FORT MINOR Getting Up logo,blog,hrvatska,film,fotografija,gastronomija,ljubav,glazba,humor,internet,karijera,književnost,novac,obitelj,obrazovanje,osobno,poezija,politika,priče,putopisi,računala,religija,seks,sex,sport,televizija,umjetnost,zdravlje,znanost,rasprave,diskusije,korisnik,politika,www" /> Getting Up logo,blog.dnevnik.hr/papercut9" />

MKS/ papercut9

ponedjeljak, 10.04.2006.

Getting Up logo

getting up

Kao što najvjerojatnije već znate, izašla je nova igra Marc Ecko's Getting Up, a uz nju i sountrack na kojem je uvršten i FORT MINOR! Evo što o ovoj igri kaže stalni suradnik za časopis ''BUG'':
__________________

Sprejeve u ruke!

Iskreno rečeno, grafiti su nam do danas bili ukrasi (ili ruglo) na zidovima koje je neko iz nekog samo njemu znanog razloga našarao, no kako je oslikavanje zidova tematika naslova koji opisujemo u ostatku teksta, malo smo se raspitali o ovom fenomenu. Znalci kažu kako su grafiti jedan od četiri elementa hip-hop kulture i predstavljaju umjetnost. Djelomično ćemo se složiti s posljednjom tvrdnjom jer uistinu postoje impozantna djela, no ona su u ovom dijelu svijeta u manjini pred navijačko-političkin EPP-om koja vrišti sa svih strana.
Iako je svima u jednom trenutku života palo na pamet da se ''umjetnički'' iskale na zidu obližnje škole, malo tko je to i ostvario; što zbog neznanja, što zbog momaka u plavom kojima se to sigurno nebi svidjelo. Za nesuđene umjetnike, kao i one koji ''briju'' na grafite, Marc Ecko's Getting Up stiže kao naručen. Moramo napomenuti da iako je vodilja igre postati cijenjeni crtač grafita, igravost se ne zasniva samo na neprekidnom pritiskanju spreja. Ima tu svega, od skakutanja u stilu Lare Croft pa do opakih tučnjava hladnim oružjem.

Getting Up

Na putu prema gore
Priča nas stavlja u ulogu Tranea, momka koji po svaku cijenu želi postati afirmirani pripadnik ''grafiterske'' zajednice u New Radiusu, kopiji New Yorka s malom dozom futurizma. Da bi to ostvario, morat će se dokazivati, podizati reputaciju preslikavanjem grafita (potpisa) suparničke skupine Vandals of New Radius, a dodatne bonuse predstavljat će obilježavanje teško dostupnih mjesta. Na njegovu slobodu umjetničkog izražavanja CCK policija gleda blagonaklono te će ga pokušati privesti čim ga ugleda, a u kasnijem stadiju igre postaje glavni protivnik protiv kojeg se Trane bori svim sredstvima.
Perspektiva trećeg lica jamči odličan pogled na okolinu, dok se fleksibilna kamera uglavnom postavlja na mjesta s kojih je najlakše sagledati trenutnu situaciju. Primjerice, kada dođe do tučnjave s više protivnika, pogled će se lagano uzdignuti kako bismo imali što bolji pregled, no neki je put potrebna samostalna korekcija. Zanimljiv je podatak da u igri ne postoji iskoristivo vatreno oružje (barem ne s naše strane), već se sve borbe vode šakama, nogama i priručnim predmetima poput raznih vrsta palica ili poklopaca kanti za smeće. Neke je predmete moguće čak i bacati na protivnike, a tu je i šuljanje te onesvješćivanje nesretnika kanticom spreja.
Ipak, šake i noge se najčešće koriste, a kako igra napreduje, glavni junak stječe nove borilačke sposobnosti poput hvatanja i udaraca koljenom u pleksus ili šakama po leđima. Pripadnici CCK-a koristit će čak i stojnice da bi nas osujetili u avanturi pa je i učenje novih zahvata poželjno što prije usvojiti. Posebno su atraktivni pojačani udarci koji troše neku vrstu mane jer se kod njihovog izvođenja akcija na trenutak usporava uz adekvatno pozicioniranje pogleda. Za ponovno izvođenje istih valja nadopunito skalu klasičnom tučnjavom no ista se vrlo brzo regenerira tako da borbe izgledaju vrlo efektno.
Svaka misija ima primarne i sekundarne ciljeve, uglavnom iscrtavanje grafita, a za lakše riješavanje istih pomoći će nam intuicija. Ne vlasita, već ona koja se aktivira pritiskom na odgovarajuću tipku pri čemu su žutom bojom označeni primarni zadaci, dok je plave poželjno ispuniti radi veće reputacije. Dolaskom na mjesto predviđeno zadatkom biramo vrstu i veličinu grafita ili višedijelnog plakata te prvim mlazom boje započinje odbrojavanje vremena prilagođenog za dovršetak umjetničkog dijela. Ukoliko je isto prekoračeno, bonus je manji, ako se pojavi curenje boje zbog predugog zadržavanja mlaza na istom mjestu, također, tako da je potrebno malo prakse kako bismo optimalno pomicali ruku i radili pauze za protresanje spreja odnosno nanošenje ljepila.

G.U.1 G.U.2 G.U3

Tolerancija ispred svega
Moramo reći da je igra vrlo tolerantna što se tiče crtanja jer nije bitno da li prelazite rubove niti je potrebno detaljno popuniti predviđeni prostor bojom. Po našoj procjeni nekih 90% dovršenosti dovoljno je za uspijeh. Osim klasičnih grafita Trane iza sebe ostavlja razne vrste potpisa, naljepnica i drugih posjetnika koji govore o njegovom prolasku, a popis mogućih bira se prije same misije iz ''crne knjige'' koja je, uz dovoljno boje, najvažniji inventar svakog umijetnika. Što se tiće kretanja, ono ukljućuje razne vrste akrobacija i povezanih skokova pomoću kojih dolazimo na teško dostupna mjesta, no nema kamufliranja prekidača i dovoljno je malo promisliti kako bismo shvatili kuda dalje.
Kao i svaki sličan naslov, Getting Up odlikuju mnogi skriveni sadržaji koji se ''odključavaju'' pronalaskom posebnih predmeta. Primjerice, iPod svirači dodaju nove glazbene skladbe, a kada već spominjemo tu komponentu igre, recimo kako je ista jedna od boljih koje smo imali prilike čuti. Mnoge poznate i (nama) nepoznate pjesme prate nas tijekom igranja, a ako je suditi prema popisu izvođaća autori su se prilično potrudili oko licenciranja stvorivši jedan od najboljih soundtrackova ikada. Ista je stvar i s odlično pisanim i kvalitetno izvedenim dijalozima koji nisu vezani isključivo za međuscene, dok kroz priču upoznajemo i mnoge legende kulture grafita iako im je mogla biti dodjeljena i veća uloga.
Grafička strana igre Getting Up sasvim zadovoljavajuće određuje svoju ulogu, premda su pojedini grafiti trebali biti kvalitetnije prikazani. Ozbiljnije zamjerke tehničke prirode idu na račun nepotpune iskorištenosti kombinacije tipkovnice i miša tako da za igranje preporučamo neki od game padova (podržani su gotovo svi). Još treba spomenuti manje vizualne bugove primjerice na pojedinim mjestima koje se manifestiraju trešnjom slike, kao i koji put teško namještavanje na pravo mjesto za obavljanje pojedinih zadataka, no to su naspram cijele igre toliko male stvari da se njima uopće ne treba zamarati.
Premda smo isprva bili mišljenja kako Getting Up cilja na uzak krug igrača, odnosno pobornike iscrtavanja grafita, igrivošću je iznad toga. Kombinacija nekoliko žanrova svidjet će se mnogima pa ne vidimo razloge da Getting Up ne svrstate u uži krug igara za nabavku.

Damir Radešić
_________________________________________________________
Tu je i popis pjesama i izvođača na soundtrack-u i za kraj 3 wallpapera...

Fort Minor -- "There They Go"
Mobb Deep -- "Shook Ones Part 1" and "Survival of the Fittest"
Big Mama Thorton -- "I Smell a Rat"
Jane's Addiction -- "Mountain Song"
Roots Manuva -- "Too Cold" and "Chin High"
Sixtoo -- "Boxcutter Emporium"
DJ Vadim -- "Aural Prostitution"
Liquid Liquid -- "Cavern"
Bohannon -- "Save Their Souls"
Glen Brown and King Tubby -- "Version 78 Style"
Eddie Kendricks -- "My People Hold On"
Grand Wizard Theodore -- "Subway Theme"
Bloc Party -- "Helicopter"
Polyrhythm Addicts -- "Motion 2000"
Del The Funky Homosapien -- "Catch a Bad One"
Eric B and Rakim -- "Follow the Leader"
Nina Simone -- "Sinner Man"
Rhymefest -- "Wanted"
Thomas Rusiak -- "Throne of Redemption"
Kasabian -- "Club Foot"

wall1 wall2 wall3
- 19:09 - .komentari. (20) - .print. - .#.

<< Arhiva >>