02.03.2005., srijeda

Clint Eastwood

Za nama je još jedna dodjela Oscara, koju ja nisam gledala. Ali sam, kao i većina vas čula glavna zbivanja. Jedno je svakako priznanje velikom glumcu i režiseru kojemu sam i posvetila ovaj post. Za «Djevojku od milijun dolara» dobio je Oscara za režiju i film godine. No, kako je taj film tek pred nama, odlučila sam spomenuti tek nekoliko starijih, meni impresivnih filmova iz njegove plodne karijere.

«Orlovo gnijezdo» ,1968.
Ratni film, s tada vrlo mladim Clintom u jednoj od glavnih uloga. Predivni snježni pejzaži, izvrsna glumačka ekipa te vrlo dobar i napet scenarij vezan za razdoblje II. svjetskog rata nešto je što vrijedi pogledati iako je prošlo gotovo 40 godina od kada je snimljen.

«Prljavi Harry», 1971.
Za mene je to uistinu kultni film. Clint igra šutljivog, ne baš omiljenog inspektora koji je sklon ponekad zaobići zakon da bi društvo oslobodio od najgoreg ološa (poput hladnokrvnih serijskih ubojica, silovatelja). Čime nas zapravo navodi na dilemu – treba li zakon baš uvijek poštivati? Čak i onda kad on više štiti kriminalca nego njegovu žrtvu.

«Bijeg iz Alcatraza», 1979.
Film koji je snimljen po istinitoj priči. Clint je ovdje robijaš koji je osuđen na robiju u zloglasnom zatvoru. Iz kojega nitko nije uspio pobjeći. Ne sjećam se što je napravio da je tamo dospio (mislim pljačka), ali se sjećam da gledajući film zapravo želite da on u bijegu uspije.

«Savršeni svijet» , 1993.
Mislim da malo koja žena na ovaj film neće proplakati. Ja jesam. Ovdje je Clint režiser i jedan od glavnih glumaca uz Kevina Costnera i malog dječačića. Posebno sentimantalan film baziran na ljubavi koja se razvija između malog slaaaatakog dječačića Phillipa i njegovog otmičara kojega glumi Kevin. Nevjerojatno emotivan film koji, ako niste, svakako trebate pogledati.

«Mostovi okruga Madison», 1995.
Ako kažem da i na ovoga plačem, mislit ćete da ja ništa drugo i ne znam raditi. :)) Izvrsna ljubavna drama u kojoj je Clint i režiser i glavni glumac. Uz jednako kvalitetnu Meryl Streep. Uloga nježnog muškarca i ljubavnika je nešto što baš i nismo imali priliku prečesto vidjeti. Ljubav je to između zapravo seoske kućanice i majke koja živi pomalo dosadan jednoličan život i fotografa poznatog časopisa. Kratka, ali ipak trajna ljubav od samo nekoliko dana navodi nas na razmišljanje o preljubu i svim njegovim posljedicama. Pa čak i mogućim opravdanjima.

«Neograničena moć», 1997.
Ovdje je Clint ponovno i režiser i jedan od glavnih glumaca uz također velike Genea Hackmana i Eda Harrisa. Politički je to triler u kojemu je Clint pljačkaš koji u vrijeme pljačke vidi nešto što nije smio vidjeti. Ubojstvo mlade žene koje je izvršio sam predsjednik SAD-a. Inteligencija, ali i dobrodušnost koju ovdje predstavlja nas opet navode da budemo na njegovoj strani, pa makar tada bili i na strani lopova.

Sve u svemu, izvrstan glumac i režiser, koji je, ma koga glumio, uvijek znao pridobiti gledatelje, ne samo u onom filmaškom smislu, već i u emotivnom. Ne pratim «žutu štampu», ali znam da je u poodmaklim godinama postao otac. :)) Ne znam kakav je u privatnom životu, ali sigurna sam da «stari vrag» još uvijek zna što je ljubav i što su žene. :))

- 19:23 - Što ti misliš? (p.s. ne štedi na riječima :)) (20) - Komentari On/Off - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

"Ja u ljubav vjerujem"