četvrtak, 06.05.2010.

Evo cemu su sluzili "navijacki neredi"

U proslom postu sam ustvrdio da je prvomajski incident na Maksimiru bio namjerno isprovociran od strane policije (citaj: drzave) u svrhu opravdavanja promjena Zakona o policijskim ovlastima, a iz razloga kontroliranja i borbe protiv ne navijackih nereda nego protuvladinih demonstracija, koje bi se mogle pogorsati kad se stanje dodatno pogorsa.

Sinoc-presinoc sam vidio u Dnevniku vijest o tipu kojeg su na stadionu sprzili taserom (elektroshokerom) samo zato jer je istrcao na nogometni teren. Pomislio sam "sto posto ce to (taseri) biti jedna od stvari koje ce uvesti s promjenama Zakona.

Danas ekspresno doznajem da sam bio u pravu.

Prenosim cijeli clanak iz Novog Lista, s povremenim mojim opaskama:

Datum objave: 6.5.2010 u 07:29h

Koje ovlasti ministar želi proširiti

Karamarko za borbu protiv huligana traži konje i elektrošokere

Policija će, doznajemo, tražiti i dodatno pooštravanje odredbi kaznenog zakona koji se odnose na kažnjavanje napadača na policajce

Procjena je da jedan policajac na konju vrijedi kao deset njegovih kolega pješaka


ZAGREB – U borbu protiv huligana na sportskim natjecanjima hrvatski policajci ubuduće bi mogli krenuti na konjima i opremljeni elektrošokerima!

Kako neslužbeno doznajemo iz visokih izvora u policiji, upravo bi povratak konja u policijske redove mogla biti jedna od mjera na koje ministar policije Tomislav Karamarko misli kada govori o potrebi proširenja policijskih ovlasti i učinkovitosti policije u borbi protiv nereda.

"u borbi protiv nereda" - op. Ovaj Onaj / kakvih tocno nereda? Trebamo li vjerovati da ce se ova stredstva cuvati iskljucivo za navijacke huligane?


U policijskom postupanju, konji su vrlo korisni jer je policajac na konju zaštićeniji od mogućeg napada, a i sami policijski konji dresirani su za potiskivanje masa.

"potiskivanje masa" - op. Ovaj Onaj


Važan je i psihološki moment jer napadači obično bježe pred policijskim jahačima na konjima u strahu od udarca ili naleta konja na njih. Procjena je da jedan policajac na konju vrijedi kao deset njegovih kolega pješaka.

Hrvatska specijalna policija neko je vrijeme, početkom prošlog desetljeća, raspolagala konjima, pa su policajci na konjima kontrolirali i hrvatsku granicu, ali su oni iz materijalnih razloga 2003. godine odbačeni kao sredstvo policijskog djelovanja.

U važećem Pravilniku o policijskom postupanju još postoje odredbe o uporabi službenih konja. U svom radu, najplemenitije životinje koristi većina europskih i svjetskih policija – američka, ruska, britanska, slovačka.

Važnu ulogu policajci na konjima imali su u smiravanju nasilnih političkih i socijalnih antivladinih demonstracija u Budimpešti 2006. godine, a konje koriste i susjedi Slovenci.

"političkih i socijalnih antivladinih demonstracija" - op. Ovaj Onaj


U Srbiji pak policija raspolaže sa dvadesetak rasnih grla koje, u vrijeme kada nisu angažirani na policijskim poslovima, iznajmljuje građanima kako bi pokrila dio troškova njihovog uzgoja i dresure.

Uz osnaživanje policijskih redova ergelom konja, sigurnost policajaca Karamarko namjerava štiti i ovlastima za korištenje elektrošokerima koji su u bliskim susretima s napadačima vrlo efikasni, a opet nisu opasni po život kao vatreno oružje.

Predsjednik Sindikata policije Hrvatske Dubravko Jagić u srijedu nam je rekao kako već postoji službena inicijativa da se hrvatski policajci opreme elektrošokerima.

– Nažalost naši službenici nemaju elektrošokere, a stvar je vrlo logična, jer bolje je da policajci u nekim slučajevima upotrebljavaju elektrošokere, nego službene pištolje i mi se u Sindikatu zalažemo da se ta oprema što prije uvede, tvrdi Jagić koji smatra da bi svi policajci trebali zadužiti elektrošoker, koji i nije pretjerano skupa »spravica«, zbog čega ne bi pretjerano pogodila policijski budžet.

"smatra da bi svi policajci trebali zadužiti elektrošoker" - op. Ovaj Onaj / sta ce "svi policajci" biti angazirani protiv navijackih huligana?


op Ovaj Onaj: samo par na brzinu skupljenih linkova glede tejzera iliti elektroshokera:

Youtube: Man Dies After Taser Use by Police
Amnesty International: Taser Abuse in the United States [Since June 2001, more than 351 individuals in the United States have died after being shocked by police Tasers .... Medical studies so far on the effects of Tasers have either been limited in scope or unduly influenced by the weapons' primary manufacturer]
Taser lawsuit draws attention to death and cardiac arrest side effects
Police officer tasers 10-year-old-girl
Taser Lawsuit Highlights Risks of Taser Deaths
Another Taser Death For The "Non-Lethal" weapon


Osim toga drži da bi i uvođenje policijskih konja uvelike pomoglo policajcima u nekim zadaćama, pogotovo u slučajevima smirivanja nasilja na ulicama.

"nasilja na ulicama" - op Ovaj Onaj / Tko ce to izaci na ulice? Navijaci?


– Nekada smo imali konje, ali što se s njima dogodilo nije mi poznato. Vjerojatno su, nažalost završili u kobasicama. Bilo bi dobro da ih opet dobijemo, jer zajedno s psima, konji su jako dobra stvar, objašnjava sindikalni čelnik.

Uz uvođenje konja i elektroškova, policija će, kako doznajemo, tražiti i dodatno pooštravanje odredbi kaznenog zakona koji se odnose na kažnjavanje napadača na policajce.

Trenutno se sankcije u Kaznenom zakonu kreću od tri mjeseca do pet godina zakona za napad na službenu osobu i sprečavanje službene osobe u obavljanju dužnosti.

Za sudjelovanje u grupi koja napadne policajca može se izreći kazna zatvora do godinu dana, dok organizator takve grupe može zaglaviti u zatvoru i do pet godina.

"pet godina" - op. Ovaj Onaj / pa ti prosvjeduj, pa ti demonstriraj, pa se ti brani kad te policija na prosvjedu pritisne s konjima i tejzerima


Posebna je priča, pak, u tome trebaju li hrvatskoj policiji nove ovlasti ili bi bilo dovoljno da hrvatska policija koristi već postojeće poprilično široke ovlasti koje proizlaze iz aktualnih zakona o ovlastima policije te iz Zakona o sprječavanju nereda na sportskim natjecanjima.

Nataša BOŽIĆ, Ana RAIĆ-KNEŽEVIĆ, Ivor FUKA



http://www.novilist.hr/Vijesti/Novosti/karamarko-za-borbu-protiv-huliga.aspx

ovaj-><-onaj






ponedjeljak, 03.05.2010.

Navijacko divljanje? Ili novi korak ka policijskoj drzavi?

Evo dogodice se nesto sto sam mislio da bas nikad nece. Za one koji me znaju, ovo je vece cudo i od pijenja rakije, i od slusanja Sabana i Esme.

Ja i nogomet... Ja i sport... Mene u zivotu zanima JAKO puno stvari, stvarno imam siroke interese kao malo tko kog znam, ali sport - a narocito nogomet - NIJE jedna od njih.

Nisam gledao ni ONU utakmicu, kad su prvi put poslije rata igrale reprezentacije Hrvatske i Srbije (tj "SRJ"). Prvi put. Poslije rata. Tu utakmicu ne samo da je gledala cak i moja mama, vec i njena pokojna mama.
Ja? Setao sam Zagrebom, uzivajuci u nadrealno pustim ulicama velegrada.

Moj odnos prema nogometu najbolje sam srocio prije puno godina, u uvodniku mog prastarog humoristickog e-zinea Oxyd-a:

Nisam neki ljubitelj sporta ali gledao sam nedavno tzv. nogometnu utakmicu. Bilo neko prvenstvo, sta li... Glupog li i loseg sporta! Kao prvo svi su skoro jednako obuceni; neznas ko je ko! Jos bi po facama mozda skuzio ali ovi snimaju sve izdaleka pa samo one kosice vidis neke tamnije a neke svjetlije... Sreca da ne nose bas svi one sto kazu fudbalerke frizure! Drugo i drugo, imali su samo jednu loptu a njih onoliko! Ne znam jel to losa organizacija ili sta (ma znam, nema se para...) ali neprestano su se otimali za nju. Neki bi se jos i dodavali ali stalno dolecu drugi pa im nedaju da se fino igraju nego im stalno loptu tu uzimaju i daju ovima sto su se obukli slicno ko oni. A sudija nista! Pravi se da nista ne vidi! Peder.
Bolje da su skupili novaca pa si kupili tih lopti, da ima svako svoju pa da se fino loptaju a ne ovako ko bozemeprosti cigani.

*** neko mi je poslje objasnio da u tome i je finta, da jedni drugima otmu loptu. Meni je to glupo i bezobrazno. A drugo kad je vec tako zasto to onako ocigledno rade. Ja da sam bozemeprosti nogometas, ja bi se onome pametnije prisuljo ako mu vec ocu uzet loptu. Ja bi ljepo doseto do njega, polako, da nista ne skuzi... Te bog kako si kako zena djeca te jesi kupio smok... Pa kad on ne gleda a ja hap! Uzmem mu loptu. A ne ovo... Svakoj je budali jasno kad onako trci prema njemu da mu oce uzet loptu. Totalno su naivni, kao mala djeca. Ja bi to sve u zatvor poslo.


Eto, to je razina mojeg odnosa prema nogometu. Bio sam cijeli zivot uvjeren da je to bilo prvo i zadnje sto cu ja ikad o nogometu reci ili napisati.
Kad po Amsterdamu pred neki derby na Ajaxovom stadionu ulicama voze i vicu cak i njihovi dobrocudni navijaci, miroljubivi i samo privremeno glasni Nizozemci, ja se ulica klonim, jer ne mogu smisliti ni navijace ni njihov nogomet.

Elem, pisat cu evo ipak opet o nogometu, ili bar o povezanoj tematici, i ne samo to nego cu jos i braniti "izgrednike" na koje se pod utjecajem prodanih medija vec tri dana okomljuje svatko normalan. Odnosno tocnije, normalne ljubitelje nogometa koji su uslijed od drzave i policije planirane provokacije proglaseni huliganima nakon sto su nemilosrdno izbatinani i pretuceni, a u svrhe sve samo ne sportske. Vec naravno politicke.

Prije nekoliko dana jedan kolega ozbiljno se zapjenio tvrdeći: "Vidjet ćete, vidjet ćete, u nedjelju i ponedjeljak navijači će opet biti vijest dana. Prvi maj je idealan dan da se pomoću navijača skrene pozornost sa prosvjeda koji će se događati diljem zemlje. Vidjet ćete da će policija isprovocirati nerede." ...

Nekoliko dana kasnije navijači su stvarno vijest dana. O prosvjedima stvarno malo. I mora se onda čovjek zapitati da li je to stvarno politika naredila. Rekao bi jedan drugi kolega, kakav nam je ministar policije to uopće ne treba čuditi.
_________________
Nogometni Magazin


Jedan bitan aspekt koji pokazuje da ovo nisu bili uobicajeni "navijacki neredi"... kao sto rekoh ne pratim nogomet, ali koliko sam primjetio onako sa strane, inace se problemi ili sastoje ili barem pocinju iskljucivo tako sto se potuku jedni i drugi navijaci, tj navijaci protivnickih timova, medjusobno. Ili gostujuci navijaci i domace stanovnistvo. Ako bude i sukoba s policijom, to se dogadja nakon sto policija pokusa intervenirati u medjusobni sukob navijaca dva tima/reprezentacije. Ovdje niceg slicnog nije bilo, vec iskljucivo sukob s policijom, usred utakmice. What is wrong with this picture?



Druga stvar su događanja na izlazu sa sjeverne tribine. Niti jedan medij nije objavio ništa o tome, ne napadam zbog toga, vjerujem da je to zato što niste željeli objavljivati neprovjerene informacije, no zato Vas molim da objavite ovo pismo, neka Vaši čitatelji sami procjene hoće li vjerovati ili ne. Ponašanje koje se ne očekuje „niti od navijača“ postala je odlika hrvatske policije. Na izlazu sa Sjeverne tribine u dijelu koji se žargonski naziva „rotor“, policija je odlučila postupiti onako kako ne postupaju niti najprimitivniji pripadnici zabačenih plemena u prašumama i savanama. S gornje strane gurajući ljude prema izlazu, na izlazu ih puštajući jednog po jednog, uz batinanje sa obje strane bez obzira o kome se radilo. Na Sjevernoj tribini nisu bili samo BBB. Mlaćenje ljudi, bez ikakvog opravdanog razloga, tući žene, klince, cure, starce... na ulici su opet napadani ljudi, ležeći, odlazeći svojim domovima, vidio sam par klinaca koji su pokušavali zaštiti nekog dedu kojeg je u pokušaju da se makne s tribine policajac udario pendrekom u glavu, internetski forumi puni su svjedočanstava… bravo policajci.
_________________
Dnevno.hr - Pismo navijača nogometnog kluba Dinamo Zagreb



Stari je i iskušan sistem pri masovnim protestima i demonstracijama, da se medju prosvjednike ubace agenti provokatori, koji ce nasrtanjem na policiju pretvoriti mirne prosvjede u nasilne, te policiji dati izgovor da udari po prosvjednicima.
U masi uspaljenih navijaca, medju kojima uistinu i postoji dio huligana i idiota, ovi provokatori naravno imaju jos laksi posao.
A pretjerane "reakcije" policije naravno pomazu potpaljivanju "nereda", narocito ako je agresivna i brutalna prema neduznim ljudima koji su samo dosli vidjeti derbi svog omiljenog kluba.


Dakle, 'preživjeli' navijači svjedoče da je policija upala na istočnu tribinu zbog jedne jedine zapaljene baklje, kažu da je svima bilo jasno da se nešto vrlo čudno događa jer policija inače ne intervenira zbog toga. I onda je to pokrenulo lavinu, jer niti jedan prosječan čovjek neće ostati miran i staložen kada ga pendrekom udara ni krivog ni dužnog. Nakon toga su ostali navijači napali policiju bakljama i stolicama.

I u tom kaosu koji je nastao policija nije željela spriječiti nerede nego ih je pogoršavala, gađajući navijače stolicama i bakljama (pogledajte video 0:38, 1:12, 1:20).


_________________
Nogometni Magazin




Mediji su pokazali gdje su, nemojte se uvrijediti, ali stotine ljudi, mahom nevinih, „ispendrečeno“ je bez da su spomenuti, čovjek propucanih prsa od strane policajca jedva je spomenut, ja sam svojim očima vidio policiju kako baca, uz stolice s poda, i neka eksplozivna sredstva u masu, je li možda, kako se priča, nesretni policajac stradao upravo zbog pogrešnog rukovanja jednim takvim sredstvom. Policija tvrdi da toga nije bilo. Pozivam ih da objave snimke iz „rotora“ kao što su objavili s one utakmice u Splitu. Neka se vide pravi inicijatori sukoba, neka se vidi brutalnost i divljaštvo hrvatske policije.
_________________
Dnevno.hr - Pismo navijača nogometnog kluba Dinamo Zagreb



Pretučeni mladići, djevojke, očevi, pa i poneka bakica, dakle ne huligani, tvrde da je bilo upravo tako. Tvrde da su interventni organi palicama mlatili sve po redu, bez puno biranja, vođeni mržnjom, čak i prije nego je tragično stradao njihov 33-godišnji kolega Kristijan Trokter.

Ovo je svjedočenje stanovite Mirjane, koja je naslov prvaka željela proslaviti s dečkom na Sjeveru.



Mirjanin užas

"Jeste li kada doživjeli nepravdu? Znate li kako je to kad vam se ne vjeruje?
Jeste li ikada doživjeli to da ste u pravu, a da toliko toga govori protiv vas? Ako niste, možete biti sretni, jer to boli…

Tu više nije riječ o huliganima. Na sjeveru su bili nazočni i djeca, i žene, i obitelji, i cure, razna populacija. Pa kako jedan policajac može bacat stolice i baklje na te ljude, oni su tu da osiguraju red, mir i da se svi osjećamo sigurno!

Ne želim opravdavati navijače koji su reagirali nasiljem, nisu smjeli, ali policija je imala glavnu ulogu, oni su trebali smirivati situaciju, od njih se to očekuje, ali oni su postupili suprotno, udarali su koga su stigli, psovali, galamili, bili bahati i arogantni!! NASILNI I AGRESIVNI!!!

Na kraju utakmice dogovor je bio da svi zajedno krenemo kroz rotor prema izlazu. Tako je i bilo. U jednom trenutku vidjela sam kako se minimalno četrdesetak policajaca zatrčalo prema nama, s pendrekom u položaju za udaranje.

Svi smo počeli trčati, tražiti izlaz da pobjegnemo od policijskog nasilja, ali ja sam bila u grupi koja to nije uspjela. Stisnuli su nas uza zid i staklo na rotoru, toliko su nas tiskali, a istovremeno i udarali, da sam ostala bez zraka. Čuli su se jauci djece, curica, dječaka pa i mene. Čekala sam trenutak kada ću se onesvijestiti jer sam hvatala zadnje atome zraka. U tom trenutku puca staklo, svi padamo. Jedina pozitivna stvar u tome je što sam barem došla do zraka.

Ali njima to nije bilo dovoljno! Svi oni koji su pali kroz to staklo, ostali bez obuće, e oni su još dobili čašćenje s pendrekom, toliko žalosno i jadno, suze su mi počele teći, ali od jada i bespomoći, a ne od bolova!

Počela sam trčati prema dolje, a kad tamo se skuplja policija i samo udara pendrekom kako smo izlazili iz rotora. Nisu gledali koga udaraju, niti kako jako, samo su nas mlatili kao stoku! Došla sam do izlaza, vidjela sam da je nekolicina njih krenula prema meni, počela sam vrištati i trčati samo da me ne udare, ali nažalost našli su oni druge žrtve. U trku sam prelazila cestu, kad čujem iza sebe:
[sic]
Zatrčala sam se u "Jurju", po putu ljudi na podu, isprebijani, krvavi u plaču i strahu... ušla sam unutra, stala kraj šanka, kad evo njih i u Jurji. Ulazi policajac urlajući sa šakama u zraku, pazite ovo, njegov kolega je stajao iza njega i smirivao ga, nemoj nemoj, u njegovim očima sam vidjela taj bijes i mržnju...

Digla sam ruke u zrak i govorila:

"Molim vas nemojte!", a on je urlao iz petinih žila i sve nas izbacio van. Ovo je ništa što sam sve doživjela i osjetila tu subotu. Jad i nemoć ljudi u odnosu na brutalnu policiju!"

_____________________
Net.hr




Evo nekoliko pitanja jednog od navijača:

- Jeste li ikada vidjeli udaranje pendrekom po glavi covjeka koji nosi naocale?
- Jeste li ikada vidjeli skakanje po glavi covjeka koji nosi naocale?
- Jeste li ikada bili zgusnuti u 25m kvadratnih s 100tinjak (sto navijaca, sto djece, starijih ljudi, zena) ljudi, uz grozan jauk?
- Jeste li ikada bili zgusnuti u 25m kvadratnih s 100tinjak ljudi, uz grozan jauk i brutalno pendrecenje po 20ak specijalaca s gornje i donje strane? Izlaza nema.
- Jeste li ikada bili u takvoj gore situaciji i gazili po ljudima pod nogama, jer nemate gdje stat? Nema poda, pod je nacinjen od bespomocnih ljudi.
- Jeste li ikada pali na pod i ljudi padali po vama? Dignuli se i vidili da ste lezali na curici od 12 godina?
- Jeste li ikada vidjeli prestravljenu majku koja drzi dvoje djece u placu dok oko nje oklopljena policija nemilosrdno udara sve oko njih, ni ne pustajuci zenu da prodje, nego ih naguravaju i dijele cuske u potiljak? Cuske kojom bi i meni zazvonilo u glavi.
- Jeste li ikada vidjeli policajca od 1.90m i svojih 100kg kako s obadvije ruke drzi pendrek i udara 15godisnjacica koji lezi skvrcen na podu?
- Jeste li ikada vidjeli masu naslonjenu na staklo, a policija shvacajuci do cega dolazi jos jace udara? Jeste li bili u situaciji da se derete toj obucenoj specijalnoj postrojbi da stanu jer ce staklo puknuti? Svaka vasa rijec je njihovo jos jace udaranje. Sad si zamislite, to staklo puca i reze djecaka, stvara mu ozbiljne i duboke posjekotine, a specijalna postrojba vidi sto se desilo i pritom jos pojacava nemilosrdnim udarcima. Jel mozete?
- Jel mozete zamisliti da specijalna postrojba udara po 60, 70 godisnjacima? Jel znate nekog tko ima 70 godina? Jel mozete zamisliti da netko tko je obucen da uvodi mir, vidi nemir u nemocnom starceku? Koji pritom drzi unuka za ruku.
_________________
Nogometni Magazin





E sad, kljucno je pitanje...

Zašto?


"Sve je super, sve je za pet, Dan rada je prošao, neće se pričati o sindikatima, nezaposlenosti, zastor je spušten, a „raja“ je dobila novu temu za razgovor, barem za dan dva da se vladajuće strukture odmore" - kaze anonimni autor pisma, navijac Dinama koji tvrdi da nije pripadnik BBB (vjerujem mu jer IMHO, pismo je pre-pismeno za jednog BBB).

"Da se pomoću navijača skrene pozornost sa prosvjeda koji će se događati diljem zemlje" - kaze kolega iz jednog drugog citata u ovom postu.

Samo da bi se skrenula paznja sa prosvjeda? Mozda i zato, tesko mi je reci, nisam bio na prosvjedima, bio sam na izletu; a sve sto sam o prosvjedima mogao saznati, mogao sam jedino iz medija, koji su mi u ovom slucaju totalno sumnjivi. Odn. sumnjivi su mi oni koje bespogovorno slusaju, i ciju spiku papagajski ponavljaju.

Ne, nije to bilo samo zato da "odvrati paznju" od drugih vijesti.
Bilo je to istina zbog prosvjeda, ali ne prvomajskih, nego puno vecih i gorih, koji tek dolaze, kad ovaj Titanik zvan Hrvatska potone jos dublje.

Kad sam se vratio s izleta, u Dnevniku me naravno docekala prva vijest - uzas na Maksimiru. Jedan detalj, koji su svi koji su ga spominjali izgovarali zurno i upol glasa, onako "usput", namjerno skriveno u sjeni sve druge papazjanije o huliganima i "nasilju koje se vise ne moze trpjeti" je meni privukao i privlacio paznju. U Dnevniku su ga izgovarali voditelji i Kara Marko, a evo ga ovdje spominje Jaca:

Premijerka kaže da navijačke nerede njezina vlada više neće tolerirati najavivši brze i drastične zakonske mjere

Tijekom posjeta Ministarstvu pravosuđa Kosor je najavila skore izmjene Zakona o policijskim ovlastima, te Zakona o sprečavanju nasilja na sportskim natjecanjima kojima će se, kako kaže, drastično postrožiti kazne za izgrednike. - Onima koji divljaju moja je poruka da će ih zateći drastične kazne - istaknula je Kosor.

Kosor je najavila skori susret s ministrom unutarnjih poslova Tomislavom Karamarkom te ravnateljem policije Oliverom Grbićem.

- Ići ćemo u radikalne i drastične promjene - rekla je premijerka
__________________
Jutarnji List


Koji je to detalj?
Sto je to vrijedno namjernog izazivanja nereda, namjernog nasilja, namjernog batinjanja djece i staraca, namjernog izazivanja gnjeva javnosti prema "huliganima i izgrednicima"?

"skore izmjene Zakona o policijskim ovlastima"


Da ce se mijenjati se Zakon o sprečavanju nasilja na sportskim natjecanjima, to je razumljivo. Ili bi barem bilo da su ovo uistinu bili "navijacki huliganski neredi" (sto ocito nisu).

Ali zasto se nakon ovog dogadjaja treba mijenjati i ovaj drugi zakon, Zakon o policijskim ovlastima?

Je li ovdje neki manjak nekih ovlasti sprecavao policiju da nesto ucini, da nekog ili nesto obrani? Koliko vidim, vise nego jedan policajac je pucao, jedan je cak i propucao mladica kroz prsa. Nisam nigdje cuo da ce ih netko ganjati zbog nekakvog prekoracivanja ovlasti. Cini mi se da su ovlasti sasvim u redu. Dapace, vise nego u redu.

Ali povecane policijske ovlasti bi mogle zatrebati drzavi u dolazecim vremenima, dolazecima sranjima, dolazecim mjerama, dolazecim ogorcenjima, dolazecim protestnim okupljanjima, dolazecim prosvjedima i demonstracijama.

Ne volim citirati onog popularnog teoreticara zavjera, ali ovo je klasicni primjer paradigme Problem - Reaction - Solution.
Stvori problem - "najnovije i najgore navijacke nerede", "napad na policiju", "nevini policajac ostao invalid"... Izazovi reakciju - pogledati samo komentare ljudi na mainstream informativnim portalima u zadnja dva dana. I kao rezultat, svi traze - Solution! A u Rjesenju, osim izmjena Zakona o navijacima, cuce i - pod izgovorom "napada na policiju" - promjene Zakona o policijskim ovlastima.

"Problem" "rijesen".




UPDATE:
jos dva linka, jos dva blogera koji su o ovome pisali ne ponavljajuci televizijske papazjanije i uobicajene pozive na linč "huligana":

  • Neverin: Opasnost povećanja policijskih ovlasti
    S kraja njegovog posta, dobro srocena poruka svima koji zajedno sa Jacom I Crnim Markom pozivaju na povecanje policijskih ovlasti:
    Onaj tko daje svoju slobodu u zamjenu za sigurnost
    neće steči drugo a izgubit će prvo

  • Sadako's apprentice: Maksimirske bagre - Bez promisljanja motivacije ovog tragicnog igrokaza, ali sa poslovicno detaljnim Sadakovskim seciranjem samog dogadjanja na stadionu




ovaj-><-onaj