Odgoj s osmijehom

utorak, 13.11.2007.

Najveće čudo na svijetu ...

(izvadak iz knjige)

Svakog ću dana, kada ustanem, slijediti ovaj plan bitke prije nego me zaskoče sile tuge, samosažaljenja i neuspjeha.

Ako se osjećam potišten, pjevat ću.
Osjećam li žalost, smijat ću se.
Ako se osjećam bolestan, udvostručit ću svoje snage.
Ako se osjećam uplašenim, smjelo ću krenuti naprijed.
Ako sam nesiguran, grmnut ću hrabrim glasom.
Osjećam li siromaštvo, mislit ću na bogatstvo koje će doći.
Ako se osjećam nesposobnim, prisjetiti ću se svojih uspjeha.
Osjećam li se beznačajnim, prizvat ću u misli svoje ciljeve.

Dolazit će dani neprestane borbe protiv sile koja će me oboriti s nogu. Dane obojane očajem i tugom lako je prepoznati, ali postoje i oni koji mi prilaze s osmijehom i prijateljskom rukom a kadri su – razoriti me.

Ako postanem pretjerano samouvjeren – prizvat ću u pamet svoje neuspjehe.
Pretjeram li s užicima – prisjetiti ću se prijašnjih gladovanja.
Utonem li u tiho zadovoljstvo - sjetit ću se svojeg neprestanog natjecanja.
Uživam li u trenucima vlastite veličine – sjetit ću se trenutaka stida.
Osjećam li se svemogućim – pokušat ću zaustaviti vjetar.
Steknem li veliko bogatstvo – sjetit ću se jednih neuhranjenih usta.
Pretjeram li u vlastitom ponosu – razmišljat ću o trenucima slabosti.
Osjetim li da je moje umijeće bez premca, uprijet ću pogled ka zvijezdama.

Danas ću biti gospodar svojih osjećaja.

Stekavši ovo novo znanje, jednako ću tako razumjeti i prepoznati i raspoloženja onoga komu se obraćam. Dopustit ću mu srdžbu i razdraženost današnjeg dana, jer on ne poznaje tajne nadzora vlastita uma. Podnijet ću njegove strijele i poruge, jer sada znam da će sutra on biti bliže radosti.
Neću više prosuđivati čovjeka s prvog pogleda, neću više propuštati da sutradan zazovem onoga koji mi se danas obratio s mržnjom…

Og Mandino



- 06:18 - Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.