petar pan (music man)

subota, 21.04.2007.

Političke znanosti

(Pjesme koje govore 4)

Prošla dva posta su zapravo bila predviđena za uvod u ovaj današnji, ali učinilo mi se da bi to bilo predugo, a dojma sam da blogeri nerado čitaju duge tekstove.

Image Hosted by ImageShack.usNa današnjem meniju je politička pjesma, što nije nešto čime se rado zabavljam, ali Randy Newman je takav cinik da mu je teško naći ravnoga. Čak ni Frank Zappa nije ta kategorija. Kad pročitate tekst (odnosno moj, ne baš sjajni prijevod, ali kako sam rekao Flaire, nisam ja baš Neruda) svidjet će vam se kako se Randy izruguje onom opasnom redikulu Bushu i njegovoj politici.
E, da. Bilo bi to jednostavno kad pjesma ne bi bila stara preko 30 godina. Puno toga se ponavlja, pa zašto ne bi i povijest.

I još par riječi o Randyju. Iz glazbene je obitelji. Stric mu Alfred do sada je nominiran milijardu puta za Oscara, a i on sam ima šesnaest. Na koncu je zlatni kipić pokupio za crtić Čudovišta iz ormara (Monsterc Inc.). Za pjesmu iz crtića. Trebao sam biti precizniji, ali jasno vam je.

Debitantski album Randy Newman (znan i pod autoironičnim nazivom "Randy Newman creates something new under the sun") objavio je 1968. i s njega biste trebali čuti barem Love Story i I Think It's Gonna Rain Today (potonju su obradili UB40 na svom sjajnom debiju). Zapravo trebalo bi još čuti i Davy the Fat Boy, Beehave State... neću ovako daleko, jer sad i trebao spomeniti njegova naredna tri albuma: 12 Songs, Sail Away i Good Old Boys, koji zaslužuju maksimalne ocjene. Genijalne pjesme koje se sudaraju na njima upale su u oči mnogima, pa su mnoge od njih postale hitovi. Nažalost, tek u izvedbama popularnijih izvođača: Joea Cockera, Three Dog Night... Nilsson je snimio čitav album s njegovim pjesmama. Vjerujem da svi znate barem You Can Leave Your Hat On i Mama Told Me Not To Come.

Da sad ne razvlačim ovo u beskonačnost, ne bi me čudilo da se vratim po još koju njegovu pjesmu: sjajnu Sail Away u kojoj priča o trgovcu robljem koji Afrikance nagovara da pođu s njim u Ameriku umjesto da ih kao drugi kolege samo mlatne po glavi i utovari, zatim Rednecks o, ..., pa o redneksima, Great Nations of Europe o haranjima bijelaca po Novome svijetu, Lonely at the Top koju je napisao za Sinatru, ali Old Blue Eyes nije imao previše smisla za humor.

Pređimo na stvar. Ladies and gentlemen: Randy Newman!

(Ali prije toga samo još nešto. Na radio blogu više nemaju ovo pjesmu, a ja sam totalna neznalica u vezi svega ovoga, što se i vidi iz izgleda samog bloga, budimo iskreni. E, sad se moram pomoći s youtubea, što znači da će video nekoga šaljivca odvući vašu pažnju s fine satire ove pjesme. Tome možemo doskočiti samo na jedan način - nemojte gledati, već samo slušajte pjesmu. Ne virite! Vidim vas!)

Gdje smo ono stali? E da! Ladies and gentlemen: Randy Newman!


pjesma: Političke znanosti (Political Science)
izvođač/autor: Randy Newman
možete je naći na albumu: Sail Away


Nikome se ne sviđamo, ne znam zašto.
Možda nismo savršeni, ali nebo zna da se trudimo.
Ipak, čak i naši stari prijatelji nas napuštaju,
A da bacimo jednu veliku i vidimo što će se dogoditi?

Dajemo im novce, ali jesu li zahvalni?
Ne, puni su mržnje i pakosti,
Ne poštuju nas, haj'mo ih iznenaditi
Bacit ćemo jednu veliku i malo ih zaprašiti.

Azija je pretrpana, a Europa stara,
Afrika prevruća, a Kanada prehladna.
A Južna Amerika nam je ukrala ime.
Bacimo jednu veliku, pa neće ostati nitko tko će nas okrivljavati.

Poštedit ćemo Australiju,
Nećemo valjda nauditi klokanima.
Sagradit ćemo tamo sveamerički zabavni park,
Hej! I oni tamo surfaju.

Bum! Ode London! Bum! Le Pari'
Više mjesta za tebe, više za mene.
I bilo gdje na svijetu, svaka metropola
bit će samo još jedan američki grad.
O, kako će mirno biti,
sviju ćemo osloboditi!

Ti ćeš nositi japanski kimono,
za mene talijanske cipele.
Ionako nas svi mrze,
a da bacimo jednu veliku?
Bacimo jednu veliku sad.


- 00:11 - Komentari (8) - Isprintaj - #