Glagoljica

03 rujan 2008

Imam tu na poslu jednog dečka, sladak ko baklava, mlad i napuhan, tip koji uvijek dolazi na posao u finom odijelu i cipelam, miriše ko Provansa a meni se, kao recimo nadređenoj na jednom projektu, ulizuje po sistemu ajmo na kavu, ajmo na ručkić, super ti ova ogrlica, opa, nova zurka, joj, kak je nama super otkad si ti tu, kužite kaj pišem. Zovem ga Malac, jer mi se sviđa taj naziv, a i podsjeća me na brata. Između ostalih komplimenata, nekoliko puta mi je rekao kako mu se sviđa moje ime i prezime a pogotovo kombinacija oba.
Na godišnjem je do ponedjeljka i tako se poklopilo da se nismo vidjeli više od mjesec dana. Popodne, nakon cuge s curama, odlazim na Cvjetni i čekam novu kavu s Mimom. Sad kad ovo pišem, ispada da idem s kave na kavu, ali ne inače, danas se tako poklopilo,
Mima i ja, cmok, cmok, sjele u Zadar, kad spazim Malca kako izlazi iz pravoslavne crkve. Ugladao i on mene, pogleda s kim sjedim, u stilu da vidi smije li mi se približiti, a ja mu mahnem i pozovem na cugu.
Igrom slučaja, Mima shvati da pozna njegove starce iz iste te crkve (ona je moja najstarija frendica, godište mojih staraca) i tako se njih dvoje zvanično upoznaju pa skupa ostanemo još nekih pola sata.
Malac stanuje u mome smjeru pa smo se skupa uputili doma. U jednom trenu spazi on moju torbu - prekrasna vrećasta torba s mojim nadimkom izvezenim zelenim glagoljičkim slovima. Ajde da se pohvalim, to sam dobila za rođendan od meni najnajmilije cure s Kvarnera, znat ćete tko je. Poklon savršen iz više razloga: obožavam torbe i obožavam glagoljicu, pa je Mila to ukomponirala u prekrasan dar.
Gleda Malac moju torbu, gleda glagoljicu i ispali onako djetinje bedasto Ma da, kaj te nije strah hodat s ćirilicom na torbi? Kaj si i ti Srpkinja? Pa imaš baš hrvatsko ime, nikada ne bih rekao, a znaš, bilo mi malo neugodno kaj si me vidjela da izlazim iz pravoslavne crkve, al ajde, bila si sva vesela i mahnula mi, pa sam si mislio, no, valjda me ne bu obesila!Ja sva u šoku, mutava od spoznaje da se tako mlada obrazovana osoba srami toga što je Srbin ispalim samo E Malac, Malac, nisam Srpkinja, glagoljica je to, ne ćirilica!
Baš me ražalostio nekako.