moderato_cantabile

srijeda, 02.09.2009.

Predbračni ugovor DA ili NE?

Dvije prigodne koje su mi pale na pamet:
Kapelica ljubavi pjeva
wedding Pictures, Images and Photos

Will you STILL love me TOMORROWpjeva
Growing Old Together Pictures, Images and Photos

Slušam danas raspravu na radiju, a već sam nekoliko sličnih prije poslušala i dosta čitala o tome. I jedna mi stvar nije nikako jasna: zbog čega bi se itko našao uvrijeđen prijedlogom o predbračnom ugovoru? Ona spika: „Ti mene ne voliš. Šta ti već sad razmišljaš o razvodu?“ i slično.
Da, naravno da razmišljam. „Ne razmišljam o tome da ću se razvesti od tebe, ljubavi, ali razmišljam o mogućnosti da bajka koju živimo se pretvori u pakao. Iz više razloga. Da, razmišljam. Volim li te zbog tih razmišljanja manje? Ne. Cijenim li te zbog toga manje? Ne. A ti se sad, ljubavi, duri i spuštaj nos do poda.
Budimo realni, vrlo je velika razlika ako u brak ulaziš s tek navršenih 18, dok si još blesav, naivan i mlad, i ako u brak ulaziš u nekim tridesetim…o kasnijim godinama da i ne govorim. Iskreno, da se i nađem u takvoj situaciji, bez obzira koji razlozi razvoda bili, vjerojatno bi mi bilo samo do toga da dođem do svog mira – duševnog, mentalnog, fizičkog. To mi je nekako genetski određeno da materijalno nisam halapljiva.
Ali, sigurno je da bih ono malo što imam i što sam do sad si priskrbila, htjela si osigurati, a s druge strane i sve ono što steknemo zajedno.
Gledam ovako – nemam po život opasan posao (osim ako se gleda dugoročno pa je opasan za psihu, ali to je druga pričasmijeh), a svejedno imam životno osiguranje. Smatram se dobrom vozačicom, a svejedno se vežem i na udaljenost od 2 km. Dakle, osigurana unaprijed. Zašto ne bih bila i tu? Zato jer je riječ o ljubavi? A što se dogodi s tom istom ljubavi kad ona nestane?
Samo ima jedna stvar koja mene u tom predbračnom muči – naime, on se zasniva na materijalnim vrijednostima, tipa: „za svaku godinu braka, toliko i toliko love“. E, taj dio mi je nekako…ne znam…zar se godine provedene s nekim mogu naplatiti? To je kao da naplaćuješ i sve one lijepe trenutke koje provodite zajedno. Jer, lako je biti ljut i „naplatiti“ sve one loše trenutke. Iako, vraćam se opet na isto, unutarnji mir ne može se platiti.
Mislim da mi ovo zapravo nikad i neće trebati jer teško da ću naletjeti na frajera s takvim primanjima koja će toliko premašivati moja. A zna se kakva su primanja u prosvjeti. A ako budem te „sreće“ da nađem nekoga s manjim primanjima od mojih…
I još jedna stvar, možda je kod nas ipak najuobičajenija situacija tipa – njegovi/njezini su dali kat kuće, a on/ona je uložila 30.000EUR za uređenje.
E, tu je jedan ugovor dobrodošao. U sličnoj sam se situaciji skoro i sama našla, kada sam htjela izrediti kat, a s obzirom na to kakav je bio kraj, poslije bih mogla jedino noktima grebati zidove i žbuku. Ali, to je ipak nešto što je ispod mog nivoa. I često se ulovim u razmišljanju, kako bi sad izgledala situacija da ja otplaćujem svoj kredit koji sam uložila u nešto gdje sad netko drugi gladi onu stvar. Ali srećom, ja ipak uživam sada u svojem stanu, otplaćujući svoj kredit…za sebe…
Iskreno, uopće nemam ideju kako bi takav jedan „papir“ između mene i dotične osobe izgledao, ali bih li ga potpisala da do njega dođe? O, DA. Bih li se ljutila i durila? O, NE. Bih li i ja imala svoju verziju? O, DA.
Dakle, paraf tek onda kad postignemo zadovoljavajući dogovor. Jer, naposljetku, brak i jest neka vrsta ugovora i dogovora…možda sve i počinje zaljubljenošću, ljubavlju, pa dolazi do braka, ali da bi se održao do kraja ipak je prijeko potreban jedan dobar dogovor, a ne bajke kojima su nas hranili kad smo bili mali.


p.s. baš prigodan obljetnički 100. post cerek

- 19:26 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< rujan, 2009 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Siječanj 2017 (1)
Listopad 2015 (1)
Lipanj 2012 (1)
Studeni 2010 (1)
Listopad 2010 (1)
Lipanj 2010 (1)
Veljača 2010 (1)
Prosinac 2009 (3)
Studeni 2009 (3)
Listopad 2009 (1)
Rujan 2009 (4)
Kolovoz 2009 (6)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (11)
Svibanj 2009 (4)
Travanj 2009 (5)
Ožujak 2009 (10)
Veljača 2009 (16)
Siječanj 2009 (7)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (1)
Rujan 2008 (9)
Kolovoz 2008 (11)
Srpanj 2008 (14)
online

Novo izdanje...

  • never let go Pictures, Images and Photos

    Možda su zvijezde osvijetljene da bi jednoga dana svatko od nas pronašao svoju. (Mali princ)


    Kaže se da je potrebna samo jedna minuta da bi se zapazila jedna posebna osoba, jedan sat da bi se je procijenilo, jedan dan da bismo shvatili da bismo je rado imali ili voljeli, ali je potreban cijeli život da bismo je zaboravili!

Najdraži stihovi