Parašot i Haftarot

utorak, 14.11.2006.

Paraša Haje Sara (prva alija)

Berešit 23:1-25:18, prema prijevodu Đure Daničića

B''H

Rišon
(poglavlje 23)
1 A poživje Sara sto i dvadeset i sedam godina; to su godine života Sarinog; 2 I umrije Sara u Kiriat-Arbi, a to je Hevron, u zemlji kaananskoj. I dođe Avram oplakati Saru i oplače je. 3 A kad usta Avram od mrtvaca svog, reče sinovima Hetovim govoreći: 4 Stranac sam i došljak kod vas; dajte mi da imam grob kod vas da pogrebem mrtvaca svog ispred očiju svojih. 5 A sinovi Hetovi odgovoriše Avramu govoreći mu: 6 Čuj nas, gospodaru; ti si knez od Boga među nama; u najboljem grobu našem pogrebi mrtvaca svog; niko između nas neće ti zatvoriti grob svoj da ne pogrebeš mrtvaca svog. 7 Tada usta Avram i pokloni se narodu zemlje one, sinovima Hetovim; 8 I reče im govoreći: Ako hoćete da pogrebem mrtvaca svog ispred očiju svojih, poslušajte me, i govorite za mene Efronu sinu Coarovom, 9 Neka mi da pećinu Mahpela, koja mu pripada, koja je nakraj njegova polja; za punu cijenu neka mi je da među vama koliko vrijedi, da imam grob. 10 A Efron sjeđaše usred sinova Hetovih. Pa reče Efron Hetit Avramu pred sinovima Hetovim, koji slušahu, pred svim koji ulažahu na vrata grada njegovog, govoreći: 11 Ne, gospodaru; poslušaj me: poklanjam ti njivu, i pećinu kod nje poklanjam ti: pred sinovima naroda svog poklanjam ti je, pogrebi mrtvaca svog. 12 A Avram se pokloni narodu zemlje one, 13 I reče Efronu pred narodom zemlje one govoreći: Ako si voljan čuj me; dajem ti što vrijedi njiva, uzmi od mene, pa ću onda pogrepsti mrtvaca svog onde. 14 A Efron odgovori Avramu govoreći mu: 15 Gospodaru, čuj me; zemlja vrijedna četiri stotine šekela srebra, što je to između mene i tebe? Samo ti pogrebi mrtvaca svog. 16 A Avram ču i Avram izvaže Efronu srebro, koje reče pred sinovima Hetovim, četiri stotine šekela srebra, kako su išli među trgovcima.

- 08:37 - Komentari (1) - Isprintaj - #