photopublika

četvrtak, 04.01.2007.

tko je tu više normalan?!?!?!?


21

Poštovani partneri i kupci, od 1. siječnja 2007. na snagu stupa odredba Sporazuma o osnovnim načelima i uvjetima za ostvarivanje prava na naknadu za reproduciranje autorskog djela za privatno ili drugo vlastito korištenje. Sporazum je postignut između Hrvatske gospodarske komore (HGK), u ime distributera i uvoznika robe na koju se isti odnosi, i Hrvatskog društva skladatelja - zaštita autorskih muzičkih prava (HDS ZAMP), kao predstavnika potražitelja zaštite intelektualnog stvaralaštva. Navedene će naknade biti uračunate u cijene proizvoda postupno tijekom slijedećeg razdoblja, kako je navedeno u tablici.

http://www.lost.hr/novi/tablica_naknada.pdf
http://www.lost.hr/novi/

22

Meni dakle ovo više fakat nije jasno. Kupim karticu za svoj fotič i onda moram pod mus financirat glazbenike? Na osnovi čega? Kojeg prava? Koje formule tipa vuk lisica?? Ili USB stick kojeg koristim da prenes svoje vizitke, novine, letke u tiskaru, kakve on ima veze s glazbom? Isto tak s CD/DVD-ima. Tko će provjeravati dali ripam muziku na iste ili ih koristim za druge namjene? I kome će onda ZAMP uplaćivati pare? Thomspnu, Škori, Škenderu? Ja njih ne slušam, ok osim ako ih negdje ne čujem na kakvom šanku, i zašto bih ja onda njih financirao? Hoću li moći, ja kao takav, uz kupljeni DVD napisati zahtjev da se mojih par lipa uplati za Becka, Tom Waitsa, Nick Cave, Johny Casha čije sam nosače zvuka kao zadnje kupio?

20

Nije mi jasno dokle ćemo si dozvoljavati da nas država i svakojaki impotentni verbalni homosexualci ovako guze uzduž i poprijeko. Davno je Franjo ustvrdio: „.. da je hrvatska zemlja čudesa…“, e pa dragi moji nema nam druge nego da uživamo u našim čudesima….

Update za opaljnu :o)))
Nije stvar harača kao takvog, već je stvar principa, jer, primjera radi, mi u firmi (grafičari smo) godišnje napunimo cca 150 DVD-ova samo s arhivama, a gdje su ostali mediji koji idu prema tiskari?? I zašto bi onda mi kao takvi trebali finacirati Dinu, ako ga nemamo na medijima? Gdje su ostali korisnici koji nemaju na svojim kantama muziku već sam šljaku kojom se bave? Fotografi? Analitičari? Programeri? Ilustartori? Pisci? U hrvatskoj se je 2005 prodalo preko 220 000 računala, znaš li koliko je to love za harač? A da li je svako to računalo, baš svako piratiziralo muziku?? Zašto netko mora zbog neke pretpostavke dodatno plaćati harač? Jer ako idemo tom logikom, onda možemo harač uvesti skoro pa na sve što se prodaje, samo da prvo osnujemo udrugu. Nadalje zašto financirati Thompsona, koji je kako kužim, trenutno najpopularniji i najprodavaniji izvođač, što bi trebalo podvući da ima najviše para? Čemu, da ima još više? Ajde molim te. Ako je glazba OK prodavat će se, ako nije nek propadne, a tko se želi baviti glazbom neka plača iz svog đepa i basta. Jer ruku na srce ti ćeš isto svoje poslovanje plačati iz svog đepa ili putem kreditiranja.
No da se vratimo na naknadu. To je harač, najgore vrste, gori od svih feudalnih fora. Ti si u glazbi i znaš koliko se puta harač ubire na song tvog Dine. Prvo ga platiš kad kupiš nosač zvuka, onda ga HTV i ostale TV kuće plaćaju kad mu vrte spot, pa radio stanice kad ga puštaju u muzičkim željama, pa birtije koje vrte te radio stanice, pa frizeraji, pa fitness centri.. i tako unedogled, i sada ga još moramo plaćati kada kupujemo digitalni medij za pohranu? Pa jebemti sve, inkvizicija te je sam jednom spalila i gotovo, a ovi te pale na svakom koraku…., a onda s druge strane čitaš kako Oliver, Danijela, Seve,... su za gažu dobili toliko i toliko (cca 35-50000 ojra, kako koji medij), pa kada odbiju sve troškove sigurno im ostane cca 40-tak%.. u najmanjem slučaju je to oko 15000 ojra iliti cca 110 iljada čuna. Draga moja ja tu lovu ne zaradim u dvije godine, bezmalo, a dobro sam plaćen za svoj posao, i onda da ih ja financiram iako nemam nikakve veze s njima? NO WAY radije trošim bengu i idem u Brežice po medije….
ZAMP kao neprofitna građanska udruga, što i jesu, neka izvoljeva naći drugi način za haračenje. Neka ide po tržnicama, sajmištima i tamo traži pirate, neka se udruži s murjom u lovu na pirate. Jer stvar je jednostavna, otvori oglasnik, a tamo kriminala kao u priči, ali nigdje nikoga da ga zatre….
Muzika košta koliko košta, možda je skupa, možda je jeftina kako kome. Meni je muzika prihvatljive cijene, s obzirom da si kupujem ono kaj me zanima. Nije da nisam pirat, lagao bih da tvrdim drugačije, ali ja si skinem par MP3-ica da vidim kako tko svira i onda na po nekom svom feelingu odem u dučan i kupim si izvođača koji mi je ok. Po mom mišljenju previše je smeća na tržištu, danas je rijetki domaći album koji ima više od dva hita (olivera i gibonnia ne spominjem jer su mi sve njihove pjesme iste…) i to upitne kvalitete, a toliko je sve izreklamirano da raja hoće sve imati. Da se mene pita svaki glazbenik bi si prvo trebao sam financirati svaki projekt, a pak je ok, ako je rentabilan onda bi prolazio,. zarađivao i živio od svoje glazbe, a onaj tko nije lijepo bankrotirao i otišao raditi ono što najbolje zna.
I za kraj…... gledaj s ničim se ne treba pomiriti, jer to tako mora biti. Postavi se uvijek pitanje zašto nešto mora poskupljivati? Zašto je, na primjer, benga u deželi jeftinija? Pazi kupuju na istom tržištu kao i mi, ali oni nemaju rafinerije, što znači da ju negdje moraju prerađivati, i opet su jeftiniji, zašto, zbog čega? Neki dan sam na „Zagrebačkom odresku“ uhvatio informaciju da grad od izvora do krajnjeg korisnika izgubi cca 46% vode (ja ne znam kakvi su normalni standardi gubitaka, ali ovo je moje osjećaje jako puuuuno). Da ti prevedem, kada želiš natočiti litru vode da zaliješ rožice, ti u biti još neposredno jednu litru baciš negdje, a sada računaj puta toliko i toliko kućanstva i svako dnevne potrebe za vodom. I onda voda poskupljuje jer kao nije poskupljivala 5 godina.. a koliko u toj cijeni pušimo na tim gubicima, koje nitko ne želi smanjiti na najmananju moguću mjeru.... jer to je prekomplicirano, a lakše je lupiti harač.
- 20:21 - Komentari (18) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>