nedjelja, 14.04.2013.

(O)stala

Kaže: žena je ostala trudna.

Zašto je ostala? Neki dan sam čula taj izraz po ne znam ni sama koji put u životu pa me (doduše, prvi put) zaintrigirao. Odakle ta kolokacija "ostati trudna" ?

Nemam se vremena sada pozabaviti sintaktičkom stranom, ali probat ću laički semantikom.

Prvo mi je palo na pamet 'stanje'. Ostati- pasti u stanje. Drugo stanje- trudnoća.
Onda sam razmišljala o tome s kakvim još riječima se koristi 'ostati'.
Ostati kući. Ostati spavati. Ostati bez ičega. Ostati sama.

Ostati sama.

Zadnji me posebno žicnuo u želudac. Je li me zbog toga zaintrigirao izraz odmah na početku?

Kad pogledam sliku koju mi ovo evocira u glavi imam prizor učinjenja. Ona je bila, njoj se učinilo i ona je ostala.

Stala sam tu gdje sam stala. Čini mi se da su ostati sama i ostati trudna nekako blizu. Zašto?

Je li se oduvijek podrazumijevalo da je žena ta koja potpuno i isključivo nosi odgovornost za dijete? Je li i zato ona 'noseća', osim što 'nosi' plod u trbuhu?

Je li doista u tome sama?

Nisam ni s kim raspravljala o ovome. Morat ću malo istražiti.
Nisam dugo napisala ništa ovdje. Morat ću naći vremena i za to.

Hi.


10:44 | Komentari (20) | Print | ^ |

<< Arhiva >>