17.04.2006., ponedjeljak

Kokolo

Image Hosted by ImageShack.us Rijetko gledam Studio 10, ovu subotu jesam, gotovo cijelu emisiju. Zainteresirao me, možda ste čuli, izbor nove pjevačice grupe Magazin i to posebno iz razloga što sam pred koji tjedan čula jednu curu kojoj nisam zapamtila ime, a čiji su mi se glas i pjevanje svidjeli. Kako je u užem izboru ostalo njih 6 koje su pjevale i neke stare i već pomalo zaboravljene pjesme spomenute grupe, potaknulo me da malo posložim sjećanja i impresije te ih podijelim s vama.

Čini mi se da malo ima onih koji barem tu i tamo nisu slušali nešto iz brojnog repertoara ove grupe. Ako ništa drugo, onda u vrijeme djetinjstva. Nebitno je čak jeste li bili dijete prije 20, 15, 10 ili manje godina. U dane kad sam ja bila djevojčica, najviše pamtim pjesmu "Kokolo". Sjećam se da je postala hit u ljetno vrijeme, nakon izvedbe na Splitskom festivalu. Bilo je to u ljeto 1983. Vi mojih godina i stariji sjetit ćete se da je u ono vrijeme to bio jedini festival zabavne glazbe. Barem tako mislim. Nije to nužno značilo da su sve pjesme koje su sudjelovale na njemu bile kvalitetne, ali je ipak imao reputaciju s kojom se danas teško može pohvaliti bilo koji festival u Hrvatskoj.

Od "Kokola" kojega je pjevala Ljiljana Nikolovska ili možda malo ranije seže moje pamćenje vezano za Magazin. Potrudila sam se samo radi vas ići kopati po ormaru u kojeg već odavno ne zalazim da bih našla ploču. Ono veliko crno okruglo oblika kao CD samo puno veće i sa puno više krrrrc, ššššš i drugih popratnih zvukova. Image Hosted by ImageShack.us Našla sam ploču "Kokolo", našla sam i jednu spomenutog Splitskog festivala, a i svašta drugo - Džuli, Srebrna krila, Novo fosile sa pok. Đurđicom Barlović, a i one sa Sanjom. Kad smo već kod starih ploča, sjeća li se netko grupe Milli Vanilli ili Vanilla Ice-a? Image Hosted by ImageShack.us

Jučer čujem da će nova pjevačica biti 5. po redu. Ja sam ih uspjela nabrojiti 3 - Ljiljanu Nikolovsku, Danijelu Martinović i Jelenu Rozgu. One prve se ne sjećam, možda netko od vas zna i to. Svaka je imala svoj stil pa je teško reći koja je bila najbolja. Uostalom davati ocjenu trebao bi raditi netko tko se u glazbu razumije više od mene. Ono što mogu je reći da mi je Ljljana bila nekako "najmagazinskija" što znači da je onaj prvi dojam, kakav god on bio, uvijek ostavi najjači trag. Danijela je bila najenergičnija i najživahnija, a za Jelenu bih rekla da je bila najjači vokal.

Posebna priča je Tonči Huljić. Kako god nam zvučale pjesmice ili pjesmuljci tipa "Nazareth", "Minus i plus" i slične, mislim da mu nitko ne može osporiti sposobnost stvaranja hitova, a i osjećaj za biznis. Sasvim sigurna sam da je u stanju napisati i kvalitetnije pjesme (uostalom i pokazao je to više puta), ali očigledno je odlučio da između kvalitete i novca ipak bira ovo drugo. Naravno, ipak je preveliki profesionalac da bi si dozvolio da od grupe Magazin radi sprdnju pa zato pronalazi načine da pored onoga što nameće tržište kada su u pitanju same pjesme (ili možda on to nameće tržištu - mislim da je to pitanje kao ono "što je prije, kokoš ili jaje?" Image Hosted by ImageShack.us) osigurava pjevačicu koja će imati ne samo stas, nego i glas i sasvim sigurno posebnost. Mnoge su grupe mijenjale pjevačice (padaju mi napamet Novi fosili i ET), ali nijedna iz tih promjena nije uspjevala toliko izvući kao Magazin. Jasno, time ne umanjujući vrijednost prethodnice.

Da se vratim na početak ove priče. Gledajući subotnji Studio 10 uspjela sam se sjetiti koja je bila ta koja mi je definitivno i neupitno najbolja u ulozi Magazinove nove pjevačice - Andrea Šušnjara. Inače se baš ne bavim pogađanjem ni kockanjem, ali na ovu bih se curu kladila. Sve ostale cure imaju ponešto, ali ova po mom sudu ima sve. Ima glas, jako dobar glas, ima stas, ima i ono nešto što na pozornici treba imati, onaj osjećaj za kretnje, pogled. Ima spoj onoga baš svojega i onoga "magazinskoga".

Iako ne bih otišla u prodavaonicu CD-a (nosača zvuka je sada moderno govoriti Image Hosted by ImageShack.us) kupiti Magazinov CD, mogu reći da ću uvijek u njihovom prošlom, sadašnjem, a uvjerena sam i budućem glazbenom opusu pronalaziti nešto za sebe. Pjesmuljci će biti dobri za one dane kad mi se sluša nešto za ritam i za puštanje mozga na pašu. Neke druge, npr. "Suze krijem, one padaju", "Sijaj zvijezdo Danice", "Kako sam te voljela" i još neke uvijek će mi biti lijepe ljubavne pjesme.

- 21:22 - Što ti misliš? (p.s. ne štedi na riječima :)) (66) - Komentari On/Off - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

"Ja u ljubav vjerujem"