oh,man!....Oman

03.12.2015., četvrtak

Priča o taksistu;
taksisti su u Omanu za turiste važan izvor informacija, priča,
uputa o odijevanju, ponašanju,
javnog prijevoza u Muscatu nema, na svakom koraku možeš pozvati taksi,
a ako vas je više od četvero u grupi, koliko ljudi može stati u jedan auto,
svaki od taksista će rado pozvati još svojih prijatelja. Kažeš kamo želiš,
oni kažu cijenu koju onda spustiš.
Ako se u međuvremenu kasni,
negdje se zadržiš dulje od dogovorenog,
trebaš prevodioca i pratnju za hod tržnicom,
odlučiš promijeniti plan kretanja....nema problema.
Čekanje ti nikada ne naplate, niti ne prigovore,
voljni su u svakom trenu skrenuti na neku drugu lokaciju,
besplatno te pratiti kamo hoćeš....
stvarno sjajno.
Mi smo u posljednjem danu boravka imali dogovorenu turu
od dva sata (velika džamija i razna druga mjesta)
koja se je pretvorila u turu od skoro pet sati,
cijena je ostala onakva kakva je bila dogovorena,
taksist je nas žene upakiravao u marame da (mu, hahaha)
budemo lijepo umotane na svetom mjestu,
vozao po poštama,
a najljepše od svega je da se u jednom trenu počneš razgovarati
kao sa susjedom kojeg duže nisi vidio,
pa su krenule priče o brakovima,
običajima, poslovima i sličnom.
I tako;
naš taksist je rastavljen i ima drugu ženu.
Prvoj je ,po zakonu, morao ostaviti tu kuću, a s drugom živi u drugoj kući.
Bio on od nje rastavljen ili ne, mora je doživotno uzdržavati i ta kuća je njezina.
Ukoliko je vjenčan, smije se još vjenčati, ali za to prvo mora tražiti dozvolu države
u smislu dokazivanja financijske mogućnosti za takvo što.
Jer, svaka žena podrazumijeva drugu kuću, kaže on 'nije ih uputno držati zajedno ,
radi svađa, ali se može.....nije zakonom određeno, nego po dogovoru. Ali, običaj je
jedna žena, jedna kuća.'
Nadalje, pitam ja , (na strahovito zgražanje kolege koji se je taj dan slučajno našao
s nama u razgledu) , 'što je sa ženom?
Može li ona imati više muževa,
ako vi možete imati koji god broj žena želite?
Vi ste rastavljeni, može li se ona opet vjenčati ako je rastavljena?'
'Ne, ne može imati više muževa (naravno da ne,nisam ni mislila da može :-P)
ona se više ne može vjenčati.
U niti jednoj varijanti.
Može imati dečka potajno' smije se on.
Kaže dalje da su muškarci pažljivi u zavođenju (novih, potencijalnih) supruga...
oni se očito ponude, ali diskretno, da žena, ukoliko nije zadovoljna,
ne nahuška braću ili eventualnog muža
(to valjda ako snubitelj nije znao da je gospoja vjenčana)
na njih. Ukoliko se ona odluči da je zainteresirana,
ona je onda slobodna dati znak.
To objašnjava određena prešetavanja muških oko mene/nas taj dan,
sama stojim čekajući prijateljicu, nalijeće jedan, sve me ispita, pregleda i ode.
Poslije......zovu te na kavu, nepoznati frajeri zavaljeni na divane,
ovijeni dimom tamjana (nije šala hahaha),
misliš si, bože, prvo te zavedu, onda te doživotno zatvore u kuću - strašno.
Ukratko, muškarci su tamo više manje uvijek u lovu na nove žene.

Priču smo prekidali svaki puta kad bi negdje stali, nešto razgledali, fotkali se,
ali smo se,naravno jer je bilo interesantno, stalno vraćali na istu temu.

U jednom trenu, pirio je povjetarac i baš smo razgledali sultanovu palaču sa morske strane,
kadli je (nemam pojma kojom poveznicom) taksist rekao da ide
na odmor za doček Nove godine sam.
I to je naveo neku bijesnu destinaciju, možda Bangkok ili nešto.
Rekao je da se muški zabavljaju sami, idu na putovanja sami, i da
nitko ne vodi svoju suprugu.
Ona je doma, on joj dozvoli da ide i radi što god hoće (o da,kako je dobar)
ima svoj auto i novaca koliko želi,
slobodna je kupovati i zbrinjavati djecu (ma tko bi rekao :D)
a i njegova sestra je uvijek uz nju kada ona ide okolo, da joj pomogne
i da nije sama.
(Da si ne nađe mušku utjehu, pretpostavljam. Čemu služe sisterice,ne?)
Pitam ga ja zašto ide sam, zar mu ne nedostaje njezino društvo?
Kažem da je kod nas običaj da supružnici na odmaranja idu skupa,
ili sami, ili (čak i) sa (hahaha) djecom!
I da je to običaj, pa mi je interesantan taj nihov običaj.
On počninje o tome da njegova supruga stalno sumnja da si on ide tražiti novu ženu,
ali da on ne ide , nego voli biti sam, on njoj dopusti da ide sama kamo god hoće, a ona,
kao i sve druge ženske, njega sumnjiči za nevjeru (ccccc kakva je....).
Ja mu velim, ma dobro to, ali ne pitam ja Vas to,
mene zanima, kada bi ona Vama rekla da ćete joj nedostajati ,
da Vas moli da ne odlazite bez nje, ili da ju povedete sa sobom,
društva radi, emocija radi, emotivnog odnosa radi, razumijete?
zbog ljubavi....prijateljstva?
Biste li onda rekli, no nek te voda nosi, ideš samnom?
(ovo o odnošenju vodom nisam rekla, nego sam sad izmislila, ali ostalo jesam)

Gledao me je u čudu.
Rekao je da bi naravno išao sam.
Uopće nije razumio što ga pitam.
Nije mi palo na pamet da ga direktno pitam voli li svoju suprugu , i je li to njima važno.
Možda je i bolje da mi nije palo na pamet, možda bih ga uvrijedila.
A nije mi bila namjera.
Moram istaknuti da je to bio jedan otvoreni razgovor,
i možda nekom pojedina pitanja izgledala kao podbadanja,
nisu bila niti tako mišljena, niti tako shvaćena.
U tom je bila posebna ljepota, i bila sam iznenađena da sam (smo)
mogla(i) voditi takav razgovor,
ja ženica, sa tamo nekim nepoznatim muškarcem, na drugom kraju svijeta.....

Samo još da dodam...
taj naš taksist radi jedan tjedan u mjesecu kao očitavač brojila vode,
tri tjedna u mjesecu kao taksist
jer voli kontakt s ljudima, umirovljen je s prvog posla
(pretpostavka je da od tamo prima i mirovinu)
na kojem mu se više nije dalo biti
ima dvije žene, dvije kuće za uzdržavati i osmero djece.
Potpuno je cool i opušten,
ide sam na Bali ili kamo već
i to je to.
:)))









- 14:48 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.

opis bloga

18.11.15.
Ovo je blog posvećen putu u Oman koji će se dogoditi kroz koji dan.
Nije to ništa spektakularno, ali nije niti sasvim uobičajeno i zato
bilježim detalje sebi za pomoć.
Kasnije, biti će slika, nadam se :)


Savjet za bolju preglednost bloga:
otvorite ga putem Chrome-a.
Tako će se sve slike
(postavljene velike ili male)
otvarati cijele.
I skrolajte stranicu na desno.
To bi trebalo omogućiti nesmetano gledanje fotki.
:)





















































































































web counter
web counter