I MOJ BRAT TAKOĐE
Živimo u demokratskom društvu i bilo bi za očekivat da svi znaju što znači kad kažemo za neko društveno uređenje da je demokratsko. Međutim članovi toga društva uglavnom imaju maglovitu predodžbu što je i što bi ono trebalo biti. Ljudi u svakodnevnom govoru brkaju, odnosno poistovjećuju vladu i sabor, ustav i zakon te slobodu i demokraciju. Pretpostavlja se da demokracija znači sloboda i da je ona najbolje društveno uređenje.
Već je Aristotel uočio da se demokracija lako može izokrenuti u tiraniju manjine nad većinom i tako se udaljiti od temelja na kojima se pokušava ustanovit, te ne biti ništa drugo doli tiranija. Osim tog problema u demokraciji se također susrećemo s problemom vladanja, odnosno, tko su ti ljudi koji vladaju i u čije ime oni vladaju. Ako se jedna država sastoji pretežito od neobrazovana puka, a on je taj koji bira i kojeg predstavljaju izabrani, velika je opasnost da demokracija ne bude ništa drugo doli vladavina neukih i neobrazovanih. Treći, i možda danas najaktualniji problem u demokraciji vezan je uz tzv. demokratske slobodne izbore. Da bi na ovo odgovorili trebali bi prethodno odgovoriti što je to sloboda i što ima, tj. da li uopće išta ima, zajedničko s demokracijom. Uz pretpostavku da mi znamo, slutimo ili intuitivno osjećamo što je sloboda možemo reći da ti izbori koji se nazivaju slobodnima i nisu baš slobodni. Da dublje ne ulazimo u pitanje slobode možemo samo površinski pokušati dokučiti što li je to neslobodno u slobodnim izborima. Ako krenemo od onog najprimitivnijeg definiranja slobode kao mogućnosti izbora, već tu ćemo se susresti s onim neslobodnim u izborima. Izbori ne poštuju slobodu jer u njima nisu dane sve mogućnosti izbora. I tako htijući nemoguće (možda, poštenog političara) u mogućem, moguće je da pojedinac i ne iziđe na izbore smatrajući ih neslobodnima. Da bi demokraciju mogli nazvati «uspješnom» potrebno bi bilo da svaki pojedinac krene od sebe kao aktivnog i odgovornog člana društva. Trebali bi svi raditi na tome da se putem odgoja i obrazovanja osposobimo za slobodovanje koje bi pokušali realizirati kroz, ipak do sada najbolju društvenu formu, demokraciju. Ukoliko bi svi, kako pojedinac tako i zajednica, aktivno sudjelovali u tome, postojala bi velika mogućnost da doista na slobodnim izborima, na kojima bi postojala opcija davanja glasa za poštenog političara, izaberemo vladu koja bi najbolje što umije vladala u ime onih koji su ih izabrali. Dakle, ukoliko želimo izgraditi istinsku demokraciju potrebno bi bilo da otpočnemo izgradnjom istinskog čovjeka, odnosno sebe koji bi potom bio u stanju izabrati i istinsku vladu za jednu istinsku državu čija bi egzistencija odgovarala njenoj esenciji, tj. ustavu. Ustav kao temelj samoodređenja naroda ujedno je i onaj koji nam može pomoći da se približimo i samoj slobodi. Stoga, za domaću zadaću pročitajte Ustav RH ( treći dio). |
"ljubavni film" SDLJ
object width="425" height="355">
|
balada o tvrdim grudima
|
|
< | studeni, 2007 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv