oko 10h (što je meni jutro s obzirom da se kasno budim) pa smo malo igrale igrice na kompu, malo surfale po netu, pričale i tak. ali kasnije mi je bilo dosadno. nije se događalo ništa posebno zanimljivo, tako da i danas ostajete bez zanimljivog teksta. no nadam se da će sutra biti nešto bolje...sigurno će biti s obzirom da mi sestra dolazi s mora :(. zar već? tjedan dana je tak proletilo. inače, sestra ima 19,5 godina i ima zaručnika. jedva čekam njene svatove, ali tu ima i nekih skrivenih razloga , koje vam neću otkriti ;) sorry.
da pređem na nešto zanimljivije....danas vas upoznajem s (kako ste saznali iz naslova posta) migom 29:
MIG 29
Mikoyan MiG-29 je višenamjenski lovački avion dizajniran za preuzimanje nadmoći u zračnom prostoru tadašnjeg SSSR. Razvijan je tijekom 1970.-tih u zavodu Mikoyan a u uporabu ulazi 1983. godine. Nakon raspada SSSR ostaje u uporabi u Ruskom ratnom zrakoplovstvu.
Tip Višenamjenski lovac Proizvođač Mikoyan Probni let 6.listopada 1977. Uveden u uporabu kolovoz, 1983. Najveća brzina 2.445 km/h Razmah krila 11,4 m Površina krila 38 m2 Dužina 17,37 m Visina 4,73 m Dolet 700 km s naoružanjem Težina zrakoplova 11.000 kg Maksimalna težina 21.000 kg Motor 2 turbofen motora od po 81,4 kN svaki
e bok bok!
evo pišem vam novi post! početi ću vas pomalo upoznavati s vojnim zrakoplovima. inače je danas bilo super! pola dana sam bila na netu, a pola sam bila s frendicama! bilo je super! i sad mi postalo dosadno pa sam došla malo ovamo... saznala sam da u velikoj gorici ima zrakoplovna škola...ajme! ja bih htjela ići u nju! ali nažalost neću moći jer mi je to ipak predaleko. :( . hvala na lijepim komentarima, ali ja prihvaćam i kritike. drago mi je da vam se sviđa i moj novi dizajn. no, da ne budem više dosadna...:
MIG - 21
MiG-21 je višenamjenski nadzvučni zrakoplov s jednim mlaznim motorom. Proizveden je u bivšem SSSRu, u tvornici Mikojan-Gurjevič. Nakon 50 godina od njegovog prvog leta, više od 30 zemalja koristilo je, a neke i danas koriste MiG-21. Brzina mu prelazi dva Maha što ga čini bržim od mnogih kasnije izrađenih zrakoplova. Izrađeno ih je preko 10.000.
Tip - Borbeni zrakoplov
Probni let - 14. lipnja 1956.
Najveća brzina - 2.230 km/h
Razmah krila - 7,15 m
Površina krila - 23 m2
Dužina - 15,76 m
Visina - 4,12 m
Dolet - 500 km
Težina zrakoplova - 5.350 kg
Maksimalna težina - 9.660 kg
Motor - Jedan turbo-mlazni motor od 70 kN
fotka:
možda vam u sljedećih par dana napišem nešto dulji i bolji post, sad baš nemam neke inspiracije..ali bude to nadošlo ;)
evo vam i jedan super videić o jednom veoma plemenitom čovjeku, po meni...
malo sam preuredila naslov i link bloga. jer više nije teen existence nego blog buduće pilotkinje, odnosno pilot girl. dugo se nisam javljala, ali sada ću se početi više javljati, nadam se.
šta ima novo?
neki dan sam instalirala sims2 i pets...i ostala bez memorije...imam još oko 180 na c particiji i 650 na d particiji.... na žalost, imam HDD od samo 10 GB pa mi uvijek fali memorije. no preživljavam (koliko toliko). problem mi je što mi ta igrica užasno zagrije procesor i HDD, a to naravno nije dobro...igram samo po 1,5 do 2 sata i onda ga moram gasiti jer temperature dođu na 50 °C, a što su više temperature, uređaj kraće traje.
inače, čitam treći dio Lord of Rings (J.R.R.Tolkien) i knjige su mi super!!! kad ih pročitam dajem zetu prazan dvd da mi sprži filmove :D
NOVOST!!!
znam dobro raditi logoe za blogove, forume i site-ove. pa tko hoće da mu napravim blog neka mi pošalje nardužbu mailom na caspix13@gmail.com. ali imam nekoliko zahtjeva:
1. morate mi dati objašnjenje kakav logo želite
2. morate mi poslati slike koje želite na logu
3. neću raditi logoe s pornografskim slikama ili natpisima
4. je napomena: sve mailove scaniram
i još nešto za danas...zanima me kako vam se sviđa "novi" blog i ova novost ;)
ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.
Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.
Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.
I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.
I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.
Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.
I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.
I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.
Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.
Jer taj dan - sve nestaje...
Gube se nade
gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.
pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.
baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.
čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.
avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.
baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.
Jesenje jutro
Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.
Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.
Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.
Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.
I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.
Staroj ljubavi
dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.
uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.
al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.
još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.
o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.
ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.
i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.
a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.
btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala