petar pan (music man)

utorak, 23.01.2007.

Hepi brzdej tu mi

Jedanaest je sati. Tiho je i moje tri princeze su pozaspale. Kiša više ne pada, ali vani je sve još uvijek mokro. Čujem kako automobili šljapkaju u okuci.

Za sat vremena će mi biti rođendan. Četrdeset puta tristošezdesetpet. Toliko sam dana ovdje.

Nemam pojma što bi o tome mislio. Je li puno ili malo? Ovisi koliko je to u postotcima? Koliko mi je ostalo, tu leži odgovor. Ako imam još ovoliko, onda je u redu. Naravno, ovisi kakvih četrdeset me još čeka.

Dakle, od tog davnog siječanjskoga popodneva jedna mlada dvadesettrogodišnja djevojka će se do kraja mog i njezinog života zvati mojom mamom. I tek sada, dok ovo pišem, pokušavam zamisliti to vrijeme.

Shvatio sam da je nikad nisam pitao kakav joj je bio taj dan. Znam brojne priče o njoj i vremenu prije mene, ali nemam pojma kako joj je bilo tada. Je li je bilo strah, koliko je boljelo, je li i tog popodneva padala kiša u Splitu kao danas? Volio bih je upitati što je pomislila kad me je prvi put ugledala, onako crvenog i drečavog kako već bebe izgledaju. Kakve je planove kovala kad su me legli kraj nje? Kakva si je obećanja davala, čemu se nadala? Je li se zbog toga osjećala odrasla kao njezina mama?
Da je mogla vidjeti budućnost bi li vidjela koliko ćemo jedno drugoga veseliti i mučiti? Bi li joj rekla koliko ćemo se puta naći licem u lice, neshvaćeni na suprotnim krajevima našeg malenog svemira?
Koje sranje. Valjda će sutra jugo i kiša prestati, ubit će me ovo gnjilo raspoloženje, a Nick Drake ga nimalo ne popravlja.


- 23:28 - Komentari (8) - Isprintaj - #

subota, 20.01.2007.

Vremenska prognoza


Stvarno, što je s klimom? Televizijski novinari čiji je zadatak poslije velikih kiša, dugih suša, iznenadnih mrazeva i natprosječnih temperatura sastavljati priloge koji započinju sa «Ni najstariji stanovnici ovog kraja ne sjećaju se ...» uskoro će ostati bez posla. Sad se i najmlađi stanovnici sjećaju da je prije dvije godine bilo isto ovako, a prije četiri samo malo gore. Iz neprovjerenih izvora bliskih gradskim toplicama saznajemo da neki glasači prijete povlačenjem svoje potpore Stranci umirovljenika ukoliko se više ne bude tražilo njihovo mišljenje.

Ako se za koji dan stvari vrate u normalu zaboravit ćemo ove vremenske kaprice kao što smo zaboravili i većinu drugih stvari, ali umalo smo u novogodišnjem programu između dviju serija skijaških skokova u Garmish Partenkirchenu gledali reklame za Coppertone s onim psićem koji malenu Jodie Foster povlači za kupaće, a u ritmu tradicionalnog Radetzkog marša umalo su pljeskali tuljani u bazenima između prolaza bečke Opere.

Tko može sa sigurnošću predvidjeti što nas čeka slijedeći mjesec? Čije je to reumatično koljeno u koje se poljoprivrednik zabrinut za svoj urod može pouzdati? Trebalo bi to nekako riješiti, ne možemo više živjeti strepeći u neizvjesnosti. Nije mi poznat službeni stav ministarstva znanosti, ali ne bi bilo zgorega u obrazovanje meteorologa za dopunski predmet uvesti gatanje iz kave i fažola. Može se na jednostavan način motivirati studente da svom novom predmetu odmah pristupe maksimalno ozbiljno. Evo, neka svi studenti s postotkom točnog pogađanja sutrašnjih hektopaskala iznad četrdeset posto automatski postaju kandidati za prestižnu stipendiju Franck-Kneipp i studijsko putovanje u postojbinu notornog tetovca.

- 21:55 - Komentari (0) - Isprintaj - #