13.05.2005., petak

"Čevapčić"-profesionalnost

Općepoznata je činjenica kako Hrvati i ne žive baš najbolje u ekonomskom smislu. Dobro, puni kafići u radno vrijeme i ne baš loši auti po cestama možda bi nekog stranca naveli da pomisli da je ovo neka blaža verzija Monaka. No, svi znamo da se iza te vanjštine krije ponekad i ne baš prepun frižider, a možda i minus na bankovnom računu.

Iako dobar dio krivice snose sve moguće vladajuće garniture – prošle i sadašnje (neću reći i buduće – životni sam optimist Image Hosted by ImageShack.us
), ne treba samo prema vrhu prebacivati lopticu. Nemam uopće namjeru braniti nikoga od političke "gospode", jer ono o čemu ću pisati prožima i kancelarije vrha, a ne samo marginalne sfere – državne službe na nižim razinama o kojima danas želim pisati.

Prvo što mi pada napamet je da tamo ljudi gotovo uvijek kukaju. Male plaće ... prava nikakva ... sve je u ovoj državi loše ... ma ovo nigdje nema .... katastrofa, i sve te silne dramaturgije. I kad to slušate, pomislite u najmanju ruku da smo u feudalizmu. Image Hosted by ImageShack.us

Ali na tim istim «kukačkim» radnim mjestima ima se vremena za:
- lakiranje noktiju,
- čitanje novina – s naglaskom na – temeljito,
- «klizno» radno vrijeme, a klizi baš koliko treba, a možda i malo više,
- surfanje net-bespućima,
- igranje igrica,
- okupljanja uz ili bez kavice.

Nije da mislim umanjiti negativnost ako se to radi po skrivećki, no kada neka služba radi sa strankama, onda se ovakve stvari još manje mogu tolerirati. Vrhunac balkanskog ugođaja su mi ona druženja tipa piknika. Samo što se vatrica ne zapali i ne zaroštilja. Image Hosted by ImageShack.us Jer, miris čavapčića, kapule, bakalara širi se na sve strane, ekipa se okupila, liže prste, a stranke za šalterom uživaju gledati te «prekrasne» prizore.

Jednom davno mi je netko bio pričao da je jedna službenica u banci ili pošti, ne sjećam se, za šalterom jela – MANEŠTRU. Ljudi moji, znam da svatko ima pravo na marendu, ali baš za šalterom, i baš maneštru? Image Hosted by ImageShack.us

Ili – možete li zamisliti šaltersku službenicu koja na licu mjesta preobuva cipele, jer su joj prve neudobne, i onda te izuvene stavlja na VIDLJIVO mjesto. Ili pak, kad malo upekne sunce za ljetnih vrućina, sasvim je "primjereno" zadizati suknju, hladiti «neke» djelove tijela i govoriti pred strankama «Uf, uf, sva sam se upalila». Image Hosted by ImageShack.us

Znam da radi bolje učinkovitosti na poslu i nije loše imati opuštenu i ugodnu atmosferu, no ja radno mjesto doživljavam prije svega kao POSAO i profesionalno nastojim odraditi posao onako kako i priliči. I ja pomarendam, i ja prosurfam malo, ponekad napišem i koji komentar, ako mi posao dozvoli. No, nikad se ne uspijem dobro isprečuditi kako te ljude nije SRAM da ih drugi ljudi (koji im u proračun na direktne ili indirektne načine uplaćuju za plaće) gledaju na radnom mjestu u takvim neprilično-neprofesionalnim situacijama.

I da ne bi bilo zabune, u državnim službama ima jako puno ljudi koji pošteno i profesionalno odrade svoj posao i zarade svaku kunu. Kao što i izvan njih ima onih iz moje gornje priče, no ono što sam zapravo htjela reći jest činjenica da nema te sile, pa zvala se i sada vrlo popularna EU, koja nas može podignuti u smislu životnog standarda, dok mnogi ne shvate da novac ipak treba – zaraditi. I pri tome, u konkretnom slučaju, imati bar jednu minimalnu razinu kulture i pristojnosti prema ljudima oko sebe.

p.s. Nemojte slučajno da vas slika navede da skrenete s teme. Image Hosted by ImageShack.us

- 20:46 - Što ti misliš? (p.s. ne štedi na riječima :)) (21) - Komentari On/Off - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

"Ja u ljubav vjerujem"