05.05.2005., četvrtak

Recite DA nepušenju

Evo na, ja ne znam da li me više motivirate kad se slažete sa mnom ili pak kad se ne slažete. Image Hosted by ImageShack.us Sve mi se čini ovo drugo. Image Hosted by ImageShack.us I k tome, sad sam sva u nekim ljudskim pravima, tako da danas imam nešto čega sam se sjetila sasvim spontano. O mojim ugroženim pravima.

Pred nekih pola godine morala sam poslom u Zagreb. I odlučila sam se na vožnju vlakom, jer i kao djetetu mi je vožnja njime bio doživljaj. Kupim ja kartu u jednom smjeru (nisam bila odredila kako ću natrag, jer je put bio na više dana), za koju blagajnica kaže - 102 kn. Platim, krenem prema peronu i vidim gotovo «futuristički» vlak. Nisam se dugo vozila vlakom i zadnje što pamtim bilo je gotovo u rangu onoga iz «Vlaku u snijegu». Image Hosted by ImageShack.us Uđem, ajme - koja šminka, gledam pušači-nepušači, sjednem, krenemo. I počnemo se čudno nagibati. Mislila sam u prvi mah da me lovi morska bolest. Image Hosted by ImageShack.us Kad je na parlafon «stjuardesa-kontrolorka» rekla da smo u InterCity nagibnom vlaku, postalo mi je jasnije zašto se nagibamo. Uglavnom, dođe kontrola, cvikne ona 2 kartončića i ja se tek onda sjetim sebe zapitati - a zašto 2 kartončića? Da, prvo je bila karta 2. razreda (koja je po kvaliteti usluge na razini one 1. razreda u brzom vlaku). A drugo, ajme, ajme, AJME - 6 KUNA. I znate za što?

6 kuna za NEPUŠAČE. Molim vas da mi netko objasni kako ja koja NE zagađujem Lijepu našu, koja ne uništavam unutrašnjost vagona dimom, koja ne uništavam ničija pluća, koja ne uništavam svoja pluća – moram platiti naknadu za NEPUŠENJE???

Još da dodam, u tom vagonu nema kupea, nego su samo stolice, kao npr. u autobusu, i odvojenost pušačkih i nepušačkih mjesta očituje se samo u plastičnoj ili staklenoj pregradi. Dakle, kad su u Ogulinu ušle pušački raspoložene mlade cure, ja sam OSJETILA dim cigareta. I tako sad dok ovo pišem, sve se pitam, kako nisam odmah dreknula na HŽ? Image Hosted by ImageShack.us Valjda je osoblje bilo ljubazno. Image Hosted by ImageShack.us

Znači ovako, Pegy je sretna da se više ne može pušiti baš svugdje i NIMALO ne žali «uboge» pušače koji će po svemu sudeći za koju godinu moći pušiti samo na otvorenome ili na posebnim mjestima. Skoro da se i naslađujem. Image Hosted by ImageShack.us Jer, ako već niste svjesni da trujete prije svega sebe, a onda i druge, i da je to jedan nepotreban trošak, onda se smrzavajte i močite. Image Hosted by ImageShack.us

Kad smo kod troška, ako netko počne pušiti s 15 godina i puši 1 kutiju dnevno 50 godina (recimo da od 65 postoji realna mogućnost da dobije karcinom negdje u dišnim putevima Image Hosted by ImageShack.us ), onda uz cijenu kutije od 11 kuna, potroši (računajući i prijestupne godine) oko 201.000 kuna. Trebam li računati ako je riječ o 2 kutije ili više, ili pak o skupljim cigaretama? Image Hosted by ImageShack.us
Ono što također ne mogu shvatiti jest kako roditelji mogu dozvoliti da im djeca rastu u oblacima dima , ili pak kako trudnice mogu svojim bebama raditi tako nešto? Image Hosted by ImageShack.us

Znači ovako, da se mene pita, bila bih jako «opaka», zakoni bi bili strogi, kazne za prekršitelje velike, a inspekcije bi toliko radile na pridržavanju istih da bi se sve «prašilo». Nadalje, stavila bih kutiju cigareta jedno 40-50 kuna. Pa nek narod puši. A i kad malo promislim vratila bih na TV one bljaaaaaak reklame od kojih mi se želudac okretao.

I opet mi se vraća pitanje – 6 kuna za nepušenje??? Znala sam da država u znatnoj mjeri puni kasu duhanskom industrijom, ali ovo .... Ima li netko rješenje za veliki upitnik na mojoj faci? Image Hosted by ImageShack.us

p.s. Za rješenje nudim bogatu nagradu. Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us

- 21:28 - Što ti misliš? (p.s. ne štedi na riječima :)) (35) - Komentari On/Off - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

"Ja u ljubav vjerujem"