pedeset+

petak, 06.04.2007.

Biti ili ne biti vjernik

Opet sam se digla vrlo rano, lip i sunčan dan, oko moje kuće, fala Bogu još uvijek ima ptica
koje me bude cvrkutom. Jedno vrijeme sam im ostavljala mrvice na terasi, prestala sam jer mi je Bilko stvarno zvijer, potamanio je sve guštere i miševe po susjedstvu ali mu jadne tičice ne mogu oprostiti. Umjesto čišćenja napravila sam dodatni nered ukrašavajući plastična jaja za uskršnji aranžman i poklone. Odlučila da danas postim, tj. bar očistim organizam kad ne mogu kuću, na repertoaru samo kukicha čaj. Ostavila jaja, sad će mi doći majka i ispaliti na nered po kužini, reko da napišem štogod dok me ona ne uvati u mašinu. Večeras ću ponovo odgledati Mel Gipsonovu Pasiju na koju se zgražaju i vjernici i nevjernici. Jedno je zamišljati Isusove ili čovjekove muke, drugo je gledati potoke krvi. Jedno je navoditi ljude na zlo i mržnju i ubijati, drugo je gledati proces i rezultate. Sjetila sam se zgražanja javnosti i ljudi na performans jednog umjetnika-zaboravila sam ime , na Eurokazu koji se rezao žiletom, tj. krvario na sceni do besvjesti, tj. nesvjesti. Kao što rekoh, jedno je apstrakno zamišljati čitajući, slušajući ili npr. gledajući kratke vijesti, drugo je percipirati stvarnost.
Pa kažu što je umjetnik htjeo reći ?!

Ne znam zašto mi je danas na Veliki petak opet proradio neposluh. Božić mi je puno bliži praznik od Uskrsa. To vjerojatno ima veze s ritmom prirode, Steiner kaže da je oko Božića vrhunac duhovnog čovjekovog života i ja to zaista osjećam, izađem na terasu , gledam u zvjezdano nebo i plačem, povezujem se bez teškoće s cijelim kozmosom, suosjećam s cijelom planetom i srce mi je puno ljubavi, do boli. Ako Uskrs ima veze sa buđenjem duha koje opet prati prirodu koja se budi, zašto Biblija u vrijeme rađanja prirode priča o umiranju, a u vrijeme umiranja prirode priča o rađanju. Nemam danas vremena razmišljati o tome. Odavna sam odustala od analiziranja milijun nelogičnosti, pa i totalnih nebuloza u Bibliji jer su mi mnogi dali odgovor da se ne zamaram jer je za to potrebna neupitna vjera. U što, vjera u nešto što je pisao čovjek, tj. muško, ne jedan, već se nadopisivalo stoljećima. Toplo preporučujem zadnji post na blogu tyche , blogerica se stvarno potrudila izvući iz svetih knjiga sve o tretmanu žene. Da su žene pisale Bibliju sve bi bilo drugačije.
Nešto sam ipak do sada shvatila, a to je da Bog nije žena.
Ima i među predstavnicima suprotnog pola prekrasnih rasnih egzemplara. Zašto najviše volim španjolske pisce ( Kortazar, Markez, Neruda, Borhez, Galeano) ne znam. Vjerojatno zato što imaju u sebi potrebnu dozu ženskog senzibiliteta.

Možda nam svima Veliki petak lakše padne uz razmišljanja Eduarda Galeana :

TEOLOGIJA 1

Dok sam bio jako mlad, vjeronauk me je učio da budem dobar da bih postigao što želim i da ne budem loš zbog straha od posljedica. Bog mi je nudio kaznu i nagradu: prijetio s paklom i obećavao raj. I ja sam se bojao i vjerovao.
Prošlo je puno vremena. Više se ne plašim niti vjerujem. I u svakom slučaju, ako se čini da zaslužujem da me se prži na laganoj, vječnoj vatri, neka bude tako. Na taj način ću izbjeći čistilište koji je ionako nakrcano groznim turistima srednje klase, i tako će konačno pravda biti zadovoljena.
Iskreno, što se tiče zasluga, zaslužio sam. Nikad nisam nikoga ubio, istina zbog nedostatka hrabrosti ili vremena , ne zbog nedostatka želje. Ne idem više na Misu nedjeljom niti blagdanima. Poželio sam skoro sve žene svojih susjeda, osim onih ružnih, i time oskrnavio,
barem u svom srcu, privatno vlasništvo koje je Bog ozakonio na Mojsijevoj tabli :
-Ne poželi ženu svog susjeda, niti njegovo govedo, niti njegovu guzu….- I povrh svega sam, s predumišljajem i hladnokrvno vodio ljubav bez plemenite namjere za reprodukcijom.
Ja sam zapravo svjestan da se na tjelesni grijeh gleda vrlo loše na nebu, ali ipak sumnjam da Bog osuđuje ono što mu nije poznato.

TEOLOGIJA 2

Bog kršćana, Bog mog djetinjstva, ne vodi ljubav. On je vjerojatno jedini Bog među Bogovima iz povijesti svjetskih religija koji nikad nije vodio ljubav. Kadgod se sjetim toga, sažalim se nad njim. I tada mu opraštam što je uvijek bio super otac kažnjavanja, šef policije cijelog univerzuma, i mislim, kad razvrstam sve što je rečeno i učinjeno, da je Bog također znao biti moj prijatelj u starim danima kad sam vjerovao u njega i vjerovao da on vjeruje u mene.
Tada, u vrijeme kad je svijet ispunjen magičnim šuškanjem, u doba dana između zalaska sunca i dolaska noći, načulim uši, i čini mi se da čujem njegovu tužnu ispovijed.

TEOLOGIJA 3

Errata : gdje Stari Testament kaže što kaže, možda bi u njemu trebalo pisati što mi je glavni protagonist priznao :
Šteta što je Adam bio tako glup. Šteta što je Eva bila tako gluha. Šteta što nisam znao govoriti tako da me razumiju.
Adam i Eva su bili prva ljudska bića koje je moja ruka stvorila i shvatio sam da imaju određene nedostatke u strukturi, sastavljanju i završnici. Nisu bili dorađeni da slušaju i da razmišljaju. I ja…priznajem, možda nisam bio sposoban govoriti. Prije Adama i Eve nikad nisam ni sa kim razgovarao. Izgovarao sam veličanstvene fraze kao što je - I neka bude svjetlo!- , ali sam uvijek bio sam. I tako kada sam se suočio s Adamom i Evom u prohladno predvečerje, nisam baš bio elokventan. Nedostajala mi je praksa.
Moj prvi osjećaj je bilo zaprepaštenje. Upravo su ukrali voće sa zabranjenog stabla u centru Raja. Adam je nabacio izraz generala koji je spreman predati svoj mač, a Eva je gledala u zemlju kao da broji mrave. Ali oboje su bili nevjerojatno mladi i zračili ljepotom. Iznenadili su me. Ja sam ih stvorio ali nisam bio svjestan da blato može tako sjajiti.
Priznajem, poslije sam osjetio i zavist. Pošto meni nitko nikad nije naređivao, nisam znao ništa o dostojanstvu neposluha. Niti sam upoznao hrabrost ljubavi koja zahtjeva dvoje. Da bih zadržao načelo autoriteta odupro sam se želji da im čestitam što su naglo postali mudri uz pomoć ljudske strasti. Tu je došlo do nesporazuma. Oni su razumjeli «pad» kad sam izgovorio «sklad». Mislili su da grijeh, ako je učinjen, zaslužuje kaznu. Rekao sam da su grešnici oni koji se istinski ne vole, shvatili su da su grešnici oni koji vole. Kad sam govorio o polju radosti oni su razumjeli livadu suza. Rekao sam da su suze sol koja začinjava ljudska dostignuća, oni su shvatili da ih proklinjem obećavajući im krajnji domet kroz smrtnost i priglupost. Sve su krivo shvatili. I zaista u to povjerovali.
U zadnje vrijeme patim od nesanice. Već nekoliko milenija imam problema sa spavanjem. A volim spavati, zaista volim, jer kad spavam, ja sanjam. Tada postajem ljubavnik, izgaram u kratkom plamenu prolaznih ljubavi, postajem lutajući igrač, ili ciganin prorok, proždirem čak i lišće sa zabranjenog stabla, pijem i plešem, dok se iscrpljen ne valjam po zemlji.
Kad se probudim, opet sam sam. Nemam se sa kime igrati jer anđeli me ozbiljno shvaćaju,
niti imam ikoga za kim bih čeznuo. Osuđen sam da želim samo sebe. Lutam od zvijezde do zvijezde i dosađujem se u praznom svemiru. Jako sam umoran i osjećam se vrlo usamljen.
Jer sam sam i Jedini za cijelu vječnost.
Image Hosted by ImageShack.us

Lina Rica : Instalacija - Bridge over troubled water-

Moj komentar : zamisli Božje oko između !

Poslije ovoga poslušajte Nick Cave-a : -Into my arms- Da znam kako priložola bih....

06.04.2007. u 10:15 • 5 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< travanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Lipanj 2008 (1)
Travanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (3)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (2)
Prosinac 2007 (4)
Studeni 2007 (6)
Listopad 2007 (5)
Rujan 2007 (3)
Kolovoz 2007 (1)
Srpanj 2007 (3)
Svibanj 2007 (9)
Travanj 2007 (11)
Ožujak 2007 (11)
Veljača 2007 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

Najkraće : BITI ILI NE BITI

Zašto neko piše, ako ne da bi sastavio sve svoje dijelove ? Od trenutka kad krenemo u školu ili crkvu,
obrazovanje nas kida na dijelove, uči nas da rastavljamo dušu od tijela i razum od srca. Mora bit da su ribari sa Kolumbijske obale učeni doktori etike i morala jer su izmislili riječ sentipensante,osjećati-misliti, da bi definirali jezik koji govori istinu.
Eduardo Galeano.

BISERI :
No. 1 otkad bolujem :

Smrt nije pružila ruku prema meni i zato sam ovdje. Otkako sam postao svjestan stranosti života koji se opire navici, postao sam još bezbrižniji, jer sam dospio u vrijeme koje uopće ne osjećam svojim. Ono mi izvorno već ne pripada. Ovdje je samo kao još jedno jelo nakon objeda koje se ne nalazi na jelovniku. Još je mnogo manje onoga što mi pripada nego što je toga bilo prije, kad bi se povremeno ipak događalo da imam zahtjeve i postavljam pretenzije. Od tog trenutka nikada se nije prekinio magični mirakul mog života. Život nije razumljiv sam po sebi. Jer, kao što su govorili stari, značaj života nije u prirodnosti , nego u čaroliji. Živjeti znači biti potresen, biti izvan sebe, biti uzdrman, biti otrgnut od svojih korjena, mučiti se i bjesnjeti od iznenađenja i čuđenja, od bola i pomutnje, od užasa i radosti, od pouzdanosti i straha, od patnje i divote. Nema ničeg protuprirodnijeg od života. Život je milost. I to znam sada kada je zaista to i postao. Zbog milosrđa sam ovdje, gotovo kao slučajna i neistraživa pojava.
Bela Hamvas : Kap prokletstva

Kopiranje, objavljivanje ili prenošenje tekstova i fotografija bez dopuštenja autora NIJE DOZVOLJENO

pedesetplus@gmail.com